2.foto-vnitřní strana pravého kotouče,pístky jsou malinko vyjeté a mezi kotoučem a třmenem je jen malinká mezera
3.foto-kotouč nedře o třmen,ale není na středu proti drážce
U druhého kotouče je odchylka menší asi třetinová,měřením jsem nezjistil,kde je problém.Kolo je přesně mezi oběma kotouči a kotouče přesně mezi vidlicemi.Podle manualu jsou na ose všechny součástky,které vymezují kolo a konec závitu osy přesně lícuje s vnějsí stranou závitu ve vidlici.Napadlo mi jedině podložit třmeny v uchycení,aby se přblížily do středu,ale nezdá se mi to,jako dobré řešení.Zatím bych v tom velký problém neviděl,ale až se sjedou desky,tak budou pístky na jedné straně hodně vyjeté.Děkuji za názory.
1 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů
Naposledy editováno 09.02.2014 15:31:36
1 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů
Jirka.46 píše: honzabiker>Kolo jsem vyndaval na začátku ledna a právě při vracení jsem se všiml,že jsou pístky na každé straně jinak vyjeté.Osa doufám,že je rovná.Jinak jsem ted zjistil,že by měly být pístky rozdílné (v popisu zboží píšou menší a větší),takže jedna strana bude asi vyjíždět víc.
To ale neresi to, ze mas kotouc mimo stred brzdice. Pistky se uz prizpusobi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů
Jirka.46 píše: fafo>Mám kotouče i třmeny na pevno,tekže jde o to,aby kotouč byl na středu třmenu.
kotouče máš plovoucí ! jsou ze dvou částí a snýtovaný - nepleť si uchycení ke kolu. Překontroluj uchycení osy kola, a zjisti si rozteč vidlí a jestli máš tu samou hodnotu. Taky jestli je všechno nandaný na doraz a jak má. Někde bývají mezi vidlí a ložiskem podložky, tak jestli jsou stejné (nepřehozené) a jestli nejsou už vymačkané. Třmeny neřeš - jsou přesně uložené na vidli a jakékoli domácí podkládání zavání vyosením třmenu ke kotouči - preventivně vyčisti, rozhýbej a malinko promaž pístky. Velikost pístků je tak že dole jsou malý a nahoře velký ne na jedný straně třmenu malý a na druhý velký - máš to v garáži tak se na to aspoň koukni a zkus se zamyslet proč to tak je a jak brzdy vůbec fungujou. A když to nedáš tak do servisu nebo někoho šikovnýho.
Naposledy editováno 10.02.2014 01:55:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů
Jirka.46 píše: Rozdíl vnějších pístků mezi oběma třmeny je cca.2mm,mezi pístky na pravém třmenu asi 4mm.Edit:Vnitřní deska na pravém třmenu je sjetá křivě a má asi 2/3 materialu co vnější,to jsem zjistil teď po vyndání.
Jak sjetá křivě???
vaypor píše: kotouče máš plovoucí ! jsou ze dvou částí a snýtovaný - nepleť si uchycení ke kolu. Překontroluj uchycení osy kola, a zjisti si rozteč vidlí a jestli máš tu samou hodnotu. Taky jestli je všechno nandaný na doraz a jak má. Někde bývají mezi vidlí a ložiskem podložky, tak jestli jsou stejné (nepřehozené) a jestli nejsou už vymačkané. Třmeny neřeš - jsou přesně uložené na vidli a jakékoli domácí podkládání zavání vyosením třmenu ke kotouči - preventivně vyčisti, rozhýbej a malinko promaž pístky. Velikost pístků je tak že dole jsou malý a nahoře velký ne na jedný straně třmenu malý a na druhý velký - máš to v garáži tak se na to aspoň koukni a zkus se zamyslet proč to tak je a jak brzdy vůbec fungujou. A když to nedáš tak do servisu nebo někoho šikovnýho.
To by musely být jedině špatně snýtované(moc pevné),ale v porovnání se starým origo nevidím rozdíl,ikdyž ten origo leží 6 let ve skříni a před tím taky nějakou dobu ležel u předchozího majitele,takže by mohl být zatuhlé stářím,ale ani u jednoho nevidím,že by tam byla nějaká vůle.Kdyby to bylo v rozteči osy,tak by tam muselo být něco navíc,což není.Vymačkané to být nemůže,to by bylo naopak,že by byly kotouče moc ven a ne dovnitř.Když jsou desky venku,kotouče rovně,tak stejně nejdou na střed.Do toho podkládání se mi moc nechce,radši bych to měl,tak jak to má být,ale zatím mi to vychází,jako jediné řešení.fafo píše: To ale neresi to, ze mas kotouc mimo stred brzdice. Pistky se uz prizpusobi.
To si taky myslím,už jsem porovnal snad všechny míry z obou stran a všechny stejné.Jediné co se liší jsou 2mm mezi třmeny,pravý je proti kotouči víc ven.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů
assassin píše: Jirka: podlozky pod kotouce ... Uz sem je delal nekolikrat - kdyz sem daval treba kola z RSV na TL ... Maka to ok.
Na kole i kotoučích jsou zámečky,které do sebe zapadají,toto podložení bych vyloučil.2 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů
Pokud je něco špatně, má to někde příčinu a tu je třeba najít !!! Tím že tu příčinu nenajdeš, ale obejdeš lidovou tvořivostí, jsi to neopravil, ale zbastlil !!
Je ta závada už od doby, co jsi mašinu koupil, nebo se vyskytla až po výměně kotoučů?
1) Zkontroluj si předně uložení přední osy. Je správně dotažená?? (napřed osa, potom imbusový šroubek?)
2) Co pístky, chodí ve třmenu volně?? Rychle vyzkoušíš tím, že zvedneš přední kolo, zabrzdíš, povolíš a kolo by mělo jít točit. Kotouč smí jen lehce škrtat o destičky. Důkladněji to vyzkoušíš tím, že vyndáš destičky, sundáš brzdič (a když zmáčkneš brzdu, měly by všechny 4 pístky vyjíždět stejně. Zpátky by jsi je měl zatlačit prstama. Osobně si myslím, že chyba bude tady. Pokud se rozhodneš ty pístky vyčistit, doporučuju odpojit hadici aby k tomu byl lepší přístup. Pístky očistit brusným papírem o hrubosti min. 1500. V žádném případě nepoužívat pro namazání jakoukoliv vazelínu!! Před smontováním je namoč pouze brzdovou kapalinou. Dej si pozor na gumičky (také namočit brzdovkou). Je dobré je opatrně vyndat a vyčistit tu drážku, ve které sedí. Pokud je budeš vyndavat, dej si pozor na směr, v jakém byly nasazeny. Pokud budou mít vydřené hrany, objednej si nové.
Dej kdyžtak vědět, co jsi zjistil. Pokud by jsi potřeboval, můžu ti naskenovat brzdy z knížky Jak na to.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů
Naposledy editováno 10.02.2014 15:19:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů
Jak to myslíš "vyjíždí víc"?
Naposledy editováno 10.02.2014 15:23:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů
Cat600 píše: Jirka.46> Na obou mašinách jsou kotouče (od pondělí až do neděle ) přesně uprostřed.
Jak to myslíš "vyjíždí víc"?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů
Jirka.46 píše: Na kole i kotoučích jsou zámečky,které do sebe zapadají,toto podložení bych vyloučil.
No podlozky jdou vyrobit i s odpovidajicimi zamecky - jinak samo svoje reseni ti nevnucuju.
Cat600: ne kazda lidova tvorivost je bastl - pristup typu ze tak jak to japonskej konstrukter udelal je dokonaly a nikdo uz to nedokaze vylepsit je podle me mimo, ja mam neorigo brzdy na vsech svejch moto, prave proto ze to jak to bylo origo fungovalo na prd .... A nemyslim si ze cokoliv se na motorce udela musi bejt bastl... Ja si troufam rict ze vyrobim dil v kvalite lepsi nez je oem... Uz jen treba tim ze je to cnc obrobene z nejakeho lepsiho duralu, vs original odlitek z blata....
Tady je ale úplně jiný problém. Něco na té motorce je špatně. A vzhledem k tomu, že jiné Hromkočky mají kotouče v prostředku třmenů, měl by prvně přijít na to, co je špatně a pak to teprve opravovat.
Podobný "problém" jsem řešil s klukem na Suzuki SV, kde je jak známo, posuvné uložení pravé vidle. Také měl vyosený kotouč. Ani nevěděl, jak správně dotáhnout přední osu.
1 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů
letos to budu testovat na svojí motorce (stuntriding, okruh...80m po předním a tak:) )
jdeš na to moc teoreticky. prostě se to zkusí a pak se uvidí:)
Pokud to nebudeš zkoušet v provozu, kde mě s upadlým brzdičem můžeš sundat, je mi to v podstatě jedno. I tak ti přeji ať to funguje.
Naposledy editováno 11.02.2014 17:53:17
1 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů
Naposledy editováno 11.02.2014 17:58:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů
RUTAN píše: Cat600> vesměs s tebou souhlasím, ale zajímal by mně tvůj názor na toto:) oversize kotouč na zx-r z 280mm na 310mm a podložené třmeny o 20mm:)
ty podlozky maji samozrejme stejnej rantl pro zaskoceni jako brzdic. cili do vidle to jakoby zasunes a brzdic pak zase zasunes do podlozky. Neco jako kdyz skladas kosticky z lega. Ale to je vam asi jasne. Zkratka to nejsou jen krouzky. Tim se hodne odlehci namahani sroubu a tudiz v tom nevidim problem.
2 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů
zkontroluj si loziska v kole. Mozna je nejakej jouda co nevi jak se to dela nalisoval mimo osu.
EDIt: pokud ale tvoje mereni je spravne ,ze kolo je presne mezi vidlema tak pak to tim asi nebude.
Jen teda doufam ,ze to mereni si neprovadel ruzovym pravitkem ze zakladky. Kdyz udaj o mezerach vnějších pístků mezi oběma třmeny udavas v hodnotach "cca 2mm" a na poravem "asi 4mm".
Naposledy editováno 11.02.2014 19:48:23
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat | Okin1 | 11 | 6.11.2023 v 23:51 2stroke |
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... | Joel1 | 4 | 6.7.2023 v 19:54 Joel1 |
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat | R.a.F | 5 | 2.11.2022 v 19:53 assassin |
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat | Malibu86 | 10 | 7.1.2021 v 14:20 vopák |
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat | Kalich94 | 3 | 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR |