Téma: Úprava motoru SV 650 (twin)
12.12.2013 v 14:58
Měl bych dotaz na všechny, kteří mají zkušenost s úpravou motoru pro závodní účely. Konkrétně by mě zajímalo, která z úprav se na výkonu projeví nejvíce. Hlavně poměr cena/výkon. Pokud bych měl zvažovat:

- racingové (ostré) váčky
- wiseco pisty
- odlehčena racing ojnice

Co z toho by přidalo na výkonu Suzuki SV 650 nejvíce? Děkuji za zkušenosti a případně jiné návrhy jak za "relativně" levné peníze zvednout výkon na zmiňovaném twinu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

13.12.2013 v 07:28 | Nahoru | #31

Murkin píše: Tady bohuzel plati jedina rovnice. "No money,no racing"



tak

Úprava motoru SV 650 (twin)

13.12.2013 v 07:39 | Nahoru | #32
..a proto asi TWIN bude mít problémy jako zavodní stroj a třída se dále rozvíjet...když budou řádové rozdíly ve výkonech dle finančních možností jednotlivých jezdců.
Údajně Farquar tam měl výkon přes 100 Ps...a ta motorka na "normálních" tratí jezdila časy na úrovní "litrů",tedy s pilotem ,jeho kvalit!

...a třeba Indy,zajíždí časy o pár sekund horší než špička "šestek",tedy na Kawe!!..takže on ten 2V jede!











Úprava motoru SV 650 (twin)

13.12.2013 v 08:22 | Nahoru | #33
Před pár lety byl v Hořicích jeden Ir (myslím, že to byl Ir) a ten měl motor sv v rámu Metisse, nebo nějakém starém britském závodním rámu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

13.12.2013 v 08:39 | Nahoru | #34

Ermolenko píše: tak



Zdar,teď jsem zrovna dodělal jeden bajk z takové hondičky co jsi si pořídil,asi to i pojede













To je před a po úpravě.

Naposledy editováno 13.12.2013 08:44:00

(reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

13.12.2013 v 09:21 | Nahoru | #35

Murkin píše: Zdar,teď jsem zrovna dodělal jeden bajk z takové hondičky co jsi si pořídil,asi to i pojede













To je před a po úpravě.


aha hmmmm pěkně no ehmm slint slint

(reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

13.12.2013 v 09:43 | Nahoru | #36
Murkin> zdar kámo jinak koukám,že musíme dát řeč

1 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru SV 650 (twin)

13.12.2013 v 09:49 | Nahoru | #37
Hele Ermo tohle je 2V forum, nee nějaký 4V

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

13.12.2013 v 10:53 | Nahoru | #38

vldouš píše: Hele Ermo tohle je 2V forum, nee nějaký 4V



klid Vldouš jdi si raději shrabat sníh před barák

(reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

13.12.2013 v 14:57 | Nahoru | #39
Ermolenko> Si dělej prdel, dva dny jsem teď neházel, ale tuším, že brzy něco přijde

Úprava motoru SV 650 (twin)

13.12.2013 v 15:22 | Nahoru | #40
Trošku jsem pohledal a jako levnější alternativa by šla udělat výměna vaček z jinýho modelu SV650 a písty z hayabusy který jsou lehčí. Ideálně ještě úprava hlavy, možná snížení. Ty vačky jsou popsaný na internetu, mění se z určitých modelů IN za EX nebo obráceně, zas tak moc času jsem s tím strávit nechtěl

1 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru SV 650 (twin)

13.12.2013 v 22:07 | Nahoru | #41
Místo ladění motorů twinů by bylo vhodnější poladit předpisy povolených úprav tak, aby tuto třídu mohli úspěšně jezdit zejména mladí jezdci. Věřím, že by o tuto třídu výrazně vzrostl zájem, pokud by byla finančně dostupná. Motor v sérii, jen filtr a výfuk, možnost použití např. lepších brzd a tlumení pro zvýšení bezpečnosti.. Vytvořit podmínky pro závodění našich jezdců je první předpoklad ke zvýšení zájmu o tuto třídu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

16.12.2013 v 11:07 | Nahoru | #42
PavelZRX> Už to tady někdo psal, když striktně omezíš technické upravy, tak nebude moct přijet nikdo s twinem z venku a obráceně.

1 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru SV 650 (twin)

16.12.2013 v 21:46 | Nahoru | #43
Největší problém omezených tříd je kontrola těch omezení-seriovosti.Jak by to naši technici kontrolovali-to znamená rozdělávání motoru po závodech,asi až do Pondělí.Čím víc omezení,tím víc podvodu.Stejně u každého kdo dobře jede a má správnou trysku a převod se říká že tam má něco nepovoleného.

Naposledy editováno 16.12.2013 21:48:28

(reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

16.12.2013 v 23:27 | Nahoru | #44

assassin píše: No pokud to ma byt pro naky zavody kde je to pravidlama omezene 2valcem a objemem, asi bych stavel na nakym povedenejsim motoru, treba er6 jsou pomerne oblibeny pro upravy, SVckem bych se fakt nezabejval...

