tak sem se konečně po letech rozhoupal k tomu, abych si ve svých 27 udělal Áčkový papíry. Vždy sem pokukoval a otáčel se po mašinách, jen sem se k tomu nikdá nedostal.
Pokukuju tedy po nějaký hezký / akorátně výkoný / malý motorce ( měřim 172, vážim 85 ), která mě na rozdíl od skůtříku kterym 2 roky brázdim prahu dokáže vyvézt do kopce mimo pruh pro cyklisty a rychlostí vyšší než 35 :)
Co sem si tak prohlížel, tak by se mi právě líbilo to CBRko 600, ale v mym okolí se nenachází nikdo, kdo mašinám rozumí a proto se chci zeptat tady.
- Jak je to s ovládáním / náročností týdle mašiny pro začátečníka?
- Co výkon, není to moc? Mám z toho docela respekt - nechci při malym přidání plynu spadnout na záda. Zase ale nechci řešit to, že mi to za rok nebude stačit a budu muset řešit prodej / nákup
- Chci něco co mě bude přes léto primárně dopravovat do práce a z práce, ale taky se chci občas někam zajet podívat. A taky by se mi měla ta motorka i trochu líbit přece :) což ta Honda splňuje na výbornou
- Co roky výroby? Má smysl pořizovat mašinu co je třeba 10 let stará? ( na nákup si chci domluvit někoho kdo by to očíhnul, jestli je to ok )
Rozpočet bych viděl tak 80 na samotnou motorku
Jinak si myslim, že sem už docela obezřetnej, nehrozí tedy, že s vlhkejma papírama vlezu na dálnici a zkusim co to dá, sem obecně takovej, jak to říct, obezřetnej :)
Nebo pokud Vás napadne něco, co by splňovalo výše uvedené, byl bych rád za tipy.
Díky moc za odpovědi a připomínky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 600 do začátku?
Kitty píše: Abajovec> sorry, ale nevím, proč by nemělo pětikilo začátečníkovi stačit a notabene proč by ho mělo někde nechat já jsem vyjela s ER5 Stelvio i spoustu jiných alpských průsmyků, dokonce i pár okruhových dní, kde dostala čoud a nikdy mě nikde nenechala, je to naprosto spolehlivá jednoduchá motorka, bez zbytečný elektroniky a pičifuků. Začátečník se na ní je schopen naučit i základní servis, na moderních motorkách plných elektriky toho udělá mnohem míň. Prodala jsem ji za 29 tisíc a kluk, co ji ode mě bral, je s ní, pokud vím, pořád velmi spokojený.
A s tím deštěm si dovolím nesouhlasit, zmokneš na všem, na sportu možná jen o trochu pomaleji. Pokud chce někdo mít motorku jako dopravní prostředek, musí počítat i s jízdou v dešti a pak předpokládám koupi nepromoku, kterej tohle vyřeší. Je fakt, že na naháči je horší ochrana před větrem, což je ve vyších rychlostech dost znát.
Tak ať si koupí 20 let starý dvouvál s karburátorem, mě je to jedno.
A že na naháči typu Hornet nebo ER5 nezmokne, no tak super, tak ať ji koupí.
Já mám holt vyzkoušené jízdy v dešti na CBF 600 S a vím, jak to bylo v pohodě. O sportu jsem tu neřekl ani slovo...!
Ale když tazatel napíše, že je odhodlán jít do ceny 80tis, je prostě blbost mu nutit cokoli starého za 20-30.
Za 80 dostane vymazlenou skoro novou mašinu. Chce jezdit, nechce opravovat.
Fakt je mi to jedno, dal jsem mu svůj názor a ať jde třeba do MZ 150.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBR 600 do začátku?
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBR 600 do začátku?
Ohledne te Hondy, cebra jsou vetsinou predrazene a to jen ze je to ,,Honda,, za stejne prachy koupis Suzu, Kawu novejsi, no R6 je taky trosku sampon tudiz tam je cena taky vyssi.
Jinak pokud na tom nebudes jezdit tisicikilometrove vzdalenosti, tak na takove to jezdeni okolo komina cca 200 km je i ten sport v pohode.
Blade_it píše: Za 80 skoro novou motorku?? Ty už na to slunko vůbec nelez
Už ne, nechci tam narazit na Tebe
První CBF ve verzi S
Druhá CBF ve verzi S
Třetí CBF ve verzi S
Čtvrtá CBF ve verzi S
atd... Nahatá je samozřejmě ještě levnější, případně za srovnatelné ceny mladší.
Neříkala jsem, že na naháči nezmokne, samozřejmě, že zmokne a asi rychleji než na kapotě jen mi to nepřijde jako zrovna podstatný kritérium výběru, žádná motorka jezdce před deštěm neochrání, to je prostě fakt
CBF 600 je fajn mašina, to jsem přece taky nepopřela Nikomu nic necpu, napsala jsem tkay jen a pouze svůj názor, nic víc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 600 do začátku?
mirdys píše: Abajovec> Vím, že tohle sem nepatří, ale chudák motorka, s 58 kW jet 230 ve dvou lidech je pohoda? To je na limitu, jetli to vůbec dokáže, koukal jsem na videa a dost o tom pochybuju, tacho do 220 a počítám že tak 10 přidává. Ta moje svině má 100 kW a při 220 točí 8500, to mi nepřijde úplně v pohodě. 230 je pohodová rychlost, kdy rapidně neklesá životnost pro Hayubusu nebo ZX 12, možná Blacka. Jinak potvrzuju, co je tady již psáno, soustřeď se na posez, supersport s řidítkama nízko snižuje těžiště, aerodynamický odpor a na okruhu to dělá desetiny, který tě vůbec nezajímají. Polokapotovaný Fazer, Bandit, apod. vůbec bych se nebál klidně rovnou litrovýho objemu. Není ti 17, nejsi nerozvážný tele co chce machrovat a ten dostatek krouťáku je pak časem k nezaplacení. Já přecházel na CBR 1000 z XL 600 LM a stejně mi připadalo, že jsou mi ty zkušenosti k ničemu, párkrát mi to vyrazilo dech a pak už jsem z toho jen těžil. Všechna čest motorce GS 500 E, ale i ta v pohodě jede 140 a to už je pak jedno jestli jsi se zabil ve 120 nebo 220, akorát tě budou sbírat po delší vzdálenosti.
Litr...na prostá volovina. Podřadí ve vysokejch otáčkách před zatáčkou nebo za to omylem chytne víc na mokru......a má problém, kterej na šestce hrozí mnohem míň. Člověk ze začátku dělá plno chyb.
A pětikilo typu CB500 začátečníkovi přijde jako nadzvuková stíhačka na kolech.
K tomu CBRku - proč sem ho chtěl, líbilo se mi :) Ale věřim že na to pojíždění to nebude asi uplně ono. Uvidíme 20.6 - to už budu mít vlhké papíry.
V autoškole maj to CBF 600, tak si to aspoň osahám. Jinak z toho co se mi líbí a je mi doporučováno - tak sou ty CBFka, obzvlášť ti horneti ( nemám rád kulatá světla :) )
Tak ještě jednou díky, ozvu se pak přímo asi při výběru a hlavně jak to pak dopadlo :)
No a právě, na výběr je toho tolik a tolik čísel, modelů, písmen a druhů. Pes aby se v tom vyznal.
Si to zjednodušim, chci bílou šestistovku a aby neměla kulatý světlo a dosáhl sem na zem. Chjo, už vidim jak za někym přijdu ať mi to sežene podle těhle parametrů :)
Jinak teda fakt krásný sou ty Horneti 2010 a vejš
Naposledy editováno 26.05.2014 17:23:51
Já se v tom fakt nevyznám, většina věcí mi zatím nic neříká a když už říká, tak nedokážu porovnat. Ono to pak stejně dopadne tak, že něco koupim a pak budu přemýšlet, ale budu se řídit tady radama, nahatý, 600 a podle tipů na modely od vás.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBR 600 do začátku?
Jako za mě. Já raději přežiji pár semaforů z práce a pak k večeru se pořádně projedu na motorce kterou jsem chtěl, která se mi libí a která jede. A bez kompromisů, že se mi chudinka nebude zahřívat..... V létě budeš mit 110C a větrák bude fičet pořád. Pojedeš z práce a nebo kudlu s kámošema, zastavíš a je to tam hned.
Jinak rozdíl mezi těmi eFky a RR trochu je, ale klidně mi dej eFko a ukážu ti že RR není takový rozdíl a opačně ti ukážu že RR je úplně jinde
Kup si co chceš ty.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBR 600 do začátku?
No a další dotaz, má smysl řešit přes někoho dovoz ze zahraničí? Existujou nějaký jasný výhody, který tam při tom dovozu jsou nebo to nemá cenu řešit
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 600 do začátku?
bubblebum píše: No a další dotaz, má smysl řešit přes někoho dovoz ze zahraničí? Existujou nějaký jasný výhody, který tam při tom dovozu jsou nebo to nemá cenu řešit
Vubec to neres a kup prvni vrak co uvidis, clovek co vybira masinu aby byla bila a nemela kulate svetlo, jakykoliv stroj skonci do pul roku v prikope na trsatka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 600 do začátku?
Creck píše: Vubec to neres a kup prvni vrak co uvidis, clovek co vybira masinu aby byla bila a nemela kulate svetlo, jakykoliv stroj skonci do pul roku v prikope na trsatka
Tak jak v kterých rukách, u blba určitě....
Táhne mě to tady jezdit na nějaký kapotáži za naším městečkem na okreskách apod. Jezdím v motoškole na GSR500, která se mi zdá na naučení dost dobrá (měkká a odpouštějící) a měl bych později přesedlat v motoškole na Fazera (jsem zvědav, jaký to bude rozdíl), ale vím, že pokud si tu GSR pořídím, bude to jen tak na rok, než se ten stroj jen naučím ovládat a pak by šla z domu. Občas si říkám, jestli to má cenu, ale asi má, protože se nechci zabít. Můj cíl je GSX-R 600 - aspoň zatím. Mám silnej pud sebezáchovy, prošel jsem už několikrát nemocnicí, takže se nebojím toho, že bych na tom nějak extra bláznil (kolik lidí už to říkalo?), trošku mě utěšujou názory místních, že R6 tě pokud nejseš debil apriori neshodí.
Od kapotáže mě odrazuje jen to, že bych možná mohl mít snahu na tom jezdit relativně rychle. Naháč typu Suzuki Gladius přeci jen posezem vybízí víc k tomu jet kochačku.
Dle prvotního dojmu z ježdění z motoškoly se mi zdá, že na naučení je z jistý úrovně pohledu lepší stroj s vyšším krouťákem (tedy i silnější, větší objem), protože ten krouťák člověku na začátku trošku pomůže v práci s plynem/spojkou. Samozřejmě že se za to nesmí vzít. A teď mi to rychle někdo vyvraťte ať tu nekecám kraviny