cet sem dokonalou jizdu na moto, super knizka, ale i tak porad delam zacatecnicky chyby a mam haldu blbejch navyku tak bych rad od zkusenejch mel objasnenejch par veci
1) jaka je spravna technika podrazovani pred prudkou odbockou kde je potreba dost zpomalit, a celkove jak vlastne spravne podrazovat porad nechytam ten spravnej gryp jako slysim kolemjedouci kde behem par vterin jak nic podrazujou treba z 6 na 2, kdyz je dost casu tak je to v pohode ale rychjec mam pocit ze nemam dost zpetny vazby jestli radim spravne a necpu to tam blbe. ikdyz sem toho hledal a cet hodne tak sem nenasel jednoduchy vysvetleni
2) velky zatacky z velkyho kopce, dycky hodne brzdim abych nemel na konci zatacky vysokou rychlost, misto toho zatacku nakonec projedu mnohem pomalejc nez by bylo normalni, pac mam obavu ze abychu jel zatacku pod plynem tak nez ji projedu zrychlim vic nez je vhodny. Napriklad trasa Kysice - beroun, tak pred berounem je halda prudkejch zatacek a porad se mi nedari umet to spravne projet.
3) podrazovat nebo brzdit predkem je mozno jen jedno nebo druhy, coz by vylucovalo bod 1, nebo se to da zvladnout i na jednou ( ikdyz prace s plynem aspon si myslim ze znemoznuje citlive ovladat i brzdu)
4) do zatacky mam jistejsi pocit kdyz sem predklonenej ke stroji, nebo naklanim jenom stroj a ja sem kolmo k silnici, je to jenom pocit a i na rovno v sede je prujezd zatackou stejne v poradku ?
5) sou nejaky dalsi dobry knizky mimo dokonaly jizdy a keith code a twist 1+2 ?
diky ;)
1 reakcí na tento příspěvek technika jizdy, jak spravne na to ?
1 reakcí na tento příspěvek technika jizdy, jak spravne na to ?
jeden den s Matoušem ti dá víc, než teoretizování u knížek či netu. Já tam byl, když jsem před pár lety znova začínal a po absolvování jsem měl neskutečný pocit posunu na daleko vyšší level ježdění. Vysvětlí ti všechno na co se ptáš, zkusíš si to a jezdíš. Landa je fakt dobrej a umí to vysvětlit. Za těch pár kaček to stojí a máš to za humnama. Za mne jedině tak.....
1 reakcí na tento příspěvek technika jizdy, jak spravne na to ?
2)trénovat, nic víc, nic míň
3) jde to
4) určitě nebýt kolmo k silnici a lámat motorku pod sebou - kolmo nechávat jen hlavu, tělo s motorkou-vést správně pohled je snad nejdůležitější; "proaktivní" pozice-mírné nahnutí dopředu uvolňuje ruce a opravdu se mi tak líp zatáčí
5) knížky a video je fajn, ale nic se nemá přehánět....lepší je zkoušet v praxi nebo v motoškole
...jen moje poznatky, neříkám, že to je správně jedině tak.
Zatáčky vždycky jezdi s plynem a je jedno, jesi z nebo do kopce. A jak vidíš ven, tak plynule přidávat.
Být v zatáčce kolmo k silnici je hovadina, z toho pramení nejistota v průjezdu. Musíš se naklánět spolu s motorkou, minimálně s ní být v jedný ose a ideálně se tělem vyklonit do zatáčky.
1 reakcí na tento příspěvek technika jizdy, jak spravne na to ?
Viděl bych to na tu motoškolu a jestli se ti do ní nechce, tak máš dvě možnosti. Vyber si úsek, který znáš a má pěkné zatáčky spíš utáhlejší, abys trošku eliminoval vliv motorky, protože čím méně utáhlé, tím větší rychlost a případné vlnění. No a jezdi to dokola, třeba celé odpoledne, zkontroluj si tachometr a pomalu si přidávej na rychlosti. Myslim, že nic jiného udělat nemůžeš. Musíš se zbavit strachu.
Ještě lepší by bylo, kdyby před tebou jel nějaký kámoš co jezdí rychleji. V závěsu, když vidíš, že on to projede v pohodě získáš možná trošku víc odvahy...
Do zatáček se nemá brzdit, to tě rozhodí. Prostě se musíš naučit odhadovat, jak rychle můžeš do zatáčky najet a k tomu ti právě pomůže projíždění jednoho úseku dokola.
Vysedávání není potřeba, ale naklánět se s motorkou. Například pokud si motorku chytneš pevně, ne křečovitě nohama získáš zase trošku víc stability, je to o tom zkoušet a hrát si ...
Naposledy editováno 21.05.2014 08:53:01
Uberu plyn, brzdím předkem (klidně třeba i zadkem), zmáčknu spojku a řadím dolů.
Když je dost času, tak dolů řadím postupně, neboli po přeřazení pustím spojku, chvilku brzdím motorem a zase spojka a řadím níž...
Když není čas, tak při prvním zmáčknutí spojky to zkopu dolů naráz o víc stupňů.
To průběžně vyřešíš. Máš vstřícný čtyřválec, tak by to mělo jít.
Karbu píše: www.motoskola-landa.cz/
jeden den s Matoušem ti dá víc, než teoretizování u knížek či netu. Já tam byl, když jsem před pár lety znova začínal a po absolvování jsem měl neskutečný pocit posunu na daleko vyšší level ježdění. Vysvětlí ti všechno na co se ptáš, zkusíš si to a jezdíš. Landa je fakt dobrej a umí to vysvětlit. Za těch pár kaček to stojí a máš to za humnama. Za mne jedině tak.....
Tohle můžu podepsat, byl jsem tam hned po absolvování motoškoly a fakt naučí
To jakou zvolíš cestu je na Tobě - ono na každýho funguje líp asi něco jinýho.
1) Zaplatit motoškolu - stojí to peníze, musíš se jim časově přizpůsobit, ale zas něco ti to dá určitě, vybíral bych případně podle referencí
2) Zkušenej kámoš - pokud se domluvíš s někym, kdo to má fakt v ruce a bude ochotnej se Ti věnovat - napozorovat jak jezdíš, co děláš za chyby, tak Ti podle mě dovede dobře poradit a pracovat s Tebou na zlepšení jízdního stylu
3) Teorie u knížky a videa - podle mě nejhorší varianta, je to nuda, stojí to hromadu času a úspěch buď nulovej, nebo minimální
a teď k tvým otázkám:
1) jaka je spravna technika podrazovani pred prudkou odbockou kde je potreba dost zpomalit, a celkove jak vlastne spravne podrazovat porad nechytam ten spravnej gryp jako slysim kolemjedouci kde behem par vterin jak nic podrazujou treba z 6 na 2, kdyz je dost casu tak je to v pohode ale rychjec mam pocit ze nemam dost zpetny vazby jestli radim spravne a necpu to tam blbe. ikdyz sem toho hledal a cet hodne tak sem nenasel jednoduchy vysvetleni
Podřazuj před zatáčkou, aby si měl na průjezd vhodnej kvalt a nemusel se o řazení starat. Po podřazení si motorku motorem přibrzdíš (citovka při pouštění spojky). Pokud nemáš z podřazování dobrej pocit, tak to trénuj!
2) velky zatacky z velkyho kopce, dycky hodne brzdim abych nemel na konci zatacky vysokou rychlost, misto toho zatacku nakonec projedu mnohem pomalejc nez by bylo normalni, pac mam obavu ze abychu jel zatacku pod plynem tak nez ji projedu zrychlim vic nez je vhodny. Napriklad trasa Kysice - beroun, tak pred berounem je halda prudkejch zatacek a porad se mi nedari umet to spravne projet.
Zatáčky z kopce jsou na techniku náročnější než po rovině, nebo do kopce. Radši si přibrzdi víc před zatáčkou, abys to v zatáčce nemusel dobrzďovat. Myslím, že jak to popisuješ sěláš to dobře a zrychlíš tréninkem. Pokud máš pocit, že to jde projet rychleji, tak to projeď rychleji :)
3) podrazovat nebo brzdit predkem je mozno jen jedno nebo druhy, coz by vylucovalo bod 1, nebo se to da zvladnout i na jednou ( ikdyz prace s plynem aspon si myslim ze znemoznuje citlive ovladat i brzdu)
Můžeš dělat obojí zároveň
4) do zatacky mam jistejsi pocit kdyz sem predklonenej ke stroji, nebo naklanim jenom stroj a ja sem kolmo k silnici, je to jenom pocit a i na rovno v sede je prujezd zatackou stejne v poradku ?
Nakláněj se společně s motorkou (abys měl tělo stále v ose motorky), rozhodně se nesnaž držet tělo kolmo k silnici!!!! Až budeš rychlejší, budeš dělat pravej opak - naklánět tělo víc jak motorku :)
5) sou nejaky dalsi dobry knizky mimo dokonaly jizdy a keith code a twist 1+2 ?
Nevim
Nakonec jedno důležitý upozornění: Při průjezdu zatáčky nekoukej před přední kolo, ale na konec zatáčky, případně ještě dál!!! Vidíš dobře co Tě čeká a máš mnohem víc času reagovat, než když koukáš 2 metry před přední kolo!!! Nenech se rozhodit hromádkou štěrku, nebo kusem bláta. Motorka se maximálně zavlní, ale neupadneš!!! Když se toho lekneš a budeš brzdit, nebo s tim v náklonu cukat, tak si nameleš zobák!!
Naposledy editováno 21.05.2014 09:57:07
Kirja píše: Ještě lepší by bylo, kdyby před tebou jel nějaký kámoš co jezdí rychleji. V závěsu, když vidíš, že on to projede v pohodě získáš možná trošku víc odvahy...
S tímhle opatrně, pokud by kámoš byl výrazně rychlejší tak to za ním spíš položí jak se bude snažit stačit jeho tempu.
1 reakcí na tento příspěvek technika jizdy, jak spravne na to ?
1) Já mám dvouválec, takže bržděním motorem si pomáhám významně. Pokud si nejsi jistý do začátku, je lepší zpomalit malinko víc před zatáčkou, než je nutné, mít správnou stopu a plynule pod plynem ven. Ve finále je to rychlejší, než tam přilítnout a pak řešit co s tím. Je potřeba získat trochu cit jaké rychlosti odpovídá jaký kvalt, pak je jedno, jestli po podřazení pouštíš spojku, nebo kopeš další kvalty dolu. Když jedu ostře, brzdím nadoraz přední, klidně si i přišlápnu zadní a podřazuju tak, aby motor co nejvíce brzdil a pouštím mezi kvalty spojku. Pokud už jde zadek do smyku, stačí trošku přimáčknout spojku a je po problému.
2) dodnes se sám z kopce bojím víc.
3) Viz bod 1), nic na tom není, možná trénovat, nebo máš blbě nastavený páčky, to dělá hodně. Já mám většinou jeden až dva prsty trvale na brzdě a zbytek mi bohatě stačí na plyn.
4) Pokud mluvíš jen o předklánění/sezení zpříma a ne klopení, pak je dle mě blbost se předklánět. Měl bys sedět zhruba pořád stejně a pohodlně. Tím že se předkloníš přenášíš víc váhy na předek, což může být výhoda, ale také nevýhoda - nevím.
5) Nečti a jezdi. Kolik už máš letos?
xjčko sem si přivez v pondělí, jezdit budu určitě několikrát tejdně, jen sem si to chtěl trošku ujasnit. Určitě na tom chci a budu pracovat.
1 reakcí na tento příspěvek technika jizdy, jak spravne na to ?
Je to tak spravně ? Nebo radši zustat sedet, naopak přilehnout nebo uplne jinak?
Díky moc
Naposledy editováno 21.05.2014 17:26:33