globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Klakson málo troubí
 
9.5.2013 v 16:26
Klakson je funkční ( na autobaterii troubí) ale při zapojení na motorce jen tak trošku bzučí nebo jen vibruje.. něco tomu chybí.. regulátor, usměrňovač..?

Klakson málo troubí

9.5.2013 v 16:39 | Nahoru | #1
spatna kostra nebo prechodovy odpor na spinaci. pro zacatek zmer napeti na polech klaksonu

Klakson málo troubí

9.5.2013 v 16:49 | Nahoru | #2
a jak změním napětí? kolega co má stejnou motorku ( pouze jiný rok ) má před klaksonem ještě takovou černou krabičku, nic na ní není napsané, nevím vůbec co to je, ale když to hodím před svůj klakson tak troubí. potřebuju poradit jak se to přesně jmenuje abych si ji mohl sehnat..

Klakson málo troubí

9.5.2013 v 17:01 | Nahoru | #3
a prozradis nam, o jakou motorku se jedna?

Klakson málo troubí

9.5.2013 v 17:04 | Nahoru | #4
TM en 300

Klakson málo troubí

9.5.2013 v 17:10 | Nahoru | #5
Jestli tam neni relátko a to tlačítko ho jenom spíná.
Vypadá ta krabička nějak takhle?

Klakson málo troubí

9.5.2013 v 17:59 | Nahoru | #6
jj nějak takhle, ale jsou tam celkem 4 konektory (2 přívod, 2 vývod pro klakson)

Klakson málo troubí

9.5.2013 v 19:57 | Nahoru | #7
i tohle relé má 4 kontakty

Klakson málo troubí

9.5.2013 v 20:03 | Nahoru | #8
jen mě tak napadá. Crosky nemusí mít usměrněné napětí, pak by u klaksonu mohl být usměrňovač

Klakson málo troubí

9.5.2013 v 23:31 | Nahoru | #9
Jak to je přidělaný, snad ne napevno? Klakson musí být na pacce složené z plíšků, jinak nefunguje...

Klakson málo troubí

4.1.2014 v 11:29 | Nahoru | #10
Tak to byl asi usměrňoavč, měl jsem originál klakson fungoval. Ale pak mi shořel ( pokusem, mou vinou )

Po zapojení jiného usměrňovače (můstek 4 diody), nefunguje jak by měl. Když jsem původní "černou krabičku" zalitou plastem rozkuchal, je tam mimo diod ještě něco jako kondenzátor..? Při změření napětí při nastartovaném motoru lítaly šílené čísla ( je možnost i špatného měřáku ).

ale ptám se- má TM už někde zabudovaný regulátor, případně kondenzátor..? Nebo je ta elektrika vyřešena v podstatě tak jednoduše, aby svítily pouze světla?

To napětí řeším i proto, že jsem dal větrák na chladič ( často se mi stává že vyvaří ) a větrák se točí strašně pomalu - to bude asi tím střídavým napětím.

Sehnat dílenský manuál nebo podrobné elektrické schéma jako u KTM se mi nedaří..

Klakson málo troubí

4.1.2014 v 13:05 | Nahoru | #11
Tak zkus nejdřív klakson přímo na baterku, jestli bude troubit normálně, jdi po kostře a relátku, jak ti píšou nahoře. Když ne, je v háji

Klakson málo troubí

4.1.2014 v 18:22 | Nahoru | #12
Relátko tam žádné není ( nebo aspoň o něm nevím ), a baterku to nemá..

Klakson málo troubí

26.1.2014 v 19:21 | Nahoru | #13
Problém je v napětí a frekvenci ,jednoduše si můžeš pomoci s triviální úpravou.
Vzadu na zadní straně klaksonu je šroubek -zakáplý barvou,nebo zajištěný kontra matkou.Odjisti kontramatku a tímto šroubkem pohybuj po milimetrech(doprava a do leva) a zároveń trub-stisklé tlačítko houkačky ---velmi pomalu a jemně!!!-- No a naladíš správnou frekvenci pro tvoje trošku nižší napětí.Pokud naladíš správnou frekvenci zvuku (sousedi budou rádi ) zatáhni kontramatici a zakápni barvou nesmí se to pohnout!!!-Kdyby se ti závada opakovala neustále dokola vyměň klakson-- vyjímečně u některých je tak vyklepaný,že se přelaďuje sám a po naladění se zase rozladí.
Tento postup mám odzkoušený a funguje-u motocyklu nehledej žádné relé-při tak malém příkonu klaksonu ho výrobci nedávají je to zbytečná váha navíc. ČUS.

Klakson málo troubí

26.1.2014 v 19:31 | Nahoru | #14
Jo a je samosebou ,že musí být kostra na příchytce z pružin.plechů. Jedině autoklaksony mají dva konektory -jeden je 12V plus a druhý kostra mínus-to, aby nemuseli mít odlakované,nebo pokovené šrouby na uchycení.Trošku mě zaráží tvrzení "baterku to nemá "---no pokud je to origoš bez baterky (staré babety,fichtl....)Je tam většinou 6V tak pozor na to musí být 6v klakson no a vzhledem k výkyvům napětí u těchto strojů to nikdy netroubí kdoví jak-takové to tahání kočky za ocas.
pokud baterii nemáš na stroji kam patří tak ouvej-nikdy nebude stabilní napětí i proud a natotáč odpravíš i dobíjení.

Klakson málo troubí

27.1.2014 v 21:58 | Nahoru | #15
Tak jsem na to nakonec přišel svépomoci. Problém byl ve střídavém napětí, to se usměrnilo vhodným můstkem a bylo potřeba přidát kondenzátor na vyhlazení napětí..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist