Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !
Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .
Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .
Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Na enduru máme pouze levé zrcátko a to sklopné Má delší tyčku, tím pádem je více vidět za sebe. Nepodléhá vibracím a když pofrčíš v terénu, jedním tahem je sklopíš a máš řidítka jako bez zrcátek To dává ježdění další rozměr
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Naposledy editováno 04.05.2014 08:38:55
2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Jinak to s tím objednáním dílů se mi tedy taky už stalo. Napsal jsem email, 3 dny nic a najednou v 7 večer telefonoval poslíček, že je u baráku s balíkem
2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Kubiss9> A Simsona máš taky mimo provoz?
Naposledy editováno 11.05.2014 12:59:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Na takové to popojíždění mezi vesnicemi to ještě jakž takž stačí, ale do školy 30km je to nepoužitelné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Ty pohledy lidí stojí za to, snad to je kvůli vzhledu a né hluku. Ono dělá docela rámus. Ale já ten zvuk prostě zbožňuji.
Přídám fotku ze včerejšího rána, naspal jsem před tím asi 3 hodinky :D.
Mám takový menší dotaz, jak je to s tou jedničkou ? Pamatuji dny, kdy jsem jí nemohl vytočit do nejvyšších otáček a vždy jsem po rozjezdu řadil dvojku. Od prvního rozebrání a následné složení(Kvůli onomu startování), asi minulé letní prázdniny, jí můžu vytočit až na maximum otáček.. 10 - 11 tis. otáček. A to jsem jen sundal víko a odhalil tu volnoběžku a složil zpátky. Snad to ničemu nevadí :D
Díky tomu zakončení výfuku na boku nahoře je slyšet dost. Ale řekl bych že je to tak přesně akorát, aby ještě neobtěžoval okolí a ani posádku při delší jízdě.
S tou jedničkou se ti snad muselo zdát . Nevidím jakýkoli důvod, proč by neměl jít motor na jedničku vytočit do maxima. Je to nejlehčí převodový stupeň, tudíž by měl jít naopak motor vytočit nejsnadněji, když tedy nepočítám tůrování na neutrál nebo se smáčknutou spojkou .
Naposledy editováno 13.05.2014 22:05:40
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Jinak, včera jsem dospěl k závěru, že už bych měl vyměnit zadní gumu . Po decentním prořezání vydržela Sava MC32 přes 16000km, tedy stejně jako původní Mitas H15 . Motorku jsem tedy kvůli přezouvání také omyl (letos poprvé, když nepočítám deště a brodění). A jelikož už se zdá, že už bude teplo, sundal jsem i plastové nástavce na krytech rukou a krytu motoru. Teď zas vypadá blatovka o něco civilněji nebo možná spíš civilizovaněji .
Mimochodem, ještě takový dotaz... Jak často vám dochází benzín? Já letos už podruhé tlačil na pumpu . Přitom mám kontrolku rezerva plně funkční a dokonce jsem si udělal z průhledné hadičky jakýsi "palivoznak", takže chybou je čistě lidský faktor . Naštěstí má ten lidský faktor alespoň takový odhad, že tlačí vždy maximálně půl kiláku
Jinak enduro je již doma. Volnoběžka vyměněna. Oproti Kubobissově volnoběžce, která byla prasklá a totálně zničená, ta naše není, jen má 2 pružinky ze 3 totálně zdeformované a celé startování se provádělo pouze pomocí jednoho válečku Jinak zadní tlumič resp. silentblok je vychozený tak , že má elipsovitý tvar Bohužel soustružník nemá čas na vysoustružení futra. Pokusíme se tedy z Blanska sehnat nový celý silentblok. Uvidíme, jak to dopadne. Elektřina je konečně utěsněná, snad tedy brody nebou již takový problém
Problémy s motardem stále přetrvávají. 1) občas se motorka při plném plynu cuká. Jakoby jeden zážeh prostě vynechá. Zkusíme svíčku 2) stejným problém jako ty - dusí se Nejvíce je to znatelné při ubrání plynu a pak opětovném přidání, kdy se motor dusí. Udělý to jen občas a obvykle na hladkém povrchu... Bohužel není čas a ani chuť něco řešit. Do toho se občas při startování ozve volnoběžky
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Fotky hezké, ale je to smutné . Nedělá mi to radost. Teď tak vlastně přemýšlím, co se v té volnoběžce asi odehrává, když to tak zdeformuje ty pružiny . Musí tam zřejmě nastat ráz do záběru a pak extrémně prudké uvolnění na opačnou stranu, které vymrští válečky proti pružinám nebo nevím . U toho silentbloku si teď nejsem jist, jestli jde jednoduše vyměnit resp. jestli má samostatný vnější kroužek nebo ho už tvoří oko tlumiče. Pokud je ale vyměnitelný, třeba by takový mohli mít i v lepších prodejnách autodílů (Autokelly, Bados atd.)
Jinak, abych měl nějakou změnu, po delší době jsem dnes vytáhl Pionýra. Ráno jsem se byl mrknout v Železném Brodě na srazu historických vozidel, pak v Nové Pace na závodě Fichtlmazec a pak znovu na veterány. Najel jsem něco přes 130km, proflákal celý den, ale stálo to zato
Naposledy editováno 24.05.2014 23:51:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
K tomu důležitému Při odjezdu z domu cca 3 km od baráku se Blata dusila až zastavila. Startuji a nechytá. Zaťukal jsem pořádně na karbec pěstí, zavadil o startér a Blatka zase uháněla. Ještě pak na jednom rovném úseku Blata zase zazlobila - brzdím rychlostí, přidávám plyn a prd. Jen občas rána do výfuku Nakonec jsem projel dírou a zase jsem mohl uhánět Natankoval jsem pak plnou nádrž benzínu Verva 100 oktanů a fičel do školy a za celou dobou nic. Po příjezdu jsem ještě dolil Shell Vpower nitro + racing (nebo jak se jmenuje ) a celou cestu domů zase nic Jsem zvědav, až to rozděláš, na co přijdeš Totiž vyčůraně si počkám, jak to dopadne, hodíme to Špůrovi ať se s tím se*e on Stejně Motard potřebuje udělat ventily. Přesluhují již 500 km
Fotky hezké, ale je to smutné . Nedělá mi to radost. Teď tak vlastně přemýšlím, co se v té volnoběžce asi odehrává, když to tak zdeformuje ty pružiny . Musí tam zřejmě nastat ráz do záběru a pak extrémně prudké uvolnění na opačnou stranu, které vymrští válečky proti pružinám nebo nevím . U toho silentbloku si teď nejsem jist, jestli jde jednoduše vyměnit resp. jestli má samostatný vnější kroužek nebo ho už tvoří oko tlumiče. Pokud je ale vyměnitelný, třeba by takový mohli mít i v lepších prodejnách autodílů (Autokelly, Bados atd.)
Mrkni se na fotku velkého ozubeného kola, jak jsou ty zuby ošoustané. A to jen roztáčí motor. Nic víc Silentblok zatím neřeším. Třeba seženeme někoho, kdo by nám to udělal
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Co se týče těch otlačených zubů , všiml jsem si a moc důvěry to ve mně nevzbudilo . Jelikož jsem ale neznalý věci, napadají mě 3 vysvětlení... Buď je to ozubení špatně tepelně zpracované a jde tedy o nekvalitní díl (chyba výrobce). Nebo je takové opotřebení běžné, počítá se s ním, zuby třeba ani nemusí být tepelně upravené a vzniklé opotřebení nevadí v provozu, protože se jedná o převod pracující jen při startech. Vím že například ozubení na věncích setrvačníků u aut, kde zabírá startér, bývá po čase taky podobně otlačené. Třetí možností je, že ono opotřebení sice není normální, ale je to pouze následek těch brutálních rázů s vapáckých zapalováním ("kopání" motoru) a rázů od střídavě prokluzující volnoběžky, poškozené díky těm prvním zmíněným rázům . Pravdu by nám asi řekl nějaký zkušený mechanik, který ví jak má takové kolo vypadat. Jaký názor na to měl pan Špůra?
Stav toho silentbloku bych docela rád viděl. Kdyby bylo nejhůř, třeba bych vám za něj nějakou náhradu dokázal na soustruhu vytočit. Ale spíš by chtěl vyměnit za nový, protože nahrazení silentbloku futrem nebude dělat dobrotu . Napadá mě... Nemáte ještě ten nefunkční centrál? Nešel by vyměnit silentblok z něj?
Naposledy editováno 26.05.2014 23:46:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Co se týká těch zubů, podle mě by neměly vypadat moc použitě, když to má najeto cca 12 000 km. V podstatě to nic není Nechci vidět, jak to vypadá u tebe, když máš najeto 35 000 km...
S tím futrem se to myslelo tak, že je velké očko, silentblok a kovové futýrko. To futýrko je vychozený a má vůle. Špůra má nějaká udělátka na vylisování futra ven a zalisování nového (prý je to to poslední říkal) Jen potřebujeme to futýrko někde sehnat. Bohužel přesné rozměry nemám, lebo ten vadný tlumič jsme prodali asi za 600 kč nějakému chudákovi A ten tlumič z MZ, který jsme měli na zkoušku, už je taky dávno pryč (prodaný) a Enduro je v pojízdném stavu a celé to rozdělat a kouknout se.... na to zrovna v tuto dobu není vůůůůůbec čas.
Bei oko se to asi nechá tipnout a hrubá síla vyřeší spoustu věcí. Bohužel z Blanska seženeme tlumič asi jako komplet. A dávat za to těch 2500 kč se mi nechce. Bude to stejný případ jako ty a jehlový ventil karbece
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
S tím ozubením máš asi pravdu. Osobně bych právě rád viděl, v jakém stavu mám to kolo já. Ale sundávat kvůli tomu víko nebudu . Nehledě k tomu, že někdy je skutečně lepší žít v blahé nevědomosti . Na druhou stranu, samotné kilometry nemusí být až tak rozhodující, jako spíš počet startů a podmínky (rázy atd.).
Výrobu a výměnu jen toho vnitřního futra silentbloku bych schvaloval, ale obávám se, že je na něm ta guma přivulkanizovaná a nepůjde to nedestruktivně vylisovat. Třeba se pletu . Ideální by byla každopádně výměna celého silentbloku. Ten vadný tlumič jste si měli nechat, protože teď jste chudáci i vy .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Jak je ale vidět, podle toho co píšeš ty, by se i na ten ventil měl Marek zaměřit . Já už taky nějakou dobu přemýšlím o náhradě za lety osvědčený ruční kohout . Jestli mě ještě jednou ten podtlakáč naštve, určitě na to dojde .
Jinak, jelikož je ošklivo, dal jsem se do rovnání krytu motoru. Před časem dostal 2 děsné mordy ...jednou přední kolo zvrtlo a postavilo jakýsi kus betonu schovaný v hlíně
a podruhé to byl ve velké rychlosti šutrák nebo klacek nadhozený předním kolem. Snad se mi podařilo trochu přiblížit původním tvarům ...
Naposledy editováno 29.05.2014 12:18:52
2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Je první ,takže za kritiku a připomínky budu rád
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | vondris6 | 0 | 18.3.2023 v 22:19 vondris6 |
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 0 | 3.10.2022 v 10:07 Panturis |
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 2 | 21.8.2022 v 12:14 Ariete |
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro | czech-mirecek | 64 | 6.6.2022 v 12:11 Ariete |
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... | Snasy_222 | 15 | 30.4.2021 v 09:17 mito7 |