globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: predni brzda a plyn
17.4.2014 v 19:23
zdravim..dneska jsem jel preplnenou argentinskou a prede mnou to tranzit seslapl protoze to prej pred nim seslapl nejakej plechovkar..jel jsem asi 50 a vzhledem ze transit stal na miste hned,tak jsem dupnul na zadni ,dostal do smyku a zlomil si o nej predni blatni protoze kolem sem vyrovnaval smyk a slo rovne..muj dotaz...je me jasne ze kdybych pribrzdil predni,tak to zvladnu..ale doted jsem pouzival jen zadni z duvodu ze jsem mel obavy ze kdyz to prezenu s predni tak lehnu...otazka zni..kdyz mate ruku na plynu tak mate treba 2 prsty na brzde?nebo preskocite z plynu na brzdu?doted jsem pouzival zadni a kdyby byla krizovka tak sem si rikal ze diky tomu ze jezdim vetsinou u kraje auta,tak ze bych to poslal pri brzdeni vedle nej..dnes sem ale zjistil ze navyk brzdeni zadni zablokoval zadni kolo,prednim sem vyrovnaval smyk a nejake poslani do skviry bylo jen nesplnitelnym pranim..dik za odpovedi
ps:vyrustal jsem na kejvackach a pinckach a pak jsem sel na moto az po 20 letech..tzn tam se predni nepouzivala..

Blokovaní uživatelé: fockewulf
Anketa: jak pouzivate rukou predni brzdu?
mam ruku na plynu a preskocim na brzdu
5%
14
mam ruku na plynu a jeden prst na brzde
10%
26
mam ruku na plynu a dva prsty na brzde
34%
93
mam ruku na plynu a tri prsty na brzde
0%
1
nepouzivam v krizovkach predni brzdu
0%
0
prsty na brzdu davam jen kdyz mam tuseni
51%
138

predni brzda a plyn

21.4.2014 v 20:24 | Nahoru | #91
Serge> tak to sa ospravedlnujem, zle som to pochopil.

Lebo napriklad v takej "skvelej" knizke ako "dokonala jizda na motocyklu" odporucaju uzasnu vec a to na nerovnostiach pevne zovriet riaditka. A tiez Mira Lisy v jednom videu na nete odporucal pri prejazde cez kolaje, najma v meste cez elektrickove tiez pevne zovriet riaditka. Este stastie ze som sa im nedostal do ruk, inak by som bol o tom mozno presvedceny a twistu by som neveril. Zase na druhej strane Lisemu musim uznat aspon to ze odporuca abs. A tiez pripisujem zvieraniu riadiok ponosy majitelov skveleho stroja sh300 na kmitanie riaditok, tiez som to zazil a bola to moja chyba. Bolo to este predtym nez som cital twist. A za zvieranie riaditok mozu aj ponosy novinarov na nestabilitu versysa 1000 vo vysokych rychlostiach. Je aj za staznostami na wobbling paneuropana. Proste sa o tom medzi motorkarmi malo vie. Myslim, ze za to moze zla informovanost jednak v autoskolach a obavam sa ze aj v motoskolach.

Ja mam dlane na riaditkach len polozene. Este sa mi nestalo ze by mi ich nieco niekedy striaslo. To skor sebazachovne reakcie mi "strasli" obcas nohu zo stupacky. A ked chcem obist stojacu aut krajom cesty cez macacie hlavy, diery a kanaly tak sa snazim mat co najmensi kontakt ruk s riaditkami aj sa radsej trochu predklonim aby som mal ruky dost pokrcene v laktoch a uvolnene a nahodou som nedrcol do riaditok. Motorka potom ide napriek nadskakovaniu nadherne stabilne a rovno sama. Ruky na riaditkach treba mat len kvoli tomu aby bolo mozno v pripade potreby okamzite korigovat smer. No a preto mam vsetky 4 prsty bud len tak v lufte niekde pred riaditkom alebo medzi autami jemne polozene na packach. Nemam dovod ich mat obtocene okolo riaditka kym mi nie je zima a nemusim si zohrievat prsty od vyhrievanych rukovati :).

predni brzda a plyn

21.4.2014 v 20:35 | Nahoru | #92
cože? brzdit jen zadní? no to snad né..

a brzdit jen zadní a přední si pomáhat při prudším brždění? taky blbost, protože to můžeš mít natrénované jak chceš, ale při krizovce stejně uděláš jen to co vždy - ve tvém případě budeš brzdit zadní a o přední se starat nebudeš.. protože krizovka není chtěné brždění, ale instinktivní brždění.. zadní brzda má logicky mnohem menší učinek než přední.. takže: vyser se na zadní a brzdi jen přední, ať si to zažiješ..

lepší je to mít zažité naopak - zadní si občas pomáhat, jak při brždění prudkém, tak při manipulaci - na to je zadní lepší než přední (otáčení se na malém prostoru, atd.)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn

21.4.2014 v 21:51 | Nahoru | #93

BohusStejskal píše: Tyjo, v plný rychlosti? To jako 160kmh-1 a víc? A s ABS na fleku? Nikdo tě nesmet, když jsi teda stál na tý dálnici? Takový štígro. RESPEKT
Taky skáču dobře, skáču rád...



Bylo to ve statech a jel jsem po dvojte zlute care mezi Carpoolem a uplne levym pruhem (naprosto legalni pro motorkare) Debilek z toho carpoolu vyjel pres tu dvojtou zlutou a primo prede mnou. Jel jsem tak 120 a fakt jsem za to vzal a stal na "fleku" . jebnul jsem mu rukou do strechy kdyz jsem ho objizdel a frcel jsem dal. ABS na masine je velkej poklad

1 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn

21.4.2014 v 21:52 | Nahoru | #94
Hlavne zes tu nedavno jinem tematu radil jak je dulezity brzdit jen zadni brzdou ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 00:05 | Nahoru | #95

Krejza píše: oioi01> tak to se zadní brzdou jsme na tom stejně. Nick Ienatsch o tom píše ve Sport riding techniques, tak to tak zkouším. Jen to s ní nepřehnat. Ale oproti předku to má tu výhodu, že se ti mašina nezvedá. Jen ještě zapomínám postupně ubírat zadní, když graduálně zvyšuji účinek přední. Ale to půjde



přesně tak... já jen fakt lehce... navíc na gixu sem měl dost gumovou brzdu, kolo sem blokl až když jsem na brzdu působil snad 25kg... takže když jsem do ní jen tak tukal nohou, tak to brzdilo snad na 10%, takže jen fakt mírná úprava rychlosti..
ale fakt mi to v té zatáčce, do které sem vletěl rychleji, pomáhalo.. mohl jsem to začít mírně sklápět a přitom furt připrzdovat zadek... jasné že ve větším náklonu už musíš být pod plynem, jinak spadneš... ale do těch 20° se to dá... vím že správně by si měl naopak přidat plyn a víc to zklopit, ale na to asi ještě nemám koule...

(reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 08:54 | Nahoru | #96
oioi01> když přestřelíš zatáčku o hodně, tak asi nejlepší rada je hledat si přistávací plochu. Jinak přesně jak píšeš, jsi v zatáčce a něco málo rychlejší než bys potřeboval a nemůžeš brzdit předkem ani jít do většího náklonu, tak citlivé použití zadní je v pořádku. Řekl bych, že největší použití to bude mít u utahujících se zatáček.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 09:51 | Nahoru | #97

Krejza píše: Se svolením zakladetele vlákna bych se rád zeptal všech, kteří vůbec nepoužívají zadní brzdu, proč? Chápu, že když se dostanu do stopie, tak je mi k ničemu, ale do té doby zadní kolo pořád nese nějakou váhu a tudíž zadní brzda brzdí. I když třeba jen jedním procentem. Na motorce je, tak proč ji nevyužívat?



Hele, obhajci "jen predku" jsou vetsinou rychli jezdci na SS. Zadni brzda ma obecne na SS malej ucinek, navic vetsinou brzdi hodne na krev predkem (velmi odlehcenej zadek) a zaroven zurive podrazujou, a "pribrzdujou" ne zadnim kolem ale motorem a hrubym zachazenim se spojkou

Treba v Moste na brzdach na cilovce kdy se to snazim zahamovat az na 150 metrech z nejakejch 230kmh a brzdim na nejakejch 60 ve kterejch to lamu do sikany vetsinou na zadni brzdu "neni cas" ... kolenama a zadama se zapiram, predkem brzdim na krev, levou nohou podrazuju a levou ruku pomaham antihopu citlivym poustenim spojky ...

Presto i mezi SS jezdci jsou nazory ze spravna prace se zaddni brzdou pomaha uklidnovat motorku pri brzdnym manevru "natahovat ji" a zlepsuje rychle najezdy do zatacek ...

Kazdej kdo jezdi na nahaci, nebo lip na Enduru naopak udela dobre, kdyz se nauci brzdit i zadkem. Vylozeni (terenni) enduristi se bez ni obcas neobejdou (poslat si ve sjezdu zadek smykem do zatacky atd), ale i na silnici na nahaci to dost pomuze, malokdo ty gumovejsi predky prebrzdi do stopie, nejni to cileny brzdeni na krev na okruhu, takze zadne podrazovani a dalsi nesmyslne cinnosti, proste jen vymacknout spojku a predek i zadek "na krev"

Nacvik aby to "na krev" nebylo "na zem" doporucuju kazdemu pravidelne trenovat. Najit si libovolnej prazdnej kousek asfalttu kde se da rozject na kilo, a zkouset a zkouset, az to prejde do krve. Clovek v krizi (v leknuti) udela JEN TO CO JE TELO ZVYKLY DELAT. Ze zacatku jezdeni sem v krizi nekolikrat postavil masinu na predek a jednou v mirnym naklonu uplne zbytecne zlomil na zem. Od ty doby co je ruka zvykla to delat "spravne" to jest srovnat, a citlive ale rychle predek primacknout a pak teprve zarvat (dat predku sanci se "chytit" a pak zacit s tou krvi Na zadek proste hamtnout. Smyk zadku je fuk

Zvladnout pak i v pripade prekazky jeste odbrzdit a vyhnout se ... je dalsi level umeni ktery JE DOBRY PRAVIDELNE TRENOVAT.

atd atd ... ale toho jsou plny ucebnice a motoskoly ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 10:08 | Nahoru | #98

Ozzy_ píše: Treba v Moste na brzdach na cilovce kdy se to snazim zahamovat az na 150 metrech z nejakejch 230kmh a brzdim na nejakejch 60 ve kterejch to lamu do sikany vetsinou na zadni brzdu "neni cas" ... kolenama a zadama se zapiram, predkem brzdim na krev, levou nohou podrazuju a levou ruku pomaham antihopu citlivym poustenim spojky ...
...



sice to delam taky, ale priznejme si, ze to antihop nepotrebuje a spis snizujeme brzdny ucinek cele soustavy .

Naposledy editováno 22.04.2014 10:09:17

(reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 10:08 | Nahoru | #99
.

Naposledy editováno 22.04.2014 10:09:05

(reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 10:13 | Nahoru | #100

bramboroking píše: Vendous>

docela chapu ze nedovedes pochopit o co ve skutecnosti jde..pred 30 lety kotocovky nebyly..jen bubny..predni bubnovka mela stejnej nebo spise mensi zaber nez zadni bubnovka..kdyz si teda clovek zvykne brzdit zadni,pak 30 let nejezdi..tak pak nez si zvykne brzdit predni kotoucovkou..tak to neni jednoduche..proto to vlakno,proto jsem chtel vedet kolik prstu na brzde atd.....chapu ze pro mlicnaky jako jses ty a tobe podobni..tak pro ne to bude nepochopitelne a budou plkat neco o jizdnim kole...ale takovej uz je svet



Prosimte ty kecy s pinckama porad ... jezdil sem na jednohrbu s dvousedlem (jawa 555 ) fichtl original, a na jawete standard (plechovej kozi dech) ktery meli oba bubnovy brzdy na predku i na zadku, a lip brzdila vzdycky predni brzda. Ale idealni bylo samozrejme pouzivat obe, postavit to na predek asi nehrozilo

Na kole, kde mas stejny brzdy na predku a na zadku ti brzdi lip ktera ? zadni ? Prosimte uz ze sebe nedelej vola

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 10:14 | Nahoru | #101

Veverčák píše: sice to delam taky, ale priznejme si, ze to antihop nepotrebuje a spis snizujeme brzdny ucinek cele soustavy .



Asi blbej zvyk z Daytony ktera antihop nemela a pri necitlivy praci se spojkou se mi rozeskakal zadek Kazdej mame zazity nejaky zlozvyky

(reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 10:31 | Nahoru | #102

Ricard píše: Důvody? Obě brzdy byly konstrukčně stejný, tedy plus minus stejně účinný a z tohoto důvodu to tedy bylo jedno. Každá brzda může bloknout kolo, a to platí i dneska.


To podle mě není pravda, pokud mám na obou kolech stejně účinné brzdy, tak ta přední bude mít vždy větší brzdný účinek.

...btw zablokovat kolo jednoklíčem, to už chtělo mít dost velkou sílu v ruce a dost dobře seřízené brzdy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 10:34 | Nahoru | #103

Ozzy_ píše: Asi blbej zvyk z Daytony ktera antihop nemela a pri necitlivy praci se spojkou se mi rozeskakal zadek Kazdej mame zazity nejaky zlozvyky



to nepopiram .. kazdej ma nejaky, jen ja mam vsechny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 10:35 | Nahoru | #104

Veverčák píše: to nepopiram .. kazdej ma nejaky, jen ja mam vsechny



A proto sem od tebe v Moste dostaval na prdel

(reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 10:36 | Nahoru | #105

Ozzy_ píše: A proto sem od tebe v Moste dostaval na prdel



mam je dobre zazite

predni brzda a plyn

22.4.2014 v 12:30 | Nahoru | #106
Jojo na pincku jsem taky používal jen zadní. To se ale dá rychle odnaučit..

(reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 13:17 | Nahoru | #107
Ozzy_> Díky, super vysvětlení. Já na SS nikdy neseděl a na okruhu jsem byl s vámi poprvé minulý týden, takže mám hodně učení přes sebou.
Tys zmínil naháče a endura, sám jsem začínal na Shadow a tam prostě zadek potřebuješ.

Ozzy napsal - Nacvik aby to "na krev" nebylo "na zem" doporucuju kazdemu pravidelne trenovat. Najit si libovolnej prazdnej kousek asfalttu kde se da rozject na kilo, a zkouset a zkouset, az to prejde do krve. Clovek v krizi (v leknuti) udela JEN TO CO JE TELO ZVYKLY DELAT.

Tak to je přesně důvod, proč tu zadní, mimo dalších technik, zkouším (trénuju). Proto nerozumím tomu, že někdo zadní úplně zavrhne. A nemyslím piloty SS, tos vysvětlil. Někdo tu výše napsal, že porovnával brzdné dráhy litrových SS a výsledek byl se zadní o 2m kratší. Pokud ty 2m někdy budu potřebovat, tak za ně budu hodně vděčný.

(reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 13:37 | Nahoru | #108
petrumr> ty luline,já měl dvě jawy a nikdy jsem nebyl komouš,nevím jak jsi na to přišel

(reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 14:40 | Nahoru | #109

Peter3P píše: Hehe, uz som sa predtym chcel spytat ale odpustil som si to ;). Tak ma napada ked jazdite v istych situaciach s dvoma prstami pre istotu na packach, co robite so zvysnymi dvoma prstami? Alebo patrite medzi obsluhu cirkularu?



Cirkula ne
a) samotné řidítko je na pracku dost dost tenké - po pár kilácích TO držet celou dlaní by mě stejně bolela ruka 3 prsty na řidítku a 2 na páčce je tak akorát rozumné na to, aby prsty byly i v pohodlné poloze, nedovedu si představit jezdit nějak jinak dál než z garáže pro rohlíky
b) mít celou dlaň na páčce tak v tom zas není tak uplně cit.
c) na plyn stačí úchop palec proti dlani, chod je krátký. Dnes se s tím už netočí celé dokola na dlouhé dráze
d) řidítka mam stejně "na ozdobu" - posaz si držím zádama a břichem, řidítko není madlo, kterého je cestující povinen se držet. Není tak na nich žádná váha a ani žádná velká síla, tudíž na lehké odložení ruk ty zbylé prsty stačí až až. A když potřebuješ chitit na nerovnosti nebo něco, tak pořád dostatečně držíš i v tom máš cit
e) při brždění je ta síla stejně prsty proti dlani, tak jak když se třeba svírá balonek, čili kde jsou zbylé prsty v tom nemá až takový vliv

Jinak fyzika mluví jasně, dynamicky je zatížené při jízdě nejvíc přední kolo, ať to je kolo, pincek nebo mašina. Když jsou stejné brzdy tak bude přední účinnější. Že se to kdysi dávno dělalo jinak, to je holt ten vývoj a poznání - dřív také byl motor níže, váha více vzadu a jezdilo se více ve dvou. Pokud se při návrhu tehdy vycházelo pouze ze statického vyvážení a váze na zadním sedle, mohl se jim tehdy ten návrh jevit jinak. Každopádně se nasbíraly zkušenosti a mašiny dnes vypadají tak, jak vypadají.

Ostatně dnes musí být rozložení váhy i účinnost brzd jasná snad na první pohled i mentálovi když se podívá na stroj - motor posazený vepředu vysoko, těžiště je výše a striktně vepředu, vpředu jsou (někdy i výrazně) velké kotouče a dva, navíc několika pístky, vzadu jen jeden kotouček s malým dvoupístkem - to je pak jasné proč asi.

predni brzda a plyn

22.4.2014 v 14:45 | Nahoru | #110
KUrna bezte uz jezdit, tady by jeden mel pocit ze spite v knihovne

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 14:48 | Nahoru | #111

MartasUS píše: Bylo to ve statech a jel jsem po dvojte zlute care mezi Carpoolem a uplne levym pruhem (naprosto legalni pro motorkare) Debilek z toho carpoolu vyjel pres tu dvojtou zlutou a primo prede mnou. Jel jsem tak 120 a fakt jsem za to vzal a stal na "fleku" . jebnul jsem mu rukou do strechy kdyz jsem ho objizdel a frcel jsem dal. ABS na masine je velkej poklad



Jo pěkný kecy ze 120 km/h jsi stál na fleku. Minimální bzdná dráha bude kolem 40 m.

(reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 15:26 | Nahoru | #112

PEPAFJR píše: Jo pěkný kecy ze 120 km/h jsi stál na fleku. Minimální bzdná dráha bude kolem 40 m.



A jestli on není v US a neměl to v mílích To by bylo už 100-+ m jen než by si čehokoliv všiml a brzdit vůbec začal, dalších 100++ než to zastaví; čímž se flek natáhne na velikost celého oblíbeného fotbalového hřiště - to není flek, ale přistávací dráha. I když by očko z hlavy, nechce se mi to nějak počítat.

(reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 16:56 | Nahoru | #113
PEPAFJR> on nepsal jak dlouhá byla jeho brzdná dráha,ale že zastavil na fleku,asi ale nebyl olejový,páč to by asi neustál :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 18:02 | Nahoru | #114

Piwell píše: Co znamená "bickeři"? Nerozumím řeči tvého kmene


Biker,je to lepsi?

(reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 18:58 | Nahoru | #115

PEPAFJR píše: Jo pěkný kecy ze 120 km/h jsi stál na fleku. Minimální bzdná dráha bude kolem 40 m.



Jenomže v USA 40 metrů není žádná míra, proto píše na fleku

v USA 40 m = v EU 1 cm

(reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 18:58 | Nahoru | #116

Laz5 píše: Biker,je to lepsi?



Jooo biker, tak to už vim

(reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 20:29 | Nahoru | #117

Ozzy_ píše: Hlavne zes tu nedavno jinem tematu radil jak je dulezity brzdit jen zadni brzdou ...



asi nechapes ze tim ze jsem nedobrzdil a zalozil toto tema,tak si sypu popel na hlavu..ale pokud to chapes a jen si chces naplnit bachor moji energii..tak si posluz..ale az ti zaskoci tak me nechod brec et na rameno

1 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn

22.4.2014 v 20:54 | Nahoru | #118
Chlapi, a poradite zacatecnikovi jak brzdit na Honde VTX 1800, kde je dualni system...
Staci brzdit zadni (zadni + predni) ???
Diky za rady.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 21:07 | Nahoru | #119

manio5071 píše: Chlapi, a poradite zacatecnikovi jak brzdit na Honde VTX 1800, kde je dualni system...
Staci brzdit zadni (zadni + predni) ???
Diky za rady.



Dualni system u hondy znamena ze kdyz zamacknes predek, tak ti pribrzdi i zadek ne ? Nebo mas "jinej dualni system" ?

(reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 21:21 | Nahoru | #120

Ozzy_ píše: Dualni system u hondy znamena ze kdyz zamacknes predek, tak ti pribrzdi i zadek ne ? Nebo mas "jinej dualni system" ?



to zalezi na tom, na ktere motorce .. stary VFR ma oboustranny dual, takze kdyz zabrzdis predkem, brzdi ti i zadek (min) a naopak .. novejsi stroje maj tu vazbu jen jednim smerem, kdyz zabrzdis zadkem, pribrzduje ti i predek, ale naopak ne ..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist