globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kotouče nejsou na středu třmenů
Zdravím,prosím Vás,potřeboval bych poradit.Nedavno jsem si všiml,že nemám přední kotouče na středu třmenů.Omlouvám se za kvalitu foto,foceno mobilem.1.foto-vnější strana pravého kotouče,pístky jsou vyjeté víc než vnitřní



2.foto-vnitřní strana pravého kotouče,pístky jsou malinko vyjeté a mezi kotoučem a třmenem je jen malinká mezera




3.foto-kotouč nedře o třmen,ale není na středu proti drážce




U druhého kotouče je odchylka menší asi třetinová,měřením jsem nezjistil,kde je problém.Kolo je přesně mezi oběma kotouči a kotouče přesně mezi vidlicemi.Podle manualu jsou na ose všechny součástky,které vymezují kolo a konec závitu osy přesně lícuje s vnějsí stranou závitu ve vidlici.Napadlo mi jedině podložit třmeny v uchycení,aby se přblížily do středu,ale nezdá se mi to,jako dobré řešení.Zatím bych v tom velký problém neviděl,ale až se sjedou desky,tak budou pístky na jedné straně hodně vyjeté.Děkuji za názory.

1 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů

9.2.2014 v 12:59 | Nahoru | #31
Rozdíl vnějších pístků mezi oběma třmeny je cca.2mm,mezi pístky na pravém třmenu asi 4mm.Edit:Vnitřní deska na pravém třmenu je sjetá křivě a má asi 2/3 materialu co vnější,to jsem zjistil teď po vyndání.

Naposledy editováno 09.02.2014 15:31:36

1 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů

9.2.2014 v 18:53 | Nahoru | #32
Osa předního kola je rovná? Kdy jsi naposledy vyndával přední kolo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

9.2.2014 v 19:05 | Nahoru | #33
honzabiker>Kolo jsem vyndaval na začátku ledna a právě při vracení jsem se všiml,že jsou pístky na každé straně jinak vyjeté.Osa doufám,že je rovná.Jinak jsem ted zjistil,že by měly být pístky rozdílné (v popisu zboží píšou menší a větší),takže jedna strana bude asi vyjíždět víc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

9.2.2014 v 19:50 | Nahoru | #34

Jirka.46 píše: honzabiker>Kolo jsem vyndaval na začátku ledna a právě při vracení jsem se všiml,že jsou pístky na každé straně jinak vyjeté.Osa doufám,že je rovná.Jinak jsem ted zjistil,že by měly být pístky rozdílné (v popisu zboží píšou menší a větší),takže jedna strana bude asi vyjíždět víc.


To ale neresi to, ze mas kotouc mimo stred brzdice. Pistky se uz prizpusobi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

10.2.2014 v 01:38 | Nahoru | #35

Jirka.46 píše: fafo>Mám kotouče i třmeny na pevno,tekže jde o to,aby kotouč byl na středu třmenu.


kotouče máš plovoucí ! jsou ze dvou částí a snýtovaný - nepleť si uchycení ke kolu. Překontroluj uchycení osy kola, a zjisti si rozteč vidlí a jestli máš tu samou hodnotu. Taky jestli je všechno nandaný na doraz a jak má. Někde bývají mezi vidlí a ložiskem podložky, tak jestli jsou stejné (nepřehozené) a jestli nejsou už vymačkané. Třmeny neřeš - jsou přesně uložené na vidli a jakékoli domácí podkládání zavání vyosením třmenu ke kotouči - preventivně vyčisti, rozhýbej a malinko promaž pístky. Velikost pístků je tak že dole jsou malý a nahoře velký ne na jedný straně třmenu malý a na druhý velký - máš to v garáži tak se na to aspoň koukni a zkus se zamyslet proč to tak je a jak brzdy vůbec fungujou. A když to nedáš tak do servisu nebo někoho šikovnýho.

Naposledy editováno 10.02.2014 01:55:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

10.2.2014 v 02:00 | Nahoru | #36

Jirka.46 píše: Rozdíl vnějších pístků mezi oběma třmeny je cca.2mm,mezi pístky na pravém třmenu asi 4mm.Edit:Vnitřní deska na pravém třmenu je sjetá křivě a má asi 2/3 materialu co vnější,to jsem zjistil teď po vyndání.


Jak sjetá křivě???

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

10.2.2014 v 10:39 | Nahoru | #37

vaypor píše: Jak sjetá křivě???

Šikmo,dole je víc sjetá než nahoře.

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

10.2.2014 v 11:15 | Nahoru | #38

vaypor píše: kotouče máš plovoucí ! jsou ze dvou částí a snýtovaný - nepleť si uchycení ke kolu. Překontroluj uchycení osy kola, a zjisti si rozteč vidlí a jestli máš tu samou hodnotu. Taky jestli je všechno nandaný na doraz a jak má. Někde bývají mezi vidlí a ložiskem podložky, tak jestli jsou stejné (nepřehozené) a jestli nejsou už vymačkané. Třmeny neřeš - jsou přesně uložené na vidli a jakékoli domácí podkládání zavání vyosením třmenu ke kotouči - preventivně vyčisti, rozhýbej a malinko promaž pístky. Velikost pístků je tak že dole jsou malý a nahoře velký ne na jedný straně třmenu malý a na druhý velký - máš to v garáži tak se na to aspoň koukni a zkus se zamyslet proč to tak je a jak brzdy vůbec fungujou. A když to nedáš tak do servisu nebo někoho šikovnýho.

To by musely být jedině špatně snýtované(moc pevné),ale v porovnání se starým origo nevidím rozdíl,ikdyž ten origo leží 6 let ve skříni a před tím taky nějakou dobu ležel u předchozího majitele,takže by mohl být zatuhlé stářím,ale ani u jednoho nevidím,že by tam byla nějaká vůle.Kdyby to bylo v rozteči osy,tak by tam muselo být něco navíc,což není.Vymačkané to být nemůže,to by bylo naopak,že by byly kotouče moc ven a ne dovnitř.Když jsou desky venku,kotouče rovně,tak stejně nejdou na střed.Do toho podkládání se mi moc nechce,radši bych to měl,tak jak to má být,ale zatím mi to vychází,jako jediné řešení.

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

10.2.2014 v 11:37 | Nahoru | #39

fafo píše: To ale neresi to, ze mas kotouc mimo stred brzdice. Pistky se uz prizpusobi.

To si taky myslím,už jsem porovnal snad všechny míry z obou stran a všechny stejné.Jediné co se liší jsou 2mm mezi třmeny,pravý je proti kotouči víc ven.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

10.2.2014 v 13:20 | Nahoru | #40

assassin píše: Jirka: podlozky pod kotouce ... Uz sem je delal nekolikrat - kdyz sem daval treba kola z RSV na TL ... Maka to ok.

Na kole i kotoučích jsou zámečky,které do sebe zapadají,toto podložení bych vyloučil.

2 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2014 v 15:11 | Nahoru | #41
Brzdy na motorce, která jezdí přes 200 km/h bych rozhodně neopravoval výše popsaným způsobem podložek, jiných šroubů a podobně. Čekal jsem, že ti někdo "poradí" obr-prasárnu, podložit brzdič, nebo naopak upilovat vidlici.
Pokud je něco špatně, má to někde příčinu a tu je třeba najít !!! Tím že tu příčinu nenajdeš, ale obejdeš lidovou tvořivostí, jsi to neopravil, ale zbastlil !!
Je ta závada už od doby, co jsi mašinu koupil, nebo se vyskytla až po výměně kotoučů?
1) Zkontroluj si předně uložení přední osy. Je správně dotažená?? (napřed osa, potom imbusový šroubek?)
2) Co pístky, chodí ve třmenu volně?? Rychle vyzkoušíš tím, že zvedneš přední kolo, zabrzdíš, povolíš a kolo by mělo jít točit. Kotouč smí jen lehce škrtat o destičky. Důkladněji to vyzkoušíš tím, že vyndáš destičky, sundáš brzdič (a když zmáčkneš brzdu, měly by všechny 4 pístky vyjíždět stejně. Zpátky by jsi je měl zatlačit prstama. Osobně si myslím, že chyba bude tady. Pokud se rozhodneš ty pístky vyčistit, doporučuju odpojit hadici aby k tomu byl lepší přístup. Pístky očistit brusným papírem o hrubosti min. 1500. V žádném případě nepoužívat pro namazání jakoukoliv vazelínu!! Před smontováním je namoč pouze brzdovou kapalinou. Dej si pozor na gumičky (také namočit brzdovkou). Je dobré je opatrně vyndat a vyčistit tu drážku, ve které sedí. Pokud je budeš vyndavat, dej si pozor na směr, v jakém byly nasazeny. Pokud budou mít vydřené hrany, objednej si nové.
Dej kdyžtak vědět, co jsi zjistil. Pokud by jsi potřeboval, můžu ti naskenovat brzdy z knížky Jak na to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

10.2.2014 v 15:16 | Nahoru | #42
Cat600>No konečne někdo s Thundercatem ,jak je to u tvého?máš kotouče na středu třmenů?Edit:Písky chodí volně,ale právě na jedné straně vyjíždí víc.

Naposledy editováno 10.02.2014 15:19:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

10.2.2014 v 15:22 | Nahoru | #43
Jirka.46> Na obou mašinách jsou kotouče (od pondělí až do neděle ) přesně uprostřed.
Jak to myslíš "vyjíždí víc"?

Naposledy editováno 10.02.2014 15:23:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

10.2.2014 v 15:36 | Nahoru | #44

Cat600 píše: Jirka.46> Na obou mašinách jsou kotouče (od pondělí až do neděle ) přesně uprostřed.
Jak to myslíš "vyjíždí víc"?

Tak tohle je první co potřebuju vyřešit,můžeš mi něco naměřit?Např.jak jsou kotouče daleko od sebe(ikdyž to je dané šířkou středu kola)tam by neměl být problém.Pak třeba vzdálenost třmenů od sebe,kotoučů od vidlice(u uchycení třmenu),čím víc rozměrů mi napíšeš,tím líp.Jak"vyjíždí víc"?kotouč není přesně uprostřed pístky na jedné straně vyjedou 2mm na druhé 5-6mm viz.foto

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

10.2.2014 v 15:59 | Nahoru | #45
Jirka.46> viz PM

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

10.2.2014 v 16:03 | Nahoru | #46

Jirka.46 píše: Na kole i kotoučích jsou zámečky,které do sebe zapadají,toto podložení bych vyloučil.



No podlozky jdou vyrobit i s odpovidajicimi zamecky - jinak samo svoje reseni ti nevnucuju.

Cat600: ne kazda lidova tvorivost je bastl - pristup typu ze tak jak to japonskej konstrukter udelal je dokonaly a nikdo uz to nedokaze vylepsit je podle me mimo, ja mam neorigo brzdy na vsech svejch moto, prave proto ze to jak to bylo origo fungovalo na prd .... A nemyslim si ze cokoliv se na motorce udela musi bejt bastl... Ja si troufam rict ze vyrobim dil v kvalite lepsi nez je oem... Uz jen treba tim ze je to cnc obrobene z nejakeho lepsiho duralu, vs original odlitek z blata....

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

10.2.2014 v 16:20 | Nahoru | #47
assassin> Ok, s tím souhlasím, ale to je o něčem jiném. Je přece rozdíl, když dáváš brzdy, nebo kolo z jiného modelu a je třeba něco upravit. Pokud to uděláš v profi kvalitě, nebo dokonce lepší, je to jen ku prospěchu věci.
Tady je ale úplně jiný problém. Něco na té motorce je špatně. A vzhledem k tomu, že jiné Hromkočky mají kotouče v prostředku třmenů, měl by prvně přijít na to, co je špatně a pak to teprve opravovat.
Podobný "problém" jsem řešil s klukem na Suzuki SV, kde je jak známo, posuvné uložení pravé vidle. Také měl vyosený kotouč. Ani nevěděl, jak správně dotáhnout přední osu.

Kotouče nejsou na středu třmenů

10.2.2014 v 16:23 | Nahoru | #48
cat600: jasny, souhlasim

1 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2014 v 18:14 | Nahoru | #49
Zkontroluj tu osu. Ale ne jenom v dýlce pod ložiskama (kdyby byla křivá tam, tak ji neprostrčíš ložiskama)ale hlavně souosost závitu a to samý na druhý strane (jak se to stahuje do kluzáku).

Kotouče nejsou na středu třmenů

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2014 v 20:23 | Nahoru | #50
Tak mi toto dělala křivá osa, pokud byla volná tak všechno sedělo ale jak se všechno dotáhlo tak brzdiče se našponovaly ke kotoučum a desky se sjížděli křivě tak ještě mrkni na osu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

10.2.2014 v 20:33 | Nahoru | #51
Cat600> vesměs s tebou souhlasím, ale zajímal by mně tvůj názor na toto:) oversize kotouč na zx-r z 280mm na 310mm a podložené třmeny o 20mm:)





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

10.2.2014 v 21:59 | Nahoru | #52
RUTAN> Máš kotouč o 30mm větší a podložky 20mm? Nemělo by to být 15mm? Pokud je tahle úprava okopčená od nějaké profi předělávky, popřípadě pokud je vyzkoušená při závodním ježdění na okruhu, neměl bych nic proti. Pokud je to jen něčí nápad "u piva", nešel bych do toho. Leda, že by měl dotyčný přesně spočítané zatížení delších šroubů, tlak v závitech, atd. což pochybuju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

11.2.2014 v 00:12 | Nahoru | #53
Cat600> ty třmeny taky nejsou původní, byly podložené o 5mm, takže proto 20mm a ne 15:)
letos to budu testovat na svojí motorce (stuntriding, okruh...80m po předním a tak:) )
jdeš na to moc teoreticky. prostě se to zkusí a pak se uvidí:)

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

11.2.2014 v 08:31 | Nahoru | #54
RUTAN> Tak to jo, teď už mě ty počty sedí. Je pravda, že pokud by lidé nezkoušeli nové experimenty, nejspíš bychom ještě svítili petrolejkou a pořádali maximálně závody v tlačení trakařů.
Pokud to nebudeš zkoušet v provozu, kde mě s upadlým brzdičem můžeš sundat, je mi to v podstatě jedno. I tak ti přeji ať to funguje.

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

11.2.2014 v 17:43 | Nahoru | #55
honzabiker a LALIK> Tak jsem dnes povolil osu a kotouče byly uprostřed třmenů.Při volném dotahování právý třmen kmital proti kotouči(ven a dovnitř)a pomalu se vychyloval,jak se dostávala osa do tahu,přestal kmitat a vychyloval se čím dál víc a s ním i levý.Takže problém bude nejspíš v ose kola.

Naposledy editováno 11.02.2014 17:53:17

1 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů

11.2.2014 v 17:49 | Nahoru | #56
Takže ted nejdříve pořeším zvednutí předku,abych nemusel složitě sundavat kapoty,svody a heverovat s obavama,že to spadne,jako před cca.měsícem.Potom zjistím,jestli je opravdu problém v ose,ale vypadá to že jo.

Naposledy editováno 11.02.2014 17:58:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

11.2.2014 v 18:05 | Nahoru | #57
Jirka.46> Mi osa házela 0.9mm než jsem sehnal novou tak jsem ji natočil prohnutím dolu a všechno v pohodě ale neni to moc dobré na ložiska ani na pouzdra v kluzácich tak pokud ted nejezdíš a bude to tou osou tak sežen novou nechci ti radit at ji narovnávaš

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

11.2.2014 v 18:12 | Nahoru | #58
LALIK>Jo,jo taky bych to viděl spíš na novou.Ted moc jezdit nebudu,tak snad to brzy vyřeším.

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

11.2.2014 v 19:31 | Nahoru | #59

RUTAN píše: Cat600> vesměs s tebou souhlasím, ale zajímal by mně tvůj názor na toto:) oversize kotouč na zx-r z 280mm na 310mm a podložené třmeny o 20mm:)







ty podlozky maji samozrejme stejnej rantl pro zaskoceni jako brzdic. cili do vidle to jakoby zasunes a brzdic pak zase zasunes do podlozky. Neco jako kdyz skladas kosticky z lega. Ale to je vam asi jasne. Zkratka to nejsou jen krouzky. Tim se hodne odlehci namahani sroubu a tudiz v tom nevidim problem.

2 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů

11.2.2014 v 19:39 | Nahoru | #60
a k tematu:
zkontroluj si loziska v kole. Mozna je nejakej jouda co nevi jak se to dela nalisoval mimo osu.



EDIt: pokud ale tvoje mereni je spravne ,ze kolo je presne mezi vidlema tak pak to tim asi nebude.
Jen teda doufam ,ze to mereni si neprovadel ruzovym pravitkem ze zakladky. Kdyz udaj o mezerach vnějších pístků mezi oběma třmeny udavas v hodnotach "cca 2mm" a na poravem "asi 4mm".

Naposledy editováno 11.02.2014 19:48:23
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat Okin1 11 6.11.2023 v 23:51 2stroke
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... Joel1 4 6.7.2023 v 19:54 Joel1
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat R.a.F 5 2.11.2022 v 19:53 assassin
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat Malibu86 10 7.1.2021 v 14:20 vopák
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat Kalich94 3 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR


TOPlist