globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.


Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.4.2014 v 11:55 | Nahoru | #361
 

veverka9 píše: Hezký den přátelé, nevíte někdo, kde by byl ke stažení manuál k WR250R v češtině?


Jestli myslíš velký dílenský (servisní) manuál, tak ten zrovna do češtiny asi nikdo nikdy nepřeloží.

Ale je dostupný velmi rozsáhlý anglický servisní manuál, a dokonce kvalitní elektronický originál (čili žádný pokoutný sken) - buďto zde na Motorkářích v Motokatalogu anebo přímo tady v této diskuzi (někde blíže k jejímu začátku) najdeš odkaz na stránky se spoustou Yamaha uživatelských i velkých servisních manuálů, a na WR250X a WR250R i různých ročníků.

 
Jinak uživatelská příručka existuje tištěná i v češtině, takže je možné, že to časem někdo ofotí nebo naskenuje (i když by se to asi nemělo).

 
P.S.

Tohle jsem mj. dostal při koupi WRka u autorizovaného prodejce v ČR:













 
Tady jsem jen začervenil posledních 5 míst VINka:








Zdejší (ČR) dovozce jistě má zdrojový tvar českého uživatelského návodu v elektronické podobě, jenže z pochopitelných důvodů to asi nechce pustit ven. Ale možná by šlo tu českou brožuru získat (koupit) u některého z dealerů Yamahy, pokud by technická angličtina dělala problémy.

Naposledy editováno 24.04.2014 21:02:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.4.2014 v 22:19 | Nahoru | #362
Dovi> Hezký den a díky za info. Rád bych si přečetl uživatelskou příručku, abych věděl co a jak, ale protože mám problémy s angličtinou, a to nejen technickou, myslel jsem, jestli někde není ke stažení v češtině. Ale životně důležité to asi není - něco znám, něco si domyslím, na něco se zeptám a něco prostě nebudu vědět . Až pojedu kolem prodejce YAMAHY zkusím se zeptat zda lze příručku zakoupit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.4.2014 v 10:38 | Nahoru | #363
 

veverka9 píše: Dovi> Hezký den a díky za info. Rád bych si přečetl uživatelskou příručku, abych věděl co a jak, ale protože mám problémy s angličtinou, a to nejen technickou, myslel jsem, jestli někde není ke stažení v češtině. Ale životně důležité to asi není - něco znám, něco si domyslím, na něco se zeptám a něco prostě nebudu vědět . Až pojedu kolem prodejce YAMAHY zkusím se zeptat zda lze příručku zakoupit.


Ahoj,
kdybys potřeboval, tak se klidně na cokoliv zeptej. Ale to WR250R/X je fakt betálně udělaný a zcela nezáludný stroj, a pro běžnou údržbu je u něho ke všemu velmi snadný přístup - je to jednoduchý a nemůžeš tam myslím nic pokazit.

I motor je precizně a robustně vyrobený, a jeho ventilové vůle se kontrolují až po desítkách tisíc km. Takže mě napadá akorát dovybavit si raději hned ze začátku eRko šusplechem, pokud člověk off-roadově lítá po šutrech. A taky po každém potenciálně nebezpečném pádu v terénu zkontrovat chladič a spol,. jestli se náhodou něco neprorazilo. Toto se ale nás, co jezdíme on-road, netýká...

Jinak už mě z běžné (samozřejmé) péče napadá snad jen občasná kontrola tlaku v pneumatikách a hlavně zběžná kontrola hladiny motorového oleje a jeho stavu (pomocí krásně přístupného kontrolního okénka napravo) - před každou jízdou a po ní. Samotná výměna oleje i olejového filtru je u WRka triviální záležitost, a přístup ke kontrole stavu airboxu a vzduchového filtru jakbysmet.
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

27.4.2014 v 09:56 | Nahoru | #364
Dovi> Ahoj a děkuji za vstřícnost. Pokud bych potřeboval poradit, rád se na Tebe obrátím.
Omlouvám se, že odbočuji od tématu WR250, ale rád bych se s vámi podělil o fotku stroje opravdového motorkáře. Pokud to někomu připadá jako fotka z Indie nebo jiné asijské země, kde na motorce dokáží převézt snad úplně všechno, tak se mýlí. Tyto fotky jsem udělal včera u motorestu U čtyř kamenů na dálnici před Prahou. Ten frajer cestoval tři roky po světě a najeto má na svém BMW 340 tis km. Velký obdiv.








(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

27.4.2014 v 10:23 | Nahoru | #365

veverka9 píše: Dovi> Ahoj a děkuji za vstřícnost. Pokud bych potřeboval poradit, rád se na Tebe obrátím.


No problem.

.

veverka9 píše: Omlouvám se, že odbočuji od tématu WR250, ale rád bych se s vámi podělil o fotku stroje opravdového motorkáře. Pokud to někomu připadá jako fotka z Indie nebo jiné asijské země, kde na motorce dokáží převézt snad úplně všechno, tak se mýlí. Tyto fotky jsem udělal včera u motorestu U čtyř kamenů na dálnici před Prahou. Ten frajer cestoval tři roky po světě a najeto má na svém BMW 340 tis km. Velký obdiv.


To je boxer naturalizovaného "českého" cestovatele Igora Brezovara - sjezdil na R1100GS celý svět...

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

8.5.2014 v 19:31 | Nahoru | #366
chlapi nemáte niekto na predaj origo kryt výfuku na yamahu WR 250 R? teda kto ste menili výfuk.ja som svoju kúpil s poškrabaným krytom a chcel by som to vymeniť.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

9.5.2014 v 07:18 | Nahoru | #367

Betko píše: chlapi nemáte niekto na predaj origo kryt výfuku na yamahu WR 250 R? teda kto ste menili výfuk.ja som svoju kúpil s poškrabaným krytom a chcel by som to vymeniť.



ahoj .. zkus si dat inzerat do bazaru .. na motorkare i na motoinzerci ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

9.5.2014 v 20:33 | Nahoru | #368
 

Betko píše: chlapi nemáte niekto na predaj origo kryt výfuku na yamahu WR 250 R? teda kto ste menili výfuk.ja som svoju kúpil s poškrabaným krytom a chcel by som to vymeniť.


Ahoj, předem se omlouvám, že neodpovídám přesně na to, na co se ptáš.

Ale jestli máš v úmyslu jezdit off-road, tak bych s pořizováním nového krytu nespěchal. Pádům se v terénu neubrání ani nejšikovnější jezdec, ten kryt výfuku je docela na ráně a možná je pak už jenom otázkou času, kdy by se Ti poškrábal i ten nový kryt...
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

11.5.2014 v 10:01 | Nahoru | #369
Dovi> nejaky velky off road nejazdím ,no lepšie vyzerá moto s nedoškriabamým krytom,ja mám skôr hlboké ryhy ako škrabance... ale vďaka za odpoveď.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.5.2014 v 12:28 | Nahoru | #370
 

Betko píše: Dovi> nejaky velky off road nejazdím, no lepšie vyzerá moto s nedoškriabaným krytom, ja mám skôr hlboké ryhy ako škrabance... ale vďaka za odpoveď.


OK, rozumím, ale kdybys nechtěl kupovat zbytečně drahý nový kryt (jako že logicky nechceš) a přitom nějaký levnější z druhé ruky bys v dohledné době nesehnal, tak zkus ještě zvážit možnost jeho vytmelení a přelepení vhodnou tepluodolnou folií...

Pro inspiraci se mrkni třeba na práci kolegy "berry78", který si dotváří WRko k obrazu svému:
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=92029

 
Odstrojené WéeRko:






 

Vaření díry po klapce EXUPu:






 

Tady to brzdil katalyzátor:






 

Nové polepy:






 

Karbonová folie na krytu výfuku:






 

Okénka:






 

Úprava komor:






 

Termopáska na svodu:






 

Koncovka s homologací:






 

P.S.
Pro jistotu upozorňuji, že copyrighty do obrázků automaticky vkládá server Motorkáři.cz, ovšem autorem úprav WR250R i dokumentárních fotografií je kolega berry78 z výše uvedeného odkazu - já jsem jenom udělal výřezy a začistil pozadí některých obrázků.
 

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.5.2014 v 13:35 | Nahoru | #371
Zdravím všechny WéeRkáře,

tento týden jsem se stal majitelem bílého WR250R v zánovním stavu. Jedná se o moji první motorku, předtím jsem jezdil pouze na skůtru, tak se pomalu seznamujeme.

První den jsme si moc nepopovídali, všechno mi dala pořádně sežrat a párkrát už nechybělo moc k pokládce, ale za víkend jsem najezdil cca 400km(z toho 300km terénem) a už si pomalu rozumíme. V terénu už se nám povedli nějaké lehčí výjezdy blátem(stock gumy), ale také se nějaké nepovedli a v půlce kopce došlo k lehké pokládce :) Moc jsem nepochopil, jak prudký kopec bezpečně zcouvat.

Jinak musím říct, že je to fenomenální stroj, primárně jsem fotograf krajiny, takže jsem si motorku pořídil, abych se "snadněji" dostal na těžce přístupná místa, nebo alespoň přiblížil k ním a pak došel pěšky. Batoh s foťákem (cca 15kg) jsem si na sebe ještě netroufnul vzít, bude ještě chvilku trvat než se vyjezdím a budu si jistější.

Zatím přidám fotku své krásky z víkendové projížďky(lesní cesty). Všechno je zatím stock, ale plánuji kryt motoru, chrániče rukou a zadní nosič - jen teď nejsou finance, tak kdyby měl někdo nějaké doporučení, tak jsem za něj rád.

Jinak díky moc Doví, za to co si tu vybudoval, moc pěkně jsem si početl :)

Naposledy editováno 12.05.2014 14:14:48

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.5.2014 v 15:22 | Nahoru | #372
LaKy_> Gratulujem k WR-ku ja mám tiež bielu a je to super stroj,kupil som jazdenú po žene s 820 km.Prajem Ti veľa km bez pádu a nehody.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.5.2014 v 15:25 | Nahoru | #373
Dovi> Dovi vďaka za námet tá karbonová folia vyzerá celkom dobre,len otázka koľko vyjde zatmelenie škrabancov a karb.folia na kryt výfuku,či nebude lacnejší z druhej ruky od majitela čo menil celý výfuk.ešte raz dík...

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.5.2014 v 16:10 | Nahoru | #374
 

Betko píše: Dovi> Dovi vďaka za námet tá karbonová folia vyzerá celkom dobre,len otázka koľko vyjde zatmelenie škrabancov a karb.folia na kryt výfuku,či nebude lacnejší z druhej ruky od majitela čo menil celý výfuk.ešte raz dík...


Tu folii máš jako třetí možnost, kdybys nesehnal použitý kryt nebo kdyby stál moc peněz.

Co se ceny folie týče a vůbec zkušenosti s ní (s manipulací i s její dostupností, i s vhodným tepelně stabilním tmelem - napadá mě třeba na bázi epoxydu?), zkusil bych se obrátit na autora těch úprav (uživatel "berry78") - jistě Tě neodmítne a měl bys to nezprostředkovaně, přímo od pramene.

Naposledy editováno 12.05.2014 16:27:41

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.5.2014 v 16:26 | Nahoru | #375
 

LaKy_ píše: Zdravím všechny WéeRkáře, tento týden jsem se stal majitelem bílého WR250R v zánovním stavu. Jedná se o moji první motorku, předtím jsem jezdil pouze na skůtru, tak se pomalu seznamujeme.


Gratulace, a buď vítán do neformálního klubu pohodářů na WR250R/X...
A díky za to hezký zátiší s japonskou motorkou u české lesní tůně

 

LaKy_ píše: Jinak musím říct, že je to fenomenální stroj, primárně jsem fotograf krajiny, takže jsem si motorku pořídil, abych se "snadněji" dostal na těžce přístupná místa, nebo alespoň přiblížil k ním a pak došel pěšky. Batoh s foťákem (cca 15kg) jsem si na sebe ještě netroufnul vzít, bude ještě chvilku trvat než se vyjezdím a budu si jistější.


Pokud moc nevyzvídám - krajinářský foto ještě na film (střední nebo velký formát) anebo fulsajzovou DSLR nejlíp s pevnýma sklama? A jestli digitální fulsajz, tak C nebo N?

 

LaKy_ píše: Jinak díky moc Doví, za to co si tu vybudoval, moc pěkně jsem si početl :)


Já zase děkuju za zpětnou vazbu...
Kdyby to pár lidem aspoň v něčem pomohlo, tak to vlákno není zbytečný.
 

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.5.2014 v 17:46 | Nahoru | #376

Dovi píše:  
Já zase děkuju za zpětnou vazbu...
Kdyby to pár lidem aspoň v něčem pomohlo, tak to vlákno není zbytečný.
 



Určitě ano je, nabídky na WRR sleduji již přes rok a současně s tím i toto vlákno, nemělo sem zatím cenu psát, když jsem stále ještě čekal na motorku.
Tím myslím, že to tu určitě sleduje i spousta přímo neregistrovaných, konkrétně mě to tu dost pomohlo při výběru a následně i na motorce :)

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.5.2014 v 18:03 | Nahoru | #377

Dovi píše:  
Pokud moc nevyzvídám - krajinářský foto ještě na film (střední nebo velký formát) anebo fulsajzovou DSLR nejlíp s pevnýma sklama? A jestli digitální fulsajz, tak C nebo N?
 



Vzhledem k mému věku (19 let) mě filmové éra minula(i když se na to chystám), takže jedu fůlsajz Nikon D800 (zarytý Nikonista) s pevnými skly + RC model vrtulníku(který mám v plánu také vozit na zádech - na skůtru to šlo :D)

Pokud to nebude moc OT, tak mohu jen přihodit třeba dvě fotky :) (vyskůtrováno)

D800 v akci


Vrtulníček

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.5.2014 v 20:38 | Nahoru | #378
LaKy_>

Moc pěkný fotky, jak do luxusního kalendáře...
Ta druhá (z ptačího pohledu) je s polarizákem nebo prohnaná silným postprocesingem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.5.2014 v 20:58 | Nahoru | #379
Dovi>

Mockrát děkuji, ale otitulování až na kalendář si nezaslouží :)
Na tom vrtulníku nemám plnohodnotný foťák(1,5kg by neunesl :) ), takže veškerá možnost filtrů padá, přesto tu ani moc post processu nebylo. Spíš se jednalo o zajímavou světelnou situaci - bylo po bouřce, západ slunce, dramatické nebe :)

Docela se orientuješ, také fotíš ? :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.5.2014 v 21:51 | Nahoru | #380

LaKy_ píše: Docela se orientuješ, také fotíš ? :)


Byla doba, kdy jsem tím žil, ale co mě znovu po letech chytly motorky, tak bohužel zrcadlovky a objektivy s celou bižuterií zahálejí "bo neňy čas" - takže teď už spíš jen občas, jinak z nutnosti a skoro všechno kompaktem, který je po ruce.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.5.2014 v 22:12 | Nahoru | #381
Dovi>

To mi povídej, člověk si nemůže vybrat levné koníčky :) Nejdříve jsem sypal všechny peníze do foťáku, následně do vrtulníku a teď sem došetřil na motorku. I tady ty věci také nejsou na furt, občas je potřeba něco vyměnit a tak :) už jen proto jsem si vybral WRR, vzhledem k nenáročnosti na údržbu, kde by mělo stačit pouze lejt olej a benzín.

Časem přidám určitě nějaké videa WRR ať už z terénu, tak i ze vzduchu - těšte se! :)

Ještě dodatek, podařilo se mi hned druhý den ohnout řadičku, popravdě ani nevím jak, jel jsem lesní cestou a najednou nešlo řadit vyšší rychlostní stupně. Když jsem slezl, měla chudák podrápaný motor od řadící páky, která na něm byla napasovaná. Bude mě tedy čekat rovnání, ale spíš si myslím, že koupě nové. Nejsem moc dobrý rovnač, takže to vidím tak 70 na 30 že praskne :D Ale s tím, kam jsem se zatím stihl podívat a probádat musím říct, že svou WRR už nedám z ruky a nějaká občasná investice mě neodradí :)

Další věc:
I když jsem četl, jak spousta lidí nadává na nepohodlné sedlo + že se na tom celkově nedá moc dlouho vydržet, povedlo se mi zabloudit do lesa a na tří hodinové projížďce (cca hodina na silnici), kde jsem se snažil vymotat z lesa, musím říct, že jsem byl až mile překvapen "pohodlností" sedla. Zpočátku jsem z toho měl strach (po přečtení různých diskuzí), ale musím říct, že kombinace sezení a chvílemi jízda "na stojáka" mi plně vyhovovala a jediné co mě bolelo jsou ramena z neustálého manévrování.

Ale nejspíše to tím, že někomu sedne a někomu ne :)

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.5.2014 v 08:31 | Nahoru | #382

LaKy_ píše: Dovi>
~ ... Časem přidám určitě nějaké videa WRR ať už z terénu, tak i ze vzduchu - těšte se! :)

~ ... Ale s tím, kam jsem se zatím stihl podívat a probádat musím říct, že svou WRR už nedám z ruky a nějaká občasná investice mě neodradí :)

Další věc:
I když jsem četl, jak spousta lidí nadává na nepohodlné sedlo + že se na tom celkově nedá moc dlouho vydržet, povedlo se mi zabloudit do lesa a na tří hodinové projížďce (cca hodina na silnici), kde jsem se snažil vymotat z lesa, musím říct, že jsem byl až mile překvapen "pohodlností" sedla. Zpočátku jsem z toho měl strach (po přečtení různých diskuzí), ale musím říct, že kombinace sezení a chvílemi jízda "na stojáka" mi plně vyhovovala a jediné co mě bolelo jsou ramena z neustálého manévrování.



Gratulace LaKy

Na poradny "profi" fotky WRka se tesim .. taky sem kdysi na gymplu nevylez kolikrat 3 dny z fotokomory ale to byla doba černobílých fotek vývojky ustalovače a leštidla .. nicméně tehdejší Zenit s na běžkách propašovaným 28mm širokáčem z DDR (Carl Zeiss Jena) dokázal dělat divy ..

To kolik WRko projede zavisí na gumách, zkušenosti a síle jezdce, přece jen taháme o 15kg víc než ostrý endura a 25 kg víc než ostrý krosky .. kolikrát mam po 2-3 hodinách ramena "na plech" a v plamenech podstatné je, že jestli budeš mít chut přezout stock gumy a dát tam pořádný drapáky tak se budeš denně nechávat překvapovat co WRko vyjede a projede .. jen se nebát se stock gumama si terén pořádně neužiješ pouze lehkou polňačku nebo i středně těžký - ale suchý terén .. s drapákama je to mnohem větší jistota, že ti to jen tak nepodjede .. osobně se vyhýbám jakémukoliv pádu kvůli oběma kolenním meniskům .. ale občasnému složení na krátkou nohu se člověk nevyhne

Ze sedla sem taky zpočátku měl lehké obavy, ale nezaznamenal sem ani po nekolika hodinách nekomfortní stav mého pozadí .. samozrejme v terenu jezdim co nejvíc ve stupačkách ..

před 14 dny jsme se byli project s klukama zpoza doupovek (domluveno přes offmoto.com) s "vostrejma bergama" a musim říct že brutální výjezdy naslepo co mladší kolega na husabergu 450 předváděl braly dech .. jen bylo slyšet jak mizí v dáli vysoko na kopci za temného broukání kladiva
osobně by mně vůbec nenapadlo že to co se dá stěží sject tedy lépe řečeno sklouzat smykem, tak se dá i vyject .. když se to umí







ted sem 14 dní nejezdil páč nebyl čas a pobolívá občas meniskus .. avšak koncem tejdne zas něco podniknu do té doby je tu jeden virtuální jezdec ..







Naposledy editováno 13.05.2014 10:10:53

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.5.2014 v 09:12 | Nahoru | #383

Betko píše: LaKy_> Gratulujem k WR-ku ja mám tiež bielu a je to super stroj,kupil som jazdenú po žene s 820 km.Prajem Ti veľa km bez pádu a nehody.



Betko: taktéž velká gratulace k dobrému kaufu a k pořízení skvělého stroje

Naposledy editováno 13.05.2014 09:12:55

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.5.2014 v 11:51 | Nahoru | #384
 

LaKy_ píše: I když jsem četl, jak spousta lidí nadává na nepohodlné sedlo + že se na tom celkově nedá moc dlouho vydržet, povedlo se mi zabloudit do lesa a na tří hodinové projížďce (cca hodina na silnici), kde jsem se snažil vymotat z lesa, musím říct, že jsem byl až mile překvapen "pohodlností" sedla. Zpočátku jsem z toho měl strach (po přečtení různých diskuzí), ale musím říct, že kombinace sezení a chvílemi jízda "na stojáka" mi plně vyhovovala a jediné co mě bolelo jsou ramena z neustálého manévrování. Ale nejspíše to tím, že někomu sedne a někomu ne :)


Souhlasím, a nejenom to - delší esej v podobně pozitivním duchu plus další info o sedlech WR250R/X jsem psal už v polovině listopadu 2012 na 2. stránce:

...sám jsem byl STRAŠNĚ MOC příjemně překvapenej, jak pohodlně se na těch sedlech sedí, a kolik km respektive jak dlouho se na tom dá úplně bezbolestně jezdit.

Dojezd na nádrž je +200 km a k tomu ještě nějaká ta rezerva navíc, přitom moje maličkost preferuje spíš pomalejší jízdy na couračku... Přesněji řečeno 3-4 hodiny v sedle WR250R/X (na jeden zátah mezi dvěma dotankováníma) NENÍ ABSOLUTNĚ ŽÁDNEJ PROBLÉM. Dokonce ani v náznaku nezačínám po těch 3 až 4 hodinách jízdy na WR 250R i WR250X ty jindy problematický zadní partie cítit.

Na boxerovi (BMW R1100GS) to bylo tak po hodině až půldruhé hodině jízdy, ale tam jsem to přičítal částečně i tomu, že ta mašina i její sedlo byly cca 12-14 let starý. Ale i u mé malé dvácy (Honda CBF 125), kterou mám prakticky odnova a teď je stará jenom něco přes 3 roky, mě zadek začne bolet poměrně dost brzo (a skutečně bolet - není to jenom nepříjemný pocit, ale skutečně bolest), odhadem taky tak zhruba po hodině až po dvou hodinách jízdy - asi jak kdy (možná vliv mé momentální kondice, teploty okolí, kvality silnice atd.).

Ale opravdu u WR 250R i u WR250X (snad mají ta sedla stejná - zatím jsem zjistil, že se navenek liší jenom barvou) nemám vůbec žádný problém se sezením. A to ani nemusím měnit jízdní polohy, přestože ta sedla by to krásně umožňovala.

Paradoxně je to možná právě tou štíhlostí sedla u WR250R/X, že je ten posez takový jakoby přirozený - netřeba mít moc roztažený nohy, je to skoro jako při chůzi.

Oproti tomu u mých ostatních nebo bývalých motorek ta sedla byla vždycky relativně široká a zřejmě ta sedla stlačovala spolu se svalstvem (přechod hýždí do stehen) možná trochu i tepny, žíly nebo nervy, nebo čert ví co - anatomie není můj obor.

Zkrátka a dobře, jízda v sedle WR250R/X je balzám na zadek !!

 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.5.2014 v 11:54 | Nahoru | #385
 

Betko píše: ja mám tiež bielu a je to super stroj, kupil som jazdenú po žene s 820 km. Prajem Ti veľa km bez pádu a nehody.


Blahopřeji, občas se zadaří natrefit na dobrou koupi, a štěstí přeje připraveným!
 

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.5.2014 v 19:17 | Nahoru | #386
Dovi> vďaka,dnes som pridal WR-ko do databázy.
...trochu ma sralo drnčanie špz-ky tak som sa s tým trochu bavil a plánujem prevŕtať plastove koliky držiaku a zaistiť ich skrutkami.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.5.2014 v 08:23 | Nahoru | #387
inspirace pro ty co si myslí že když mají milana že to nejde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.5.2014 v 08:49 | Nahoru | #388
To už jsou spíš šlapačky, a i tady je to holt hodně o grifu - o vyježděnosti a zkušenostech...
Paráda, jak ta stará garda válí

.

dydzej píše: inspirace pro ty co si myslí že když mají milana že to nejde


Obrat "mít milana" slyším poprvé.
Myslíš tím typ motorek nebo spíš věk jezdců - jako že to sedlají staří fotrové nebo něco takovýho?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.5.2014 v 09:06 | Nahoru | #389

Dovi píše:
Obrat "mít milana" slyším poprvé.
Myslíš tím typ motorek nebo spíš věk jezdců - jako že to sedlají staří fotrové nebo něco takovýho?



jj však taky šlapačky jsou základ pro Erzberg

milan = panděro, pupek, pivní mozol atd

takže jde o toho kravaťáka s košilkou a krátkym rukávem .. na začátku je popisek že je to 12cti násobnej mistr Rakouska v trialu ..

Naposledy editováno 18.05.2014 09:08:44

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.5.2014 v 09:42 | Nahoru | #390

dydzej píše: jj však taky šlapačky jsou základ pro Erzberg milan = panděro, pupek, pivní mozol atd

takže jde o toho kravaťáka s košilkou a krátkym rukávem .. na začátku je popisek že je to 12cti násobnej mistr Rakouska v trialu ..


jj, viděl jsem to video od začátku až do konce - včetně titulků i té informace, o koho že se to jedná...

Takže díky za vysvětlení, co to je, když někdo "má milana". Neznal jsem ten pojem - jsem si 100% jist, že jsem ho nikdy v životě neslyšel. Ani strejda Google nepomohl (i když zkusil jsem to jen zběžně).


Není to přirovnání "mít milana" třeba jen nějaká úzce krajová, profesní nebo generační záležitost?

Znáte ten slovní obrat i někdo další?

Naposledy editováno 19.05.2014 11:55:29
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 276, 277] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8295 21.5.2024 v 14:49 Krautkopf
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist