zápasím s dvěmi věcmi, napíši současně ať nezakládám zbytečně dvě vlákna. Mám GS 500 z roku 1997, najeto asi 47000 km.
1) Je hodnota 13,3V na baterii přijatelná nebo příliš nízká? Na volnoběh mám kolem 13,7V po zvýšení otáček nad asi 3000 se napětí ustálí na 13,3V. Můžu mít rozsvícena všechna světla a blinkry, ale napětí pod 13,3V dále neklesne. Stejně tak i při otáčkách kolem 6, 7 tisíc je stále 13,3V. Sdružené napětí medzi fázemi naprázdno s odpojeným regulátorem je na volnoběh ~50V, při vyšších otáčkách 60, 70 i více. Alternátor je tedy vpořádku, rovněž měření odporu cívek ani proti kostře neodhalilo žádnou zradu. Stejně tak diody v regulátoru jsou dobré. Na první pohled je tedy vše OK - jak alternátor - napětí na cívkách je, tak regulátor - reguluje, jen reguluje příliš striktně bez hystereze a na nížší napětí. Je to málo a může to vadit při dobíjení? V manuálu píší, že napětí na prázdno má být 13,3V a při 5000 14,5V, to tam nemám ani omylem. Vzhledem k tomu, že nabíjecí napětí 12V aku má být kolem 2,4V na článek a k tomu, že moje aku má sice kapacitní zkouškou kolem 6Ah, ale v nejnevhodnější okamžik se mi stane, že startérem nenastartuji a musím potupně připojovat startovací kabely, tak se mi zdá, že s dobíjením není něco uplně vpořádku a proto se v tom hrabu :(
Jeslti už jste řešil někdo podobný problém, je regulátor rozumně rozebíratelný? Že bych mu posunul pracovní bod zenerkou nebo diodou navíc, abych zvýšil napětí (pokud je uvedené chování opravdu choré.) Ceny regulátorů jak originálních tak neoriginálních jsou značně mimo, to si raději opravím nebo postavím za max. par stokorun komplet sám, to zapojení je navíc triviální. Ale nevím, jestli se do originálního můžu rozumně dostat, nebo je zalité v asfaltu a mám smůlu.
2) Jak moc je rozebiratelný a opravitelný trojcestný palivový kohout (ON - RES - PRI)? Robí mi to nějakou divočinu, na ON motka nejede, různě se dusí a netáhne, na RES a PRI se chová sice lépe, ale při vyšších otáčkách vadne. Konkrétně kolem 4 tisíc při záběru (např. na zařazenou 4, 5, 6 nebo v tahu do kopce, ale pozoruji i při nižších stupních, jen to není tak markantní) znatelně propadne, ztratí tah a "prdí", po nějaké době pomalu a líně začne táhnout. Na neutrál na stojanu to nedělá. Nad 6 tisíc si již mohu být jist, že se sice perfektně rozjedu, ale po pár set metrech (tim dřív, čim jsou vyšší otáčky;) chcípnu, bo dojde směs. Po pár minutách jak nateče do karburátoru a nastartuji vše funguje jak má. Máme podezření právě na ten kohout, jakoby tam nestíhal dotékat benzín, protože právě byly seřízeny karburátory. Napadlo mě sice ještě zapalování (zdály se mi černější, ale ne vyloženě mokré, svíčky, navíc to že projev jen když je motor v záběru a ne na volnoběh a pak protože ta zvláštní změna zvuku) ale to by nevysvětlovalo proč dojde benzín. Nebo může být problém i v zapalování, případně nižším napětím pač regulátor? To se mi ale nezdá, zapalování je elektronické. Poslední co mě napadlo by byl karburátor, příliš bohatá směs nebo tak něco? Pak by se asi dalo pochopit, proč benzín nestíhá dotéct.
Opět podobný problém, nevím jak moc se dá rozebrat kohout a co případně na něm kutit. Tak jeslti to má cenu nebo mám raději objednat z anglie kohout nový (na jakémsi 123bikers nebo tak nějak shopu to i s librama vyjde na třetinu co by stál v republice:/ ) Přijde mi, že rozplétám klubko hadů, kde všechno souvisí se vším a nechci jen tak bezhlavě všechno naráz vyměnit a doufat, že pak to bude fungovat.
Ještě mě napadlo, ona má jiný zvuk i když běží na sytič - se sytičem má chrčivý a přerušovaný zvuk podobný tomu, jako když v otáčkách přestává vadnout, když ho uplně stáhnu tak běží krásně plynule a zvuk je příjemný a pravidelný. Může to být normální (vzhledem ke stáří a tak dále) nebo je přecijen ještě nějaká zrada v karburátoru? Tady plavu uplně, vyznám se spíš v elektrice...
Předem díky za postřehy a nápady jak na ni :)
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
benzínové ventyly a prozkoušel hadičky i podtlakovou.Vše se zdá o.k a tak jsem promrkl ještě svíčky a nastavil odtrh.Teď to protáhnu domů asi 20km a uvidím,ale
vrtá mi hlavou ještě jedna věc,nemůže to dělat odvzdušnění nádrže??Moje otázka teda je -kde je vlastně odvzdušnění??Díky za radu pokud sem teda ještě někdo koukne.Nechtěl jsem zakládat nové vlákno.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |