Naposledy editováno 11.08.2016 09:57:46
1 reakcí na tento příspěvek Odstoupení od smlouvy
Naposledy editováno 22.07.2014 09:04:21
Naposledy editováno 22.07.2014 09:23:56
takový kopat do řitě.... pán zřejmě neví jestli chce chcát nebo srát
bouchlou nadrž si neviděl.... to máš bílou hul nebo co si při obhlídce dělal ????repas tekouci vidle to dělaj činani na bambusovniku bez uvazu
twl retardace
Naposledy editováno 22.07.2014 17:20:40
1 reakcí na tento příspěvek Odstoupení od smlouvy
není skrýta vada,měl sis jí lépe prohlidnout při koupy
2 reakcí na tento příspěvek Odstoupení od smlouvy
Co se týká nádrže tak z mého pohledu se jedná o vadu, z nádrže je odprýsknutý lak, což může způsobit korozi, na to měl prodávající upozornit. Co se týká vidlice je otázka jestli se jedná o opotřebení těsnícího kroužku což by se dalo považovat za opotřebení odpovídající stavu motorky nebo jestli není vidle škráblá a bude se muse vyměnit kluzák.
To není problém toho kluka, že je mladej a "blbej", mě na druhou stranu vadí ten standard, který je dneska okolo prodeje ojetých aut i motorek. Naleštit, zamaskovat nic neříct a pak se tvářit na kupujícího, že si toho měl všimnout hned.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odstoupení od smlouvy
Skalik píše: homat> na rovinu, taky se mi to nelíbí jakej je u nás stav obchodu s ojetinama (a je celkem jedno zda se jedná o moto, auto, letadlo nebo koně), ale takový jsou pravidla moštárny a kdo se není schopen/ochoten přizpůsobit tak musí jít do novýho nebo riskovat, že spláče nad výdělkem. Autor dopadnul ještě hodně dobře.
muzes mu zkusit zavolat a rict mu o tom a jestli ti nechce srazit treba litr, ale dle meho je to docela svinarna a ja bych te asi poslal k sipku
edit:
ted jsem docetl, ze sis uz vybral jinou tak promin, nedal bych ti ani korunu a jeste bych te kopl do riti. Jestli ses tak nespokojenej, pust do toho cca 2000, oprav to a prodej. Nebo nebrec a jezdi
Naposledy editováno 22.07.2014 14:53:06
2 reakcí na tento příspěvek Odstoupení od smlouvy
Když si slepej a trotl, tak nekupuj motorku.
Ale teda čumím na ty ceny. Dávát 50 litrů za 6 let starou 125?? To může sned jen magor..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odstoupení od smlouvy
1 reakcí na tento příspěvek Odstoupení od smlouvy
Jen tak pro zajimavost, co mas misto Varana vyhlidlyho?
homat píše: skrytá vada je každá, která není zjištěna v okamžiku koupě / prodeje a na kterou nebyl kupující upozorněn, nikoliv vada, která není vidět. Tzn. pokud motorka měla vady, o kterých majitel věděl, ale neupozornil na ně, tak je za ně odpovědný.
Co se týká nádrže tak z mého pohledu se jedná o vadu, z nádrže je odprýsknutý lak, což může způsobit korozi, na to měl prodávající upozornit. Co se týká vidlice je otázka jestli se jedná o opotřebení těsnícího kroužku což by se dalo považovat za opotřebení odpovídající stavu motorky nebo jestli není vidle škráblá a bude se muse vyměnit kluzák.
To není problém toho kluka, že je mladej a "blbej", mě na druhou stranu vadí ten standard, který je dneska okolo prodeje ojetých aut i motorek. Naleštit, zamaskovat nic neříct a pak se tvářit na kupujícího, že si toho měl všimnout hned.
A co je pak zjevná vada? Ta, na kterou prodávající upozorní?
Pro Tvou informaci se vady se podle toho, zda je lze běžnou (obvyklou) pozorností při prohlídce věci objevit (zde je to ta nádrž - pokud neviděl odprýsknutý lak,tak buď odfláknul prohlídku,což je u mlaďocha pravděpodobné nebo je to na očaře), rozlišují na tzv. vady zjevné a vady skryté. Za vady zjevné prodávající neodpovídá.
Bonus98 píše: Ve smlouvě je psáno: "Prodávající prohlašuje, že mu nejsou známy žádné skryté vady prodávaného motocyklu, na které by kupujícího neupozornil." O šavli a nádrži jsem neslyšel ani slovo, až dneska, když jsem mu to sám napsal a on mi to potvrdil.. Tak bych měl být v právu, ne ?
Ani jedno není skrytá závada. Obojí jde při důkladné-klasické koupi vidět. Kdyby to dělal každý, že po koupi najde něco lepšího a to první chce vrátit, to by to vypadalo
1 reakcí na tento příspěvek Odstoupení od smlouvy
1 reakcí na tento příspěvek Odstoupení od smlouvy
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odstoupení od smlouvy
Dolík.... píše: půl litru bude v toleranci od výroby dejte hustější olej za 15 roků to může mít klidně 100tis km.
půl litru na 250km je podle Tebe v toleranci? Tzn. 2l/1000km? Tak to asi ne, ne?
1 reakcí na tento příspěvek Odstoupení od smlouvy
motorbreath píše: Kdysi jsem koupil skútra Yamahu Aerox 100. Asi za dva dny začal motor při delší jízdě vynechávat a pak přestal jet úplně. Ukázalo se, že tam je přidřený píst, protože podtlakové mazání oleje do benzínu nefungovalo správně a ve válci se často spalovala suchá směs. Když se vyhodil píst, bylo to jasně vidět, že v tomhle stavu by nemohl být za týden ježdění, kdy jsem najel asi 200 km. S původním majitelem jsem se v klidu domluvil, že zaplatí nový píst a válec. Dal mi peníze v odpovídající hodnotě, já jsem něco doplatil, koupil jsem válec i píst 120 ccm, k tomu ještě jiné kontrastní pružiny a variátor, mazání se vyřadilo (protže to je bolístka všech Aeroxů a Neosů) a skůtr jezdí jako pila. Toto je typický případ, kdy koupíš motorku se skrytou vadou a zároveň není původní majitel kokot. Protože mně taky mohl poslat někam a než bych se soudil, tak bych si to radši dal dohromady sám a s menšími nervy.
Omyl:
Jednak starý občanský zákoník vůbec pojem skrytá vada nezná. Nový občanský zákoník sice asi dvakrát s pojmem skrytá vada operuje, ale nijak ho nedefinuje.
Při koupi použité věci má stav, resp. opotřebení odpovídat jejímu obvklému používání. Vede se sice polemika, jestli pojem obvyklé používání má být odvozován od obvyklého používání téže věci všemi jejími uživateli obecně, nebo jestli se má vztahovat jen na tu konkrétní věc, která je předmětem konkrétní smlouvy, ale to není pro Tvůj konkrétní případ vůbec podstatné.
Sám uvádíš, že charakteristickou vlastností daného typu je ne zrovna skvělá funkčnost mazání oleje do benzínu. V důsledku je pak dána určitá životnost pístu, která je sice ve všech motorech nějak omezená, ale u tohoto typu není nijak skvělá, proto se dá logicky předpokládat, že po u motoru s určitým počtem kilometrů, je již píst na hranici své životnosti, byť u jiných motorů obecně se dá na píst najet víc, možná i podstatně víc.
V důsledku toho může dojít k technické poruše, která však není vadou věci v právním slova smyslu.
To že k ní došlo "uvnitř motoru" z ní pak rozhodně nedělá vadu skrytou.
Pouze snad v případě, že Tobě by se podařilo prokázat, že majitel věděl, že je píst na hranici své životnosti, na hraně opotřebení a zároveň by Ti bylo při koupi řečeno, že píst je v naprostém pořádku - neopotřeben, tak potom by se mohlo jednat o vlastnost deklarovanou prodávajícím, kterou ovšem předmět koupě neměl - tam by se pak jednalo o vadu věci.
Pokud by jsi si do smlouvy přímo vymínil, že chceš motorku výradně s bezchybným pístem, pak je to případ, kdy věc nesplňuje podmínku vlastnosti vymíněné a je to na odstoupení od smlouvy. A to dokonce bez ohledu na to, jestli prodávající o stavu pístu věděl či nikoliv.
V případě, kdy by daný typ motoru netrpěl obecně onou bolístkou čerpadla, tak je to otázka onoho běžného způsobu používání. Tam je ovšem ona již výše zmíněá polemika. Prodávajícímu by mohlo být dáno za pravdu i například v případě, že sice ostatním majitelům vydrží ten píst věky, ale jeho obvyklým způsobem používání je jezdit s motorkou jak dobytek, a proto je všehno v pořádku. Ostatně srovnej si např. endura, která někdo používá pro promenádování se mezi kavárnama a jiný s nimi obletí svět blátem.
Máš pravdu v tom, že prodávající byl v Tvém případě grand.
MirekDušín píše: Ahoj . Kamos koupil kawasaki zx9r rok 1999. Udajne v top stavu. Vzhledove fakt pekna, nejspis nejebnuta. Prej po vekem servise cca pred 2000km. Vsechno vypadalo fajn. Tak jsme se do toho pustili, ze udelame radeji zakladni udrzbu sami a poctive pro jistotu. Tak tam sel novej olej, filtr, gufera prachovny olej vidle, predni desky byli na sracku vymenili se, vymena brzdovky atd. Az jsme to vse udelali tak se slo jezdit. Jako vykon good jezdi brzdi radi. Ale kur.. to ze sezere za 250km pul litr oleje to je moc. Co s tim? Nasranejch penez v tom dost na udrzbe. Vratit? Chtit slevu na opravu? Diky za odpoved
Nic. "Velkej servis", bez ohledu na to, že je to pojem jak nohy, s velmi vysokou mírou pravděpodobnosti nezahrnuje výměnu gufer ventilů a už vůbec ne, nový vodítka ventilů, nové ventily, výbrus válců a nový písty, což jsou všechno možné příčiny nadměrné spotřeby oleje.
Prostě je to patnáct let starý, a jak Ti psal Dolík, tak to, z určitého úhlu pohledu, opravdu může být klidně i v toleranci výrobce: spotřeba oleje se udává samozřejmě pro motor skládající se z věcí, jež nemají překročenou technickou životnost, nejsou mimo tolerance předepsané výrobcem. Při jejich překročení pak může být spotřeba oleje XY. Takže bych se ani nedivil, kdyby po rozebrání motoru a přeměření všech klíčových součástek se výrobci klidně podepsal pod onu spotřebu 2 litrů na tisíc.
Edit:
Jo jedno vlastně udělat můžete: zkouknout, jestli olej neutíká skrz těsnění, gufero řadičky a pod. Jestli se nedá udělat náprava za velmi přijatelný peníz. V opačném případě začít myslet na generálku.
Naposledy editováno 25.07.2014 16:26:59
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero | Trollik1 | 8 | 6.6.2024 v 13:18 Slávek-TDM |
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero | Topriders | 5 | 7.5.2024 v 01:33 Topriders |
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero | Namalorazce2408 | 7 | 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM |
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero | Moutindown | 7 | 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM |
palivový filtr Honda XL 125V Varadero | jardic | 7 | 24.2.2024 v 23:13 Palucha |