1 reakcí na tento příspěvek Přímé sání vs. déšť
Docela ale nutí k zamyšlení, proč voda v benzinu (ať nachytaná hygroskopicky, nebo přidaná pančováním) způsobuje problémy a motor pořádně neběží, když vstřik vody do sání (do již hotové směsi) motoru naopak pomůže...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přímé sání vs. déšť
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přímé sání vs. déšť
Paine> Pravda to je, ochlazení, tím nasátí většího stechiometrického množství směsi a pak při zápalu následně zase expanze páry rozhodně pomůže. Tím se ostatně vysvětluje, proč kor klasický karbcový motor bez elektroniky za mírně teplého letního podvečera, kdy je vzduch "akorát" a vlhký, jede jako čert, zatímco v poledním parnu se mu moc nechce.
1 reakcí na tento příspěvek Přímé sání vs. déšť
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přímé sání vs. déšť
Pokud chytnes lehky destik,tak je to v pohode, ale po jizde v normalnim desti to zacne cca po 30km skubat a vykon naopak ztracet.Podotykam,ze moto je naladeno na brzde a ma Factory Pro Jet kit.
Protoze nejsem z cukru a vyjizdim i za horsich podminek,tak prave resim,jak to vymyslet-udelat, aby me to nekde na delsi ceste nevydupalo.
Dnes jiz lituji,ze jsem nekoupil otevrene sani od Kuryakin,Ti na to prodavaji specialni navlek,ktery odpuzuje vodu.
Toto tema me hodne zajima,tak doufam,ze tu napise nekdo,kdo s tim jezdi a bude sdilet jak poresil.cau a diky Raduzzo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přímé sání vs. déšť
Jinak je ale pravda, že vstřikování vody efektivně pracuje jen, když motor jede na plný céres. Při částečném zatížení to naopak výkonnost motoru zhoršuje (zbytečně se podchlazuje spalovací prostor).
1 reakcí na tento příspěvek Přímé sání vs. déšť
Vstřikování vody proniklo, i když (zatím) jen okrajově, i do automobilového průmyslu, v sérii ho nabízel SAAB (voda) a GM (voda + metanol, navíc jen formou dodatečně zabudovaného kitu) + to dost možná pořád někdo dělá v aftermarketu. Zásadní problém je ale jejich špatný vliv na korozi a mazání. I když bych se nedivil, kdyby se k nim výrobci pod tlakem emisních norem ještě vrátili.
J.M.K.> To GM-2 je překlep, nebo jde o nějakej upgrade GM-1?
jezdec68 píše: Nejlíp by to vysvětlil nějakej chemik, nebo aspoň hasič. Někde sem slyšel, že některé materiály při hašení požáru se nesmí hasit vodou, protože by to pak hořelo ještě víc. Voda se prý při vysokých teplotách rozkládá na vodík a kyslík a slušně hoří. Pamatuju jak se přidávání vody dělalo do Škodovek. Do sání před motorem se někam napíchla injekční jehla, do které vedla hadička z nádržky. Fungovalo to jako stříkací pistole a prý to jezdilo líp. Taky jsem už dávno četl o americkém vynálezci- kutilovi, který přidal do vody nějaké, běžně dostupné chemikálie a benzinové motory na to pracovaly. Nabízel to armádě,státu, ale neřekl co tam dává. Věděli co nakupuje, tak nezjistili nic, protože nakoupil mnoho druhů a použil jen část do prázdné nádrže na připravený člun, nebo auto a smíchal to s vodou. ale množství kombinací a poměrů by bylo několik desítek milionů kombinací s nejistým výsledkem. Nakonec zmizel a slehla se po něm zem.
jo,za mlada jsem s tím taky experimentoval ve Š110 a jo,jelo to o chlup líp a o chlup míň to žralo.
jen jako zajímavost dodám,že nejhorší bylo správně umístit tu jehlu a taky správně odhadnout velikost,aby to sežralo cca 0,5l na 100km.když jsem tam měl moc velký průměr jehly,tak to bez problémů sežralo 4 lity vody na 100km a jelo to úplně normálně...
1 reakcí na tento příspěvek Přímé sání vs. déšť
J.M.K.> Trošku jsem prohrabal knihovnu a web a mam následující poznatky:
a) o GM-2 jsem nikde nenašel ani zmínku (čímž ovšem nechci říct, že neexistuje!)
b) použití MW 50 i GM-1 na jednom motoru bylo údajně neobvyklé a docházelo k němu zejména v polních dílnách v rámci oprav "jeden stroj ze dvou". U Bf-109 prý nebylo snadné do trupu umístit nádrže pro oba systémy. Snad jediný stroj, kde se počítalo s oběma systémy již v sérii byl Ta-152 (tj. Jumo 213), ten byl ovšem vyroben v mizivém množství
c) ten tlakový spínač u GM zní logicky, už jen z toho důvodu, že v nízkých výškách nemá na výkon příliš vliv. Limit 9.000 m mi ale od oka přijde jako trochu moc vysoký, ale nikde jsem k tomu víc nenašel
coffman> ten odkaz je NAPROSTO libovej a ten člověk, co to sepsal je BOREC
Ale Fw-190 byl prcek ještě menší, i když na pohled tak nevypadá a "dlouhonosky" byly sice prodloužené i dozadu, ale stejně už to zkrátka "nebylo ono" - přes dlouhý motor mizerný výhled a i setrvačné hmoty daleko od těžiště byly na prd. Holt to bylo to stadium, když už se původní konstrukce dostává na vrchol svých možností a bylo by lepší naprojektovat letoun zcela nový - na to ale nebyl čas ani prostředky.
A ohledně toho zákazu použití nitra pod 9000m se uvádělo, že pod touto výškou by to mohlo poškodit motor, o tom, že by to nemělo potřebný efekt, jsem neslyšel. To poškození ale docela sedí - sice se tyto systémy dost používají někdy v autech, ale i tam se může použít jen hodně krátkodobě. Popravdě, nepamatuju si, jak přesně "rajčák" v motoru funguje, ale viděl jsem motor, u kterého to doslova roztavilo svíčky. A narazil jsem před časem na chlápka, co chtěl montovat rajčák na Haryka, snad na glajdu. Co jsem od něj věděl naposled, tak už to měl na cestě ze Států a nevím, kam to dotáhl, ale montovat tohle na motorku a kor na H-D, mně osobně přinde jako úplná bláznivina.
1 reakcí na tento příspěvek Přímé sání vs. déšť
to JohnnyS08--> je tam K&N filtr, ktery ma sam osobe velkou propustnost a ve spojeni s otevrenymi laufy to karburatorem doslova proletne. Uvazoval jsem o tom,ze tam jeste pridam clonu s mensim otvorem, ale to je asi blbost.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tokico - brzdové destičky Kawasaki VN 1500 | PepaSahib | 16 | 20.2.2024 v 17:16 lecomondo |
Pokazil sa sytič a neide voľnobeh Kawasaki VN 1500 | Osif | 4 | 20.11.2023 v 13:11 Osif |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... | Kritix | 3 | 31.7.2023 v 23:41 karel28 |
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... | Kritix | 0 | 2.7.2023 v 20:30 Kritix |