Jinak samo nejvetsi efekt bude mit prevrtat to na vetsi objem. Vacky atd zvysuji vykon posunutim krouticiho momentu vyse, tzn uzsi pasmo pouzitelnych otacek, zvysene namahani ojnic,kliky,pistu ... V2 je na ladeni zbytecne drahy


Já si třeba myslím opak. Třeba v USA jsou závody SVček docela oblíbený a je tam plno závodních dílů. Na ER6 jsem snad nic neviděl.

Úprava motoru SV 650 (twin)

17.12.2013 v 09:31 | Nahoru | #45
Na SV se dá sehnat víc věcí, takže úprava je "snadnější", ale z ER6 se dá nakonec dostat o něco víc. Rozdíl se pak většinou u těch nejlepších pohybuje cca pět koní.

Úprava motoru SV 650 (twin)

17.12.2013 v 20:02 | Nahoru | #46
Mezi prvním a druhým může být třeba 5 koní, mezi prvním a posledním třeba 40!

(reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

17.12.2013 v 20:07 | Nahoru | #47
imoladu> Vím, že konrola je problematická. Nadruhou stranu motor v sérii vydrží i v závodním tempu hodně dlouho, nemusí se vůbec rozdělávat a může být zaplombován. U motokár je to běžné a nemají s tím problém..

(reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

17.12.2013 v 20:11 | Nahoru | #48
Sukin> Toto je otázkou priorit.. Jestli má být na startu 30 motorek, nebo pět.

Úprava motoru SV 650 (twin)

18.12.2013 v 06:31 | Nahoru | #49
u motokár,je i jiná komunita lidí,tam si to nikdo neskusí podvádět. A jsou tam velice přísné kontroly. A v praxi je to tak,kdo má prachy,má výkon. Samozřejmě záleží na pilotu,a ahlavně na vyježděnosti. Např. v Hořicích může být rozdíl u Twinu i 10hp a jezdci budou mít stejné časy. Ale je to pouze můj názor.

1 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru SV 650 (twin)

18.12.2013 v 10:22 | Nahoru | #50
Sorry Pavle, ale bohužel jsme národ underwassermanů a proto nevěřím na žádné "série" and "SPčka" ani nic podobnýho...

když na to mít dobrou techniku nemám peníze, tak musím ukázat, že jsem velkej střelec i bez ní a třeba se na mě usměje štěstí a někdo mi pomůže ji získat, a nebo na ní nemám, velkej střelec nejsem a pak se prostě budu vozit, protože mě to baví a můžu aspoň všude vykládat, jooo kdybych měla lepší stroj, všechny si vás namažu na chleba, ale takhle s tímhle to nejde .

edit: 40 koní rozdíl? Jsi trochu přestřelil ne? Rozdíl na TT může být cca 35, ale myslím že maximální rozdíly tam budou okolo 20 (což je i tak neskutečný), protože tam dnes už nikdo nepojede s úplným základem 72 jako jsme jeli v 2012 my.

U nás ty rozdíly budou ještě menší, protože tu nikdo zatím tak našlapaný stroje, jako prvních patnáct na TT, nemá.

Naposledy editováno 18.12.2013 12:03:29

Úprava motoru SV 650 (twin)

18.12.2013 v 11:41 | Nahoru | #51
Tak třeba já jsem začal od nuly,jako každý jiný,můžu s klidným srdcem říct, že nemám nic,s čím bych podváděl,a ani nehodlám toto do budoucna praktikovat.Když jsem začal,jezdil jsem na posledních místech, a ted se vlezu do 1 desitky,což beru pro sebe jako velký úspěch. A doufám,že příjde doba,kdy se postavím na stupínek.a to na stejné motorce. Je to o tom jak se taky člověk vyjezdí,pozná svůj stroj,a ktomu mu napomůže jen jezdit,jezdit,a jezdit.. Ale jak vydím,jak některým jezdcům to jede,tak mi je hned jasné,že to bude velký boj. Ale mám své cíle,a budu bojovat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

18.12.2013 v 12:41 | Nahoru | #52
Veronika-Suzuki> Ty twiny jdou ohlídat mnohem snadněji, než třeba SP, které jsi zmínila. I v SP125 se situace v uplynulé sezoně zlepšila, hlavně díky kontrolám techniků. Tyto kontroly by však měly probíhat pravidelně, po celou sezonu, na všech podnicích.
Je úplně jedno, jestli je rozdíl výkonů mezi stroji ve třídě 20 nebo 40Hp(s přestřelením), to spolu prostě závodit nemůže. Jediný, co twiny potřebují, jsou další nový jezdci, aby se tato třída naplnila a mohla jezdit samostatně.

(reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

18.12.2013 v 12:46 | Nahoru | #53
PavelZRX> Jak píšeš, v Sp125 nás začaly kontrolovat víc,a to je dobře!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

18.12.2013 v 15:01 | Nahoru | #54
PavelZRX> Plný rošt twinů by byl super, ale upřímně si myslím, že to bude smrt pro třídu SSP 400.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

19.12.2013 v 08:58 | Nahoru | #55

vldouš píše: PavelZRX> Plný rošt twinů by byl super, ale upřímně si myslím, že to bude smrt pro třídu SSP 400.



400ccm by se mohlo spojit se 125GP tak jak je to v Irsku...GP je stejně málo a takhle by se v klidu vešli.

Uvidíme jak na tom budou s počtem jezdců Twiny teď další rok, ale nevidím problém ve spojení s Monama.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

19.12.2013 v 09:44 | Nahoru | #56
Veronika-Suzuki> Každé spojení tříd je špatné, jak z hlediska výkonů strojů a rozdílných jízdních vlastností, tak i v omezení jezdců závodit ve více třídách. Taktéž pořadatel nevybere startovné. Spojení mono - twin je možné z pohledu na techniku, už teď ale vím o min. jednom jezdci, který se na jedné z těch motorek v případě spojení nesveze. Spojení GP 125 a sp400 je taky nevhodné.
Z toho tak nějak vidno, že je potřeba tvořit podmínky pro závodění tradičních tříd, zažitých, těch, které mají potenciál naplnit rošt. Twin a SP400 zatím startovní rošt nenaplní a za stávajících podmínek moc twinů asi nepřibude.

Úprava motoru SV 650 (twin)

19.12.2013 v 09:48 | Nahoru | #57
Prosím vás co řešíte, šanci na výhru má vždycky jenom pár vyvolenejch, v každý kategorii která nejezdí identický stroje. To by se na to mohli v moto gp zfleku vykašlat všichni, mimo dva týmy.

(reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

19.12.2013 v 12:22 | Nahoru | #58
PavelZRX> no já o pár nových twinech vím, takže se toho nízkého počtu na startu zas tolik neobávám

nevím které jsou pro tebe ty "tradiční" třídy, kterým se mají vytvořit podmínky, aby naplnily rošt...to mě docela zajímá, to se rozepiš.

Myslím, že by mělo být nastavení tříd a řádů co nejvíce kompatibilní s tím, co se jede aktuálně i jinde ve světě.

Co se týče roadracingu tak je "svět" pro mě to, co se jede na TT, UGP, NW200, a MACAU GP pak dále IRRC, to co se jede jako národní šampionát v Irsku, to co jede jako "všechno možný" u nás a to je asi tak vše.

Když to všechno sečtu, který třídy jsou nejpopulárnější a všude, tak jsou to prostě šestky a litry.
Dál máš na všech velkých i malých podnicích v Irsku, na TT Isle Of Man,a u nás třídu Supertwin.

SP třídy jsou na přírodňáku jen u nás,to samé Mona, GP se jedou všude, ty jsou sice tradiční, ale všude jsou na ústupu a ubývá jich (max do deseti kousků), proto v Irsku spojily třídy 125 GP, 400 a Moto3 do jedné, a 250GP spojovali se 650ccm, i když dneska už jezdí Supertwiny samostatně, protože jich je hodně.

No a veteráni to už je úplně jiná kapitola a k tomu mají spíše co říct lidé jako Lehovec, Imoladu atd...

Naposledy editováno 19.12.2013 12:24:12

(reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

19.12.2013 v 13:25 | Nahoru | #59

Veronika-Suzuki píše: 400ccm by se mohlo spojit se 125GP tak jak je to v Irsku...GP je stejně málo a takhle by se v klidu vešli.

Uvidíme jak na tom budou s počtem jezdců Twiny teď další rok, ale nevidím problém ve spojení s Monama.



Jo to by určitě šlo..
Dává to smysl.

(reakce na) Úprava motoru SV 650 (twin)

19.12.2013 v 13:29 | Nahoru | #60

PavelZRX píše: Veronika-Suzuki> Každé spojení tříd je špatné, jak z hlediska výkonů strojů a rozdílných jízdních vlastností, tak i v omezení jezdců závodit ve více třídách. Taktéž pořadatel nevybere startovné. Spojení mono - twin je možné z pohledu na techniku, už teď ale vím o min. jednom jezdci, který se na jedné z těch motorek v případě spojení nesveze. Spojení GP 125 a sp400 je taky nevhodné.
Z toho tak nějak vidno, že je potřeba tvořit podmínky pro závodění tradičních tříd, zažitých, těch, které mají potenciál naplnit rošt. Twin a SP400 zatím startovní rošt nenaplní a za stávajících podmínek moc twinů asi nepřibude.



Souhlasím s Veronikou, myslím, že ve třídě twin přibude jezdců. Chtě, nechtě je to třída která má podle mě vetší budoucnost než 400ccm. Na jaře uvidíme, kolik se nás tam sejde
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zápis změny rozměrů pneu [1, 2] Suzuki SV 650 macumba 32 15.9.2024 v 21:27 Kohlstein
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... jkprg 56 6.8.2024 v 15:18 TurboLover
SV 650 K1 otáčkoměr ukazuje pouze 5... Suzuki SV 650 Fantik23 6 20.6.2024 v 06:37 Roman987
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 Mikeš87 17 5.6.2024 v 20:23 pepe100
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo

TOPlist