paolo_novy Přidat reklamu

Téma: ČZ snížení výkonu a potom přestala jet
Zdar, mám na opravu doma kamarádovu čízu 175/487, jel s ní prvně na větší projížďku (na STK) dojel tam, všechno OK a po cestě zpět to začalo ztrácet výkon, doma to pak s bráchou ladili a projížděli a najednou v motoru luplo a konec, motor bez komprese a nenastartuje. taky při tom zlomili páčku spojky a že prý spojka klouzala ale nemyslím že by to spolu souviselo.
motku jsem dovezl do dílny, sundal jsem makovici a válec, zatím vše vypadá průměrně oběhané (kroužky v pořádku, válec taky, píst nepropálený, neobouchaný). Motka má najeto cca 65 tisíc, motor je minimálně po jedné GO a válec má vyběhaný druhý výbrus. Válec jsem tedy odvezl na třetí výbrus pač byl stejně potřeba. Klikovka je plná oleje ale těžko říct jestli jde o převodový nebo M2T... Ale proč sem píšu.. vím jistě že kvůli vyběhanému válci motka nepřestala jet ale zase si nejsem úplně jistý co se stalo, mám za to že vyběhl simerink na klice ale čízu jsem nikdy nepůlil, vím jen že má jiné mazání ložisek na klice než jáwa, tak se chci vás pánů čezet znalých zeptat:
1. je má domněnka o guferu pravděpodobná?
2. dá se gufero vyměnit z venku/bez půlení
3. na co si dát bacha při rozebírání, mám za sebou zdařilé GO 5ti fichtlů, kejvačky a šestcettřicetosmičky tak aby mne něco nepřekvapilo.

díky moc chlapy
Předchozí
1 2
Následující

ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

22.8.2013 v 15:10 | Nahoru | #1
M2T poznáš po čuchu, si myslim.
Mohlo buď jak říkáš fouknout gufero, ale myslim že to by se neprojevilo úplnou ztrátou komprese, a další možnost - nevím jak to má tenhle motor, ale mohlo to profouknout mezi karterama z klikové skříně do převodovky, a cucnout si olej odtamtud.

2 reakcí na tento příspěvek ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

22.8.2013 v 15:12 | Nahoru | #2
Jo a gufera jsou zvenku, v takovejch kovovejch příložkách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

22.8.2013 v 15:23 | Nahoru | #3
FiZzeR> Zdar, jak se vede? ...moderní M2T po čuchu nepoznám a v převodovce taky není smradlavý PP90... šlo s tím točit skoro jak bez svíčky tak jsem myslel že se vykousl nebo propálil píst, ten je ale OK.. určitě jsou gufera z venku? nemá tahle věc mazaný ložiska převodovým olejem? tedy gufera uvnitř klikovky... ???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

22.8.2013 v 15:36 | Nahoru | #4
grooll> No nejsem znalec tohodle motoru, ale stejně dávám 99%, že jsou zvenku

... a jinak asi blbej dotaz, jseš si jistej, že jste točili celým motorem? Nevim teda jak to má poskládanou převodovku, ale pokud by klouzala spojka hodně, tak nakopávačkou neroztočíš kliku a pak by to mohlo budit dojem, že se to točí bez komprese. A to lupnutí mohlo bejt právě od tý spojky, nevim co to má za lamely, ale starý čízy měly nějaký pertinaxový či co to bylo zač, rádo se to lámalo (a to by vysvětlilo to lupnutí). Ale to fakt jenom vařim z vody, navíc by to nevysvětlovalo tu postupnou ztrátu výkonu, na to by spíš sedělo, že to normálně zadřeli
Tak jako tak, když už se dělá výbrus, tak rozpůlit tenhle motor není nic těžkýho, tak bych to vzal komplet.

(reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

22.8.2013 v 15:47 | Nahoru | #5
FiZzeR> spojka na startování nebo tlačení neklouzala, to bych poznal, jesou tam nové lamely ferodo, měnili jsme je před měsícem jinak origo lamely jsou korkové a nyní v koši
Právě jak mi říkali že klouže spojka tak jsem to ani nenakopával a rovnou jsem tlačil, tlačili jsme na jedničku, odhadem jsme motor roztočili na 2 000 otáček a ani rána. Jinak svíčka je nová kdyby ze mne chtěl někdo udělat tupce
zadřený nevypadá, píst je pěkně matný a kroužky mají v zámcích mezeru cca 1mm.
No.. na výbrus jen sundám nádrž, hlavu a vysunu válec, na GO se toho musí dělat o hoooooooodně víc ale stejně mne to nemine asi...

ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

Skvělá odpověď, děkuji! 22.8.2013 v 18:44 | Nahoru | #6
gufera 487:

jedno pod dynamem, druhý mezi ložiskama( :D )

EDIT: startovat jde i přes vymáčklou spojku (start zabírá přímo na spojkový koš), takže leda že by se to protočilo na primáru u kliky...

Naposledy editováno 22.08.2013 18:47:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

22.8.2013 v 18:44 | Nahoru | #7
FiZzeR> 1.) ČZ 175/487 nemá startování přes spojku ale rovnou převodem na spojkový koš, takže lze startovat se zařazenou rychlostí a vypnutou spojkou - klouzající spojka nemá na start vliv.
2.) V dílenské příručce to bude přesněji, ale levé ložisko kliky je mazané určitě převoďákem a gufero je až za ním, tj není to jako na ČZ 150, kde jsou domečky s gufery.

(reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

22.8.2013 v 19:01 | Nahoru | #8
cervik_cz> Mno, člověk se stále učí

1 reakcí na tento příspěvek ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

22.8.2013 v 19:46 | Nahoru | #9
není fouklé tesnění pod palicí to by pak vysvětlilo tu kompresi?

1 reakcí na tento příspěvek ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

22.8.2013 v 21:27 | Nahoru | #10
Na klice jsou 3 ložiska. Když to vezmu z pohledu zhora na motor zleva, viz. předchozí obrázek: ložisko mazané z převodovky, labyrintové těsnění, ložisko mazané M2Tčkem, klika a vpravo opět ložisko mazané M2T a pak gumové gufero naražené v hliníkovém pouzdře, které je našroubované 3 šrouby. Pokud si dělal motor na kejvačku, tak se není čeho bát, je to velice podobné. Jo a jak již bylo psáno - nakopávačka zabírá na spojkový koš, takže i s rychlostí a vymáčklou spojkou to jde nakopnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

22.8.2013 v 21:34 | Nahoru | #11
biker_john> Je to jak píšeš, akorát mezi ložiskama není labyrint, ale hliníkový domek a v něm je vsazeno gufero...

(reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

22.8.2013 v 22:07 | Nahoru | #12
kolecko10> No v tom motoru co jsem rozebíral já, byl labyrint na 100%, protože jsem ho měl rozhozenej několikrát, ale byl to 477, tak 487 to má asi jak píšeš, je to vidět i v tom obrázku.

ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

22.8.2013 v 22:37 | Nahoru | #13
nečet jsem to cely ale mel jem takovou čz a podobny problem. byl povoleny pastorek na klice u retezu. je to tam na kužel a klouzalo to v tom kuzelu.

Naposledy editováno 22.08.2013 22:42:00

(reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

23.8.2013 v 07:28 | Nahoru | #14
xhuty: super, díky moc za obrázek, už mám představu jak to vypadá
hagrid.hagrid: těsnění pod palicí je OK, nikde žádná mastnota a i když jsem zažil špatně dosedlé těsnění tak to i tak pořád jelo, každopádně po výbrusu nasadím válec a zkusím jestli pujde nebo ne...
Kolecko10: jestli je tam gufero tak asi ruplo nebo je jinak poškozené, dostanu se k němu bez půlení?
Motomiro: blbost, motor jsme roztlačili na celkem vysoké otáčky, bylo slyšet jak motor bublá
všem děkuji za pomoc, kdyby vás ještě něco napadlo, uvítám rady, díky.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

23.8.2013 v 08:20 | Nahoru | #15
groll: pokud fouklo gufero pod dynamem nebude to problém (to by tam ale nebyl olej, jen by to sálo falešný vzduch), jestli je to však to druhý (mezi ložiskama), bez půlení nemáš šanci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

23.8.2013 v 08:44 | Nahoru | #16
xhuty> preventivně vyměním i gufero u dynama.. když se porouchá gufero u dynama, saje to faleš , to je jasný, nefluše to tamtudy i směs ven? jako že by bylo dynamo zasratý od oleje...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

23.8.2013 v 08:57 | Nahoru | #17
grooll> Když odejde gufero pod dynamem tak se to, kromě jiného, může projevovat tim olejem v prostoru dynama. Pořád jsem ale trochu na pochybách jestli za to může to gufero, teď mě nenapadá jakou by to mělo spojitost se ztrátou komprese. Píšeš že klikovka byla plná oleje, to znamená co? Byla tam hladinka, nebo jenom byly setrváky hodně opatlané od oleje?

(reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

23.8.2013 v 09:23 | Nahoru | #18
kolecko10> taky jsem na pochybách, proto sem píšu je tam bezesporu hladinka, nevím kolik ale setrváky se do ni namáčeli docela dost. Lovil jsem v klikovce jehličku která mi tam spadla a magnet který jsem používal byl asi do centimetru promaštěný což je na klikovou skříň docela hodně ale taky to může být M2T které se tam nasálo s benzínem při tlačení, tlačili jsme asi 200m
ještě jeden dotaz, jde nahradit těch 28 jehliček které pořád utíkají jehličkama v pouzdru? je to hrozná práce nasadit píst s těma jehličkama a celou ojnici měnit nechci..

ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

23.8.2013 v 09:49 | Nahoru | #19
Ano, je možné to nahradit ložiskem v kleci. Nicméně jehličky mam asi na třech motorech a nedělá to problém. Při demontáži pístu si dam do klikovky hadr a na něj položim magnet. Při montáži použiju starej pístní čep, z kterého uříznu asi 1,5cm dlouhej kousek. Pak do ojničního oka dam vazelínu, pak tam dam ten kousek čepu a kolem něj naskládam ty jehličky. Pak nasadim píst a normálnim pístnim čepem vytlačim tenhle pomocný čep. Funguje to perfektně a nikdy se mi to nerozsypalo...S ložiskem v kleci je sice jednodušší práce, ale myslim že volně sypané jehly by mohly mít lepší životnost...

ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

23.8.2013 v 10:00 | Nahoru | #20
1. motor se rozdělává na tů stranu, kde sů hlavy šrůbků, přípravkem za čep kliky,
2. těsnění mezi bloky papírové, stejně tak pod domeček pravého gufera,
3. aby papír neutekl (při montáži), dávám tam vodítka z hřebíků bez hlavy (na M6 prům. 5mm),
4. na kliku důrazně doporučuju ložiska s masivní kleců!!!
5. na montáž pístu musíš mět přípravky - jeden krátký čudlík, kerý podrží jehly v oku, druhý mírně "utopený" pístní čep a pak se dává až normální čep.
Drátěné pojistce čepu musí packy (když tam sů) směřovat ven!
Jinak je čep spolehlivě ulomí a havárie motoru je na světě.
Ten krátký čudl se dá nahradit paticů 10-21W žárovky (nezkůšal sem to, vím to z doslechu).
Jehly musí mět z boku příložky.
Píst se dá namontovat aj na kliku, kerá je ven z bloků...
Jinak po každém půlení motoru, aj když se s kliků nic nedělo, doporučuju ju přeměřit.
Stejně tak automaticky nové ložiska a gufera.
Pístní čep na volných jehlách je nejlepší a nejspolehlivější uložení! Tak nevymýšlej blbosti.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

23.8.2013 v 10:16 | Nahoru | #21
Já bych papír mezi kartery necpal. Z výroby se tam u těhle motorů též žádný nenacházel, a při konstrukci převodovky s nim také nebylo počítáno. Mam dobré zkušenosti s motorovým silikonem, konkrétně nějaký červený od Den Bravenu. Dělal jsem s ním už spoustu motorů a zatim všechny s úspěchem. Jinak pod válec, domek gufera, karburátor atd samozřejmě přijde papír, o tom žádná...

(reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

23.8.2013 v 10:34 | Nahoru | #22
kolecko10> no nevím, papír bych tam dal, všude kde vidím červený silikon je mastnota, tahle je taky těsněná timhle silikonem a kape to z ní docela dost, už mám na zemi flek velký jak dlaň. těsnění si vyřezávám sám po zkušenostech (největší hnus bylo těsnění pod válec o tloušťce 0,5mm.. motor měl pak blbé časování a malou kompresi, no prostě to nejelo)
Zdendabenal: jehličky tam dát zpět umím, přípravky mám ale montáž pístu dělám zásadně rozpálením pístu a zamražením čepu, na té třiapůli byli taky jehličky a šlo to bezvadně, jen jsem myslel že bych si ulehčil práci .

ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

23.8.2013 v 10:55 | Nahoru | #23
kazdopádně díky za návody, co se týká toho motoru už o něm asi vím vše potřebné ale pořád si hraju s tím co se přesně stalo, tu motku jsem projížděl, měla kompresi jak hovado, kdybych nebyl zvyklej na kejvačku a neměl doma kdysi 175/477 řeknu že to skoro nešlo ušlápnout kdyby to jen ztratilo výkon řeknu že saje faleš ale to bouchnutí v motoru a následující prudké snížení komprese mi nijak nesouvisí s ničím co jsem doposud opravoval.

Naposledy editováno 23.08.2013 10:56:14

1 reakcí na tento příspěvek ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

23.8.2013 v 12:08 | Nahoru | #24
Je to na tobě. Nicméně pak budeš muset asi dost vymezovat vůli na předloze, protože při použití papírového těsnění mezi kartery se podstatně zvětší. Prostě s papírem se při výrobě nepočítalo . Když dodržíš u toho silikonu postup, tak je vyloučeno aby to někde propouštělo olej. Řikam, já s tim přetěsňuju skoro všechno, je to rychlejší než si vyklepávat papírové těsnění a podle zkušeností to funguje prostě na 100%. Co jsem zatěsnil silikonem, to těsní dokonale a nikde ani kapka oleje. Asi tam bude taky hrát roli konkrétní typ použitého silikonu a hlavně ten postup aplikace, rozhodně bych se toho ale nebál.

(reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

23.8.2013 v 12:38 | Nahoru | #25
kolecko10> na obrázku víš jsou tolerance +0,3 a +0,23, já mám těsnící papír 0,2 plus tmel tak pokud to nejsou tolerance pro dilataci tak by to mělo být OK... ale to se bavíme úplně o jiném problému, zatím jsem motor ani nevyndal z rámu.

Naposledy editováno 23.08.2013 12:39:32

1 reakcí na tento příspěvek ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

23.8.2013 v 21:50 | Nahoru | #26
Zdarec, omlouvám se že se přisírám do dotazu, ale všiml sem si, že píšeš: ,, měla kompresi jak hovado, kdybych nebyl zvyklej na kejvačku a neměl doma kdysi 175/477 řeknu že to skoro nešlo ušlápnout ,, a to mě zaráží, srovnávat kompresi Zetek s Kejvačkou ? Zkoušel sem kompresy na ČZ 125/453 125/476 i na mojí ČZ 180/487 a ani zdaleka se kejvačce nevyrovnaj, skoro jako by ji ani neměli ... nebyla nějak upravovaná ? Jinak já mám na Číze klasickej labyrint a slouží spolehlivě. Kartery byli po rozpůlení utěsněné jen minimální vrstvičkou černého silikonu, já použil červený ( Den Braven nebo jak se jmenuje) a motor těsní spolehlivě, pulenej byl tak že sem jen odšrouboval šrouby vyrazil futra a odklopil pravej karter jako víko, takže dosedací plochy byli ve stoprocentním stavu, silikonu bych se nebál ...

ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

24.8.2013 v 11:49 | Nahoru | #27
když to máš v ruce tak to rozpůl guferama to může přisávat falešný vzduch ale taktéž kartrama chtělo by to přetěsnit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

26.8.2013 v 08:07 | Nahoru | #28
MatroneK> kompresi měla vážně pěknou, nesrovnávám ji s dvěapůlí ale měl jsem zetku 175/477 a když jsem jí prvně startoval, málem mi mrcha přerazila kotnk, bylo mi tenkrát 16let a startoval jsem ji v pantoflích ale rozhodně jsem nebyl žádný střízlík. na 175ccm rozhodně měla kompresi moc dobrou.
Docela hodně mne tu přesvědčujete o samotném silikonu, když vidím jak je to celé osraté od oleje teď tak se mi do toho moc nechce, přeci jen jsem zastánce papírového těsnění, obzvláště kolem klikovky, kde se střídá přetlak s podtlakem, nějak tomu silikonu nevěřím

ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

26.8.2013 v 18:25 | Nahoru | #29
Těsním 638my jenom na silikon červený náš. Chce to dát málo, pohrát si, aby to udělalo pěkný film, nechat zavadnout složit, dotahovat až s časovým odstupem. Tenhle Lukopren to je vynález

(reakce na) ČZ snížení výkonu a potom přestala jet

27.8.2013 v 22:53 | Nahoru | #30
grooll> Já právě mám zkušenost, že komprese skoro není poznat (trochu přehnaně ) ale když ji chci našlápnout, třeba právě v pantoflích, tak je mrška schopná kopnout celkem dost... S tim papírem určitě problém nebude, jen si to chce pohlídat vůli na předloze, myslím že je psaná 0,3mm , hlavní hřídel má jak ze strany od primárního, tak sekundárního převodu vůli obrovskou, co sem se ptal, tak se musí zachovat (pokud to dobře řadilo) , vymezí se dotažením spojkového koše a pastorku, ale to asi víš... :)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 karburátor se sitičem 28... ČZ 175/487 Josef70 12 21.5.2024 v 09:22 Zdenalbenal
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 milous_xx 5 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved


TOPlist