globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?
 
14.7.2013 v 09:50
Ahoj
Chtěl bych si koupit motorku. Ale po té co jsem zde něco málo četl nevím jestli bych měl chtít enduro nebo cross. kousek od baráku máme vojenský "cvičák" tam se dá jezdit, nebo "muničák"(poměrně velká plocha s navoženou hlínou. S lopatou by se tam dala udělat malá trať :) )
a také bych chtěl jezdit les. Mam možnost sem tam zajet za kámošem na Tanvald(je tam trať a hooodně míst kde jezdit,kámoš má suzučku 125 cross.
Na motorce mam jen absolutní základ. Umím řadit, s rozumem přidávat plyn... prostě nic moc.
Ale otázka tedy zní jaký tip motorky se pro mě hodí jestli endurko(2T/4T) nebo croska(2T/4T).
Vím že 2T jsu dravci jak sviňa ale při vysokých otáčkách. zase 4T jedou už odspodu ale když se něco posere je to velmi mastné.
Děkuji zezr
Anketa: Pořídit Enduro/Cross(2T,4T)
Enduro 2T
68%
15
Enduro 4T
27%
6
Cross 2T
0%
0
Cross 4T
5%
1

Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 10:00 | Nahoru | #1
Pokud "umíš" to,co píšeš,je ti 16,aj máš v profilu,tak spíše nějakou 4T hodnou motorku typu XR400,DR350 apod. Na té se vyjezdíš,vyhraníš,čili zjistíš,co chceš jezdit,jestli cross,nebo enduro a pak "přestoupíš" na přesný typ motorky,co ti bude vyhovovat. Rozhodně nekupuj motorku tak,jako kdybys ji měl mít navždy,protože ji stejně vyměníš časem za něco jiného.
Pokud to vezmu vylučovací metodou,tak cross rozhodně jako první motorku nekupuj,ani 2T,ani 4T. Kup enduro,a to bud 4T výše uvedený,nebo nějaký 2T v125ce apod.
Pak taky záleží,kolik máš peněz na ten stroj...

Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 10:31 | Nahoru | #2
Přesně jak píše prackarr chtělo by to nějaký hodný endurko co ti neutrhne ,,pařáty" ale když se bojíš 4T údržby možná bych uvažoval o Husce WRE 125, 15kobyl do začátku stačí a když tě to omrzí mužeš jí vyladit až k nějakejm 30koním ..a hlavně nebude tak těžká jako XR nebo DR a další ,,+" je že si na to mužeš udělat i ŘP a jezdit legal

Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 10:34 | Nahoru | #3
krosku na začátek určitě ne, nejlepší volba bude asi lehká dvoutaktní dvacka, dr 350 apod. je proti ní "obr" ale pokud jsi ještě na ničem pořádně nejezdil, myslím že by jsi se slušně povozil i na malém čtyřtaktu. a navíc budeš jezdit zadarmo

Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 10:43 | Nahoru | #4
a navíc dr 350, xr 400 jsou v dnešní době nehorázně předražené vrány. za ty peníze pořídíš pěkné dtéčko od yamahy a myslím že budeš spokojen

Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 10:51 | Nahoru | #5
já bych se třeba vůbec nebál sáhnout po CRF 250 , myslím že by to mohl být slušný kompromis a celkem pěkně by ses na tom naučil.
Pokud bys jezdil s rozumem a dával motorce co potřebuje, tak by tě ani ten servis zas až tak moc nesežral

1 reakcí na tento příspěvek Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 11:09 | Nahoru | #6
Asi takhle . sem tam bych se jak to hovado prolítnul ale... prostě bych jen tak rekreačně povozil někde nějakou babu nebo bych se jel jen tak někam projet. ale né stříhání zatáček...
Přidávat plyn s rozumem umím.Já bych také šel do 4T protože nižší spotřeba,libovej zvuk,táhne o spodu, ale zaplatit 50tisíc za údržbu na rok to prostě nedám.

