Téma: V-Strom nebo TDM
 
1.1.2014 v 22:30
Jak je zima tak na mě lezou myšlenky.. a přemýšlím jestli koupit radši V-strom 650 nebo Tdm 900. Poradíte? Co sem koukal cenově se pohybují podobně (což mě udivuje, když TDM je výkonější). Jezdím výhradně ve dvou, mám freewinda a na něm mi vadí, že mě (ale hlavně přítelkyni) bolí po pár desítkách kilometrů zadek. Mě osobně ještě vadí to, že na něm celkem dost fouká (jebe mi to s hlavou-vyšší plexi je ještě horší). Freewindu se zase moc nelíbí naše cestovní tempo mezi 110-130km/h. Jaká motorka by pro nás byla podle vás lepší? Na druhou stranu se mi na něm líbí spotřeba do 5,5litrů a jeho váha. neláká nás nějak moc vysoká rychlost, cenduro je můj šálek kávy. Chtěli bysme na moto hlavně cestovat.

Jinak všem přeji šťastný nový rok, ať je lepší než ten minulej.

Prosím k anketě přidejte i komentář


Naposledy editováno 01.01.2014 22:49:12
Anketa: V-strom nebo TDM
TDM 900
53%
27
V-strom 650
39%
20
Jinou
8%
4

(reakce na) V-Strom nebo TDM

8.1.2014 v 23:47 | Nahoru | #121
Hamrmen> hmm, takze si toho vedom nejsi... škoda picovina to je , jelikož tvůj holy fakt nevypovídá naprosto o ničem - prostě byl zbytečný stejně jako ten blaf co jsem jako odpověď zplodil já ... vic bych to nerozebiral, je to debata o 2 ho...ch která nikomu nepomůže

Naposledy editováno 08.01.2014 23:48:45

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom nebo TDM

9.1.2014 v 16:33 | Nahoru | #122
Když kápneš při koupi na zgarb, může to být třebas pozlacený a stejně je po tom hovno, DL nebo TDM. Na výkonu rozdíl je, ale jinak bych neřekl, že strom je oproti TMD takovej sráč. Hlavně si vyzkoušej, na čem se budeš líp cítit. Ono opakovat si po cestě, že máš koně navíc, to ti bolest ze zad neodstraní. Takže pořádně poskákej obě a pak kompromis. Pokud ti bude vyhovovat TDM, běž do něj, pokud Strom, není co řešit. Samozřejmě silnější motor je výhodou, jinak koncepčně (určení pro daný typ provozu) jsou ty motorky skoro stejný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom nebo TDM

10.1.2014 v 10:58 | Nahoru | #123

oldy píše: Na výkonu rozdíl je, ale jinak bych neřekl, že strom je oproti TMD takovej sráč.


DL vůbec neni sráč. Ale to máš tak. Dělá se úplně normální tuctová cestovní motorka a protože na skladě ještě zbylo pár hustejch modrejch brzdičů R1pyčo, tak se tam lupnou a hned je to něco extra. Žádná rozpočtofka přece

(reakce na) V-Strom nebo TDM

10.1.2014 v 14:04 | Nahoru | #124

fockewulf píše: ...všichni stejně pošahaní, já to říkal!



Svatá pravda...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom nebo TDM

10.1.2014 v 22:29 | Nahoru | #125

karf píše: DL vůbec neni sráč. Ale to máš tak. Dělá se úplně normální tuctová cestovní motorka a protože na skladě ještě zbylo pár hustejch modrejch brzdičů R1pyčo, tak se tam lupnou a hned je to něco extra. Žádná rozpočtofka přece

jestli je to koment k TDM tak asi nebudes moc obeznámen s historii toho stroje

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom nebo TDM

11.1.2014 v 12:53 | Nahoru | #126
TDM i DL super mašiny protože jsou JAPONSKý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom nebo TDM

11.1.2014 v 16:00 | Nahoru | #127
Zkus kouknout na www-tdm.cz a možná ti to pomůže na stromu jsem nejezdil, ale TDM je super motorka, akdyž ti náhodou chytnou saze tak věř, že dokážeš potrápit v zatáčkách i pár silnějších strojů Jinak spolehlivost na 1* měl jsem BMW F650Gs a už nikdy víc asi modrobílí vrtule usnuli na vavřínech, ale to je jiné téma.

Naposledy editováno 11.01.2014 16:01:46

(reakce na) V-Strom nebo TDM

11.1.2014 v 16:50 | Nahoru | #128
pavel83> jo f650 je sračka..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom nebo TDM

11.1.2014 v 20:31 | Nahoru | #129

FishX3 píše: jestli je to koment k TDM tak asi nebudes moc obeznámen s historii toho stroje


Zapomněl jsem na to, že dostalo motor z legendárního XTZ, které mělo co do činění s legendárním Dakarem?

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom nebo TDM

11.1.2014 v 20:32 | Nahoru | #130
no ty vole tady je to zase snuska kecu, obcas zablesk i neceho rozumneho. kazdy si chvali jen to svoje. tdm ma historii a mrte spokojenych majitelu, DL si lidi kupuji a nezni nasrane takze bych rekl ci se tyce vseobecnych kvalit je to zhruba nastejno. u tdm by pro mne a pro cestovani hral jednu z hlavnich roli prubeh kroutaku odvisly od objemu, ne jen kilowatty. co se tyce enduro schopnosti, zadavatel pozaduje cenduro, ne rajtovat off v rumunsku po hrebenech. a na ten turusticky vyletni off si klidne troufnu i ja s monsterem. za mne svez se na obou a uvidis. beztak rady mistnich onensvetskych a jinych chytraku pozbydou dulezitosti az ziskas nejaky vlastni dojem z motorky samotne. tady se dozvis jen kdo je vic nebo min zastance toho sveho... popravde bych Ti mel vlastne nutit monstera abych dostal mistnimu koloritu me sympatie z techto dvou patri stromu, proste se mi vic libi, nic jineho. jo a z pozice tdm fandy "opovrhovat" stromem kvuli rozpoctovosti... no nevim je-li k tomu vubec duvod...

(reakce na) V-Strom nebo TDM

11.1.2014 v 21:53 | Nahoru | #131

Lazyfucker píše: no ty vole tady je to zase snuska kecu, obcas zablesk i neceho rozumneho. kazdy si chvali jen to svoje. tdm ma historii a mrte spokojenych majitelu, DL si lidi kupuji a nezni nasrane takze bych rekl ci se tyce vseobecnych kvalit je to zhruba nastejno. u tdm by pro mne a pro cestovani hral jednu z hlavnich roli prubeh kroutaku odvisly od objemu, ne jen kilowatty. co se tyce enduro schopnosti, zadavatel pozaduje cenduro, ne rajtovat off v rumunsku po hrebenech. a na ten turusticky vyletni off si klidne troufnu i ja s monsterem. za mne svez se na obou a uvidis. beztak rady mistnich onensvetskych a jinych chytraku pozbydou dulezitosti az ziskas nejaky vlastni dojem z motorky samotne. tady se dozvis jen kdo je vic nebo min zastance toho sveho... popravde bych Ti mel vlastne nutit monstera abych dostal mistnimu koloritu me sympatie z techto dvou patri stromu, proste se mi vic libi, nic jineho. jo a z pozice tdm fandy "opovrhovat" stromem kvuli rozpoctovosti... no nevim je-li k tomu vubec duvod...



JO SOUHLAS !!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom nebo TDM

12.1.2014 v 02:53 | Nahoru | #132

karf píše: Zapomněl jsem na to, že dostalo motor z legendárního XTZ, které mělo co do činění s legendárním Dakarem?



Spíš na to jak to byl kontroverzní stroj když s tím vyšli na trh - takže psát o tom jako nudném cesťáku je hodne mimo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom nebo TDM

12.1.2014 v 12:45 | Nahoru | #133

FishX3 píše: Spíš na to jak to byl kontroverzní stroj když s tím vyšli na trh - takže psát o tom jako nudném cesťáku je hodne mimo


Teď ale myslíš první tdm 850, který asi fakt bylo první cendruo (jestli se to tak dá nazvat).

Já ale spíš reagoval na to, že "DL650 je rozpočtovka". TO mi přijde "hodne mimo"
mimochodem o tom starým tdm je třeba napsáno:

Tak například větrný štítek je původně z XJ600, motor i s oddělenou olejovou nádrží pochází od TRX, zadní světlo je ze Zephyru 1100 a brzdové třmeny do fondu Yamahy už řadu let.


Je to pěkná uhlazená pohodlná motorka s relativně silným a ochotným motorem a specifickým designem. Má úplně normální klasický vidle, žádný radiály, žádnej letmáč nebo kardan. Žádnou chrastící spojku nebo řinčící rozvody. Prostě normální komponenty odpovídající potřebě člověka, co si chce koupit motorku na cestu kolem evropy...podobně jako je tomu u DL650/1000, Varadera, Navigatoru, Caponorda a spol.

3 reakcí na tento příspěvek V-Strom nebo TDM

16.1.2014 v 13:18 | Nahoru | #134
Ahoj, neměl jsem ani jednu takovou motorku, co uvádíš, ale mám kamarády, které na nich jezdili a vím, že jsme se o tom dost bavili atd. Taky mě zaujalo, že chcete s přítelkyní raději cestovat. Jeden kamarád měl TDM 850, a to teda bylo něco! Docela pěkná motorka, jela jako drak a cestoval na tom se svojí manželkou, oba dost velcí lidé. U TDM 850 a myslím, že to bude u TDM 900 stejné - málokdo rozumí tomu, jak se tam mění a měří množství oleje! Tam je totiž olejová vana nahoře a je záhadou i pro některé servisy, kolik tam vlastně je oleje, jak to změřit. Kamarád vyslechl tolik majitelů a servismanů, každý to říkal jinak. Ve finále kamarád přijel ke mně na chalupu vyzbrojen odbornými radami a jali jsme se vyměňovat olej. Vyšrouboval asi 3 nebo 4 šrouby a něco vyteklo. Asi tak 3 dcl oleje. Usoudili jsme, že je to málo, protože výrobce uvádí asi 3,6 litru oleje, tak jsme vyměnili filtr a ten olej jsme tam nalili. Protože motorka měla i jiné mouchy, rozhodl se, že ji prodá. Tak se i stalo, ale po 2 měsících se novému majiteli zadřel motor. Určitě TDM 900 je dobrá motorka, ale olejový systém bude asi stejný. Naopak jiný kamarád měl V-stroma 650 a nemohl si ho vynachválit. Je to motorka stejně velká jako V-strom 1000, jenom má slabší motor. Pokud chceš s manželkou cestovat, proč nejdeš do Hondy Europeana 1100 nebo 1300, to má další můj kamarád a super, jeden má taky Hondu Deauville 700, na pohodlné cestování výborná. Proč enduro? Silniční cestovní motorky jsou pro pohodlné cestování spec.upraveny, Deauville má i vestavěné kufry. Většina Pan europeanů taky. Dávám na zvážení.

(reakce na) V-Strom nebo TDM

16.1.2014 v 13:54 | Nahoru | #135

5511 píše: ... U TDM 850 a myslím, že to bude u TDM 900 stejné - málokdo rozumí tomu, jak se tam mění a měří množství oleje! Tam je totiž olejová vana nahoře a je záhadou i pro některé servisy, kolik tam vlastně je oleje, jak to změřit. Kamarád vyslechl tolik majitelů a servismanů, každý to říkal jinak. Ve finále kamarád přijel ke mně na chalupu vyzbrojen odbornými radami a jali jsme se vyměňovat olej. Vyšrouboval asi 3 nebo 4 šrouby a něco vyteklo. Asi tak 3 dcl oleje. Usoudili jsme, že je to málo, protože výrobce uvádí asi 3,6 litru oleje, tak jsme vyměnili filtr a ten olej jsme tam nalili...



Aneb jak Pat a Mat mění olej na TDM...
Samozřejmě nelze nezdokumentovat.

V-Strom nebo TDM

16.1.2014 v 14:36 | Nahoru | #136
Vana nahore? Jestli v te TDMce neni nahodou ten motor montovanej obracene, bodejt by se to pak nezadiralo .

(reakce na) V-Strom nebo TDM

16.1.2014 v 15:46 | Nahoru | #137
karf> jj šlo mi o to že původ byl /jak jsi pak napsal/ defacto první motka ani ryba ani rak - zadny enduro ani zadna polokapota - takovej mix v te dobe budil hodne odlisne reakce, nekdo se k tomu stavel jako slepenci ktery nema sanci na zivot a nekdo byl nadsen univerzalnosti - - proto mni trosku nesedla hlaska o klasickem cestaku .... i když je fakt že pak bych musel považovat noveho Tigra za enduro a to už dlouho není. Souhlasím s tebou že se dnes ty rozdíly hodně popřely a Vstrom se dá řadit do stejné kategorie jako mnoho dalších spolu s TDM.

