mam konkrétní otázku, hodně se mi líběj videjka a jak jezdí tenhle týpek https://www.youtube.com/user/Schaaf
jezdí na CB 500, což je 4ventil ale dvouvál, a kdykoli za to veme, tak mu to fakt jede hodně slušně, mam pocit že ta mašina je fakt živá a to i dost z nízkejch otáček... jasně nejezdí extra rychle, ale i tak
mam XJ 600, což je 4vál ale 600, ale zas 2 ventil, a ve výsledku mi to v nízkejch nijak extra netáhne ač bych to od 2Ventilu čekal,
je to to co má navíc řadovej 2vál, prostě živější, s využitelnym výkonem a kroutakem v širšim spektru otáček ?
už dlouho nad tim koumám.. XJ je strašně hodná a sem za to rád, ale občas mi troška živosti chybí, nechci hodně kW, chci aby táhla v širokym spektru otáček bez toho abych měl nějaký extra zrychlení, což mi z těch videii u tý CB připadá...
vim že tu je tuna 4V vs V2 témátek, ale mě zajímá tohle konkrétní srovnání, měl sem VFR 750 ta mi v tomhle směru připadala nejideálnějši, ale zas ten posez atd pro moje trajdání krušnejma horama, a vesničkama byl mizernej...
díky
Naposledy editováno 15.08.2014 23:34:47
Jinak já jsem zastánce a názorů ze na pružnost potřebuješ kroutak a na maximalku koně. Vybirej pečlivě, hlavně to na čem se ti nejlup jede
Pak tu byl kamarád a Raptorem 1000.Zátah toho dvouválu je famózní.Tahá to jak vzteklé už od volnoběhu.
Pro mě jasný vítěz dvouvál.Pocitově táhne o polovinu lépe.Je to dané jak zpřevodováním,tak především průběhem krouťáku,protože maximální hodnota bude podobná u obou strojů.
Ale stejně je to v rukách, jak píše Haesty. A pak také s ní jezdi jak to chce. Nemá smysl z ní chtít mít traktor na volnoběh, prostě má výkon v otáčkách, líbí se ji tam, tak ji v nich udržuj a pojede také super
CB 500 je hodná mašina ale aby jela tak se musí točit ... pod 6 tis. ot. je to mrtvola.
1 reakcí na tento příspěvek CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu
co sleduju jak jezdí shaaf viz odkaz v OP tak mě překvapilo jak to dokáže jet odspoda, a využít celý spektrum otáček, ikdyž tam teda dycky dá plnej kotel a nechá mašinu at si jede jak může, to zas taky nedělám, když xjčku dám plnej tak to frčí slušně hlavně nad 5tis, ale přecejenom je to starší stroj a nechci to drtit, spíš to časem bude chtít větší objem, kde bude velká rezerva..
EDIT: jednoduše mi nesedí muset vytáhnotu 2ku třeba do 6tis abych tam dal trojku kerá pořád eště zas tak moc nejede v otáčkách na kerý to klesne... jasně že to tak jde, ale neni to taková pohoda jako vfr s kerou se dalo jezdit do 5-6tis na všecky kvalty a jelo to ... nejel sem s ní nad 120kmh, ale v těch nizkejch rychlostech si krasne jezdila nic nevrnelo, a nevriskalo ve vysokejch otackach na nizkej kvalt
Naposledy editováno 16.08.2014 10:07:02
aaischa píše: ono to jede pěkně kdyz to srovnam na youtube s jinejma XJ, jenom sem čekal ze 600 jezdí trošku líp, aspon co se týče mýho jezdeni kdy vetsinou jezdim tak nějak 60-110 páč jezdim zapadlejma cestama kde je to tak akorát, samá zatáčka a tak, mam 37kW což neni moc ale i tak, VFR měla přez 50, a jela skoro od volnoběhu secakra jinak, s tim to srovnávat nemůžu to vim, jen sem myslel že to že je to 2V a ne 4V ani 8ventil tomu dodá mnohem větší zátah dolejc...
co sleduju jak jezdí shaaf viz odkaz v OP tak mě překvapilo jak to dokáže jet odspoda, a využít celý spektrum otáček, ikdyž tam teda dycky dá plnej kotel a nechá mašinu at si jede jak může, to zas taky nedělám, když xjčku dám plnej tak to frčí slušně hlavně nad 5tis, ale přecejenom je to starší stroj a nechci to drtit, spíš to časem bude chtít větší objem, kde bude velká rezerva..
EDIT: jednoduše mi nesedí muset vytáhnotu 2ku třeba do 6tis abych tam dal trojku kerá pořád eště zas tak moc nejede v otáčkách na kerý to klesne... jasně že to tak jde, ale neni to taková pohoda jako vfr s kerou se dalo jezdit do 5-6tis na všecky kvalty a jelo to ... nejel sem s ní nad 120kmh, ale v těch nizkejch rychlostech si krasne jezdila nic nevrnelo, a nevriskalo ve vysokejch otackach na nizkej kvalt
Tak nemůžeš srovnávat řadovej 4V 600 v XJ s vidlicovym 4V 750 ve VFR. Ty motory jsou uplně jinde a VFR má 100 koní takže oproti XJ to je logicky jiná liga a tahá to od spodu. To co popisuješ o "vytáhnutí" do otáček je holt "nemoc" menších objemů a výkonů. Tak to je.
1 reakcí na tento příspěvek CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu
1 reakcí na tento příspěvek CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu
Prý je nejlepší třívál
1 reakcí na tento příspěvek CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu
Pokud to budeme srovnávat xj s 37kW s cb, nebo gpz (podobnej průběk krouťáku i výkon +/- sedí) tak ej to úplně o něčem jiným. To cbčko, nebo gpztko natrhne prdel xjčku kdekoliv si vzpomene.
Pokud ještě k tomu přidám svčko, tak to mi připadá jak nějakej dízl (snad si na to zvyknu..) jede furt a furt stejně..
1 reakcí na tento příspěvek CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu
Když dáš na dvě stejné motorky jiné rozety a řetězová kolečka, bude rozdíl hooodně znatelný, přes stejný výkon motoru!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu
dj_hroch píše: kuzmič> Tak ony i dvě stejné motorky stejně zpřevodované jedou každá jinak. Mé GSko '97, Entrophyho '98 oba laďáky a víceméně stejné trisky, stejně seřízené, origo převody a na každé je trochu jiné sezení a držení, moje trochu vibruje a zátah ihned, pak postupně umírá, jeho se naopak v otáčkách, kdy už má být mrtvé, probudí a táhne i v červeném dál a dál bez vibrací. Kde má až strop se nikdy skrz vyměknutí posádky nepodařilo zjistit...
přesně měl sem dvě identické gska obě rok 98, obě dost najeto. První šla točit do 11,5 tisíc, kde ještě jakž takž táhla (umírala okolo 11) a druhá umírala už v 9 Opravdu hodně velký rozdlí a přitom identické motorky s identickou spotřebou oleje a podobným ojetím.. Toje skoro jako jawa..
E: nicméně do těch 8 jeli obě stejně bych řekl
Naposledy editováno 16.08.2014 14:15:03
Máme s kámoši 3 stejné Deauvilky a taky nejedou úplně stejně, ale moje má na tacho 130 tisíc, tak je to v porovnání znát, ale max. otáčky točí stejně..
Ale chtěl jsem poukázat na změnu převodového poměru...!!
mi_psi píše: XJ 600 jede od spoda zhruba stejně jako gs500, možná o trochu míň, protože než se to roztočí, tak počítáš pětiletku. GSko má celkově ale živější projev a prostě je znát, že ta motorka je lehčí.
Pokud to budeme srovnávat xj s 37kW s cb, nebo gpz (podobnej průběk krouťáku i výkon +/- sedí) tak ej to úplně o něčem jiným. To cbčko, nebo gpztko natrhne prdel xjčku kdekoliv si vzpomene.
Pokud ještě k tomu přidám svčko, tak to mi připadá jak nějakej dízl (snad si na to zvyknu..) jede furt a furt stejně..
Tak GS je taky asi o 20kg lehčí myslím, čtyřvál v XJ sice táhne odspodu slušně, ale pro sportovní svezení ho stejně chce trochu točit. Po dvou letech na XJ jsem poznal i vliv hmotnosti a její rozložení při plně natankovaný motorce proti poloprázdný. Na těch slabších strojích je prostě každý kilo navíc znát.
1 reakcí na tento příspěvek CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu
Obecný pravidlo,že čtyřvál jede až nahoře a dvouvál už dole tady až tak neplatí!!!
Srovnáváme totiž vzduchem chlazený DVOUVENTILOVÝ čtyřválec a vodou chlazený ČTYŘVENTILOVÝ dvouválec!!!
XJ 600 jsem měl(99 Diversion) a jela vespod fakt hooodně dobře!Je pravda,že projev je sterilní a takovej elektrogumovej .
Dvouventil vždycky líp potáhne zespodu..ale nahoře už pak nic no...
Já bych zkontroloval zdraví tvého XJčka.