upřímě původně jsem přemýšlel mezi 125 2T na řidičák a 250 4T jen tak. :)

Naposledy editováno 14.07.2013 11:14:17

(reakce na) Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 11:40 | Nahoru | #7

zezr píše: Asi takhle . sem tam bych se jak to hovado prolítnul ale... prostě bych jen tak rekreačně povozil někde nějakou babu nebo bych se jel jen tak někam projet. ale né stříhání zatáček...
Přidávat plyn s rozumem umím.Já bych také šel do 4T protože nižší spotřeba,libovej zvuk,táhne o spodu, ale zaplatit 50tisíc za údržbu na rok to prostě nedám.

upřímě původně jsem přemýšlel mezi 125 2T na řidičák a 250 4T jen tak. :)



Jestli chces i na silnice tak je podle me jasnym favoritem DT 125.

1 reakcí na tento příspěvek Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 11:57 | Nahoru | #8
Kámoš má DT-cko a mě přijde těžký to raději tu Husquarnu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 13:31 | Nahoru | #9

zezr píše: Kámoš má DT-cko a mě přijde těžký to raději tu Husquarnu


To já bych teda šel radši do toho DT,jak psal sir indy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 13:38 | Nahoru | #10
prackarr> je to věc názorů, za mě radši to WRE ostřejší akcelerace lepši podvozek a už se docela blíží ostrým endurům ale pořád vrámci mezí přijatelná údržba

(reakce na) Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 13:47 | Nahoru | #11

Yáma125 píše: prackarr> je to věc názorů, za mě radši to WRE ostřejší akcelerace lepši podvozek a už se docela blíží ostrým endurům ale pořád vrámci mezí přijatelná údržba


právě proto,že je to věc názorů,tak píšu,že bych bral radši tu yamahu.
Ale osobně bych šel radši do 4T,jak do 2T.

1 reakcí na tento příspěvek Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 19:27 | Nahoru | #12
proč zrovna yamahu?A na jakou se mam připravit spotřebu a na jaký výkon(když bude nejvíce otevřená :) )

(reakce na) Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 19:31 | Nahoru | #13

zezr píše: proč zrovna yamahu?A na jakou se mam připravit spotřebu a na jaký výkon(když bude nejvíce otevřená :) )


Víš co? Pokud chceš lítat po lese a řešíš spotřebu a výkon,tak si nekupuj nic. Pokud chceš jezdit,tak tě tyto věci nemusí vůbec trápit a pokud jo,tak na to,abys jezdil,nemáš rupie.
Kup si prostě nějaký brčko,co ti nenakope prdel a jezdi,místo řešení kokotin...

1 reakcí na tento příspěvek Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 19:48 | Nahoru | #14
Fjn. Stále zůstává otázka proč zrovna yamahu? Má oproti jiným značkám lepší?..Víš jak. Mě to nepříjde jako píčovina. Když přemýšlím nad tím co si koupím tak chci abych to koupil pak nelitoval. Je pravda že řešit výkon u 125cc je pro mě píčovina(nebudu závodník) ale nezlob se ta spotřeba mě zajímá a to jestli má kvalitní díly nebo dobrý pérování nebo.. já nevim co eště pro mě píčovina není.

(reakce na) Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 19:57 | Nahoru | #15

zezr píše: Fjn. Stále zůstává otázka proč zrovna yamahu? Má oproti jiným značkám lepší?..Víš jak. Mě to nepříjde jako píčovina. Když přemýšlím nad tím co si koupím tak chci abych to koupil pak nelitoval. Je pravda že řešit výkon u 125cc je pro mě píčovina(nebudu závodník) ale nezlob se ta spotřeba mě zajímá a to jestli má kvalitní díly nebo dobrý pérování nebo.. já nevim co eště pro mě píčovina není.



Yamahu protoze ma motor se skvelou vydrzi, nemusis delat generalky tak casto jako treba u Husky nebo KTM. Spotreba je 5-10 na 100 - podle toho jak a kde jezdis

1 reakcí na tento příspěvek Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 20:09 | Nahoru | #16
Yamaha DT 125 slušnou seženeš za 30k a s dobře udělaným GO motor umí "prej" natočit i 20k než dojde k další GO. Otevřená ma něco k 17kw (opravte mě, jestli se mílím ) a dá se s ní jezdit za 5-6l/100km. Do terénu má na začátek výkon dost dostačující :)

Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 20:25 | Nahoru | #17
JO díky. :D si půjdu do tý yamahy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 22:01 | Nahoru | #18
Lukasek751> taky jsem si myslel ze dt je nej dokud jsem neuvidel husqvarnu wre 125 ta se s dt vubec neda srovnat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

14.7.2013 v 22:31 | Nahoru | #19

Yáma125 píše: Lukasek751> taky jsem si myslel ze dt je nej dokud jsem neuvidel husqvarnu wre 125 ta se s dt vubec neda srovnat


Chápeš to,že je mu 16 a neumí jezdit?
Proboha,jel jsi na CR500? Ta se taky nedá sWRE125 srovnat,tak proč nepořídit rovnou ji,že?
Kolik má peněz kluk,co má 16 let? Ty husky jsou co chvíle rozbitý,kde vezme prachy na opravy?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

15.7.2013 v 07:28 | Nahoru | #20

prackarr píše: Chápeš to,že je mu 16 a neumí jezdit?
Proboha,jel jsi na CR500? Ta se taky nedá sWRE125 srovnat,tak proč nepořídit rovnou ji,že?
Kolik má peněz kluk,co má 16 let? Ty husky jsou co chvíle rozbitý,kde vezme prachy na opravy?


Asi tak ono to není jenom o tom jak to jede ale i o tom abych za opravy nedal rčne X dalších peněz. CR500 TO je dělo :D někdy bych se svezl ale někde na nějaké rovince :D

(reakce na) Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

15.7.2013 v 09:22 | Nahoru | #21
zezr> Abyste se z té CR500 nepotento...
Sem měl CR 250 (převrtanů na 260 a nejaký ten tuning) a CR 500 sem v poho ujel...na měkkém podkladu (anglánovi v hlubokém mokrém písku na 6D v Holandsku).
Jinak - CR500 sem drobet zkusil a nejak mě to neuchvátilo.
Jede to sice jak kráva, ale v technických úsekoch je to utrpení.
No nic, k věci.
Já bych si kupoval jedině motorku, kerá má značky.
Protože si svobodný v tom, že možeš jet kam chceš, kdyš nekde uvidíš zajímavý úsek, projedeš se...
Jezdím třebas tak, že polňačkama objedu nejaké motokrosové tratě v okolí, pumpy používám jako tankovačky a občerstvení...no a ve finále mám takovů soukromů soutěž.
Jestli tě baví jet rychle, rovně a baby omračovat velesilným strojem, kup si ho.
Jestli ale chceš mět dobrý pocit z jízdy a žes technicky neco dobře zvládl, začni s malů kubaturů a uč se.
Aj kamoši v širokém okolí, nakažení terénním bacilem, po epizodách s kroskama, se pokorně vrací k endurkám na značkách. Nepídí se po výkonu (jeden má dokonce osumnáctikoňovů Vejtřasku), ale po tom, aby motorka fungovala a nesežrala ho.
Než krosku naložíš, nekam dojedeš, vyložíš, oblečeš se...tak já už hodinu nekde jezdím...
A pod Pračkove slova bych se podepsal...

Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

15.7.2013 v 11:06 | Nahoru | #22
Fajn díky za osvětlení situace a shrnutí.V podstatě jsem k tomu závěru došel sám. Cr 500 je děsná obluda a proto bych si ji zkusil jen na rovince :) Možná by mohla být na sníh dobrá.
Tak tedy endurko. S řidičákem to je že můžu od 16let 125cc do 11kw. A pak je to až od 18let do 35Kw že? Zatím je favoritem ta Yamaha DT. Jestli říkáte že je velmi kvalitní tak asi není o čem dále diskutovat. Já na tom pojedu do školy a sem tam do tanvaldu za kýámošem na trať a lesy. Je výhodné kupovat dvoje pneumatiky? S drapákama a na silnici?

Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

15.7.2013 v 12:43 | Nahoru | #23
Záleží na poměru silnica-terén (a jaký). A taky co chceš jezdit.
Na nezpevněné cesty echtovní drapák byt nemusí.
Terénní guma při fest jízdě na silnici totiž doslova mizí.
Když teda drapáky a jezdit v terénu, tak na silnici piánko. Já si na ní aspoň odpočinu a v terénu si mám eště na čem zajezdit.
Takové ty "drapáky" "mezi" sů na silnici dobré, ale jejich směrová stabilita (třeba na vlhké trávě, třeba ve stínu) je hrozná a krade to volant.
Raději teda jezdím na endurku gumy, které sů v terénu dobré a na silnici s tím musím holt jaksi počítat.
Nicméně při nezávodním použití sjedu terénní gumu do nepoužitelna (to je tak na 3mm).
No ale kdybys teda mermomocí chtěl před každů cestů přezůvat gumy...neco jinačího by bylo, kdybys doma jezdil okolo komína a potom chtěl vyrazit pár tisíc kilometrů mimo terén...to bych taky přezul.
Ovšem - lepší je mít na silnicu cestovní motorku.
Jízda v terénu a jízda cestovním tempem po silnici sů dvě zcela odlišné disciplíny.

Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

16.7.2013 v 08:04 | Nahoru | #24
Tak jen na obranu Husky.. Měl jsem SM 125S (stejnej motor jako WRE) měla najeto po mém prodeji 23 tisíc a předchozí majitel tvrdil, že je tam ještě vše origo. S motorkou jsem neměl žádnej problém, krom spotřebního materiálu. Bejt mi zase 16 a uvažovat nad motorkou, jdu zas a znovu do Husky

Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

16.7.2013 v 09:33 | Nahoru | #25
To rozhodnutí je těžké. Huska vypadá že je agresivní lehká... Čert ví jak je to s tou kvalitou. Yamaha mi příjde jako Značka ale zase jak jsem na ní jel byla děsně těžká.A navíc ten výfuk byl velmi horký. nedala se u něj udržet noha.

Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

16.7.2013 v 21:16 | Nahoru | #26
Tak si obojí projeď a uvidíš co ti víc sedne, tady ti každej doporučí co sedí jemu.

Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

17.7.2013 v 16:22 | Nahoru | #27
Na obranu Husky. Mám WRE 2005 (momentálně prodávám ) a nic jinýho bych ve 125 nechtěl.
Taky sem se v 15 rozhodoval jestli DT/WRE. Po tom co sem projel DT, zjistil, že je to 5kvalt (navíc ta na které sem se byl podívat byla trošku dokur*ená byla huska jasná volba)
Je krapet poštelovaná a DT strčím do kapsy (známej má). Na enduro/les/trať naprostá pecka. 110kg je NIC.
Skvěle táhne, skvělej zvuk, spotřeba 5-10/100, spotřebák lehce dostupnej a motor šlape jako hodinky. Za 4 roky co jí mám žádnej motorovej problém. Pouze vyměním co je potřeba a jede se dál. Nikdy se nic neposralo v nečekanou dobu. HuskaPower, Adios

Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

17.7.2013 v 20:47 | Nahoru | #28
Za kolik ji prodáváš?

Enduro nebo cross? 2T nebo 4T?

17.7.2013 v 22:36 | Nahoru | #29
Tak bohužel prodáno. Po týdnu na internetu, si pro ní dnes přijel zájemce a hned si jí odvezl. Bude mi chybět
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist