Téma: Problém s motorem po generálce
3.6.2014 v 02:13
Zdravím, mám dotaz, mám Jawu 350/638, dělal jsem kompletní generálku motoru (nový ložiska, repase kliky, výbrusy, nový písty a kroužky). Pořád mám problém, že mi Jawa přestává jet. Od generálky mám najeto 340 km. Olej ředím 1:25 (Mogul TSF), jehla na třetím (posledním zářezu shora). Svíčky mám Brisk N15C, zkoušel jsem i N14C, nepomohlo. Dneska jsem zase jezdil, vše ok, najel jsem celkem 36 km, občas zastavil a nechal to chvíli odpořinout, pak najednou při cestě domu mi začal vynechávat pravej válec, pak se to chytlo a pak to zase přestalo jet uplně, ale to neni, že by přestal jet jeden válec, to přestanou jít oba. Zastavil jsem, válce byly stejně ohřáté, za 3 min jsem nastartoval a dojel normálně domu. Zdá se mi, že je někde problém v elektrice, nemůže to být třeba kondíkem? Taky na zapalování je jeden kabel nezapojenej na konektor, je to jak jsou nahoře na zapalování ty 4 kabely vedle sebe, tak druhej zleva je nezapojenej, bylo to tak ale i před generálkou a normálně to fungovalo. Proč je vypojenej nevím, mám ho zapojit, nebo co s tím už teda :( Prosím poradte, díky moc
1 reakcí na tento příspěvek Problém s motorem po generálce
máš odpojenej jeden káblík od altíku tutově ti to prd dobíjí a když není el tak nejdřív vinechává v točkách a pak ůplně zajdi si na jawamania.cz v sekci technika najdeš vše co je třeba
droud píše: máš odpojenej jeden káblík od altíku tutově ti to prd dobíjí a když není el tak nejdřív vinechává v točkách a pak ůplně zajdi si na jawamania.cz v sekci technika najdeš vše co je třeba
má pravdu docent. Změř dobíjení a oprav to (ten káblík).
1 reakcí na tento příspěvek Problém s motorem po generálce
Hele Radim kup si vape. Už nikdy nebudeš řešit elektriku, dobíjení a nikdy nebudeš stát kvulielektrice. Je to naprosto perfektní systém..a navíc mas k dispozici i větší vykon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s motorem po generálce
VITEK_M> Kecáš Vape má 120W a osma v základu snad necelých 150W ;)
2 reakcí na tento příspěvek Problém s motorem po generálce
Na vape zapalko se chystám taky v zimě.
Já jsem na tom podobně ale u 634 ,prijizde se mi prodírá motor až se kousne ale během minuty zase mužů jet dál jako by nic jede dál, dělá to náhodně pak třeba až za 50 km nebo 300km.taky nevím co stim?olej dávám 1/33 .
Já jsem na tom podobně ale u 634 ,prijizde se mi prodírá motor až se kousne ale během minuty zase mužů jet dál jako by nic jede dál, dělá to náhodně pak třeba až za 50 km nebo 300km.taky nevím co stim?olej dávám 1/33 .
Jak radí chlapy nahoře, bude to něco s dobíjením, já měl třeba zaoxidovaný usměrňovač a a uklepaný jeden drátek taky v usměrňovači.
edit: ten jeden nezapojený kabel je jedna fáze alternátoru, pokud máš baterku OK, neblikáš a svítíš slabší žárovkou 45/45W tak to dvě fáze možná utáhnou. Tu třetí bych určitě zapojil jestli se to zlepší ale chtělo by to změřit jestli není odpojená schválně třeba kvuli zkratované diodě v usměrňovači...
Naposledy editováno 03.06.2014 09:06:37
edit: ten jeden nezapojený kabel je jedna fáze alternátoru, pokud máš baterku OK, neblikáš a svítíš slabší žárovkou 45/45W tak to dvě fáze možná utáhnou. Tu třetí bych určitě zapojil jestli se to zlepší ale chtělo by to změřit jestli není odpojená schválně třeba kvuli zkratované diodě v usměrňovači...
Naposledy editováno 03.06.2014 09:06:37
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s motorem po generálce
hagrid.hagrid>
Jestli je to v záběhu, zkus vyšší otáčky s nižší zátěží. Pokud to držíš v nízkých a středních a máš pocit, že to šetříš, tak naopak píst se pořádně nechladí směsí a nemaže. Zvlášť mi to dělalo problém v chladnějším počasí. Válec je dobře chlazen studeným vzduchem, čili se smrskne a píst je horký, čili nabude.Tím se zmenší vůle. Od doby, co jsem to začal víc honit i když mě proti srsti je klid. Nyní už zajeto, motor výrazně ožil a jede bez problému ve všech režimech.
Edit: Po 3 min. můžeš jet dál, protože se teploty válce a pístu srovnají a opět se vytvoří potřebné vůle.
Naposledy editováno 03.06.2014 09:07:35
Jestli je to v záběhu, zkus vyšší otáčky s nižší zátěží. Pokud to držíš v nízkých a středních a máš pocit, že to šetříš, tak naopak píst se pořádně nechladí směsí a nemaže. Zvlášť mi to dělalo problém v chladnějším počasí. Válec je dobře chlazen studeným vzduchem, čili se smrskne a píst je horký, čili nabude.Tím se zmenší vůle. Od doby, co jsem to začal víc honit i když mě proti srsti je klid. Nyní už zajeto, motor výrazně ožil a jede bez problému ve všech režimech.
Edit: Po 3 min. můžeš jet dál, protože se teploty válce a pístu srovnají a opět se vytvoří potřebné vůle.
Naposledy editováno 03.06.2014 09:07:35
hagrid.hagrid> když jednou POPRVÉ přidřeš motor, tak to minimálně znamená shodit válce a písty, prohlídnout, proměřia a hlavně OPRAVIT! !!! Na pístu se ti udělá lesklá ploška, na válci zbytky materiálu z pístu a v tom místě to pochopitelně nemaže. Čuňata s tím jezděj dál a pak se strašně divěj, že se to nakonec kousne natvrdo a dělaj min.vršek znova.
Naposledy editováno 03.06.2014 09:10:35
Naposledy editováno 03.06.2014 09:10:35
fidlimydli> ...no jo, ale když už se to mázne, dopuručuju to ošudlit.
Jinak to můžeš zahulit do nepohybliva, to riziko je dost veliké.
Řezat ojnici není moc dobré, že...
V poslední době je to už druhý případ, velice podobný...buď je výbrus příliš těsný a když ne (vůle podle manuálu), je špatný materiál pístu a nebo postup jeho výroby.
Probírá se to na Jawabláznech.
Jinak to můžeš zahulit do nepohybliva, to riziko je dost veliké.
Řezat ojnici není moc dobré, že...
V poslední době je to už druhý případ, velice podobný...buď je výbrus příliš těsný a když ne (vůle podle manuálu), je špatný materiál pístu a nebo postup jeho výroby.
Probírá se to na Jawabláznech.
Co je tam za píst? Pokud Almet, tak je to divný. Pokud něco z indie, turecka a spol, tak se vyplácí vybrušovat na větší vůli, než tvrdí příručky. Ty písty mají divnou tepelnou roztažnost a nafukuje se jim spodek. Při těsným vybrusu se to pak kouše.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s motorem po generálce
fidlimydli> možná to bude ono s tou teplotou teď se mi stalo asi před dvěma týdny jak bylo chladno když jsem jel z stk a zima byla pěkná.
Jinak v zabehu není je tam původní motor bez rozborky ,i když na příští rok plánují renovaci a go motorů prostě udělat vše komplet.mám ji na profilů
Sered> jasně ale to zase trošku přeháníš pokud se to přidre z důvodu přehrátí a pak zase vše funguje dál tak nevidím důvod proč hned sundavat válec .
Naposledy editováno 03.06.2014 10:26:13
Jinak v zabehu není je tam původní motor bez rozborky ,i když na příští rok plánují renovaci a go motorů prostě udělat vše komplet.mám ji na profilů
Sered> jasně ale to zase trošku přeháníš pokud se to přidre z důvodu přehrátí a pak zase vše funguje dál tak nevidím důvod proč hned sundavat válec .
Naposledy editováno 03.06.2014 10:26:13
1 reakcí na tento příspěvek Problém s motorem po generálce
hagrid: máš to chudý, případně zbytečně velkej předstih anebo obojí spolu. Pak se čtyřka kouše hodně ráda. Studený počasí by tomu jen odpovídalo = další ochuzení a klof...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s motorem po generálce
djangi> tak draku jestli znáš trochu ohmuv zákon tak si to najdi v dokumentaci. Vape dává nějakých 14,4 V a 13 A. www.vape.cz/e-shop/soupravy-zapalovani/A-SZ17/
hagrid.hagrid> pokaď se to přidře, tak je to prostě přidřený! ať je důvod jakejkoli, tak zdcátko na pístu a materiál pístu na válci bude VŽDYCKY! Ale každej svýho štěstí strůjcem: až se ti to hryzne na fest, tak budeš rád když si nenabiješ čenich. a dobejvat pak píst z válce kladivem....brrr!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s motorem po generálce
JwKS_Pavel> tahle varianta mě taky napadla chudá směs,předstih je dle příručky .
Podle čeho poznám chudou směs,jelikoz jsem tohle nikdy neřešíl .buď to jede nebo ne.
Podle čeho poznám chudou směs,jelikoz jsem tohle nikdy neřešíl .buď to jede nebo ne.
Píst mi byl dodán od pana Růžičky ze Strašnic, kde mi i dělal kliku, výbrusy a dával mi k válcům písty, kroužky, čepy. Jak poznám, že je kladívko v háji? Mám zatím najeto 350 km po Go, myslíte, že se to časem zlepší, až budu mít třeba 800 km? :) A jak píšete, že Vám to dělá spíše ve chladném počasí, tak to mě právě naopak, mě to spíše ve vedrech dělá víc.
fidlimydli>To chceš říct že má při záběhu jezdit na na trojku a točit třeba 4000-5000rpm ?No a z další "rady" vychází že za horkého počasí je válec málo chlazen tudíž roztažen proto musíš dát co nejméně plynu aby se píst roztáhl a vymezil vzniklou vůli ? Fichtloš-Pokud se ti to přidírá tak se to samo nespraví,něco je špatně-tolerance pístu,vůle zámků píst.kroužků,úhlov.ojnic,chudá směs atd.
hagrid.hagrid> Příliš chudá směs se pozná tak, že kdyš na motorce jedeš a přidáváš plyn, tak na plný se temu nechce.
Začneš po-ma-lu ubírat a když se zdá, že motor začíná "táhnout", je to s největší pravděpodobností ono.
O dvoutaktu, pokud chceš výkon, by se měl otryskovat karbec tak, aby to jelo na co největší hlavní trysku.
Kdyš chceš špórovat, dáš trysku o jeden stupeň menší, ale nemožeš pak jezdit na plné kule!
Teda možeš, ale riziko zadření jaksi roste...
Začneš po-ma-lu ubírat a když se zdá, že motor začíná "táhnout", je to s největší pravděpodobností ono.
O dvoutaktu, pokud chceš výkon, by se měl otryskovat karbec tak, aby to jelo na co největší hlavní trysku.
Kdyš chceš špórovat, dáš trysku o jeden stupeň menší, ale nemožeš pak jezdit na plné kule!
Teda možeš, ale riziko zadření jaksi roste...
hagrid: příručka je orientační pomůcka, kterou lze dobře využít na originální nový motor. V okamžiku, kdy máš x-tý výbrus nebo motor něco pamatuje, nemusí se údaje v příručce vůbec sejít s optimem. Bojoval jsem s tím dost. Čtyřkovej motor chce nakrmit a s rostoucím vrtáním válce (výbrusy) zmenšovat předstih anebo jiným způsobem zajistit, aby komprese byla na úrovni přibližně podobné původnímu motoru. Chudá směs "topí", motor peče, moc nejede, případně zvoní, když má naložíno. Jedna věc je tryska, druhá poloha jehly. Univerzální nastavení neexistuje, je třeba laborovat. A mazat. Začal bych tím, že bych zvedl jehlu a podle instrukce "zdenalabenala" sledoval chování motoru na plný výkon. Tohle kousání je pro chudou směs typický. A taky bych se nebránil tomu to otevřít a stopy po líznutí začistit, i když i to se dá opatrně "rozjezdit".
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |