motku jsem dovezl do dílny, sundal jsem makovici a válec, zatím vše vypadá průměrně oběhané (kroužky v pořádku, válec taky, píst nepropálený, neobouchaný). Motka má najeto cca 65 tisíc, motor je minimálně po jedné GO a válec má vyběhaný druhý výbrus. Válec jsem tedy odvezl na třetí výbrus pač byl stejně potřeba. Klikovka je plná oleje ale těžko říct jestli jde o převodový nebo M2T... Ale proč sem píšu.. vím jistě že kvůli vyběhanému válci motka nepřestala jet ale zase si nejsem úplně jistý co se stalo, mám za to že vyběhl simerink na klice ale čízu jsem nikdy nepůlil, vím jen že má jiné mazání ložisek na klice než jáwa, tak se chci vás pánů čezet znalých zeptat:
1. je má domněnka o guferu pravděpodobná?
2. dá se gufero vyměnit z venku/bez půlení
3. na co si dát bacha při rozebírání, mám za sebou zdařilé GO 5ti fichtlů, kejvačky a šestcettřicetosmičky tak aby mne něco nepřekvapilo.
díky moc chlapy
Mohlo buď jak říkáš fouknout gufero, ale myslim že to by se neprojevilo úplnou ztrátou komprese, a další možnost - nevím jak to má tenhle motor, ale mohlo to profouknout mezi karterama z klikové skříně do převodovky, a cucnout si olej odtamtud.
2 reakcí na tento příspěvek ČZ snížení výkonu a potom přestala jet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet
... a jinak asi blbej dotaz, jseš si jistej, že jste točili celým motorem? Nevim teda jak to má poskládanou převodovku, ale pokud by klouzala spojka hodně, tak nakopávačkou neroztočíš kliku a pak by to mohlo budit dojem, že se to točí bez komprese. A to lupnutí mohlo bejt právě od tý spojky, nevim co to má za lamely, ale starý čízy měly nějaký pertinaxový či co to bylo zač, rádo se to lámalo (a to by vysvětlilo to lupnutí). Ale to fakt jenom vařim z vody, navíc by to nevysvětlovalo tu postupnou ztrátu výkonu, na to by spíš sedělo, že to normálně zadřeli
Tak jako tak, když už se dělá výbrus, tak rozpůlit tenhle motor není nic těžkýho, tak bych to vzal komplet.
Právě jak mi říkali že klouže spojka tak jsem to ani nenakopával a rovnou jsem tlačil, tlačili jsme na jedničku, odhadem jsme motor roztočili na 2 000 otáček a ani rána. Jinak svíčka je nová kdyby ze mne chtěl někdo udělat tupce
zadřený nevypadá, píst je pěkně matný a kroužky mají v zámcích mezeru cca 1mm.
No.. na výbrus jen sundám nádrž, hlavu a vysunu válec, na GO se toho musí dělat o hoooooooodně víc ale stejně mne to nemine asi...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet
2.) V dílenské příručce to bude přesněji, ale levé ložisko kliky je mazané určitě převoďákem a gufero je až za ním, tj není to jako na ČZ 150, kde jsou domečky s gufery.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ snížení výkonu a potom přestala jet
1 reakcí na tento příspěvek ČZ snížení výkonu a potom přestala jet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet
hagrid.hagrid: těsnění pod palicí je OK, nikde žádná mastnota a i když jsem zažil špatně dosedlé těsnění tak to i tak pořád jelo, každopádně po výbrusu nasadím válec a zkusím jestli pujde nebo ne...
Kolecko10: jestli je tam gufero tak asi ruplo nebo je jinak poškozené, dostanu se k němu bez půlení?
Motomiro: blbost, motor jsme roztlačili na celkem vysoké otáčky, bylo slyšet jak motor bublá
všem děkuji za pomoc, kdyby vás ještě něco napadlo, uvítám rady, díky.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ snížení výkonu a potom přestala jet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet
ještě jeden dotaz, jde nahradit těch 28 jehliček které pořád utíkají jehličkama v pouzdru? je to hrozná práce nasadit píst s těma jehličkama a celou ojnici měnit nechci..
2. těsnění mezi bloky papírové, stejně tak pod domeček pravého gufera,
3. aby papír neutekl (při montáži), dávám tam vodítka z hřebíků bez hlavy (na M6 prům. 5mm),
4. na kliku důrazně doporučuju ložiska s masivní kleců!!!
5. na montáž pístu musíš mět přípravky - jeden krátký čudlík, kerý podrží jehly v oku, druhý mírně "utopený" pístní čep a pak se dává až normální čep.
Drátěné pojistce čepu musí packy (když tam sů) směřovat ven!
Jinak je čep spolehlivě ulomí a havárie motoru je na světě.
Ten krátký čudl se dá nahradit paticů 10-21W žárovky (nezkůšal sem to, vím to z doslechu).
Jehly musí mět z boku příložky.
Píst se dá namontovat aj na kliku, kerá je ven z bloků...
Jinak po každém půlení motoru, aj když se s kliků nic nedělo, doporučuju ju přeměřit.
Stejně tak automaticky nové ložiska a gufera.
Pístní čep na volných jehlách je nejlepší a nejspolehlivější uložení! Tak nevymýšlej blbosti.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ snížení výkonu a potom přestala jet
Zdendabenal: jehličky tam dát zpět umím, přípravky mám ale montáž pístu dělám zásadně rozpálením pístu a zamražením čepu, na té třiapůli byli taky jehličky a šlo to bezvadně, jen jsem myslel že bych si ulehčil práci .
Naposledy editováno 23.08.2013 10:56:14
1 reakcí na tento příspěvek ČZ snížení výkonu a potom přestala jet
Naposledy editováno 23.08.2013 12:39:32
1 reakcí na tento příspěvek ČZ snížení výkonu a potom přestala jet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet
Docela hodně mne tu přesvědčujete o samotném silikonu, když vidím jak je to celé osraté od oleje teď tak se mi do toho moc nechce, přeci jen jsem zastánce papírového těsnění, obzvláště kolem klikovky, kde se střídá přetlak s podtlakem, nějak tomu silikonu nevěřím
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ČZ 175/487 karburátor se sitičem 28... ČZ 175/487 | Josef70 | 12 | 21.5.2024 v 09:22 Zdenalbenal |
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 | Rider372 | 15 | 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov |
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 | milous_xx | 10 | 24.2.2024 v 16:44 Destroyer |
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 | milous_xx | 5 | 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |