globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně
Zdravím všechny, měl bych pár otázek týkajících se Bandita 400, možná spíš obecně čtyřválcových motorů a údržby vůbec. Známý mi půjčil Bandita, než dořeší nějaké papírování, abych se s ním seznámil než ho od něj koupím. Nějaké nedostatky jsem spravil, ale ještě tu pár věcí je:
1) Je možné, aby mi to sežralo plnou nádrž po rezervu (podle manuálu asi 12 litrů) po cca 160 km?
2) Když jedu a nechám to spadnout pod 3 tisíce otáček, tak se z motoru ozývá takové rachtání, na neutrál to dělá zhruba pod 2 tisíce, mohl by to být rozvoďák?
3) Může mít starý olej vliv na chod spojky?
4) Když chci seřídit volnoběžnou směs a volnoběh, tak stejně když seřídím směs jakkoliv, volnoběh musím nastavit zhruba na 2 tisíce, protože pak už to začne zase rachtat a chcípne to - souvisí to s bodem 2) ?
5) A poslední otázka - jaký je rozdíl mezi svíčkou s dvěmi elektrodami (konkrétně NGK CR9EK) oproti jiným svíčkám s jednou elektrodou pro tento stroj?

Ještě dodám, že to chci spravit jednak proto, že mi to půjčil (kdyby to náhodou nechtěl nakonec z podivných důvodů prodat, což je na 99% nepravděpodobné), jednak proto, že se rád rýpu v motorkách, abych se něco přiučil (zatím jsem nic nedokurvil a známý co je mechanik mi vždycky poradil, když jsem nevěděl) a jednak taky proto, že pokud to budu kupovat (za ty prachy to stojí), tak tyhle nedostatky chci spravit dřív, než se to vysere a pak bych si musel koupit posranou motorku, což teda nepotřebuju... Díky za odpovědi!

Naposledy editováno 26.07.2013 08:28:01

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

Skvělá odpověď, děkuji! 26.7.2013 v 08:33 | Nahoru | #1
1)7.5l/100 km je trochu moc na 400 to by si to musel hodne honit.
2)Mohl, ale jestli je to neozyva pri vyssich otackach tak asi ne (ale otazka je jestli to nahodou pri tech vyssich otackach nepreslechnes)
3)muze
4)vzhledem k tvym dotazum, bych nedoporucoval serizovat bohatost smesi samodomo kor na 4 valci.
5)nekdo ti bude tvrdit ze znacnej , podle me zadnej krom vyhozenejch penez.

Rada zaverem, jestli to chrochta a nevis co to je dej to do servisu nebo aspon poslechnout nekoho kdo tomu hovi. Minimalne na tvym miste bych premeril ventily, zkontroloval napinak rozvodaku, samozrejme ze vymenil olej, a udelal synchro a serizeni karburatoru.

Jinak na 400 bandasku se desne blbe shanej dily, moc se jich sem nedotahlo.

Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

26.7.2013 v 08:36 | Nahoru | #2
Suzuki GSF 400 Bandit nebrat a věř, že Ti tahle rada ušetří spoustu starostí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

26.7.2013 v 08:40 | Nahoru | #3
gugo> Synchronizaci jsem dělal včera, to už je v suchu, a kromě volnoběžné směsi a hladin je ještě něco, co se seřizuje? Filtr a olej mám, takže výměnu provést můžu, kontrolu ventilových vůlí udělám, napnutí rozvoďáku též. No a díly co jsem se díval, se dají sehnat celkem bez problému, stačí hledat Akorát ta spotřeba mě medí...

(reakce na) Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

26.7.2013 v 08:47 | Nahoru | #4
MEK0TA> Ja nevim ja jsem jezdil akorat velkou bandasku, stou se da jezdit v rozmezi 3- hodne.
Ale 7,5 l na 400 pri bezny jizde me prijde moc. Se podivej na svicky jakou maj barvu , v jakymn stavu je vzduchovej filtr atd. JInak obecne ja kdyz nekomu delam nejakou vojetinu tak vemu servisni manual a udelam vse co je na servisnim intervalu 24 tkm nebo na 12 tkm podle toho co je to zac a jak to vypada (krom vyse zmineneho)

Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

26.7.2013 v 09:22 | Nahoru | #5
7,5l/100 km dosáhnu jen tehdy, když tomu pořádně nakládám, jinak jezdíl kolem 6,takže na 400 je to dosti vysoká spotřeba

Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

26.7.2013 v 11:31 | Nahoru | #6
Tak mně je taky jasné, že je to moc, ale spíš bych rád věděl co s tím

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

26.7.2013 v 14:21 | Nahoru | #7
S tou spotřebou, podívej se na ty svíčky jestli nejsou černé, v tom případě by to byla bohatá směs. Chytá to dobře?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

26.7.2013 v 14:40 | Nahoru | #8
Mts> Svíčky jsem nedávno měnil, měly celkem normální barvu, možná trošku víc do hněda. Na karburátorech jsem volnoběžnou směs ochudil, takže to rychleji padá z otáček. No nevím, zkusím ty karburátory rozdělat, prošťourat, pročistit a uvidíme. Jo a vzduchový filtr je čištěný nedávno, co říkal známý.

(reakce na) Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

26.7.2013 v 14:43 | Nahoru | #9
MEK0TA> Z otacek to pama pomalu prave kdyz je to chudy ne kdyz je to bohaty. Ale znova ladit 4 valec bez lambdy je blbost.

Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

26.7.2013 v 15:37 | Nahoru | #10
Dám ti jednu dobrou radu. Známému se omluv, že sis to rozmyslel a co nejrychleji od toho utíkej. Jestli ovšem raději spravuješ než jezdíš, to je pak jiná.
Motorek je u nás tři prdele, tak proč si dobrovolně zadělávat na bezesné noci.

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

26.7.2013 v 16:32 | Nahoru | #11
Právě jsem rozdělával karburátory, že zkontroluju, jestli všechno pasuje podle manuálu a ejhle, v prvním karburátoru byla jiná jehla než v dalších třech karburátorech - je asi o 6 mm kratší a zhruba 15 mm od spodku je asi o 0.5 až 1 mm na průměr zúžená, takže první válec tím pádem spaluje nejvíc paliva. To by asi všechno vysvětlovalo. Známý je teď na dovolené a vrátí se v neděli, takže mu zavolám, že bude potřeba zkontrolovat všechny jeho sady karburátorů na Bandity (má jich víc), protože se vsadím, že jak se v tom kdysi vrtali, tak měli určitě rozdělané dvě sady karburátorů a prohodili někde jednu jehlu, ne-li naopak ty tři jehly, to se musí zjistit... Každopádně Bandita koupím, protože za ty prachy, co mi to prodává, bych nic v takovém dobrém stavu nesehnal. Motorka se používala v autoškole (no jo, je to z autoškoly, ruce pryč od toho...), nějaké šrámy a vyrážky to má, což mi nevadí, ale žádnou kolizí to neprošlo, to vím určitě, vím, jak se k tomu známý staral (pravidelně to dával na kontrolu do servisu, poctivě měnil olej atd. - kor když to měl v autoškole a technickou měl každý rok). A také mi podal pádný důvod proč to prodává - v autoškole potřebuje něco, co není tak citlivé na plyn, je to silnější v nižších otáčkách a hlavně to má atraktivnější vzhled, aby nalákal zákazníky (pořídil Kawasaki ER-6f se stříkačkou...). Píšu to hlavně pro ty, kteří by mě chtěli odradit od koupě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

26.7.2013 v 16:38 | Nahoru | #12
MEK0TA> Prozrad prosim cenu/stari/km dik

(reakce na) Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

26.7.2013 v 16:54 | Nahoru | #13
gugo> Máš to v PM.

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

26.7.2013 v 18:16 | Nahoru | #14
Každý svého štěstí strůjcem, my Tě varovali

(reakce na) Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

26.7.2013 v 20:08 | Nahoru | #15
strakon> Já vím... "je to stará vylítaná hajtra s malým objemem, má to nedostupné díly a je to poruchové..." no to je přesně pro mě

Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

27.7.2013 v 17:08 | Nahoru | #16
pěkná motorka , na to jak je stará má krásnej design, dobře seštelovaná jezdí líp jak 6tikilo, honíš jí v otáčkách a to ja zábava, s ladákem supr.... mrkni do profilu

Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

30.7.2013 v 20:14 | Nahoru | #17
Ták, dneska mi známý půjčil tu druhou sadu karburátorů, samozřejmě že byly ty jehly pozpřeházené. Zároveň jsem zjistil, že jedny karburátory jsou škrcené a druhé ne, na obrázku je vidět, jak se to provádí.


Naposledy editováno 30.07.2013 20:14:54

Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

1.8.2013 v 08:27 | Nahoru | #18
Už jsem vyřešil některé věci, takže:

bod 2) Už to nerachtá, žádné nepříjemné zvuky z motoru se už neozývají, motor se pěkně ztišil a táhne už i od spodu, má i víc síly.

bod 3) Myslel jsem si, že to je olejem, když se absolutně nemůžu domluvit se spojkou, hlavně při rozjezdu - není to olejem, bylo to opět díky jehlám v karburátorech.

a bod 4) Už to jde pěkně seřídit, nechcípá to.

Příčinou byla zaměněná jedna jehla v prvním karburátoru (viz obrázek výše). Spotřebu musím ještě otestovat, to chce víc času...

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

3.8.2013 v 22:51 | Nahoru | #19
a co dělalo ten rachot bod 2) a jak si to odstranil ?

(reakce na) Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

4.8.2013 v 10:59 | Nahoru | #20
holomekpetr> Myslím, že to bylo tím, že ty tři válce pálily jinou směs než ten první, takže to dělaly písty, po přehození jehel a seřízení karburátorů už to má daleko příjemnější zvuk ten motor, rachtá to jen když to není zahřáté a otáčky padají pod 1000rpm.

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

13.8.2013 v 17:15 | Nahoru | #21
Kolik měří průměrný uživatel GSF 400? Mám 183cm a přemýšlím nad tímhle prckem. Moc toho nenajedu....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

13.8.2013 v 18:39 | Nahoru | #22
Nirvana> Já mám přibližně 188, jenže mám nepatrně delší nohy v poměru k tělu, takže poskládám se na něj v pohodě, ale abych dal nohy do toho prolisu na nádrži, tak musím nohy na stupačkách posunout dozadu až skoro na špičky, jinak bych si musel useknout achilovky abych je tam dostal. Ale jinak je to v pohodě

(reakce na) Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

13.8.2013 v 19:33 | Nahoru | #23
MEK0TA> Super Měl jsem Ducati šestku, což taky není zrovna obr. Šlo to, poskládal jsem se....

Naposledy editováno 13.08.2013 19:33:46

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

17.8.2013 v 13:37 | Nahoru | #24
Ještě mám problém s regulátorem dobíjení - právě mi odešel (známý říkal, že už byl minimálně jednou měněn). Když jsem se tak díval, jak je zapuštěný z boku do motorky vedle baterky, tak si myslím, že moc šťastně to vyřešeno není - je to tak blbě že tam moc neproudí vzduch a proto to asi odchází, když se to málo chladí. Budu kupovat nový (VAPE A-R90) a přemýšlím nad lehkou úpravou toho umístění - přišroubuju ho na dva válečky tak, aby nebyl tak zapuštěný a zezadu na něj ještě připlácnu nějaký měděný chladič. A teď se ptám - bude to mít smysl? Já doufám, že ano.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

17.8.2013 v 14:31 | Nahoru | #25
MEK0TA> ja mam vape nad vejfukem pod plastem a je ok. Kaslal bych na to.

(reakce na) Pár otázek k Banditovi a údržbě obecně

17.8.2013 v 15:15 | Nahoru | #26
gugo> Ok, díky za zkušenost. Asi to bude spíš zastaralou konstrukcí toho origo regulátoru...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Suzuki Bandit GSF400 Suzuki GSF 400 Bandit blázen1 8 6.1.2020 v 21:57 kerut
Výpis chybějících údajů - dekra [1, 2] Suzuki GSF 400 Bandit RamBit 32 21.10.2019 v 21:32 paja1234
Čalounění sedačky Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 400 Bandit Starda 15 21.10.2019 v 12:40 RUTAN
jak změřit indučky Suzuki GSF 400 Bandit Aneta-Jarous 6 16.7.2019 v 20:53 petr.machy


TOPlist