(reakce na) V-Strom nebo TDM

16.1.2014 v 17:10 | Nahoru | #138

5511 píše: Ahoj, neměl jsem ani jednu takovou motorku, co uvádíš, ale mám kamarády, které na nich jezdili a vím, že jsme se o tom dost bavili atd. Taky mě zaujalo, že chcete s přítelkyní raději cestovat. Jeden kamarád měl TDM 850, a to teda bylo něco! Docela pěkná motorka, jela jako drak a cestoval na tom se svojí manželkou, oba dost velcí lidé. U TDM 850 a myslím, že to bude u TDM 900 stejné - málokdo rozumí tomu, jak se tam mění a měří množství oleje! Tam je totiž olejová vana nahoře a je záhadou i pro některé servisy, kolik tam vlastně je oleje, jak to změřit. Kamarád vyslechl tolik majitelů a servismanů, každý to říkal jinak. Ve finále kamarád přijel ke mně na chalupu vyzbrojen odbornými radami a jali jsme se vyměňovat olej. Vyšrouboval asi 3 nebo 4 šrouby a něco vyteklo. Asi tak 3 dcl oleje. Usoudili jsme, že je to málo, protože výrobce uvádí asi 3,6 litru oleje, tak jsme vyměnili filtr a ten olej jsme tam nalili. Protože motorka měla i jiné mouchy, rozhodl se, že ji prodá. Tak se i stalo, ale po 2 měsících se novému majiteli zadřel motor. Určitě TDM 900 je dobrá motorka, ale olejový systém bude asi stejný. Naopak jiný kamarád měl V-stroma 650 a nemohl si ho vynachválit. Je to motorka stejně velká jako V-strom 1000, jenom má slabší motor. Pokud chceš s manželkou cestovat, proč nejdeš do Hondy Europeana 1100 nebo 1300, to má další můj kamarád a super, jeden má taky Hondu Deauville 700, na pohodlné cestování výborná. Proč enduro? Silniční cestovní motorky jsou pro pohodlné cestování spec.upraveny, Deauville má i vestavěné kufry. Většina Pan europeanů taky. Dávám na zvážení.



co k tomu dodat , to už je k

PS: kdo hledá ... výměna

Naposledy editováno 16.01.2014 21:42:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom nebo TDM

16.1.2014 v 17:47 | Nahoru | #139
Když už Stroma tak litrovýho. 650 je slabá Nebo raději TDM 900

5511>
To koukám co jste za kutily že Vám nebylo divné že toho vyteklo málo?!
Jinak u devítky je to trošku jinak má jiný motor.
Ale vždy je třeba používat selský rozum

Naposledy editováno 16.01.2014 18:36:55

V-Strom nebo TDM

16.1.2014 v 18:09 | Nahoru | #140
Budu jen opakovat už to co tu napsali jiní, zajeť do bazaru a odzkoušej si jednu i druhou.
Ani s jednou neuděláš chybu a obě vyhoví tvým požadavkům.
V-strom 650 se mi taky moc líbil a když jsem si vybíral motorku, váhal jsme přesně mezi stejnýma motorkama.Vždycky mě to ale tak nějak víc táhlo k TDM, když se pak naskytla dobrá koupě, tak nebylo co řešit. Pokud tě ale trošku víc lákají např. Italské šotoliny než serpentýny v dolomitech, a máš rád enduro styl, tak jdi do V-Stromu. Já jsem na TDM najel už tisíce kilometrů a projel i horší cesty bez problémů, ale přeci jen se ji víc líbí v asfaltových zatáčkách

Naposledy editováno 16.01.2014 18:21:40

(reakce na) V-Strom nebo TDM

16.1.2014 v 18:10 | Nahoru | #141

Epinerfin píše: 5511>
To koukám co jste za kutily že Vám nebylo divné že toho vyteklo málo?!
Jinak u devítky je to trošku jinak má jiný motor.
Ale vždy je třeba používat selský rozum



a nebo si přečíst alespoň manuál

V-Strom nebo TDM

16.1.2014 v 18:33 | Nahoru | #142
tvl fakt problém měření oleje a jeho výměna u TDM...skoro tak sofistikovaný úkon, že to snad nemůžou zvkládnout ani v autorizovaných servisech a musí to posílat zpět do Japonska

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom nebo TDM

16.1.2014 v 21:38 | Nahoru | #143
Pan Europeana (ST 1300) jsem měl, opravdu fantastická motorka, ale nesrovnával bych to s TDM nebo s V-Stromem. Je to úplně jiná liga, a to jak na jízdu, výkon, krouťák, tak na jízdní pozici, ale hlavně na provoz - teda je to nejspíš ztělesněná spolehlivost, ale celkově je to rozdíl asi jako vlastnit fabii nebo octavii v kontrastu s Audi A8. Je to srozumitelný srovnání?

(reakce na) V-Strom nebo TDM

17.1.2014 v 11:25 | Nahoru | #144
Piwell> Samozřejmě s tebou souhlasím, ale kolega chtěl motorku na cestování s manželkou. Pak jsem mu tedy radil Pan europeana, nevím proč hledá enduro.

V-Strom nebo TDM

17.1.2014 v 12:22 | Nahoru | #145
Je cestovat a cestovat. Treba na to moje cestovani po nejzapadlejsich dedinkach v cr a pohranici si neumim nic jinyho nez cenduro predstavit. Ne kazdej potrebuje mit pod zadkem pultunovou bestii.

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom nebo TDM

17.1.2014 v 16:59 | Nahoru | #146
Hledám enduro, protože občas chci projet i jinde než po pěkném asfaltu,třeba po nějaké kratší polní cestičce, nebo jak říká oldy na zapadlých okreskách kde se nevejde motorka a auto vedle sebe apod. Navíc pochybuju o obratnosti a hravosti Pan Europana (tím samozřejmě motorku neschazuji, je určitě skvělá, ale ne pro mě.)

(reakce na) V-Strom nebo TDM

17.1.2014 v 17:59 | Nahoru | #147
1kolda1> Člověče obratnost je u Pan Europeana překvapivě mnohem lepší než u většiny jiných motorek, já vůbec nedokážu pochopit jak to mohli ty kluci šikmooký takhle udělat. Stačí aby se jenom roztočily kola a můžeš drhnout stupačkou o zem. Jak zastavíš, musíš myslet kde a jak, 330 kg je znát, i když je motorka dobře vyvážená. Hravost samozřejmě postrádá - je to takovej boeing - těžkej, dlouhej, neni na blbnutí stavěnej. Rychlost se na něm vnímá řádově o 60 km/h dál než na "běžných" cendurech - zkrátka 120 km/h (4000 ot.) je na PE asi jako na běžným cenduru 60 km/h. Co mě ale hodně překvapilo - na typický český okresce se na něm jede líp než na běžnejch cendurech, co se týče komfortu. Nicméně to opravdu neni motorka pro každýho - já jí koupil kvůli zahraničním dovoleným ve dvou, ale holka se mnou jako batoh prostě nechtěla jezdit (jezdí na svý motorce). Tak jsem PE prodal - nevyužil jsem. Díky kapotám je strašně příjemnej když je chladno (jezdil jsem klidně kolem nuly v relativní pohodě), ale v létě se na něm nedá vydržet - pokud teda nemá dotyčnej rád vlastní vejce natvrdo ...
Prostě jsem ho zkusil, líbilo se mi, ale zase jsem sahnul po cenduru. Na malýho stroma to byl skok

V-Strom nebo TDM

19.1.2014 v 14:23 | Nahoru | #148
jo jo, pan je super, dokonce i v cervenci jsem to na nem ve spanelsku a portugalsku vydrzel, koule mam porad v pohode ale jezdit jsem musel s plegem uplne dole aby aspon trochu pofukovalo, ja sauny moc nerad

jak tu nekdo psal, ze f 650 gs je sracka, to jako proc? ze nejede 200?

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom nebo TDM

19.1.2014 v 15:02 | Nahoru | #149
Piwelle, clovece musim se tady smat jak to popisujes a zaroven si odporujes. Obratnost je lepsi nez u vetsiny motorek, ale zaroven to je boeing, dlouhej, tezkej, na blbnuti neni stavenej. Paradni protimluv. European je urcite bezvadnej a pohodlnej polykac kilometru, ale to sem vubec nepatri, kolda chce cenduro, to je jak nebe a dudy. Zakladateli nijak neporadim, pac je to klasickej zimni dotaz, stejne si koupi buh vi co, treba navstivi nejakej bazar, najde tam (napriklad) nejakyho okufrovanyho versyse, nebo cokoliv z toho mnozstvi cendur co existuje, sedne na to, zjisti ze se mu sedi dobre a bude vymalovano.

(reakce na) V-Strom nebo TDM

19.1.2014 v 18:52 | Nahoru | #150

Manzak píše: Piwelle, clovece musim se tady smat jak to popisujes a zaroven si odporujes. Obratnost je lepsi nez u vetsiny motorek, ale zaroven to je boeing, dlouhej, tezkej, na blbnuti neni stavenej. Paradni protimluv. European je urcite bezvadnej a pohodlnej polykac kilometru, ale to sem vubec nepatri, kolda chce cenduro, to je jak nebe a dudy. Zakladateli nijak neporadim, pac je to klasickej zimni dotaz, stejne si koupi buh vi co, treba navstivi nejakej bazar, najde tam (napriklad) nejakyho okufrovanyho versyse, nebo cokoliv z toho mnozstvi cendur co existuje, sedne na to, zjisti ze se mu sedi dobre a bude vymalovano.



No pozor - to, že je něco velký, dlouhý a těžký ještě neznamená, že je to špatně ovladatelný, a to právě v malý rychlosti - nemluvil jsem o manipulaci na místě, ale při jízdě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist