globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout
1.10.2009 v 01:10
Ahoj všem,

zápasím s dvěmi věcmi, napíši současně ať nezakládám zbytečně dvě vlákna. Mám GS 500 z roku 1997, najeto asi 47000 km.

1) Je hodnota 13,3V na baterii přijatelná nebo příliš nízká? Na volnoběh mám kolem 13,7V po zvýšení otáček nad asi 3000 se napětí ustálí na 13,3V. Můžu mít rozsvícena všechna světla a blinkry, ale napětí pod 13,3V dále neklesne. Stejně tak i při otáčkách kolem 6, 7 tisíc je stále 13,3V. Sdružené napětí medzi fázemi naprázdno s odpojeným regulátorem je na volnoběh ~50V, při vyšších otáčkách 60, 70 i více. Alternátor je tedy vpořádku, rovněž měření odporu cívek ani proti kostře neodhalilo žádnou zradu. Stejně tak diody v regulátoru jsou dobré. Na první pohled je tedy vše OK - jak alternátor - napětí na cívkách je, tak regulátor - reguluje, jen reguluje příliš striktně bez hystereze a na nížší napětí. Je to málo a může to vadit při dobíjení? V manuálu píší, že napětí na prázdno má být 13,3V a při 5000 14,5V, to tam nemám ani omylem. Vzhledem k tomu, že nabíjecí napětí 12V aku má být kolem 2,4V na článek a k tomu, že moje aku má sice kapacitní zkouškou kolem 6Ah, ale v nejnevhodnější okamžik se mi stane, že startérem nenastartuji a musím potupně připojovat startovací kabely, tak se mi zdá, že s dobíjením není něco uplně vpořádku a proto se v tom hrabu :(

Jeslti už jste řešil někdo podobný problém, je regulátor rozumně rozebíratelný? Že bych mu posunul pracovní bod zenerkou nebo diodou navíc, abych zvýšil napětí (pokud je uvedené chování opravdu choré.) Ceny regulátorů jak originálních tak neoriginálních jsou značně mimo, to si raději opravím nebo postavím za max. par stokorun komplet sám, to zapojení je navíc triviální. Ale nevím, jestli se do originálního můžu rozumně dostat, nebo je zalité v asfaltu a mám smůlu.

2) Jak moc je rozebiratelný a opravitelný trojcestný palivový kohout (ON - RES - PRI)? Robí mi to nějakou divočinu, na ON motka nejede, různě se dusí a netáhne, na RES a PRI se chová sice lépe, ale při vyšších otáčkách vadne. Konkrétně kolem 4 tisíc při záběru (např. na zařazenou 4, 5, 6 nebo v tahu do kopce, ale pozoruji i při nižších stupních, jen to není tak markantní) znatelně propadne, ztratí tah a "prdí", po nějaké době pomalu a líně začne táhnout. Na neutrál na stojanu to nedělá. Nad 6 tisíc si již mohu být jist, že se sice perfektně rozjedu, ale po pár set metrech (tim dřív, čim jsou vyšší otáčky;) chcípnu, bo dojde směs. Po pár minutách jak nateče do karburátoru a nastartuji vše funguje jak má. Máme podezření právě na ten kohout, jakoby tam nestíhal dotékat benzín, protože právě byly seřízeny karburátory. Napadlo mě sice ještě zapalování (zdály se mi černější, ale ne vyloženě mokré, svíčky, navíc to že projev jen když je motor v záběru a ne na volnoběh a pak protože ta zvláštní změna zvuku) ale to by nevysvětlovalo proč dojde benzín. Nebo může být problém i v zapalování, případně nižším napětím pač regulátor? To se mi ale nezdá, zapalování je elektronické. Poslední co mě napadlo by byl karburátor, příliš bohatá směs nebo tak něco? Pak by se asi dalo pochopit, proč benzín nestíhá dotéct.

Opět podobný problém, nevím jak moc se dá rozebrat kohout a co případně na něm kutit. Tak jeslti to má cenu nebo mám raději objednat z anglie kohout nový (na jakémsi 123bikers nebo tak nějak shopu to i s librama vyjde na třetinu co by stál v republice:/ ) Přijde mi, že rozplétám klubko hadů, kde všechno souvisí se vším a nechci jen tak bezhlavě všechno naráz vyměnit a doufat, že pak to bude fungovat.

Ještě mě napadlo, ona má jiný zvuk i když běží na sytič - se sytičem má chrčivý a přerušovaný zvuk podobný tomu, jako když v otáčkách přestává vadnout, když ho uplně stáhnu tak běží krásně plynule a zvuk je příjemný a pravidelný. Může to být normální (vzhledem ke stáří a tak dále) nebo je přecijen ještě nějaká zrada v karburátoru? Tady plavu uplně, vyznám se spíš v elektrice...

Předem díky za postřehy a nápady jak na ni :)
Předchozí
1 2 3
Následující

Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout

4.9.2012 v 10:10 | Nahoru | #61
Ahoj, přočetl jsem to tu od záčátku do konce a jen přidám vlastní zkušenost. Když jsem dovezl GSX600 F chovala se naprosto stejně, za tepla se jí prostě nechtělo, příznaky uplně jako ty vaše. Podobný problém jsem řešíval už jako děcko na fichtlech, aspoň v mém případě se jednalo o vadný svíčkový kabel/ fajfku chcete-li. Jak se zahřála, začli problémy. Čili vyměnil jsem fajfku, zkontroloval a očistil svíčku, jezdil dál. Ovšem samozřejmě netvrdím, že je to masový problém, sám jsem se tu poučil a musím říct že ten kohout by mě tedy v životě nenapadlo kontrolovat, takovéhle věci je dobré stále si opakovat a držet v paměti ... ty starší stroje většinou trpí na takovéto dětské nemoci :)

Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout

21.4.2013 v 18:32 | Nahoru | #62
Mám dost podobný problém po dotankování nádrže do plna ujedu cca 120 km a moto se chová jako kdyby docházel benzín dneska jsem vzal čidstící sprej na karburátory rozebral a prostříkal jak radí v tomto vláknu jestě jsem pročistil kohout kterej je pod nádrží a vycistil hadice přes týden to snad projedu a snad to bude lepší

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout

24.4.2013 v 19:05 | Nahoru | #63
Tak jsem rozebral karburátor vyndal kohout co je pod nádrží profoukl to vzduchem,karburátory čistícím sprejem a prozatím jezdím bez problémů díky za zde popsané rady ještě tomu dám aspoň 500 km a doufám,že to bude v pohodě .

(reakce na) Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout

2.5.2013 v 21:20 | Nahoru | #64
sigousek> O jaký sprej se konkrétně jedná?

Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout

3.5.2013 v 15:43 | Nahoru | #65
TC to z hlavy nevím nechal jsem ho v dílně ale mrknu na to do večera ti dám snad vědět

Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout

3.5.2013 v 17:05 | Nahoru | #66

Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout

3.5.2014 v 23:08 | Nahoru | #67
Nevím jestli se sem ještě někdo dostane, ale nejspíš asi jo, protože já tu byl nedávno taky ohledně toho dobíjení. Dobíjelo mě to dokonce ještě míň, okolo 12-12,5V. Zbytečně jsem koupil jiný regulátor, protože jsem myslel že je vadný. Chyba byla pouze ve špatné kostře. Vysoký přechodový odpor mezi regulátorem a minus polem baterky. Nyní dobíjí okolo 14,5V.

Suzuki GS 500 - regulátor napětí, palivový kohout

8.7.2016 v 15:03 | Nahoru | #68
Zdravím pánové,dostal jsem od otce gs-ko a dělá mi to tu samou věc s nedostatkem paliva jak je tu popsáno.Vlákno jsem pročetl a po radě profoukl oba
benzínové ventyly a prozkoušel hadičky i podtlakovou.Vše se zdá o.k a tak jsem promrkl ještě svíčky a nastavil odtrh.Teď to protáhnu domů asi 20km a uvidím,ale
vrtá mi hlavou ještě jedna věc,nemůže to dělat odvzdušnění nádrže??Moje otázka teda je -kde je vlastně odvzdušnění??Díky za radu pokud sem teda ještě někdo koukne.Nechtěl jsem zakládat nové vlákno.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 2 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman


TOPlist