všiml jsem si,že se zde často řeší spousta otázek okolo motorek AJP.
Jsem prodejce AJP-éček, tak pokud by někoho něco zajímalo, ptejte se, popravdě Vám odpovím..Byl bych rád,kdyby se tyhle stroje víc rozšířily mezi lidi, protože si to opravdu zaslouží a tyhle motorky u nás opravdu chyběly .Myslim si,že nabízí víc,než je z prospektu známo.-
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/48/191151_pr5extreme.jpg)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
Streetmoto píše: velice zajímavé stroje jsou i PR4 240 cc - vzduchem chlazené motory, 2- ventil a karburátor,hmotnost cca 105 kg,cena pod 90 tis kč..Nemají sice výkon a výbušnost vodou chlazených 250-tek , ale práce a srandy udělají také spoustu..
Ta vzduchem chlazená 240ka by se mi líbila snad nejvíce díky koncepci motoru ze "staré školy"
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
A jak jsou na tom oba motory (vzduch/voda), co se týče servisní náročnosti? Ani tak nemyslím délky intervalů (ty znám z článků), ale spíš mi jde o složitost úkonů. Například jestli jdou seřídit ventilové vůle bez nutnosti demontáže celého víka hlavy (znám stroje, kde se musí vysunou dokonce celý motor z rámu). Vůle se seřizuje jednoduše šroubkem nebo pomocí nějakých podložek ? Prostě, zajímalo by mě, jak jsou tyhle motorky "vstřícné" v tomto uživatelském ohledu...jestli jde údržba provést tzv. klackem a kamenem
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
Takže přijet můžeš kdykoliv se mrknout a na testovačku zavolej..nebo vymysli nějaké místo u Tvého bydliště a přivezu AJPéčka s sebou na vozejku a pujdem se svézt někde po okolí..jen si zavolej at se dohodneme kdy a kde..
Naposledy editováno 30.11.2013 11:38:28
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
Tak u obojího se ventily štelují velice rychle a jednoduše..u obou mi to zabere cca 15-20 minut.
oba motory mají pouze víčka na štelování ventilů,nesundavá se ventilové víko a není potřeba sundat z motorky nic..jen povolit boční plast..vůle se opravdu šteluje jen šroubkem,žádné podložky.
Právě on i ten LC motor je takový nenáročný hybrid
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Jinak ta 240 cc je opravdu jak já říkám blbuvzdorná
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
A opravdu se neboj 250, to že je to vodník a má cca 30 koní neznamená,že je to nějaký sportovní náčiní na motohodiny.. popravdě byli jsme na testovačce v Benešově ,současně tam s námi byly KTM freeride , to je ten test co vyšel v motorbike č.11 .Hrozně pršelo,hrozně bahna..i to co nevyjel freeride se ta 240 (200) vyškrábala, sice rychlostí hlemýždě, ale vytraktovala to nahoru...což bylo super,ale pak přišla otevřená část a tam ta 250 prostě peláší...
Jinak na webu nemáme aktualizaci : motory 200 cc skončily a nahradily je 240 cc, čekalo se na homologaci,která přišla minulý týden..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
Streetmoto píše: mart.> Jasný, testovačku máme k dispozici a skladem PR5 a i tu PR5 extreme a obě za velmi akční ceny starého eura a se slevou ,myslim cca za 119 900,-s DPH tu PR5..ale to je jediný kus..
Takže přijet můžeš kdykoliv se mrknout a na testovačku zavolej..nebo vymysli nějaké místo u Tvého bydliště a přivezu AJPéčka s sebou na vozejku a pujdem se svézt někde po okolí..jen si zavolej at se dohodneme kdy a kde..
díky za info, jsem docela často v Plzni, takže se nejdřív zastavím
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Chtěl bych se ale optat na podvozek té PR4? Jestli má původní vidle a centrál, nebo převzal vyšší zdvihy a centrál Sachs z PR5 (štelovatelné)?
1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
...Přivedlo mě to k takové hodně ulítlé otázce, ale zeptám se
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1.verze Enduro : vidlice Sachs zdvih 260 mm a central sachs 300 mm - obojí nenastavitelné,u centrálu jen pružina..řídítka s hazdou atd..
2.Verze PRO : nastavitelný centrál vzadu komplet a vidilce SACHS z PR5 enduro, konicka řídítka reikon atd.
3. Verze Extreme : vidlice Marzocchi ,plně stavitelné, centrál sachs plně stavitelný,jiné páčky,stupačky,řídítka,kryt motoru atd..
1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
1) Byla tu zmínka, že jdou k enduru dokoupit motardová kola. Jak je to ale s legislativou? Lze pak s motardovými koly legálně jezdit po silnici? Jinými slovy, jsou obě varianty kol zapsané v techničáku?
2) Vzhledem k tomu že nádrž je pod sedlem, mají i karburátorové 240ky palivové čerpadlo?
Naposledy editováno 10.12.2013 21:18:08
1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
Streetmoto píše: mart.> ok. Budeme se těšit
...tak jsem se koncem minulýho týdne stavil a musím potvrdit, že konstrukce AJP působí solidním dojmem (když pominu designovou avantgardu kyvky). To, co u mě navodilo určité otazníky je tuhej chod spojky (a to dost) a absurdně nesladěná barva páček (spojky a př. brzdy), už se o tom i psalo, a přestože jsem to předem věděl, tak mě to překvapilo (ta tuhost). Barva páček samozřejmě není problém, to se dá snadno vyřešit (proč to výrobce vůbec pustil do světa?), ale u spojky by mě zajímalo, jestli se jedná o konstrukční problém, nebo "jen" krátké táhlo spojky na těle motoru? Dá se říct, že jsou to banality a možná je už výrobce odstranil...
Nicméně, budeli příležitost, AJPčko bych rád testnul.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Jinak koupil jsem ČMN 2013/25 a zde jsem naskenoval test AJP PR5:
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/50/193291_img131213112222001.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/50/193292_img131213112222002.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/50/193293_img131213112222003.jpg)
Fotka č.2 a č.3 se zde jemně překrývají z důvodu, aby byl zachován kompletní text. Na zlomu novin se přeci jen blbě čte
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Jsem na tom podobně jako mart.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Hodlám přejít ze středního endura (LC4) na něco lehčího. A hlavním důvodem je to, že jezdím - prozkoumávám čím dál těžší terén a LC4 je těžké a zbytečně výkonné.
Do lehké ostré se mi ale nechce. Také bych ji nevyužit a měnit olej každých 10 Mth a každý rok GO motoru, už se mi nechce vůbec!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Proto se poohlížím po nějakém "neuplněostrém" enduru 250-350 ccm.
Zatím mám vyhlédnutou KTM350 Freeride, a po přečtení testu zde na motorkářích, tohoto tématu a skenovaných novin vyvstal vážný rozhodovací problém!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
Diskuzi budu dále sledovat!
Prvním krokem ale musí být dobře prodat LC4, což se mi zatím nepodařilo.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
2 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
je hezky vidět skloubení lehkého endurka se servisní a cestovní nenáročností
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... | svahilec | 1 | 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer |
AJP 310 NEW motorcykles AJP PR4 250 Enduro | srsen600 | 1 | 15.9.2018 v 16:16 Beletsky |
Neználek vybírá ostré enduro Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 360, KTM EXC 520, Hus... | motormichal | 22 | 27.8.2017 v 08:27 Dolph-cz |
AJP PR7 - k vidění v ČR AJP PR4 125 Enduro, AJP PR4 125 Supermoto, AJP PR4 2... | Streetmoto | 8 | 6.5.2016 v 08:06 COMATIK |
AJP Endura - představení v Třebíči AJP PR4 125 Enduro, AJP PR5 250 Enduro, AJP PR4 250 ... | Streetmoto | 2 | 20.4.2015 v 10:34 Streetmoto |