Chtěl bych si koupit motorku. Ale po té co jsem zde něco málo četl nevím jestli bych měl chtít enduro nebo cross. kousek od baráku máme vojenský "cvičák" tam se dá jezdit, nebo "muničák"(poměrně velká plocha s navoženou hlínou. S lopatou by se tam dala udělat malá trať :) )
a také bych chtěl jezdit les. Mam možnost sem tam zajet za kámošem na Tanvald(je tam trať a hooodně míst kde jezdit,kámoš má suzučku 125 cross.
Na motorce mam jen absolutní základ. Umím řadit, s rozumem přidávat plyn... prostě nic moc.
Ale otázka tedy zní jaký tip motorky se pro mě hodí jestli endurko(2T/4T) nebo croska(2T/4T).
Vím že 2T jsu dravci jak sviňa ale při vysokých otáčkách. zase 4T jedou už odspodu ale když se něco posere je to velmi mastné.
Děkuji zezr
Pokud to vezmu vylučovací metodou,tak cross rozhodně jako první motorku nekupuj,ani 2T,ani 4T. Kup enduro,a to bud 4T výše uvedený,nebo nějaký 2T v125ce apod.
Pak taky záleží,kolik máš peněz na ten stroj...
1 reakcí na tento příspěvek Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?
Přidávat plyn s rozumem umím.Já bych také šel do 4T protože nižší spotřeba,libovej zvuk,táhne o spodu, ale zaplatit 50tisíc za údržbu na rok to prostě nedám.
upřímě původně jsem přemýšlel mezi 125 2T na řidičák a 250 4T jen tak. :)
Naposledy editováno 14.07.2013 11:14:17
zezr píše: Asi takhle . sem tam bych se jak to hovado prolítnul ale... prostě bych jen tak rekreačně povozil někde nějakou babu nebo bych se jel jen tak někam projet. ale né stříhání zatáček...
Přidávat plyn s rozumem umím.Já bych také šel do 4T protože nižší spotřeba,libovej zvuk,táhne o spodu, ale zaplatit 50tisíc za údržbu na rok to prostě nedám.
upřímě původně jsem přemýšlel mezi 125 2T na řidičák a 250 4T jen tak. :)
Jestli chces i na silnice tak je podle me jasnym favoritem DT 125.
1 reakcí na tento příspěvek Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?
zezr píše: Kámoš má DT-cko a mě přijde těžký to raději tu Husquarnu
To já bych teda šel radši do toho DT,jak psal sir indy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?
Yáma125 píše: prackarr> je to věc názorů, za mě radši to WRE ostřejší akcelerace lepši podvozek a už se docela blíží ostrým endurům ale pořád vrámci mezí přijatelná údržba
právě proto,že je to věc názorů,tak píšu,že bych bral radši tu yamahu.
Ale osobně bych šel radši do 4T,jak do 2T.
1 reakcí na tento příspěvek Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?
zezr píše: proč zrovna yamahu?A na jakou se mam připravit spotřebu a na jaký výkon(když bude nejvíce otevřená :) )
Víš co? Pokud chceš lítat po lese a řešíš spotřebu a výkon,tak si nekupuj nic. Pokud chceš jezdit,tak tě tyto věci nemusí vůbec trápit a pokud jo,tak na to,abys jezdil,nemáš rupie.
Kup si prostě nějaký brčko,co ti nenakope prdel a jezdi,místo řešení kokotin...
1 reakcí na tento příspěvek Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?
zezr píše: Fjn. Stále zůstává otázka proč zrovna yamahu? Má oproti jiným značkám lepší?..Víš jak. Mě to nepříjde jako píčovina. Když přemýšlím nad tím co si koupím tak chci abych to koupil pak nelitoval. Je pravda že řešit výkon u 125cc je pro mě píčovina(nebudu závodník) ale nezlob se ta spotřeba mě zajímá a to jestli má kvalitní díly nebo dobrý pérování nebo.. já nevim co eště pro mě píčovina není.
Yamahu protoze ma motor se skvelou vydrzi, nemusis delat generalky tak casto jako treba u Husky nebo KTM. Spotreba je 5-10 na 100 - podle toho jak a kde jezdis
1 reakcí na tento příspěvek Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?
Yáma125 píše: Lukasek751> taky jsem si myslel ze dt je nej dokud jsem neuvidel husqvarnu wre 125 ta se s dt vubec neda srovnat
Chápeš to,že je mu 16 a neumí jezdit?
Proboha,jel jsi na CR500? Ta se taky nedá sWRE125 srovnat,tak proč nepořídit rovnou ji,že?
