paolo_novy Přidat reklamu

Téma: ETV Caponord vs. Tiger 955i
22.12.2013 v 08:29
Zvažuju pořízení velkého endura. Ze všech recenzí a testů, co se mi podařilo přečíst, určitě nebyly všechny co se dají sehnat, jsem si vybral dva favority.
Chci, aby to byla motorka, použitelná v lehčím terénu, nemám v plánu na tom jezdit po lese, nebo po trati, spíš abych s tím mohl zajet na ryby. A hlavně, aby to bylo pohodlný na cestování.
Díval jsem se taky na XTZ Super tenere 750 - moc stará technika a málo koní, Afrika - to samý jako tenere, ale navíc nehorázný ceny, za takový starý krámy, DL1000 - samej plast, nepoužitelný v terénu, moc žere, XL1000V - jako DL, ale ještě o půl tuny těžší, BMW - tady by to bylo na dýl, ale nechci ani vidět, Multi strada 1000 - nepoužitelný v terénu.

1 reakcí na tento příspěvek ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 09:11 | Nahoru | #1
zdar, tak podla toho co pises, vychadza asi lepsie Tiger. Etv ma hooodne plastov a su fest drahe. v terene su tie moto zrovnatelne..... prejdes co budes potrebovat, limit je vaha a to ci si ochotny ju plesknut o zem. Jeden Tger je v bazare od Tonybenyho, boli sme v Rumunsku a nemal s tym ziaden technicky problem. ten motor taha na hocakom kvalte odspod. ja mam radsej Capo, lebo je "hravejsie" ale spotrebu mal o 1/3 mensiu ako ja, co vie pekne nas...t

1 reakcí na tento příspěvek ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 09:36 | Nahoru | #2
Nevim, jak je na tom Tiger, ale jeden Capo s nama jel na motodovcu a kdyz ti reknu, ze sem ho s 80kg a 1,8m vyskou nemohl z lehkeho kopecka osedlat, kdyz jeste lezel na stojanku (a ze ten stojanek je udelanej tak, ze docela dost lezi na boku), podarilo se mi to az po jakoby naskoceni a zhoupnuti, abych vubec poradne dosahl nohama na zem, tak pak to slo, ale jen tak z mista a spickama nohou se to ani nehnulo, tezkej mastodont, to bych nechtel zvedat nekde v trave na rybach, kde to bude pekne klouzat :) Rekl bych, ze ten Capo je jeste tezsi nez ten Varan

ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 10:27 | Nahoru | #3
Podle mě prašť jak uhoď.Oba to jsou mastodonti,oba vcelku netradiční stroje,takže servis nebude nejlevnější.Na druhou oba mají motory vyhlášené držáky.Záleží na tobě co se ti víc líbí a jaký průběh ti víc vyhovuje.Ten Tiger je něco mezi dvouválem a čtyřválem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 10:37 | Nahoru | #4
kuliomario> Capo je o 30kg lehčí než Varan. Ale jinak zažíváš klasický pocit po přesednutí z lehké motorky.

ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 11:04 | Nahoru | #5
No, Capo jsem měl, Varana ne. Nevim teď kolik Capo reálně váží, ale subjektivně je hodně těžkej. Třeba dát ho centrální stojan je docela fuška (třeba ST1300, která má 330 kg jde skoro sama) ...

1 reakcí na tento příspěvek ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 11:47 | Nahoru | #6
Tak za mě Tiger, nedávno ho dovezl kamarád, takže srovnání mám. Sic nemá bezdušáky jako Caponord, ale to je malá nevýhoda proti konkurenci. Já po zkušenostech s Caponordem bych ho už nechtěl

(reakce na) ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 11:54 | Nahoru | #7
Fidži_CZ> no, ono kdyz sem si sedl na Stroma 1000, tak ten je sedlem jen o trochu vys nez my BMW, takze to slo, ale ten Capo je fakt vysoko a dotykal sem se spickama a s mou vahou sem to proste nedal, musel sem skocit, zhoupnout a narovnat :) Myslim, ze ma 270kg co mi povidal majitel, ale jak se prej jede, tak je to lehky na ovladani..kazdopadne nadhernej zvuk! Jedinej problem je u toho eletrika, ktera nas postihla na dovce, takze sme asi 30min stali nekde v Italii, nez si usmyslela, ze teda nastartuje, jinak se to chovalo, jakoby byla vybita baterka a ani v autorizaku ani jinym servisu si s tim prej nevedeli rady, proste je to nezmar :) Ale jinak pohoda, nebylo to nic zasadniho...Tigera sem nikda nevidel nazivo, takze tam by mi spis jen lakalo to, ze je netradicni a moc lidi to nema.

(reakce na) ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 12:14 | Nahoru | #8

Stewe píše: Tak za mě Tiger, nedávno ho dovezl kamarád, takže srovnání mám. Sic nemá bezdušáky jako Caponord, ale to je malá nevýhoda proti konkurenci. Já po zkušenostech s Caponordem bych ho už nechtěl



Tak to já bych Capo právě hrozně chtěl, ale kdyby to nevyráběli italové

1 reakcí na tento příspěvek ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 13:36 | Nahoru | #9
Kuliomario. Zrejme si sedel bud na Caponordu S oznacenim Rally Raid, ktery je o 5 cmm vyssi, nez normalni Caponord, ktery ma vysku sedla 820 mm. Nebo byl ten Caponord upraveny, kratsi kosti, jiny zadni tlumic atd.
Mam jako ty BMW F 650 a zkousel jsem si sednout na Caponorda, ktereho ma Ludom. Merim 158 cm, mam problem dosahnout na zem z efka, ale obe spicky na zem dam. Z toho Caponorda jen jednou spickou, na druhe strane chybelo cca 4 cm.
Caponord s tehle velkych cestovnich endur ma nejnizsi vysku sedla.
Jinak hlasuji taky pro Caponorda, nejpeknejsi je cely cerny, s cernym ramem.

(reakce na) ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 14:00 | Nahoru | #10
KLASEKml> jo, myslim, ze to byl ten Rally Raid..je tady na te foto, lepe ho bohuzel nemam

(reakce na) ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 14:13 | Nahoru | #11

ludom píše: zdar, tak podla toho co pises, vychadza asi lepsie Tiger. Etv ma hooodne plastov a su fest drahe. v terene su tie moto zrovnatelne..... prejdes co budes potrebovat, limit je vaha a to ci si ochotny ju plesknut o zem. Jeden Tger je v bazare od Tonybenyho, boli sme v Rumunsku a nemal s tym ziaden technicky problem. ten motor taha na hocakom kvalte odspod. ja mam radsej Capo, lebo je "hravejsie" ale spotrebu mal o 1/3 mensiu ako ja, co vie pekne nas...t



jo, jo taky jsem nechápal, že všichni hledáte furt benzinku, když já mám ještě půl nádrže

mimochodem dělal si nějaký to videjko na youtube? Tak štastný a veselý a pozdravuj rodiče pod Tatrami



ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 14:14 | Nahoru | #12
Neni, tohle je normalni. Ten, ktery se mi nejvic libi. Cely cerny s cernym ramem. Takoveho ma i Ludom.
Rally raid vypada jinak.




ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 17:29 | Nahoru | #13
to Stewe: ty si mal starsi model... tam bolo par chyb. Elektrika, ked sa Samodomo spravi, tak je to OK, poddimenzovane kable a konektory vzhladom na odber, proste talosi, viz foto v profile. Co sa tyka startovania co pisete, tak to je problem kabelaze. Novsi model ma suchu vahu 215 kg, stary model bol o 20 kil tazsi. Tento rok som spravil 16 tisic, celkovo mam 51tisic, ani jeden problem. neratam vymenu lozisiek v prednom kolese...nevsimol som si, ze pri vymene pneu im asi vypadol semering a odnieslo to jedno lozisko. teraz si spravim tesnenie v sekundarnom spojkovom valci - zle navrhnute riesenie a budem menit pruziny v prendej vidle- unava po tolkych km sa uz prejavuje. Takze zatial len spotrebny material a opotrebovanie pouzivanim. Max spokojnost. Ale srdce mi neda tahat to po tazkom terene, na to som mal XR400.

Zdar Tony, video spravim teraz v zime. Dik, pozdravujem aj ja.

Ps: hodenie na central je o zvyku..... ked som to kupil, tak som sa mohol pos... kym som ho tam dal, teraz to dam kdekolvek v pohode. stojan je totiz hodne mimo tazisko a treba na to grif.

Naposledy editováno 22.12.2013 17:33:56

1 reakcí na tento příspěvek ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 20:22 | Nahoru | #14
Co se váhy týče, tak v tom jsou obě motorky nastejno. 215kg suchá a to u všech ETV1000, bez ohledu na rok výroby. Novější model byl jinej pouze v designu kapotáže, od roku 05, měl blinkry na nožce jako normální motorka a ne v kapotáži. Tiger 955i, byl taky modernizovanej, ale tam to bylo zase jenom o tom, že dostal litý kola. Na tigeru jsem kdysi jel a přišel mi příjemnej, ale je to dlouho a byla to ještě 900. Na Capu, jsem teda nejel, ale mám dost najeto na dvouválech a moc se na nich nelíbí, že nejdou tak od volnoběhu a musí se držet aby nespadly pod nějaký 3000ot/min. To se u čtyř a tří válů řešit nemusí.
Servis, se mi víc zamlouvá u Tigera, protože to mám cca 8km do Triumph olomouc, zatímco, ani netuším, kde dělají Aprilii. Ale jde pouze o díly, protože jinak si servis řeším sám. U Capa, zase bude určitě lepší ochrana před nepřízní počasí a má bezdušový kola...

(reakce na) ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 20:41 | Nahoru | #15
TheVikiSuzuki> odpovedal si si sám, takže smelo do Tigra....
Čo sa váhy týka, tak tam bol rozdiel v starej a novej verzii...je tam viac nových vecí, ale to je jedno potom RR má 260Kg.
Keďže mám na tom rám, kufre a iné, tak to má možno aj viac ako RR.
Je to typický 2V, niečo pomohli LeoVince a ťahá od 2tis. Ale ako som odhadol, tebe ide o priebeh a tam je 3V niekde inde.

Naposledy editováno 22.12.2013 20:44:36

ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 21:01 | Nahoru | #16
tak Tiger má pár výhod oproti Caponordu, za prvý to pocitově je lehčí motorka, protože to neni tak mohutná bestie, další výhoda je neskutečně dobrej motor(takovej agresivnější)- to byly takový subjektivní výhody a teď ty skutečný, Tiger má vynikající nosnost cca. 240 kg, to už se dneska nevidí, potom výrazně větší zdvih pérování vepředu i vzadu a další velkou výhodou je, že nemá žádný přepákování zadního tlumiče, takže žádný zbytečný ložiska no a pokud máš servis za barákem, je to pro tebe jasná volba(nehledě na to, že zrovna jednoho prodávám )

ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 21:19 | Nahoru | #17
to tonybeny: Ten tvůj, se mi zrovna libí, ale pro mě to bude aktual až někdy z jara, musím změnit auto a prodat motorku co mám. Takže uvidíme, jestli ho ještě budeš mít. Leda že bys potřeboval auto, který já nepotřebuju

ETV Caponord vs. Tiger 955i

22.12.2013 v 22:57 | Nahoru | #18
Ne, diky. Auta mam tri. Ja potrebuju Triumph xc800 nebo kdyz se zadari, tak xtz 1200, ale nejspis si necham toho svyho brcalnika :-

ETV Caponord vs. Tiger 955i

23.12.2013 v 16:14 | Nahoru | #19
Za mě doporučuji Tigra, ale jen tak mimochodem byl jsem mile překvapen v Rumunsku kámošovým DL 1000,i když je to břecholezec vyjel to co my a se stejnými problémy.

1 reakcí na tento příspěvek ETV Caponord vs. Tiger 955i

24.12.2013 v 15:50 | Nahoru | #20
Na DL mě, mimo jiné, odrazuje taky motor, kterej jsem měl kdysi v TLku a spokojenej jsem moc nebyl. Ale jako názor to beru.

(reakce na) ETV Caponord vs. Tiger 955i

24.12.2013 v 16:26 | Nahoru | #21

TheVikiSuzuki píše: Na DL mě, mimo jiné, odrazuje taky motor, kterej jsem měl kdysi v TLku a spokojenej jsem moc nebyl. Ale jako názor to beru.



Jo, DL 1000 má takovej zvláštní motor - podle mě nevhodnej do cendura. Tvrdej a odspodu málo pružnej, střed OK a ten vršek až tak moc neznam. Ale celkově je to motor spíš do sportovněji laděný motorky. DL 650 je v tomhle směru úplně jiná motorka. Po ST1300 jsem chtěl zase cenduro, véčkovýho litra. Caponorda jsem měl, znovu jsem o něm dost uvažoval, ale nemam na něj nejlepší vzpomínky co se týče dílů a servisu. DL 1000 mě nenadchlo, Varana jsem nechtěl, zkoušel jsem nějaký KTM (ty mě teda opravdu nadchly), ale rozhodl jsem se pro DL 650 ...

Naposledy editováno 24.12.2013 16:32:33
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nedrží volnoběh Aprilia ETV 1000 Caponord miki64 1 31.10.2023 v 06:53 soccer
Rotax V60 klepání v motoru Aprilia ETV 1000 Caponord Libiq 8 20.3.2023 v 12:29 Libiq
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... Kejbls 54 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst
Aprilia etv1000 Preventivni servis Aprilia ETV 1000 Caponord Etv1000capo 23 8.8.2022 v 16:40 karlos-transalp
Aprilia Caponord ETV 1000 - Neukazu... Aprilia ETV 1000 Caponord Káreo 2 24.12.2021 v 12:30 Piwell


TOPlist