globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bosna, Černá Hora a Chorvatsko 2013

12.9.2013 v 22:49
Cestopis zde na Motorkářích: http://www.motorkar...tsko-2013-26884.html

Na motorkách už jezdím nějaký ten pátek, vždycky to bylo o motorkách a vždycky bude, ale doteď jsem na motorce nikdy necestoval ani neopustil naši vlast. Koncem roku 2012 jsem si koupil KTM 640 Adventure, na které jsem to chtěl změnit. Měl jsem hrubou představu o tom, že chci vidět krásnou přírodu, hory, klikaté silničky a místa ještě stále nezkažená západní civilizací - jinak řečeno trochu divočejší. Naplánoval jsem nám cestu na Balkán - Bosna a Černá Hora. Přítelkyně se tvářila, že pojede také, tak jsem tomu trasu uzpůsobil, takže ne moc off-roadu, ne moc dlouhé dny a nějaká ta sprcha. Pořád se ale tak trochu - podle mnohých - jednalo o ambiciózní první trip za hranice...Jak teda vypadal výlet dvou úplných zelenáčů (Jakub = Hajpr a Karolína = Kája) na nepohodlné vyklepané jednoválcové oranžové motorce?

Fotogalerie

Naposledy editováno 27.12.2013 18:43:38
1 2 3

12.9.2013 v 22:50 | Nahoru | #1
Den 1, úterý 20.8.2013

V práci to balím již někdy kolem třetí, abych doladil poslední detaily a mohli jsme na Šumavu, kde máme dnes spát, vyrazit co nejdříve. Přijíždí za mnou Kája, balíme společný kufr s oblečením na dva týdny (pouze 38l !), všechno to pověsím na motorku, spolubydlící nám ještě udělá nutnou fotku ze startu a hurá na věc. Ovšem přichází velké STOP, Kája má hlad a s tímhle faktem se nedá vyrazit. Zajíždíme na kutnohorské náměstí na super burger a v 18:00 již opravdu vyrážíme na můj vysněný výlet. Cesta na Šumavu nám trvá cca 3 hodinky, je docela zima, stmívá se. Nálada nic moc, Kája si není po prvním dni úplně jistá touto akcí... :) Zajíždím ke kamarádovi Honzovi, který mi ochotně půjčuje kameru GoPro, nainstalujeme ji na helmu, nějaké ty instrukce a je je 22:30...setkávám se s rodinkou, chvíli to trvá, popovídáme si a při pohledu na hodiny je jasné, že nehrozí žádný brzký ranní start...

Ujeto 207 km

12.9.2013 v 22:55 | Nahoru | #2
super fotky

12.9.2013 v 23:07 | Nahoru | #3
Den 2, středa 21.8.2013

Vstáváme, až se vyspíme, řeším ještě důležité záležitosti, fotíme se s rodinou u motorky a když startujeme, Advík ukazuje 10:45. Plány projet Rakousko venkovem mimo dálnice berou za své a společně s parťačkou se shodujeme na dálniční alternativě. Cílem je dojet na Slovinské hranice, do kempu v Murecku. Jedeme přes Strážný směr Pasov, kde nás GPS prohání historickým centrem, vyjíždíme až na kopec a už jsme v Rakousku a dále jedeme po různých vesničkách, což je přesně to, co jsem původně chtěl, nicméně nás bude brzy tlačit čas. Problém je jako obvykle mezi řídítky a sedlem, přenastavuji GPS a už nás to žene na A9, kupujeme známku (€ 4,80) a Rakousko projíždíme pomalu celé v podzemí, aneb z tunelu do tunelu (mýtné € 4,50 a 8,00). Je 18:00, stavíme na odpočívadle a zbývá nám hodinka do cíle. Teprve teď využívám miliónový doplněk výbavy za 7 Kč - špunty do uší. Zvyšujeme tempo, což u malého Advíka znamená tak 120 km/h a za hoďku jsme v Murecku. Oprašuju svou němčinu, domlouvám nám dvě osoby, stan a motorku a paní na recepci si žádá hezkých € 17. V ceně je luxusní sociální zařízení a koupaliště, za které se u nás nemusí stydět žádné okresní město. Kája na mě machruje, že umí postavit stan lépe než já. Má recht, holka, smekám. Jelikož je pozdě, nikam pro jídlo už nevyrážíme a tímto využíváme naše zásoby na "horší" časy, dáváme si Adventure menu Jelení ragů. Mňam! Mám dobrý pocit, spolujezdkyně se usmívá, asi mám plusové body za to jídlo :)

Ujeto 420 km

3 reakcí na tento příspěvek Bosna, Černá Hora a Chorvatsko 2013

12.9.2013 v 23:41 | Nahoru | #4
Chápu že máš zážitek, ale na můj vkus to moc řešíš
Ja se v 21 sebral, dojel do Nymburka kde jsem (proti vůli jejich rodičů) nabral mladou, sbalili jsme se na 3 týdny do tankvaku který rozhodně neměl 38l a jeli jsme bez navigace jen s papírovou mapou. První den jsme dali 980km do Mostaru (pravda, odjížděli jsme před 18h ) a pak si užívali 3 týdny cestování a flákání se po balkáně, našli spoustu bohem zapomenutých míst a byla to nejhezčí dovolená v mém životě

Naposledy editováno 12.09.2013 23:43:45

13.9.2013 v 01:35 | Nahoru | #5

dva_hrnce píše: Chápu že máš zážitek, ale na můj vkus to moc řešíš

jj, nejlepší vejlet je improvizace...kolikrát ani nevím kde jsem, jen podle značek))

13.9.2013 v 06:57 | Nahoru | #6

dva_hrnce píše: Chápu že máš zážitek, ale na můj vkus to moc řešíš

Kéž bysme to taky měli takhle Jestli to moc řeším nebo ne, to je dost subjektivní. Nejspíš máš pravdu! Docela mě ale baví si to psát, tak se podělím s ostatníma. Třeba se to někomu zalíbí...

13.9.2013 v 07:20 | Nahoru | #7
pěkný, z DoubleHrnce si nic nedělej, on je blázen

13.9.2013 v 07:51 | Nahoru | #8
presne tak, moc to resis

ja se pred rokem kolem 12:00 rozhodl ze pojedu do albanie a o 2 hodiny pozdeji jsem vyjel a vysel z toho suprovy 9-ti denni vylet

jinak stastnou cestu

13.9.2013 v 07:54 | Nahoru | #9
To tornádo je boží,pěknej výlet

13.9.2013 v 08:42 | Nahoru | #10

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bosna, Černá Hora a Chorvatsko 2013

13.9.2013 v 08:55 | Nahoru | #11

miligen píše: Já bych řekl, že HAJPR vůbec nic neřeší, splnil si sen, má radost a chce se o tu radost podělit. Do toho chlape, pokračuj.

13.9.2013 v 09:06 | Nahoru | #12
hAjPR> Jen piš , nemáš žádnou potřebu se dohadovat nebo obhajovat, pro nás pecivály je to počtení taky výlet za hranice "všedních dnů" .

13.9.2013 v 09:40 | Nahoru | #13

pernik92 píše: presne tak, moc to resis

jinak stastnou cestu

proč tohle ctu v každém tématu?

13.9.2013 v 09:49 | Nahoru | #14
fotky libovéé

13.9.2013 v 09:53 | Nahoru | #15

hAjPR píše: Já rád přijmu kritiku, ale tohle doopravdy nemělo být honění ega nebo souboj o to, kdo je větší pankáč. Je to přesně, jak píše Miligen. Ale člověk se nezavděčí všem a na Motorkářích zvlášť

Z mojí strany to neměla být kritika, pokud to tak vyznělo, tak se omlouvám

13.9.2013 v 09:54 | Nahoru | #16

Dave81 píše: pěkný, z DoubleHrnce si nic nedělej, on je blázen

Jo

13.9.2013 v 10:52 | Nahoru | #17
krásné fotky a určitě plno zážitku na které budete dlouho vzpomínat doufám že taky jednou budu mít taky takovou moto dovolenu

13.9.2013 v 12:26 | Nahoru | #18

dva_hrnce píše: Stejně má mladí hroznou výhodu, člověku chybi ten zdravý pud sebezáchovy a zažije to co uz pak nikdy..

jsem v 16 sednul na mustanga, sva kámoši spolu na jednu jawu a jeli jsme na 10 dní po republice (spíš teda do 100 km od prahy ).
když jsem rodičům po šesti dnech zavolal, že potřebuju peníze na náhradní díly, suše (a s úlevou, kterou jsem si tehdy neuvědomoval) řekli, že "občas zavolej" neznamenalo za týden

Naposledy editováno 13.09.2013 12:29:02

13.9.2013 v 12:42 | Nahoru | #19
naprcccs>
v každém nééé
ze 150 336 témat na foru jsem to napsal max do 10

jinak teda k cestě, máš skvělý fotky

Naposledy editováno 13.09.2013 12:44:34

13.9.2013 v 13:05 | Nahoru | #20
Mě občas přijde že někdo sem píše i když objel svět leda s prstem na mapě. No a akorát zableší vlákno . Je normální, že každý má ty hranice a ambice někde jinde.

13.9.2013 v 13:30 | Nahoru | #21
pernik92> a pěknou přítelkyni

13.9.2013 v 13:33 | Nahoru | #22

13.9.2013 v 14:17 | Nahoru | #23

miligen píše: TO HAJPR: Pěkný výlet, kdysi jsem v Bosně sloužil ( Prijedor, Banja Luka, Donja Ljubica apod.) Jak ti fungovalo KTM? Kam pojedeš příště?

Nechci dělat Zagorku, ale všechno se dočteš v updatech KTM, respektive její majitel, měl jeden kiks. Jinak 100%. Příště? Asi malinko více na východ.

13.9.2013 v 14:19 | Nahoru | #24
Den 3, čtvrtek 22.8.2013

Budím se v 7:00, rozkoukat se, využít toho luxusu kempu a v 9:00 už Advík vrčí naložený. Dneska bychom měli projet "tranzitně" do Slovinska, vnitrozemím Chorvatska překročit hranice s Bosnou a zapíchnout to v městě Banja Luka. Ve Slovinsku jedeme venkovem mimo hlavní tahy, poté beru omylem zkratku přes kopce plné vinic, opravdu krásné výhledy, silnička kvalitní, ale široká asi tak 3 metry. Do Chorvatska je to co by kamenem dohodil, uvítá nás první "opravdová" hraniční kontrola. Slečna celnice se mě ptá na mou (vypnutou) kameru na hlavě a říká "I hope I will be not on YouTube!" - tak ji raději sklápím nahoru, aby neprovokovala. Chorvatsko je po přejezdu hranic plné dlooouhých obcí s omezenou rychlostí, to se ukoušu nudou. Omyl, netrvá to dlouho a nad Záhřebem nás GPS tahá do kopců, kde se teprve pokládá asfalt. Docela zážitek, pár šotolinových úseků mezi bagry...no a jelikož nám to trvá déle než je třeba, najedem na dálnici s mýtným u Záhřebu a po té frčíme až na exit u přechodu Gradiška. Jsme v Bosně! Konečně ten divoký Balkán, jak jsem si myslel. Do Banja Luka dojíždíme po úplně nové a prázdné dálnici. Dálnice nejsou to pravé ořechové pro motorku, ale my jsme fakt unavení, bereme zavděk časově kratší variantě. Banja Luka v 19:00 hod - vypadá velmi moderně, hlavní "boulevard" je plný kaváren, hemží se to tu lidmi a všímám si (se souhlasem přítelkyně :D) krásných holek a žen. Tady by si vybral každý. Cedulka hotel! Ptáme se na cenu v jedné boční uličce, prý € 25 na osobu a motorku možno nechat na ulici. Hmmm, to je nad náš plánovaný (nízký) rozpočet a asi bych se i o Advíka trochu bál (nejspíš zbytečně...). Vím, že za městem je kemp i nějaký motel, ale během pár minut jízdy po hlavní ještě ve městě vidíme nápis Hostel, otáčíme a sympatickej mladík nás ubytovává za € 20 za oba, motorka byla schovaná pod okny za plotem. Paráda. Sundáme ze sebe "smrady", jak říkáme oblečení a botům, hodíme sprchu a jdeme asi 20 minut pěšky do centra. Trochu prší, ale ne nepříjemně. Povečeříme slušnou porcičku výborných těstovin v restauraci a zapijeme je koktejlem na dobrou noc (pro představu = celkem € 15). Spát se bude fakt dobře, byl to dlouhý den.

Ujeto 402 km

13.9.2013 v 19:24 | Nahoru | #27
Spousta super fotek

13.9.2013 v 19:57 | Nahoru | #28
hAjPR>Fotky moc pěkné, cestopis si rád přečtu.