Kolik má peněz kluk,co má 16 let? Ty husky jsou co chvíle rozbitý,kde vezme prachy na opravy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?
prackarr píše: Chápeš to,že je mu 16 a neumí jezdit?
Proboha,jel jsi na CR500? Ta se taky nedá sWRE125 srovnat,tak proč nepořídit rovnou ji,že?
Kolik má peněz kluk,co má 16 let? Ty husky jsou co chvíle rozbitý,kde vezme prachy na opravy?
Asi tak ono to není jenom o tom jak to jede ale i o tom abych za opravy nedal rčne X dalších peněz. CR500 TO je dělo :D někdy bych se svezl ale někde na nějaké rovince :D
Sem měl CR 250 (převrtanů na 260 a nejaký ten tuning) a CR 500 sem v poho ujel...na měkkém podkladu (anglánovi v hlubokém mokrém písku na 6D v Holandsku).
Jinak - CR500 sem drobet zkusil a nejak mě to neuchvátilo.
Jede to sice jak kráva, ale v technických úsekoch je to utrpení.
No nic, k věci.
Já bych si kupoval jedině motorku, kerá má značky.
Protože si svobodný v tom, že možeš jet kam chceš, kdyš nekde uvidíš zajímavý úsek, projedeš se...
Jezdím třebas tak, že polňačkama objedu nejaké motokrosové tratě v okolí, pumpy používám jako tankovačky a občerstvení...no a ve finále mám takovů soukromů soutěž.
Jestli tě baví jet rychle, rovně a baby omračovat velesilným strojem, kup si ho.
Jestli ale chceš mět dobrý pocit z jízdy a žes technicky neco dobře zvládl, začni s malů kubaturů a uč se.
Aj kamoši v širokém okolí, nakažení terénním bacilem, po epizodách s kroskama, se pokorně vrací k endurkám na značkách. Nepídí se po výkonu (jeden má dokonce osumnáctikoňovů Vejtřasku), ale po tom, aby motorka fungovala a nesežrala ho.
Než krosku naložíš, nekam dojedeš, vyložíš, oblečeš se...tak já už hodinu nekde jezdím...
A pod Pračkove slova bych se podepsal...
Tak tedy endurko. S řidičákem to je že můžu od 16let 125cc do 11kw. A pak je to až od 18let do 35Kw že? Zatím je favoritem ta Yamaha DT. Jestli říkáte že je velmi kvalitní tak asi není o čem dále diskutovat. Já na tom pojedu do školy a sem tam do tanvaldu za kýámošem na trať a lesy. Je výhodné kupovat dvoje pneumatiky? S drapákama a na silnici?
Na nezpevněné cesty echtovní drapák byt nemusí.
Terénní guma při fest jízdě na silnici totiž doslova mizí.
Když teda drapáky a jezdit v terénu, tak na silnici piánko. Já si na ní aspoň odpočinu a v terénu si mám eště na čem zajezdit.
Takové ty "drapáky" "mezi" sů na silnici dobré, ale jejich směrová stabilita (třeba na vlhké trávě, třeba ve stínu) je hrozná a krade to volant.
Raději teda jezdím na endurku gumy, které sů v terénu dobré a na silnici s tím musím holt jaksi počítat.
Nicméně při nezávodním použití sjedu terénní gumu do nepoužitelna (to je tak na 3mm).
No ale kdybys teda mermomocí chtěl před každů cestů přezůvat gumy...neco jinačího by bylo, kdybys doma jezdil okolo komína a potom chtěl vyrazit pár tisíc kilometrů mimo terén...to bych taky přezul.
Ovšem - lepší je mít na silnicu cestovní motorku.
Jízda v terénu a jízda cestovním tempem po silnici sů dvě zcela odlišné disciplíny.
Taky sem se v 15 rozhodoval jestli DT/WRE. Po tom co sem projel DT, zjistil, že je to 5kvalt (navíc ta na které sem se byl podívat byla trošku dokur*ená byla huska jasná volba)
Je krapet poštelovaná a DT strčím do kapsy (známej má). Na enduro/les/trať naprostá pecka. 110kg je NIC.
Skvěle táhne, skvělej zvuk, spotřeba 5-10/100, spotřebák lehce dostupnej a motor šlape jako hodinky. Za 4 roky co jí mám žádnej motorovej problém. Pouze vyměním co je potřeba a jede se dál. Nikdy se nic neposralo v nečekanou dobu. HuskaPower, Adios