globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Integrálka se clonou
 
15.7.2014 v 00:21
Moje stařičká Shoei Raid II už se pomalu rozpadá. Pořídil jsem na ni polokouřové plexi (přechod z čirého dole po kouřové v horní části) a to byla zásadní chyba - stojí to za prd ve dne a i v noci.

Uvažuji o nové helmě.

Požadavky nutné:
- integrální helma (ne vyklápěčka)
- vnitřní tmavé plexi
- nízký aerodynamický hluk i ve vysokých rychlostech

Požadavky volitelné:
- carbon (ale ve finále bych přežil i sklolaminát nebo termoplast)
- dvojité D kroužky
- nízká hmotnost

Co byste doporučili? Koukal jsem na NITRO NS-FC DVS Carbon a CABERG V2X Carbon.

Máte s těmito helmami někdo zkušenosti? Cabergy prý bývají hlučné (osobní zkušenost nemám). Nebo byste doporučili něco jiného?

Díky!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou

15.7.2014 v 21:05 | Nahoru | #61
Stev> No protoze se to tvari jako nejaky "nezavisly test" , prozatim jsem zadnej , kterej by tohle testovani emiricky nebo jinak vyvracel ev. nabizel jinej pohled.
Hlaska motorkare XY ze tahle helma je super, me fakt moc neuspokojuje. Zvlast kdyz vim, ze jsou tu treba taci, kteri budou tvrdi ze mitas e07 jsou super cestovni gumy a budou se za to hadat do roztrhani tela.

(reakce na) Integrálka se clonou

15.7.2014 v 21:10 | Nahoru | #62
gugo> o tom je fórum, já nikoho o svým názoru přesvědčovat nepotřebuju, dokonce je mi jedno co si o něm kdo myslí, ale napíšu ho protože si myslím že může bejt prospěšnej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou

15.7.2014 v 21:23 | Nahoru | #63

gugo píše: Stev> Pak je ovsem zajimavy, ze nektery drahy helmy maj tech 5 hvzdicek taky.

Kde je jenom chyba...

Třeba v těch testech,stejný výrobce používá stejné technologie,popř. si dá ještě víc práce a malinko si polepší,čímž by neměl přijít o hvězdičky.Ty jejich hvězdičky mi vůbec nezajímaji věřím vybraným výrobcům.Důvěru vidím např.v tom,že používám 11 let starou helmu s drobnýma známkama opotřebení.Těm testům nemůžu věřit stejně jako helmě,která se nadměrně opotřebovává běznym používáním.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou

15.7.2014 v 21:49 | Nahoru | #64
Jirka.46> Ale ten test prece vubec neresi opotrebeni ? Test resi to ze na helmu poslou pri predem dany rychlosti zavazi.
A proc verit vyrobci , myslis jako protoze napsal na obal od helmym, ze jeho primarnim zajmem je tvoje bezpecnost a proto byla tvoje helma tak draha ? to tam pisou vsici.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou

15.7.2014 v 22:04 | Nahoru | #65

gugo píše: Jirka.46> Ale ten test prece vubec neresi opotrebeni ? Test resi to ze na helmu poslou pri predem dany rychlosti zavazi.
A proc verit vyrobci , myslis jako protoze napsal na obal od helmym, ze jeho primarnim zajmem je tvoje bezpecnost a proto byla tvoje helma tak draha ? to tam pisou vsici.

Tak jsem to nemyslel.Ten test mi ničím ty jejich hvězdičky nezaručil.Výrobce mi dává důvěru např.tím,že ta helma slouží 11 let s minimálním opotřebením.

(reakce na) Integrálka se clonou

15.7.2014 v 22:08 | Nahoru | #66
Jirka.46> Hele a jak helma ti slouzi 11 let ? Znacka a odhad najezdu ? Protoze 11 let je fakt dost uctyhodny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou

15.7.2014 v 22:16 | Nahoru | #67
gugo>Někdy stačísi tu helmu prohlídnout,nasadit na hlavu,nebo vyzkoušet co jak funguje (otevřít,zavřít plexi nebo větrání),jako jsem se mrknul nato HJC co jsem psal výše.Arai nájeto odhadem 40tkm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou

15.7.2014 v 22:42 | Nahoru | #68
Jirka.46> NOjo jenomze tohle ja najedu za necely 2 roky

(reakce na) Integrálka se clonou

16.7.2014 v 09:29 | Nahoru | #69

Stev píše: gugo> ty sharp testy maj svoje limity, například ten že se testuje z maximální rychlosti dopadu 30 km/h a na přesně specifikovaný místa. Chtěl bych vidět výsledky v 60, a taky na náhodně vybraný místa. Helma na 5 hvězd se dá udělat, ale nemusí to mít přímou souvislost s bezpečností.



Proč tam jenom cejtim jistou podobnost s EuroNCAP...?!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou

16.7.2014 v 09:34 | Nahoru | #70

Jirka.46 píše: Tak jsem to nemyslel.Ten test mi ničím ty jejich hvězdičky nezaručil.Výrobce mi dává důvěru např.tím,že ta helma slouží 11 let s minimálním opotřebením.



Jako já ti to neberu, ale povrchová uprava helmy se rozhodně nerovná její bezpečenost, ta helma může být dobře řemeslně vyrobená s dobrou povrchovou úpravou, ale to ještě neznamená, že je bezpečná. Dvakrát jsem se různě prolítnul přes auto a měl jsem na sobě nejdřív Marushin 777 a pak Marushin 778 plácnul jsem sebou o zem po nějakém tom saltíčku práskl hlavou o zem, helma praskla(nerozskočila se) ale na hlavě jako takové jsem ten náraz skoro necítil. Helma měla 5* a stála 1700kč ale zase povrchová uprava po dvou letech dostala docela naprdel ...

Naposledy editováno 16.07.2014 09:38:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou

16.7.2014 v 10:34 | Nahoru | #71
Firecracker> kdybys dostal ještě opakovanej náraz do prasklý skořepiny, asi bys něco cítíl a nelíbilo by se ti to.

(reakce na) Integrálka se clonou

16.7.2014 v 10:50 | Nahoru | #72

Stev píše: Firecracker> kdybys dostal ještě opakovanej náraz do prasklý skořepiny, asi bys něco cítíl a nelíbilo by se ti to.



Anebo cejtil a už by ti to bylo jedno...
Každopádně debata klasicky dost v teoretický rovině, není nic lepšího, než si vše ošahat, vyzkoušet a pak se rozhodnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou

16.7.2014 v 10:53 | Nahoru | #73
gugo>Jo já vím,že to není moc,ale jak jsem psal drobné známky opotřebení.Jakou helmu máš Ty a kolik km vydržela být vpohodě(nepoškrábané plexi,výstelky)?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou

16.7.2014 v 11:20 | Nahoru | #74
Jirka.46> Nejakyho sharka za cca 7k. Mam ho 4 roky a uz se ho chystam vyhodit.
PRes plexi je jeste videt, ale podotykam ze moje chovani se k vecem neni prilis jemne.
Parkrat ta helma letela do lesa apod.
Jediny co na ni vodeslo je zamek plexi, kterej jsem si chtel objednat u toho pana co me tu helmu prodal, ale jelikoz se k tomu mel jak lacnej k srani tak jsem si ho v nouzi vysoustruzil a je lepsi nezli origo.
+neni origo lak protoze ten se voloupal asi po roce.




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou

16.7.2014 v 11:27 | Nahoru | #75
gugo>Takže ta helma má najeto přes 80tkm?Když vidím,jak vypadá z venku,tak by mi docela zajímalo,jak je na tom interier.

Integrálka se clonou

16.7.2014 v 11:29 | Nahoru | #76
...no radši kvalitní sklolaminát, než levnou karbonku

(reakce na) Integrálka se clonou

16.7.2014 v 12:15 | Nahoru | #77
Jirka.46> Venek neres,, je to prestrikly a nejak se me nesnesla vodni baze stim lakem co byl nadtim, takze to slo cele do kopru a na tu svitivou uz jsem nedal ten kryci lak, takze je to vosoupany.
Vnitrek vcelku OK, trochu vymackanej , ale snesitelne.

1 reakcí na tento příspěvek Integrálka se clonou

16.7.2014 v 13:31 | Nahoru | #78
V podstate vyreseno prvnim prispevkem, ale osobne bych se na clonu vyprd. Jasne, muze se zdat, jak je to desne prakticky, ale pri padu ti to rozreze ksicht + to pridava aerodynamickej hluk.

A Caberg?? Nejvetsi picovina, co muze bejt.

(reakce na) Integrálka se clonou

16.7.2014 v 14:11 | Nahoru | #79
Firecracker>Já se nebavím o povrchové úpravě,ale o funkčnosti.Ono záleží na hodně věcech,ale viděl bych to,jak píše Stev,že při menším nárazu se tváří lépe ty s tou měkčí skořepinou.Když to srovnám s autem,tak airbag nahrazuje výstelka,karoseriji skořepina.U auta jsou sice deformační zóny,ale u helmy není na deformační zóny prostor,takže skořepina by měla mít nějakou pevnost a o zbytek se postarají výstelky.Takže skořepina by měla mít nějakou pevnost,výstelky také,obojí by mělo být sladěné,aby helma fungovala,tak jak má,což není vůbec jednoduché.Vidím to tak,že za 1700kč není možné vyrobit bezpečnou helmu,jedině jak píše Stev připravit na pětihvězdičkový test.Na 30km/h by se mohly dělat helmy na kolo,chtěl bych vidět ty samé testy,kdyby přitlačili třeba jen o 5 o 10km/h.

(reakce na) Integrálka se clonou

16.7.2014 v 15:30 | Nahoru | #80

SLEEPER píše: V podstate vyreseno prvnim prispevkem, ale osobne bych se na clonu vyprd. Jasne, muze se zdat, jak je to desne prakticky, ale pri padu ti to rozreze ksicht + to pridava aerodynamickej hluk.

A Caberg?? Nejvetsi picovina, co muze bejt.



V zásadě souhlas, a i když si možný rizika jakkoliv uvědomuju, je tu ALE:

Pokud jezdíš denně dopoledne a z východu na západ, a zpět navečer obráceně, takže často slunce proti očím, a k tomu máš bonus ve formě oční vady, takže nosíš brejle a zrovna nemáš dioptrický sluneční, a k tomu nechceš zatmavený plexi, protože naopak kdykoliv jindy, když ti nesvítí do očí, máš naopak problém s viděním ve smyslu nedostatku světla, má ta clona opodstatnění, jde dolu během vteřiny pouze tehdy, když chci.

Větší hluk nepozoruju, ačkoliv nemám možnost srovnání BEZ clony.

Integrálka se clonou

16.7.2014 v 19:16 | Nahoru | #81
Do které přilby jde nejlépe namontovat SCALA - hlavně repráčky ?

Naposledy editováno 16.07.2014 19:16:52

1 reakcí na tento příspěvek Integrálka se clonou

16.7.2014 v 20:05 | Nahoru | #82
SHARP dělá testy rychlostí 6, 7.5 a 8.5 m/s tedy 21.6, 27 a 30.6 km/h.
Testy ve vyšších rychlostech pravděpodobně postrádají význam, neboť jak vyplynulo z této debaty, jsou při nárazu v rychlosti 50 km/h vnitřní orgány potrhané a nepoužitelné(pro transplantaci). U mozku to předpokládám bude ještě horší.
Je třeba si uvědomit, že testy jsou dělané do pevné překážky.
Většina pádů je o skluzu nebo proletění sklem.
Když to vemeš hlavou v 50 km/h kolmo do betonové zdi, tak můžeš mít helmu jakou chceš.

Taková malá fyzikální úvaha.
U letců se uvádí hraniční mez zrychlení Gx=6 a Gz=12. Tam je problém s odkrvením a překrvením.
Pro jednoduchost uvažujme G=10 a g=10m/s, takže maximální přeživší zrychlení je a=100m/s.
Tlouštu "stěny" helmy uvažujme cca 5cm = 0.05m, tedy vzdálenost, kdy hlava z rychlosti v zastaví o pevnou překážku na rychlost 0m/s. Zanedbávám skutečnost, že se stačením stěny helmy dostanu na rozměr 0cm (v reálu odhaduju tak cca polovinu).
Ze vzorce s=1/2at^2 nám vyjde čas t=0.0316s. Z času pak vypočteme rychlost v=at=3.16m/s=11.4km/h.
Ještě kdyby člověk zvládal větší přetížení:
G=10.....v=3.16m/s=11.4km/h
G=20.....v=4.47m/s=16.1km/h
G=50.....v=7.07m/s=25.5km/h
G=80.....v=8.94m/s=32.2km/h

(reakce na) Integrálka se clonou

16.7.2014 v 20:35 | Nahoru | #83
PepanS> helma většinou neabsorbuje takovou energii aby se hlava zastavila na nulový rychlosti, od něčeho se odrazí, viz tvoje teorie o skluzu.

Do argumentace s výpočty se nechci pouštět, musel bych nad tím strávit víc času, ale minimálně je k zamyšlení že firecraker udělal zkušenost kdy mu helma po jednom nárazu praskla a jemu nic nebylo. Netuším jakou to bylo rychlostí, ale hádám že stát se to v sharp testu, asi helma nezíská ani hvězdu.

Integrálka se clonou

16.7.2014 v 23:03 | Nahoru | #84
rád bych ještě na pravou míru uvedl to prasknutí jednalo se o sklolaminátovou helmu, takže praskla ta původně tekutá výplň těch vláken, ale ty vlákna držely samozřejmě dál, není to jako u termoplastu, že by se nějak rozlítla a nebo z té helmy kus vypadl. Mimo to, právě to že praskla je dobře, protože to pohltilo energii toho nárazu a nepřeneslo se mě to na hlavu, po tom saltu co jsem hodil jsem prásknul tou helmu na zem třeba ze dvou metru, nejednalo se o skluz. Myslím, že si 5* vysloužila právem.

1 reakcí na tento příspěvek Integrálka se clonou

17.7.2014 v 00:08 | Nahoru | #85
Co Nolan N86 ? Mám N84 která má ještě clonu přes plexi, takže hlučná je dost, kor teď co mám motorku se štítkem ale je to právě tou clonou. Pomalu se taky už dívám po jiný, a požadavky mám že chci taky vnitřní clonu, pinlock a kdyby byly D kroužky, byl bych rád. vůbec nevím do čeho jít

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou

17.7.2014 v 09:02 | Nahoru | #86

jirka-mz píše: Co Nolan N86 ? Mám N84 která má ještě clonu přes plexi, takže hlučná je dost, kor teď co mám motorku se štítkem ale je to právě tou clonou. Pomalu se taky už dívám po jiný, a požadavky mám že chci taky vnitřní clonu, pinlock a kdyby byly D kroužky, byl bych rád. vůbec nevím do čeho jít



Tak jinýmu radíš a sám nevíš

1 reakcí na tento příspěvek Integrálka se clonou

17.7.2014 v 15:18 | Nahoru | #87
Před dvěma týdny jsem pořídil Caberga V2X Carbon a zatím vše ok (najeto cca 2000km)...jediný co, tak že se celkem dost mlží, ale jinak dobrý. Mají ho teď v akci v BC

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou

17.7.2014 v 22:28 | Nahoru | #88

Bobulus píše: Před dvěma týdny jsem pořídil Caberga V2X Carbon a zatím vše ok (najeto cca 2000km)...jediný co, tak že se celkem dost mlží, ale jinak dobrý. Mají ho teď v akci v BC

prodávají na ni.. vnitřní nalepovací plexi

(reakce na) Integrálka se clonou

17.7.2014 v 22:50 | Nahoru | #89

Dave81 píše: Tak jinýmu radíš a sám nevíš


Já mu radil v tom smyslu že by ta přilba taky stála za vyzkoušení... třeba mu vůbec nesedne. sám nevím protože kupovat ji chci až na příští sezonu, tak jsem zatím žádnou nezkoušel

(reakce na) Integrálka se clonou

25.7.2014 v 11:13 | Nahoru | #90

Hogon píše: prodávají na ni.. vnitřní nalepovací plexi



To stojí za vyliž, po dvou týdnech jsem jej musel slepit, neboť se mi plexi naopak začalo zadýchávat ještě více. Montáž provedena dobře, čili aplikací to nebylo. Maximálně jsem mohl mít smůlu na kus, o čemž ovšem také pochybuju.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist