Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
Takže přemýšlím že si to přes zimu všechno zkusím udělat sám...
Zvládnu tedy doma všechny tyto úkony? Spárové měrky a momenták si pujčím, jinak další spešl nářadí netřeba???
1. kontrola a případná výměna spojky...
2. sundání vík hlav, přeměření vůlí ventilů a výměna tesnění vík...
3. výměna přírub na sání na válcích...
dík
P.S. nějakou technickou zručnost snad mám...
Naposledy editováno 22.07.2014 19:22:05
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Spojku vymenis bez vypousteni oleje a vseho. Staci sundat jen ten kryt antihopingu a dostsnes se na spojku. Povolis sest sroubu a je to.
Ty ventily jsou horsi, tam je nejlepsi sundat nadrz s komplet vstrikovaci rampou. Dostanes se na dekly, sundas je a pak meris. Ale jeden ventil musis merit od chladicu, je tam na hovno pristup ..
A ty priruby udelej zaroven s ventily, kdyz budes mit vse odstrojene
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Tak zalezi jak jsi zdatnej.
Spojku vymenis bez vypousteni oleje a vseho. Staci sundat jen ten kryt antihopingu a dostsnes se na spojku. Povolis sest sroubu a je to.
Ty ventily jsou horsi, tam je nejlepsi sundat nadrz s komplet vstrikovaci rampou. Dostanes se na dekly, sundas je a pak meris. Ale jeden ventil musis merit od chladicu, je tam na hovno pristup ..
A ty priruby udelej zaroven s ventily, kdyz budes mit vse odstrojene
fakt bez vypouštení oleje?? to ale musím motorku dost nahnout na pravou stranu ne?
a žádný velký centrální šroub s přesným momentem třeba 80nm tam není?
no zdatný... na gixu sem si dělal třeba komplet rosborku třmenů, sundal airbox, vidle, atd..
ale do vnitřností motoru sem se radši nikdy nehrnul...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Polas píše: Klucí, neměl by někdo z vás orig. přední větrný štít na Tuono (06+)? Hlavně, že já debil nedávno objednával na AF1 a zapomněl jsem tohle objednat a to to tam stojí pakatel...
když jsme u toho, kde objednáváte díly? největší výběr a dobrá cena?
asi budu potřebovat tu spojku, brz. destičky, příruby a těsnění, tak aby to měli všechno pohromadě..
Apropo, jaké jsou dobré desky? slyšel jsem že MMR a RS, ale nikde sem je nenašel...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
oioi01 píše: když jsme u toho, kde objednáváte díly? největší výběr a dobrá cena?
asi budu potřebovat tu spojku, brz. destičky, příruby a těsnění, tak aby to měli všechno pohromadě..
Apropo, jaké jsou dobré desky? slyšel jsem že MMR a RS, ale nikde sem je nenašel...
Zakladni pravidlo, mas super Bremba, tak tam kurva neser nejake jine sracky ... Mam Brembo, tak tam dej Brembo, nic lepsi neni!!!
Jinak ja origo dily beru z aspiritu, jsou levnejsi a rychlejsi nez nejakej partsdepot. Vzdycky me tam natahli s cenou a dodaci lhuty masakr. Jeden dil jsem mel objednanej, po mesici mi poslali, ze neni v evropskem skladu, ze bude za mesic. ( v jakem evropskem asi skladu, kdyz je to z italie a bere se to z fabriky) tak jsem zavolal do aspiritu, dil nebyl v CZ, posilal se z italie, kde byl skladem. Cele to trvalo 10 dni az domu. S cenou o dost levnejsi... jeden priklad, zadni svetlo u PD stalo 7500, v aspiritu stalo 2500
dakarista píše: Zakladni pravidlo, mas super Bremba, tak tam kurva neser nejake jine sracky ... Mam Brembo, tak tam dej Brembo, nic lepsi neni!!!
Jinak ja origo dily beru z aspiritu, jsou levnejsi a rychlejsi nez nejakej partsdepot. Vzdycky me tam natahli s cenou a dodaci lhuty masakr. Jeden dil jsem mel objednanej, po mesici mi poslali, ze neni v evropskem skladu, ze bude za mesic. ( v jakem evropskem asi skladu, kdyz je to z italie a bere se to z fabriky) tak jsem zavolal do aspiritu, dil nebyl v CZ, posilal se z italie, kde byl skladem. Cele to trvalo 10 dni az domu. S cenou o dost levnejsi... jeden priklad, zadni svetlo u PD stalo 7500, v aspiritu stalo 2500
jj, dík...
ale ted sem se na ně chtěl podívat a stránky jim nefakčí...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Taky jsem se priklanel k novym podlozkam. Ale nevedel jsem...
ja na to mam nazor takovej ze jestli mas po ruce nekoho kdo to za pul darma obrousi tak brousit, nez ale nekoho takovyho shanet, platit to za beznou komercni cenu tak koupit nove... to sem ti poradil co?
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Dela se to stejne jako brzda, dokud jdou bublinky, tak pumpuj
a nelekni se, že po pár metrech bude kapalina zas jak bota
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |