Samozřemě mě zajímá co znamená to "BS"
Děkuju i za radu, jakou koupit raději a klidně se obejdu bez rádoby vtipných a nic neříkajících odpovědí
1 reakcí na tento příspěvek značení baterie
Ačkoliv by stačila i nejlevnější klasická nalévací (čopr není terénní enduro, které při off-road vyjížďkách iks krát lehne), přesto bych si trochu připlatil a vzal bych raději AGMku, a to mj. i kvůli její bezúdržbovosti. Jinak čistá gelovka je myslím si už zase zbytečně drahá a z běžného uživatelského hlediska Ti dnes už oproti AGMce nepřinese výraznější výhodu.
Naposledy editováno 08.01.2014 21:01:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) značení baterie
Dovi píše: ZdenekPM>
Ačkoliv by stačila i nejlevnější klasická nalévací (čopr není terénní enduro, které při off-road vyjížďkách iks krát lehne), přesto bych si trochu připlatil a vzal bych raději AGMku, a to mj. i kvůli její bezúdržbovosti. Jinak čistá gelovka je myslím si už zase zbytečně drahá a z běžného uživatelského hlediska Ti dnes už oproti AGMce nepřinese výraznější výhodu.
Pokud mas pro svoji moto predepsanou AGM dej ji tam. Klasicka nalevaci ma i treba o pulku nizsi startovaci proud. Takze sice usetris ale nenastartujes ... vim o cem mluvim kdyz jsem koupil svoji xvs byla tam klasicka baterka a za studena s motorem proste neotoci. Agm o stejne velikosti v klidu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) značení baterie
OndrasHodek píše: Pokud mas pro svoji moto predepsanou AGM dej ji tam. Klasicka nalevaci ma i treba o pulku nizsi startovaci proud. Takze sice usetris ale nenastartujes ... vim o cem mluvim kdyz jsem koupil svoji xvs byla tam klasicka baterka a za studena s motorem proste neotoci. Agm o stejne velikosti v klidu.
No, snaha o dodržení minimálního startovacího proudu při výběru akumulátoru samozřejmě je obecně na místě, ale jednak Shadowky 750ky startují na brnknutí (mám už třetí) a hlavně nedá se říct, že klasika = potenciální problém a "gelovka" (opravdová či AGM) = OK. Mnohem větší vliv má "služební" stáří baterky, způsob a podmínky jejího provozování, sulfatace elektrod, postupná ztráta kapacity a nárůst vnitřního odporu v čase!
P.S.
Takže Tvoje situace by se klidně mohla podruhé zopakovat i v opačné konstelaci - za čas bys mohl mít problémy s AGM baterkou na koncí její životnosti, a přitom s novou levnou klasickou baterkou by Ti Drakouš startoval i za studena naprosto v pohodě...
Naposledy editováno 08.01.2014 23:12:05
Dovi píše: No, snaha o dodržení minimálního startovacího proudu při výběru akumulátoru samozřejmě je obecně na místě, ale jednak Shadowky 750ky startují na brnknutí (mám už třetí) a hlavně nedá se říct, že klasika = potenciální problém a "gelovka" (opravdová či AGM) = OK. Mnohem větší vliv má "služební" stáří baterky, způsob a podmínky jejího provozování, sulfatace elektrod, postupná ztráta kapacity a nárůst vnitřního odporu v čase!
P.S.
Takže Tvoje situace by se klidně mohla podruhé zopakovat i v opačné konstelaci - za čas bys mohl mít problémy s AGM baterkou na koncí její životnosti, a přitom s novou levnou klasickou baterkou by Ti Drakouš startoval i za studena naprosto v pohodě...
Dovolil bych si lehce nesouhlasit Pokud to tedy budeme brát všeobecně protože hodnoty Shadowky 750 neznam. Samozřejmně staří baterie má na její funkci vliv to s tebou souhlasím. Jenže AGM technologie dosahuje o hodně vyšších startovacích proudů všeobecně. Pro porovnání beru třeba YUASU 12V 12Ah ... Klasická tekutá má startovací proud 113A, zatímco AGM má startovací proud 210A. No a když vemu třeba mého dragstara tak při studenem startu jsem naměřil 110A a při běžném se proud pohyboval kolem 90A.(taky chytne na škrtnutí) Takže máš pravdu i v tom, že nová baterie bude chodit bez problémů, jenže pokud jí budeš používat na hranici jejich možností, tj. s rezervou 3A stane se s ní jedna jediná věc a to, že se několikrát urychlí její stárnutí.
Samozřejmně je to na každém co si zvolí, ale za mne ušetřit 800kč na baterce mi přijde zbytečné. Netvrdím, že je nutné AGM používat všude, je spousta mašin kde může v klidu být
klasická baterie. Bohužel výrobce moto se v manualech malo kdy zabývá startovacím proudem takže nezbývá než se řídit doporučeným druhem baterie nebo měřit.... Ale když si vzpomenu na kastlík oslizlej od klasické otevřené baterie u starších motorek co jsem měl tak se přikláním raději k AGM.
1 reakcí na tento příspěvek značení baterie
OndrasHodek>
Souhlas s preferencí AGM, a taky jsem ji už hned ve svém 1. příspěvku tazateli doporučil.
Ve svém druhém příspěvku jsem reagoval hlavně na to "vim o cem mluvim, kdyz jsem koupil svoji xvs byla tam klasicka baterka a za studena s motorem proste neotoci. AGM o stejne velikosti v klidu". A reagoval jsem proto, aby z tohoto "důkazu" případně někdo nevyvozoval něco, co se z této běžné životní zkušenosti (setkává se s ní jednou za čas skoro každý motorkář nebo automobilista) jednoznačně/nezvratně vyvodit nedá...
Je totiž faktem, že jednou dojde dech každé používané baterce (i sebelepší AGMce nebo gelovce) a motorka/auto začne hůř a hůř startovat, až pak jednoho krásného dne (typicky za chladu a/nebo po delší přestávce) už nenastartuje vůbec. A když se pak takováto postižená mašina osadí jakoukoliv novou nabitou baterkou vyhovující svými parametry danému stroji (a klidně i tou levnou nalévací klasikou), tak starter bude zase točit jak divý.
Ale jinak OK, asi si rozumíme.
Naposledy editováno 09.01.2014 10:05:20
Ikdyž pokud motor nechytne hned, mohl by to u klasické baterie bez rezervy startovacího proudu být problém.
Jen ještě pro zajimavost, v autě jsem vždy preferoval Vartu ale když jsem si nechal od varty vyspecifikovat AGM baterii do Dragstara od Varty měla o nějakejch 70A startovacího proudu méně než třeba Yuasa při vyší pořizovací ceně. V tom mne varta docela zklamala... Nakonec jsem sehnal za dobrou cenu baterii GS ... S tou se taky Dragstar dodával z výroby a jsem s ní maximalně spokojenej.
Jinak tu klasickou nalejvanou jsem tady někomu za symbolickou cenu přenechal, pro jeho mašinu byla doporučená výrobcem a byl spokojenej. Takže klasickou baterii neopovrhuji ale prostě je dobrý cpát do mašiny baterku co tam patří.
Naposledy editováno 09.01.2014 11:33:54
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Originální sedlo na VT 750DC Black ... Honda VT 750DC Black Widow | petsev | 0 | 7.8.2023 v 18:54 petsev |
Inzerent na bazoši s polským telefo... Honda VT 750DC Black Widow | Sumečekk | 10 | 30.1.2022 v 18:28 Obdélník |
Jaké mazivo do šneku náhonu čidla r... Honda VT 750DC Black Widow, Honda VT 750C Shadow, Ho... | iPospa | 10 | 30.12.2020 v 21:30 iPospa |
Jakou Honda VT 750DC Black Widow, Honda VT 1300 | MarCep | 12 | 16.9.2020 v 17:23 dzej.pi |
Ztráta výkonu na třetinu Honda VT 750DC Black Widow | pasak-cz | 20 | 3.9.2020 v 09:28 Robertek |