Téma: Virágo - seřizení karburátorů
24.2.2010 v 21:43
Najde se nějaký šikula,který umí demontovat plovákovou komoru bez vymontování celého karburátoru ? Seřízení hladiny se nemusí podařit napoprvé a opakovaná demontáž karburátoru je pěkná pakárna a snadno se poničí gumové příruby. miko
Jojo, nedávno jsem karbece na Viragu 1100 dělal(kromě jiného) a potvržuji, že je to "ježko v klietke"..
na druhou stranu, rád bych se dozvěděl, proč chceš dělat hladiny? Víš že jsou špatný, nebo to bereš jen jako tip?
já jen, že ty hladiny se jentak nerozházej a jen podle mých zkušeností je drtivá většina rozhašenejch karbíků zaviněna nečistotama ve ventilu plováku, v tryskách, šachtách, kanálech, nedoléhajícím šoupátkem sytiče a taky bohatostí(vzdušník).
jsem zvědavej....
na druhou stranu, rád bych se dozvěděl, proč chceš dělat hladiny? Víš že jsou špatný, nebo to bereš jen jako tip?
já jen, že ty hladiny se jentak nerozházej a jen podle mých zkušeností je drtivá většina rozhašenejch karbíků zaviněna nečistotama ve ventilu plováku, v tryskách, šachtách, kanálech, nedoléhajícím šoupátkem sytiče a taky bohatostí(vzdušník).
jsem zvědavej....
1 reakcí na tento příspěvek Virágo - seřizení karburátorů
-bandaska-
hladina v jedné komoře je asi 1cm! níže než má být-měřeno za běhu hadičkou.Před namontováním jsem hladiny seřizoval na stejnou úroveň.Jedna zůstala,druhá je za chodu jiná.
Mám už ale špatnou zkušenost z dřívějška.Mám za to,že plováky nedokáží plavat navěky.Jsou z materiálu který se asi časem nasákne a plovák přestane zavírat.Stalo se mi,že mi začal do jednoho válce týct benzin na plno a já projel plnou nádrž za 30 km a na jeden válec.Dal jsem to opravit,plováky mi vyměnily za jiný -bílý dutý asi silonový. Původní jsou plný - něco jako plyuretan.Zkusil jsem je dát plavat do benzinu,jeden plaval normálně a druhý se jedním z dvojíce potápěl. Další problém po roce byly děravé membrány. Vyměnil jsem celý karbec a tak jsem zkusil i jak plavou plováky-byly OK.Tak jsem ještě jednou zkusil jak plavou ty starý co byly rok v šuplíku a po roce zase oba plavali.Nasáklý benzin se zase odpařil.
Ještě to jednou přeměřím až to pořádně projedu a uvidíme,když tak budou muset karbecy zase ven.
hladina v jedné komoře je asi 1cm! níže než má být-měřeno za běhu hadičkou.Před namontováním jsem hladiny seřizoval na stejnou úroveň.Jedna zůstala,druhá je za chodu jiná.
Mám už ale špatnou zkušenost z dřívějška.Mám za to,že plováky nedokáží plavat navěky.Jsou z materiálu který se asi časem nasákne a plovák přestane zavírat.Stalo se mi,že mi začal do jednoho válce týct benzin na plno a já projel plnou nádrž za 30 km a na jeden válec.Dal jsem to opravit,plováky mi vyměnily za jiný -bílý dutý asi silonový. Původní jsou plný - něco jako plyuretan.Zkusil jsem je dát plavat do benzinu,jeden plaval normálně a druhý se jedním z dvojíce potápěl. Další problém po roce byly děravé membrány. Vyměnil jsem celý karbec a tak jsem zkusil i jak plavou plováky-byly OK.Tak jsem ještě jednou zkusil jak plavou ty starý co byly rok v šuplíku a po roce zase oba plavali.Nasáklý benzin se zase odpařil.
Ještě to jednou přeměřím až to pořádně projedu a uvidíme,když tak budou muset karbecy zase ven.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
miko> kde jsi sehnal jiný karburátory,spíš sháním na 1100
1 reakcí na tento příspěvek Virágo - seřizení karburátorů
Měl jsem inzerát tady v bazaru,ozval se mi hoch s Prešova.Je to karbec na 1100.V Hradci v Yamaze mi řekli,že do 1000 membrány už neseženu,abych si sehnal karbec na1100. Když budou membrány taky špatný,tak do toho je už seženu.Jsou to pěkný paka,protže šoupátka s membránama jsou úplně stejný.1100 má navíc jakousi podtlakovou regulaci v plovákový komoře.
Nový membrány stojí 2160kč 1 kus bez DPH.Nový karbecy skoro 50000-to ktomu draksteru.
Za karbecy chtěl hoch 100 euro. Potom mi přišla ještě jedna nabídka na skoro všechny díly z rozebraný motorky,ale už jsem to smazal.
Nový membrány stojí 2160kč 1 kus bez DPH.Nový karbecy skoro 50000-to ktomu draksteru.
Za karbecy chtěl hoch 100 euro. Potom mi přišla ještě jedna nabídka na skoro všechny díly z rozebraný motorky,ale už jsem to smazal.
miko: Šoupátka s membránama nejsou stejná! Litr má karburátory Hitachi s kruhovými šoupátky, jedenáctka už má Mikuni s plochými šoupátky. Ty karburátory jsou úplně jiné, včetně přepákování mezi nimi. Jestli máš Mikuni, tak už je někdo měnil.
Ještě jednou se k tomu seřízení vracím,plovákovou komoru se mi povedlo sundat bez celkové demontáže a ani to nebylo tak těžký.4 Šrobky M5 co ji drží jsou na imbus a tak stačilo ohnout konec šestihranu,aby se dal na zadní šroubky rovně nasadit a pak trubičkou za kratší konec povolit.Přední šroubky jsou bez problému.Plováková komora šla dolů asi o centimetr a to stačilo k tomu abych šroubovákem přihnul plíšek který uzavírá přívod.Aby šla komora úplně sundat,musí se odmontovat trubička tlakového mazání.Ještě jednou dodávám,že jde o karburátor Hitachi.
Serizovani hladiny v plovakovych komorach - snad pomuze dalsim... Nedavno jsem to taky resil...
Naposledy editováno 14.03.2010 09:47:33
Naposledy editováno 14.03.2010 09:47:33
co jsem ted zjistil,ze mam v karburatorech osazeny trysky predni valec 135 a zadni 124.
podle manualu mam mit predek 124 a zadek 126.
melo by to mit takovy zasadni vliv,ze na prudke pridani plynu moto prestava tahnout?
mam tedy jeste v haji priruby karbuartoru,ty mam nove objednane na ceste.doposud jsem to zkousel na starych pritubach prozatimne opravenych lepidlem na okna...
membrany jsem kontroloval ty jsou v poradku.
co me zarazi,tak vydrena soupatka.asi byly puvodne nejak galvanicky upravene,a ja je mam uz spis jen zeleny,asi nejaky plast...
karburatory mam hitchi
podle manualu mam mit predek 124 a zadek 126.
melo by to mit takovy zasadni vliv,ze na prudke pridani plynu moto prestava tahnout?
mam tedy jeste v haji priruby karbuartoru,ty mam nove objednane na ceste.doposud jsem to zkousel na starych pritubach prozatimne opravenych lepidlem na okna...
membrany jsem kontroloval ty jsou v poradku.
co me zarazi,tak vydrena soupatka.asi byly puvodne nejak galvanicky upravene,a ja je mam uz spis jen zeleny,asi nejaky plast...
karburatory mam hitchi
1 reakcí na tento příspěvek Virágo - seřizení karburátorů
sice si tady pisu sam pro sebe.ale kdyby to nekd ycasem potreboval resit,tak par rad.
nove priruby namontovany,delalo to porad.pak jsme prisli na to,ze je to namontovanymi otevrenymi filtry...onotali jsme je na zkousku slabym molitanem a uz to vubec nezlobi.
takze se bude pretryskovavat...
jen me zarazi ta velka tryska na prednim valci....
nakonec jsem v manualu nasel i tuto variantu,predek 132 a zadek 124.
tak jsem z toho jelen
nove priruby namontovany,delalo to porad.pak jsme prisli na to,ze je to namontovanymi otevrenymi filtry...onotali jsme je na zkousku slabym molitanem a uz to vubec nezlobi.
takze se bude pretryskovavat...
jen me zarazi ta velka tryska na prednim valci....
nakonec jsem v manualu nasel i tuto variantu,predek 132 a zadek 124.
tak jsem z toho jelen
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
KaCzaba: Pokud nemáš originální výfuky, airbox a filtr, tak jsou manuálové hodnoty celkem k ničemu. Pak to chce brzdu, lambdu, hrsti trysek a jehel a ladit.
Dá se to i uchem a zkušenostmi, ale je to příšerný opruz, protože k jehlám a některým tryskám se dostaneš leda po demontáži karburátorů, jejich oddělení a sundání plovákovek. Takže na jeden pokus padne asi tak hodina.
Dá se to i uchem a zkušenostmi, ale je to příšerný opruz, protože k jehlám a některým tryskám se dostaneš leda po demontáži karburátorů, jejich oddělení a sundání plovákovek. Takže na jeden pokus padne asi tak hodina.
1100Virago> uz to mam tak nacviceny ze to dam tak za pul hodky.je mi jasny ze filtrama jsem smes totalne rozhodil.
jen jsem chtel vedet seriovy hodnoty a zarazilo me to.cim to mam osazeny.zaprvy takovej velkej rozdil mezi tryskama a zadruhy vetsinou je vetsi ta zadni,valec ktery se hur chladi...
jen jsem chtel vedet seriovy hodnoty a zarazilo me to.cim to mam osazeny.zaprvy takovej velkej rozdil mezi tryskama a zadruhy vetsinou je vetsi ta zadni,valec ktery se hur chladi...
1 reakcí na tento příspěvek Virágo - seřizení karburátorů
Ahoj,
hodím to sem ať nezakládám nové téma.
Mám na Virguli jedenátctistovce karburátory Mikuni a snažím se naštelovat hladiny v karburátorech.
Mám je cca 5mm pud přírubou plovákové misky.
Hledal jsem na netu a v manuálech a kdybych měl karbce Hitachi, tak u nich vím, že se hladina šteluje +/- 1mm nad přírubu plovákového misky.
Ovšem u Mikuni jsem našel nastavení hladiny 1,5-2,5 mm , ale do psí nohy nevím, jestli nad předěl příruby, nebo pod předěl příruby misky plováku.
Při hledání jsem našel, že někdo psal nad a někdo pod, ale jestli se nas.... , tak to dám mezi, čili na přírubu a bude to.
Pokud někdo poradí , budu rád.
hodím to sem ať nezakládám nové téma.
Mám na Virguli jedenátctistovce karburátory Mikuni a snažím se naštelovat hladiny v karburátorech.
Mám je cca 5mm pud přírubou plovákové misky.
Hledal jsem na netu a v manuálech a kdybych měl karbce Hitachi, tak u nich vím, že se hladina šteluje +/- 1mm nad přírubu plovákového misky.
Ovšem u Mikuni jsem našel nastavení hladiny 1,5-2,5 mm , ale do psí nohy nevím, jestli nad předěl příruby, nebo pod předěl příruby misky plováku.
Při hledání jsem našel, že někdo psal nad a někdo pod, ale jestli se nas.... , tak to dám mezi, čili na přírubu a bude to.
Pokud někdo poradí , budu rád.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
Cimrmanolog: U Mikuni se to měří dolů (čili POD) hranou plovákové komory. Hitachi to má opravdu nad.
1 reakcí na tento příspěvek Virágo - seřizení karburátorů
Necham ti svy hitachi,tam vis jak stelovat,a ja si holt vemu ty tvy kde se nevi jak je nastelovat
2 reakcí na tento příspěvek Virágo - seřizení karburátorů
Ještě mě napadla jedna věc a to bohatost směsi.V manuálech co mám , není specifikováno kolik otáček to má být.
Mám otevřené laufy, tak že to stejně budu muset obohatit trochu více, ale abych se měl od čeho odrazit.
Našel jsem na netu pro přední válec 1,25 a zadní 2,5 otáčky, ale taky přední 2 a zadní 3,5 otáčky.
Budu opět vděčen za radu.
Mám otevřené laufy, tak že to stejně budu muset obohatit trochu více, ale abych se měl od čeho odrazit.
Našel jsem na netu pro přední válec 1,25 a zadní 2,5 otáčky, ale taky přední 2 a zadní 3,5 otáčky.
Budu opět vděčen za radu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
Cimrmanolog: Jestli rozmuíš anglicky, tak tady je kompletní návod na seřízení Hitachi karburátorů a u Mikuni je napsáno, že je postup shodný Tam doporučuje začít na 3 otáčkách a pak zjednodušeně řečeno točit na jednu stranu až začne motor vynechávat, pak na druhou stranu až se začne zahlcovat, přitom počítat otáčky šroubu a nakonec nastavit polohu uprostřed a pak lehce obohatit, aby motor nestřílel. Postup se zopakuje na každém válci zvlášť a mělo by být nastaveno. Jak tam píše, podle jeho zkušeností se nastavení liší motorka od motorky a běžně i každý karburátor na stejné motorce jinak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
1100Virago> Obohatit teda kam, povolit? Mám 1100 Mikuni r.v.96 Za tepla při prudkém přidání střelí do karbce. Povolováním se obohacuje? Dík
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10419 | 26.10.2024 v 23:58 badyXV |
Vyběhaná vačka prvního válce Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago | Frantomas | 3 | 23.8.2024 v 17:02 Krautkopf |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Seřizování ventilů u dvouválcem do ... [1, 2] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago | badyXV | 34 | 16.6.2023 v 23:49 Julip2 |
Problém řazení Yamaha XV 1000 Virago | badyXV | 15 | 3.3.2023 v 23:50 Julip2 |