Uvažuji o nové helmě.
Požadavky nutné:
- integrální helma (ne vyklápěčka)
- vnitřní tmavé plexi
- nízký aerodynamický hluk i ve vysokých rychlostech
Požadavky volitelné:
- carbon (ale ve finále bych přežil i sklolaminát nebo termoplast)
- dvojité D kroužky
- nízká hmotnost
Co byste doporučili? Koukal jsem na NITRO NS-FC DVS Carbon a CABERG V2X Carbon.
Máte s těmito helmami někdo zkušenosti? Cabergy prý bývají hlučné (osobní zkušenost nemám). Nebo byste doporučili něco jiného?
Díky!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
Hlaska motorkare XY ze tahle helma je super, me fakt moc neuspokojuje. Zvlast kdyz vim, ze jsou tu treba taci, kteri budou tvrdi ze mitas e07 jsou super cestovni gumy a budou se za to hadat do roztrhani tela.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
gugo píše: Stev> Pak je ovsem zajimavy, ze nektery drahy helmy maj tech 5 hvzdicek taky.
Kde je jenom chyba...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
A proc verit vyrobci , myslis jako protoze napsal na obal od helmym, ze jeho primarnim zajmem je tvoje bezpecnost a proto byla tvoje helma tak draha ? to tam pisou vsici.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
gugo píše: Jirka.46> Ale ten test prece vubec neresi opotrebeni ? Test resi to ze na helmu poslou pri predem dany rychlosti zavazi.
A proc verit vyrobci , myslis jako protoze napsal na obal od helmym, ze jeho primarnim zajmem je tvoje bezpecnost a proto byla tvoje helma tak draha ? to tam pisou vsici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
Stev píše: gugo> ty sharp testy maj svoje limity, například ten že se testuje z maximální rychlosti dopadu 30 km/h a na přesně specifikovaný místa. Chtěl bych vidět výsledky v 60, a taky na náhodně vybraný místa. Helma na 5 hvězd se dá udělat, ale nemusí to mít přímou souvislost s bezpečností.
Proč tam jenom cejtim jistou podobnost s EuroNCAP...?!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
Jirka.46 píše: Tak jsem to nemyslel.Ten test mi ničím ty jejich hvězdičky nezaručil.Výrobce mi dává důvěru např.tím,že ta helma slouží 11 let s minimálním opotřebením.
Jako já ti to neberu, ale povrchová uprava helmy se rozhodně nerovná její bezpečenost, ta helma může být dobře řemeslně vyrobená s dobrou povrchovou úpravou, ale to ještě neznamená, že je bezpečná. Dvakrát jsem se různě prolítnul přes auto a měl jsem na sobě nejdřív Marushin 777 a pak Marushin 778 plácnul jsem sebou o zem po nějakém tom saltíčku práskl hlavou o zem, helma praskla(nerozskočila se) ale na hlavě jako takové jsem ten náraz skoro necítil. Helma měla 5* a stála 1700kč ale zase povrchová uprava po dvou letech dostala docela naprdel ...
Naposledy editováno 16.07.2014 09:38:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
Stev píše: Firecracker> kdybys dostal ještě opakovanej náraz do prasklý skořepiny, asi bys něco cítíl a nelíbilo by se ti to.
Anebo cejtil a už by ti to bylo jedno...
Každopádně debata klasicky dost v teoretický rovině, není nic lepšího, než si vše ošahat, vyzkoušet a pak se rozhodnout.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
PRes plexi je jeste videt, ale podotykam ze moje chovani se k vecem neni prilis jemne.
Parkrat ta helma letela do lesa apod.
Jediny co na ni vodeslo je zamek plexi, kterej jsem si chtel objednat u toho pana co me tu helmu prodal, ale jelikoz se k tomu mel jak lacnej k srani tak jsem si ho v nouzi vysoustruzil a je lepsi nezli origo.
+neni origo lak protoze ten se voloupal asi po roce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
Vnitrek vcelku OK, trochu vymackanej , ale snesitelne.
1 reakcí na tento příspěvek Integrálka se clonou
A Caberg?? Nejvetsi picovina, co muze bejt.
SLEEPER píše: V podstate vyreseno prvnim prispevkem, ale osobne bych se na clonu vyprd. Jasne, muze se zdat, jak je to desne prakticky, ale pri padu ti to rozreze ksicht + to pridava aerodynamickej hluk.
A Caberg?? Nejvetsi picovina, co muze bejt.
V zásadě souhlas, a i když si možný rizika jakkoliv uvědomuju, je tu ALE:
Pokud jezdíš denně dopoledne a z východu na západ, a zpět navečer obráceně, takže často slunce proti očím, a k tomu máš bonus ve formě oční vady, takže nosíš brejle a zrovna nemáš dioptrický sluneční, a k tomu nechceš zatmavený plexi, protože naopak kdykoliv jindy, když ti nesvítí do očí, máš naopak problém s viděním ve smyslu nedostatku světla, má ta clona opodstatnění, jde dolu během vteřiny pouze tehdy, když chci.
Větší hluk nepozoruju, ačkoliv nemám možnost srovnání BEZ clony.
1 reakcí na tento příspěvek Integrálka se clonou
Testy ve vyšších rychlostech pravděpodobně postrádají význam, neboť jak vyplynulo z této debaty, jsou při nárazu v rychlosti 50 km/h vnitřní orgány potrhané a nepoužitelné(pro transplantaci). U mozku to předpokládám bude ještě horší.
Je třeba si uvědomit, že testy jsou dělané do pevné překážky.
Většina pádů je o skluzu nebo proletění sklem.
Když to vemeš hlavou v 50 km/h kolmo do betonové zdi, tak můžeš mít helmu jakou chceš.
Taková malá fyzikální úvaha.
U letců se uvádí hraniční mez zrychlení Gx=6 a Gz=12. Tam je problém s odkrvením a překrvením.
Pro jednoduchost uvažujme G=10 a g=10m/s, takže maximální přeživší zrychlení je a=100m/s.
Tlouštu "stěny" helmy uvažujme cca 5cm = 0.05m, tedy vzdálenost, kdy hlava z rychlosti v zastaví o pevnou překážku na rychlost 0m/s. Zanedbávám skutečnost, že se stačením stěny helmy dostanu na rozměr 0cm (v reálu odhaduju tak cca polovinu).
Ze vzorce s=1/2at^2 nám vyjde čas t=0.0316s. Z času pak vypočteme rychlost v=at=3.16m/s=11.4km/h.
Ještě kdyby člověk zvládal větší přetížení:
G=10.....v=3.16m/s=11.4km/h
G=20.....v=4.47m/s=16.1km/h
G=50.....v=7.07m/s=25.5km/h
G=80.....v=8.94m/s=32.2km/h
Do argumentace s výpočty se nechci pouštět, musel bych nad tím strávit víc času, ale minimálně je k zamyšlení že firecraker udělal zkušenost kdy mu helma po jednom nárazu praskla a jemu nic nebylo. Netuším jakou to bylo rychlostí, ale hádám že stát se to v sharp testu, asi helma nezíská ani hvězdu.
1 reakcí na tento příspěvek Integrálka se clonou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
jirka-mz píše: Co Nolan N86 ? Mám N84 která má ještě clonu přes plexi, takže hlučná je dost, kor teď co mám motorku se štítkem ale je to právě tou clonou. Pomalu se taky už dívám po jiný, a požadavky mám že chci taky vnitřní clonu, pinlock a kdyby byly D kroužky, byl bych rád. vůbec nevím do čeho jít
Tak jinýmu radíš a sám nevíš
1 reakcí na tento příspěvek Integrálka se clonou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
Bobulus píše: Před dvěma týdny jsem pořídil Caberga V2X Carbon a zatím vše ok (najeto cca 2000km)...jediný co, tak že se celkem dost mlží, ale jinak dobrý. Mají ho teď v akci v BC
prodávají na ni.. vnitřní nalepovací plexi