No hlavni rozdil je, ze je to novy, ta moje 04 je po bouracce, olitana, odrena, spinava. Skoro bych to ani nemel porovnavat co? lol
Lepsi sou brzdy (ja je mam v poradku na 04, menenou kapalinu, pancerky, desky), docela znatelne, zaroven se dobre davkujou. Ma to radialni pumpu, asi to ma hlavne vliv.
Motor ma zatah v celem pasmu lepsi, hlavne kolem 7-8tis zacne razantneji tahnout. Na nizsi kvalty to neni tak poznat, prijde mi, ze zasahuje ten system KIMS, zkousel sem to zvedat plynem na zadni a to ta moje 04 jde mnohem lip (sice ma kratsi rozvor ale stejne). U 08 jsem mel pocit, ze musim jakoby ten KIMS preprat, nalozit tomu vyrazne, aby se pozvedlo predni kolo a potom uz to slo nahoru tak nejak normalnejc. Bude to asi velka vyhoda na sprinty, a samozrejme na okruh a do zatacek, jak se o tom psalo. Uvital bych ale moznost to vypnout, i na horizontech byl problem to zvednout. Se spojkou wheelie v poho, na 1 i na 2, celkem podobne, jen ve vyssich otackach sem zretelne citil vetsi silu pro regulaci uhlu, proste kdyz to kleslo, tak se to prizvedlo jakoby nic s lehkym pridanim. Stejne tak ubrani plynu melo vetsi efekt, trochu mi to pripominalo charakter dvouvalce. Presto, mel jsem vzdy pocit ze jak jsem to zvedl, trochu se to zastavilo v nejakym uhlu (pokazde stejnem) pred mrtvym uhlem, ze by zase KIMS? Na 6 nad 200 to tahne agilne, ve 240 me to pri pridani posunulo na sedacce.
Prevody jsou stejny na prvni 3 stupne, omezovac je stejne ve 14tis a na prvni tri rychlosti se tam objevi 166,210,248 (u 04 168,208,246). Prevodovka je vyborna, razeni jemnejsi, preciznejsi, tissi, zajimave ze razeni jednicky z neutralu neprovazi to hlasite klapnuti jak je bezne. I presto ze volnobezne otacky byly relativne vysoke (asi 1300) na muj vkus (ja mivam 1000-1100). Supr.
Posed je asi stejnej, pri stani na miste a nohama na zemi se zda trochu vic nakopnutej na predek ale jak se clovek rozjede, tak je ta ergonomie skoro stejna. Docela se trepe plexisklo ve vyssich rychlostech (nad 180) jak neni uchycene po cele delce. Ale to nicemu nevadi. Ochrana je podobna. Naprosto vynikajici jsou zractka, jsou dal od sebe a je v nich paradne videt. Clovek je z toho az v euforii. Prohluben v predni casti nadrze mi pri zalehnuti zvedala plexi na helme (ta turbulence), zalezelo ale na vysce hlavy, dalo se to trochu doladit, navic na helme mam plexi trochu min tuhy v tech kloubech. Nadrz nema tak ostre hrany a pri posedu na ni je to pohodlnejsi. Kdyz jsem se ucil tank-wheelie, tak jsem to zvedal plynem, tady to bude asi problem (jak jsem psal s tim KIMS). Riditka maji u zavazicek vystouply okraj. Nekdo psal, ze jsou tenci (trubky), ale me neprisly, aspon ne vyrazne.
Sedacka je znatelne tvrdsi a ma tvrde hrany po stranach. Kdyz clovek preseda, tak je to neprijemny. Zadni sedacka vypada v pohode, proti 04 je rovne tak spolujezdec nebude sjizdet dopredu. Zde v testu i chvalili posed spolujedzce jako pohodlny (vic nez na 1000RR).
Pristrojovka je asi stejna jako 06 s trochu jinym kalibrovanim otackomeru, pribyl ukazatel zarazeneho stupne, obcas jsem na to koukl, ale stejne kdyz clovek akceleruje, tak sleduje silnici a tu 7ku tam radi stejne. Dobry je to pri podrazovani kdyz sem se chystal to treba zvednout. Otackomer se mi libi asi vic na 04, ale to je zvykem nebo mozna ze je linearne osazen a lepe se sleduje. To by chtelo jeste porovnat s 06.
Do zatacek se vede pekne, podvozku moc nerozumim, ale jelo se mi jisteji, samozrejme to zavisi hodne i na gumach. Pri dloubnuti do riditek na rovine mela motorka tendenci se vic rozvlnit. Nevim jestli to muze delat standartne treba tlumic rizeni.
Zvukovy projev neporovnam, mam ladak. Presto, 08 ma tichy tlumic ale projevuje se urcity zajimavy chropteni pri pridani plynu. Treba si jeste vzpomenu na neco a hodim sem nejaky fotky.
Obecne bych ji bral vsema deseti, jen bych musel ozelet tu sedacku a trpet KIMS pri blbinach. A jeste bych si musel spravit helmu.
Jeste musim ale dodat, s cistym svedomim - 200 koni je malo! lol lol Da se zvyknout, da se to obcas vyuzit a dovedu si urcite predstavit jeste vetsi zrychleni (treba kolem tech 200-250kmh, v nizsich to blokuje asi ten KIMS). Mluvim jen o zatahu motoru (v tom tu casto dochazi k nepochopeni), motorku jako takovou jsem na hrane napr. v zatackach nedrzel ani se k ni moc nepriblizoval, to jsem se s pucenou bal, jeste vic nez se svoji. Gumu jsem na hranu ale dostal, to jo.
Mira125: neobdivuj me, mam jen neco nalitano a v kazdy discipline tu jsou lepsi, jen o tom mozna tolik nemelou lol ale forum je na kecani primo urceny, takze sem v pohode lol
jj to je možný že jsou tu lepší ale o těch to nevim lol jinak co bych za to dal abych uměl jezdit po zadním sice by to na mojí moto šlo ale strach že to rozbiju je větší