globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: TP na Jawu
18.2.2014 v 15:28
Zdravím.
Vím že to tu už bylo řešeno několikrát ale přesto bych se rád zeptal. Rád bych začal jezdit na moto Jawa 250/353 kývačka. Našel jsem si tedy několik inzerátů ale většina je bez TP. Někde jsem četl že si mám dokoupit papíry a pak jen přebouchat čísla na rámu někde zase radili přihlásit to jako veterána. No a já se ptám jak to tedy funguje pokud bych si sehnal ty jiné papíry a taky jestli by nebylo "lepší" si to napsat bez TP na veterána ale slyšel jsem o nějakých omezeních potom.
Děkuji za odpovědi.
Předchozí
1 2
Následující

TP na Jawu

18.2.2014 v 16:07 | Nahoru | #1
Nejlepší je sehnat papíry s rámem, počítej tak 6 tisíc a vejš třeba budeš mít štěstí a seženeš levněji. Nebo koupit samotné papíry a přebouchat číslo rámu, kamarád mi říkal jak se to dělá, já to nikdy nedělal
Pokud s tím ale nemáš zkušenosti, tak doporučuju koupit motorku s platnými doklady pořád jich je ještě dost na prodej jen cena stoupá.

Veteránské doklady na takovou masovku jako je kejva jsou podle mě zbytečná komplikace.

1 reakcí na tento příspěvek TP na Jawu

18.2.2014 v 17:57 | Nahoru | #2
Potreboval bych papiry na 175/356 nejlepe rok 1956.Kdyby je nekdo mel doma tak mi napiste...dam za ne cokoli .

TP na Jawu

18.2.2014 v 17:59 | Nahoru | #3
Jj, jak píše sukin. Kdybys nějakou kejvu bez papírů už měl a byla slušná, řekl bych ti sežeň papíry a na ně to pak postav. Pakliže nemáš ještě nic, je nejlepší řešení sehnat kejchačku s platnejma dokladama - zaplácneš dvě mouchy jednou ranou a budeš to mít o dost jednodušší a asi i levnější než kupovat bezpapíráka a pak k němu shánět živý (platný) doklady s placenou pojistkou a na ně to potom stavět . Těch dvěpade je docela dost a ceny pokud nebudeš shánět stroj v stavu po generálce a rekonstrukci nejsou zase tak strašný. A když budeš mít kliku koupíš ji za tři i s notama a pojízdnou jako nedávno jeden kámoš .

1 reakcí na tento příspěvek TP na Jawu

18.2.2014 v 18:47 | Nahoru | #4
Paráda :) díky za rady tak tím pádem kdyby někdo z okolí MOravskoslezkého nebo Zlínského kráje měl tenhle stroj v pojízdném stavů bez nějakých větších závad s papírama tak mě prosím kontaktujte :) Jinak díky za rady ;)

1 reakcí na tento příspěvek TP na Jawu

18.2.2014 v 19:03 | Nahoru | #5
Zdravím můžete mi někdo napsat jak se vyráží čísla na štítek.

(reakce na) TP na Jawu

18.2.2014 v 19:10 | Nahoru | #6
GXR> Třeba tak.

..Ale kejva asi nebude mít 8mm si myslim..

TP na Jawu

18.2.2014 v 19:24 | Nahoru | #7
Jo takže je na to sada díky moc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TP na Jawu

Skvělá odpověď, děkuji! 18.2.2014 v 19:30 | Nahoru | #8

Tommy1996 píše: Paráda :) díky za rady tak tím pádem kdyby někdo z okolí MOravskoslezkého nebo Zlínského kráje měl tenhle stroj v pojízdném stavů bez nějakých větších závad s papírama tak mě prosím kontaktujte :) Jinak díky za rady ;)



něco by se našlo,ceny s TP asi menší nebudou,ale psal jsi cokoliv

http://www.motoinzer.../779604-250-353.html

(reakce na) TP na Jawu

18.2.2014 v 20:02 | Nahoru | #9
Vlasťák1973> sorry, tu si beru já

1 reakcí na tento příspěvek TP na Jawu

18.2.2014 v 20:06 | Nahoru | #10
Jen by mě zajímalo co tě v 17 vede k tomu že bys chtěl jezdit zrovna na kejvačce. Pokud nemáš nějaký veteránský sklony tak to vážně nechápu. V dnešní době za ty prachy pořídíš už motorku a ne todle.

TP na Jawu

18.2.2014 v 20:08 | Nahoru | #11
GSXR - jo, je to sada čísel -raznic, od nuly po devítku, která je zároveň i šestkou. Jawí štítky mívaj číslice tří nebo čtyř milimetrový.

TP na Jawu

18.2.2014 v 20:15 | Nahoru | #12
Majklos - třeba se mu ty postarší stroje líbí, na každej náctiletej musí lítat dvěsta z místa
Já na těch strojích začínal, líbily se mi v mládí a dodnes netoužím jezdit na něčem "rozumnějším" protože to nepotřebuju.Znám z okolí i pár mladejch kluků, kterým ty starý český motorcykly učarovaly a jezdí na nich pro tu švandu s nima a nic moderního ani nechcou. Takže to dokážu pochopit že chce sehnat nějakou kejchačku .

TP na Jawu

18.2.2014 v 20:17 | Nahoru | #13
Tramp - devatenáct papírů je za tohle moc, stojí to tak za polovičku. I když to má ampérmetr. Za tu cenu jsou třipade kejchačky v tomhle barevným schématu.

1 reakcí na tento příspěvek TP na Jawu

18.2.2014 v 21:38 | Nahoru | #14
No tak vede mě k tomu hlavně to že se mi tyhle stroje líbí a je to prostě klasika :D Pravda kamarádi se mě taky diví ale tohle má doma málo kdo si myslím navíc jak se tomů dá pěkný lak a chromování mmmm....:) Jinač taky pravda nechci prostě lítat třista z místa ale jen si zajezdit navíc kdybych potřeboval někam dále tak to taky ujede :)

1 reakcí na tento příspěvek TP na Jawu

18.2.2014 v 23:08 | Nahoru | #15
No tak 8 mm fakt ne. Max. 6ky, ale mám pocit, že to razili pětkama...
Každopádně se vyplatí koupit papíry kolem 6000 kč, přerazit čísla a pak už jen platit povinný ručení max. do 200 kč ročně a jednou za 2 roky na STK, než se dohadovat s komisí, jestli je to originál, platit jim nesmyslný poplatky za schválení, platit větší povinný ručení a jezdit na přezkoumání do veteránskýho klubu každej rok...

TP na Jawu

18.2.2014 v 23:13 | Nahoru | #16
Mimochodem, mám s tím dost zkušeností a nechci to tady rozepisovat do dlouhých diskuzí, takže pokud chcete někdo poradit, jak a kam se co vyráží, tak do zpráv. Poradím, popíšu atd. Najdu i přesnou velikost raznic, objasním, jak je to s kvalitou levných raznic, apod... Není to až taková věda a rozhodně se to vyplatí víc, než lítat po atestacích kvůli zelený značce...

TP na Jawu

18.2.2014 v 23:14 | Nahoru | #17
Ale jo, ujede, jen to nesmíš honit jak nadmutou kozu. Cestovní rychlost tak sedmdesát, do Třince, Čadce, na Valachy nebo až do Ostravy či do Frydku bez problémů. Jestli nemáš nad metr osmdesát, tak se na to poskládáš.

(reakce na) TP na Jawu

18.2.2014 v 23:14 | Nahoru | #18

Tommy1996 píše: No tak vede mě k tomu hlavně to že se mi tyhle stroje líbí a je to prostě klasika :D Pravda kamarádi se mě taky diví ale tohle má doma málo kdo si myslím navíc jak se tomů dá pěkný lak a chromování mmmm....:) Jinač taky pravda nechci prostě lítat třista z místa ale jen si zajezdit navíc kdybych potřeboval někam dále tak to taky ujede :)



A tohle beru jako dobrej názor. Stůj si za svým. I obyčejná Jawka má svý kouzlo a kolikrát Ti srdíčku dá víc než plastová japonka ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TP na Jawu

19.2.2014 v 06:38 | Nahoru | #19

Majklos píše: Jen by mě zajímalo co tě v 17 vede k tomu že bys chtěl jezdit zrovna na kejvačce. Pokud nemáš nějaký veteránský sklony tak to vážně nechápu. V dnešní době za ty prachy pořídíš už motorku a ne todle.



Pokud nemá peníze tak ho ježdění na tomhle vyjde na půlku než na japonci z roku 95

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TP na Jawu

19.2.2014 v 08:40 | Nahoru | #20
Sukin> No nevim, tohle možná platilo když se kejvačka vyměňovala za basu píva a to už musela bejt pěkná, dneska lidi nevědí co by si za to řekli a jak to není šrot je to přes 30. S dílama je to podobný. Prostě shrnu li to tak mi vychází taková gs 500 co je kvality ježdění a nákladů týče líp. Jinak mu to nevymlouvám je to určitě minimálně dobrá investice, tyhle stroje už levnější nebudou.

Jinak jezdit bych na tom nechtěl, a to jsem kejvy měl dvě dvěpade a pak třipade. Jednak to nejede nebrzdí, kouří smrdí .... atd však víme a druhak je to prostě škoda, bo aby to trochu vypadalo sežere to po kokot peněz a pak to trápit běžným ježděním prostě není dobrý. Pokud by šlo o provozní náklady a pořizovací cenu tak třeba MZ by vyšla mnohem líp, takový gs nápodobně. A vůbec tady nejde o ježdění 300, prostě tyhle stroje jsou už spíš jen tak na neděli když je sucho do dnešního provozu se už nehodí. Jako jediná motorka na každodení použití už to prostě dneska není.

Naposledy editováno 19.02.2014 08:49:47

(reakce na) TP na Jawu

19.2.2014 v 09:00 | Nahoru | #21
Majklos> No musím s tebou nesouhlasit, v létě jsem koupil jednu panelku za 15 docela slušný původní stav s tp.

S druhou panelkou jsem loni najezdil 4000 km bez jediné závady. Jeli jsme kolem republiky 400 km za den propříklad.

Náklady co píšeš jsou nesmysl podívej se jen kolik tě vyjde sada gum na tebou zmiňované gs a kolik stojí sada na jawku a jak dlkouho tam vydrží

Pro tvoje info GS 500 jsem měl taky takže můžu srovnávat.

Samozřejmě jízdní komfot je na modernější motorce lepší i dynamika jízdy, ale co se týče nákladů tak jawa jasně vede.

1 reakcí na tento příspěvek TP na Jawu

19.2.2014 v 09:22 | Nahoru | #22
Jawa je hlavně srdeční záležitost a je hloupost od toho lidi odrazovat. Pokud se mu tento styl líbí, tak na klidný projížďky kochačkou Jawka stačí. Navíc na nákladech jednoznačně ušetří spoustu peněz. Například na dojíždění do práce není nic lepšího... A má svý kouzlo. A zrovna ten "smrad" spálenýho oleje a zvuk motoru mi nejvíc chybí

Naposledy editováno 19.02.2014 09:23:27

TP na Jawu

19.2.2014 v 10:15 | Nahoru | #23
Přesně tak na Jawa 250 nedám dopustit. Minimální náklady, při lehké úpravě jede i 130.
Najezdil jsem na nich tisíce kilometrů. Teď tu poslední mám kvůli děckám se sajdou a během pěti let jsem investoval akorát do Vape, protože se mi nechtělo řešit baterku a elektriku.Najeto kolem 20 000km a to nevím kolik měl motor.A už si ju nechám.

(reakce na) TP na Jawu

19.2.2014 v 12:28 | Nahoru | #24
mr.Mic> ...máš v profilu pěkný obrázek .
Už sem to psal mockrát, ale třída 250 má kouzlo v tom, že to už trochu jede a provozní náklady nejsů o moc větší, než u pincka.
U silnějších motorek sů náklady mnohokrát vyšší...na Jawě najedeš na zadní gumě,"prašivce" Mitas 20.000km, za ty kilometry u jiné motorky spotřebuješ gumy čtyři, keré stójijů dvakrát tolik...
To je cena za tu srandu .
O palivu, mazivu, servisu a ND nemluvě.
Když sem se dověděl, kolik stojí seštelování ventilů na jakémsi čtyřválci Honda, v duchu sem velebil Nejvyššího, že mám na ventilkoch vahadla se šrůfkama a karbec.
Jen za ten servis bys měl tu Jawu.

TP na Jawu

19.2.2014 v 13:53 | Nahoru | #25
Tak jo díky za rady a info :) Dneska jsem objevil Jawa-ČZ 175 rok výroby 1958 s TP za nějakých 15tis co na ní říkáte ?? stav viz obrázek :) PLně pojízdná bez závad. snad to půjde zobrazit :)

TP na Jawu

19.2.2014 v 14:39 | Nahoru | #26
Jestli jsou ty TP živé a platné tak je to vcelku dobrá cena.

1 reakcí na tento příspěvek TP na Jawu

19.2.2014 v 15:04 | Nahoru | #27
Pokud to má vše v pořádku TP,čísla a pod. tak jasňačka cena odpovídá,holt přišla doba kdy ceny pomalu rostou to se nedá nic dělat,motorek je ještě po stodolách dost,ale s papírama tolik zase nee.Navíc cena už dolů nepujde zvlášť s TP. Jednou třeba budeš chtít a koupíš ruzné CB,GS a tak dále,ale Jawa/ČZ už narozdíl od nich koupit jen tak nepujde.

(reakce na) TP na Jawu

19.2.2014 v 15:34 | Nahoru | #28
Vlasťák1973> Já svojí Jawu -ČZ 175 prodal vloni v červenci taky za 15 tisíc a byla dobře udělaná, spolehlivá a s TK. (mám ji v profilu). Myslím, že je to normální cena.
Dělám testačního komisaře historických vozidel. Přikláním se k názoru, že u Jawy kývačky je opravdu lepší sehnat papíry, než ji testovatt na veterána.

TP na Jawu

19.2.2014 v 16:52 | Nahoru | #29

TP na Jawu

19.2.2014 v 18:12 | Nahoru | #30
Nééé, 175/356 neber. Je to sice podobný, ale menší a hlavně motor už je hódně slabej. Nejslabší Jawu ber 250/353 kývačku. Nic pod ní nemá na projížďky smysl.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist