globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat
18.6.2013 v 20:04
Ahojte,
mám takový problém. Když vyvezu motorku z garáže normálně nastartuji a vše je v pohodě, ale jedu se projet někde zastavím chcípnu to a už nejde nastartovat. Jen tak se pomaličku převaluje (jako když je vybitá baterka). Ale když počkám do druhého dne nebo nějakou dobu tak zase normálně nastartuje. Když jsem přišel na závadu tak jsem rozdělal všechny kontakty, vyčistil je a prostříkal kontaktolem, přišel jsem na přepálené kabely od altíku. Tak jsem vyměnil alternátor a kabely od altíku k regulátoru, ale stále to nejde a kabely a regulátor se zahřívají. Prosím o radu a pomoc.

Děkuji Michal

Uzavřeno 07.08.2013 v 21:07 uživatelem Mroule
Předchozí
1 2
Následující

Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

18.6.2013 v 20:34 | Nahoru | #1
Zrejme regulator v haji, pokud mas dobry vymeneny altik,kabely, konektory..

Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

18.6.2013 v 20:54 | Nahoru | #2
Ted sem na to jeste koukal tak behem chvilky je regulator zahratej ze na nem nelze skoro udrzet ruka

Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

19.6.2013 v 07:23 | Nahoru | #3
teď za poslední dobu mám uplně ten samej problém, když je studená tak chytá normálně, ale jak se jedu projet a hodně se zahřeje, tak to dělá to co tobě, převaluje se, jako by byla baterka v háji

1 reakcí na tento příspěvek Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

19.6.2013 v 12:34 | Nahoru | #4
Ahoj, já mám stejný problém, zatím jsem nic nekontroloval, ale motorka mi studená chytne n převalení, čím je teplejší tak tím hůř startuje. Ohřátá někdy nechytla vůbec, až třeba po 20 minutách odpočinku. Mám karburátor, 1996. Vy máte taky karburátor nebo stříkačku?

(reakce na) Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

19.6.2013 v 20:09 | Nahoru | #5
mirdas.> já mám rv. 2002 stříkacku

Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

19.6.2013 v 21:30 | Nahoru | #6
Stríkačka

Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

21.6.2013 v 02:55 | Nahoru | #7
mam ted v garazi gsx-r 750 r.v.92
predelaneho na streetfightera..
nemá airbox má otevrene filtry a jeste ledeny vyfuk.
mám podobnýproblem ...nastartuje jede ..apk zacne cukat ..skytat ..dusit se ...
jak zjistim jesstli tam vubec puvodni majitel dal dynojet kdyz tak ma filtry..mozna je to tim.. diky za rady

Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

21.6.2013 v 11:07 | Nahoru | #8
Ahoj, taky mám problém s tim, že se mi hřejou kabely už jsem spálil jeden regulátor na CBR 900 RR nakonec jsem koupil novej, chvíli klid cca tak 200 km a už se mi zase kabely hřejou a už nevím co s tim nová baterka už je asi taky KO neotočí pořádně po nabití motorem. Alternátor proměřenej jako střídavý napětí mezi jednotlivýma větvema tak odpor a vše okey, takže si myslim, že to bude zase regulátor i když dobijí dobře 14,5V

1 reakcí na tento příspěvek Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

22.6.2013 v 22:10 | Nahoru | #9
Je pravda, že při pár projizdkach asi před měsícem mi motorka párkrát zmokla, poté bylo cítit jako by se neco pálilo. Teď už nic cítit není, ale je tu ten problém no, tak nevím jestli sehnat třeba jetej regulátor nebo jestli to nemá smysl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

23.6.2013 v 07:57 | Nahoru | #10
go.play> já sem sehnal jetej Vape a bohužel se taky hřejou kabely, ještě mě napadlo měřit jednotlivý větve altíku proti kostře a otáčet motorem jestli to nejni chycený jen v určitý poloze . . .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

23.6.2013 v 09:50 | Nahoru | #11
M4rť4s> ja vcera objednal regulator tak ho tam hodimma uvidim zda to bude oukej ci nikoli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

23.6.2013 v 15:13 | Nahoru | #12
Mroule> jakej jsi objednal ? nezapomeň napsat, ať vim jestli ho taky kupovat nebo jak :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

23.6.2013 v 17:15 | Nahoru | #13
M4rť4s> Koupil jsem tento http://www.wemoto.c...ifier_-_by_electrex/
objednával jsem tam toho víc ale bohužel byl skladem ve VB takže musím čekat :( ale určo až dorazí a vyzkouším ho tak sem napíšu

(reakce na) Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

23.6.2013 v 17:57 | Nahoru | #14
Mroule> vsadil bych asi na jinýho výrobce, co jsem tak kdysi hledal tak kupujou buď Vape a nebo Ignitech a jak tak na to teď koukám tak sem se splaet a nemám Vape, ale Ignitech

Ale uvidíš snad ti to pomůže . . .

Naposledy editováno 23.06.2013 17:58:37

Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

23.6.2013 v 18:08 | Nahoru | #15
Pro go.play pokuď něco bylo cítit jako spálené (elektřina), nikoliv smrad zapečené myši ze svodů), určitě to bude načlé a později to bude zlobit.

pro M4rť4s z altíku jdou 3 kabely- žluté. měřit napětí můžeš mezi nimi v různé kombinaci, jak jsi psal napětí tam je střídavé, které pak usměrní regulátor. Jakou hodnotu má mít napětí na větvích netuším. Když je budeš měřit proti kostře- po jedné větvi, budou vždy pípat na zkrat, protože je to cívka (navinutý drát ve kterém se indukuje napětí a proud) i mezi sebou větve budou pípat na zkrat. to je v pořádku. Otáčením motoru podle mě nic nezjistíš protože altík je statický- je přišroubovaný k víku motoru. Z kliky kolem něj obíhá rotor, který způsobuje svým otáčením okolo cívek a jádra indukci

pokuď se hřejou kabely znamená to že altík vyrábí proud a ten teče do regulátoru, ten může mít jednu větev (diodu) ve zkratu a proto se to hřeje. Regulátor se dá změřit měřákem za 200kč, jen se přepne na měření diod, v jednom směru 0 a při přepólování (prohozením měřících kabelů) ukáže nějakou hodnotu -třeba 980. Pokuď je číslo v obou směrech stejné je proražená.

1 reakcí na tento příspěvek Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

23.6.2013 v 18:12 | Nahoru | #16
A ještě když se hřeje regulátor tak buď do něho tečou velké proudy a není schopen je zpracovat, nebo je ve zkratu a proud, který má jít do baterky se mění v teplo a ohřívá celý regulátor. Jakmile zchládne změní se jeho vnitřní odpor a nečiní zátěž baterce a ta lehce otočí motorem. Z elektrického hlediska mi to přijde logické.

A takový zkratový proud na regulátoru udělá to, že do startéru nepoteče skoro nic. Je to to samé co s zásuvkou na 230. Normálně 230 voltů / 0 ampér (proud) jakmile ji vyzkratuješ 0 voltů a maximální proud (třeba i 300ampér) protože napětí měříš paralelně proud v sérii. tudíž při měření zkratlé zásuvky z nuláku na fázi nezměříš napětí žádné (je tam drát kterým si je spojil) když drát rozpojíš a dáš do něj sériově měřák který to zvládne naměříš maximální proud.

Naposledy editováno 23.06.2013 18:17:20

(reakce na) Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

23.6.2013 v 18:37 | Nahoru | #17
Alfones> když se měří odpor alternátoru proti kostře tak by to pípat nemělo né ? měl by bejt nekonečnej né ? jestli si to myslim správně - snad jsem to tak i nekde čet

multimetr co měří diody mám moch by jsi mi to popsat nějak detailnějš jak to proměřit ?

ještě si chci pujčit od dědy amperový kleště abych věděl kolik tam jde toho proudu. . .

1 reakcí na tento příspěvek Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

23.6.2013 v 19:02 | Nahoru | #18
Odpor jo. Já myslel měření takové, když na měřáku dáš ten repráček a při spojení svorek bude pípat. To by pak na větvi jeden pól proti zemi pípalo furt. (i větev proti vetvi) Odpojil bych altík a na tom tří pinovém konektoru měřil napětí(střídavé) při nastartovaném motoru. čím víc otáček tím více by tam mělo být napětí. Měř větve proti sobě jak chceš. Pak bych připojil regulátor a zase měřil na tom konektoru. Když by bylo napětí malé, nebo žádné je jasné že regulátor je ve zkratu. Když napětí bude furt stejné při připojeném regulátoru, tak bych napětí měřil na baterce. Mělo by tam být 14,4. A to měř tak, že připojíš měřák na baterku (měřák ukáže třeba 12,4V- podle stavu baterky) pak nastartuj a měřák musí na baterce ukazovat 14,4- 14,5. Pak mu dávej točky a furt by to mělo být stejné. Ono, napětí je jedna věc, ale pak je ještě důležitý proud co jde z regulátoru do baterky. A ten změříš tak že odpojíš plusový pól (moto musí být už nastartované!!!, jinak bys změřil proud do startéru) na ten pól připojíš měřák a druhou svroku z měřáku dáš na baterku. Měřák nastavíš na měření proudu, nezapomeň dát drát do jiné zdířky na měření proudu- musí to být sériově. A nastavíš maximální proud. Zpravidla levné měřáky jsou do 10A. Na volnoběh to stačit bude. A sleduj jakým proudem to nabíjí.

(reakce na) Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

23.6.2013 v 19:37 | Nahoru | #19

Mroule píše: M4rť4s> Koupil jsem tento http://www.wemoto.c...ifier_-_by_electrex/
objednával jsem tam toho víc ale bohužel byl skladem ve VB takže musím čekat :( ale určo až dorazí a vyzkouším ho tak sem napíšu



To jsi koupil peknou CINU a jeste ani nevis co to poradne je a DRAHEJ.
Levneji mas novinku 500W vape kterej bude o dost vice odolnejsi.
Chyba.

(reakce na) Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

23.6.2013 v 21:04 | Nahoru | #20
Alfones> jj tak alternátor odpojenej jsem takhle proměřil, zejtra ho teda ještě zkusim s připojeným regulátorem a změřim ještě proud

Ale spíš mě zajímalo jak změřit jak změřit ten regulátor pomocí multimetru na diody je mi jasný jak funguje usměrnovací dioda ale nevim jak je to tam zapojený jestli 3 kabely od altíku se maj postupne meřit proti + na batreku ( u konektoru regulátoru ) a jednou stranou to pujde a druhou ne ?

Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

23.6.2013 v 21:57 | Nahoru | #21
Od každé fáze musíš naměřit diodu do plusového drátu. Když to přepóluješ – rozuměj opačný směr musí býti nevodivá – měřák ukazuje nulu. A opačně, z mínusového drátu (vývod) bys měl naměřit diodu do každé fáze. Pak zase přepóluješ a musí být nevodivá. Jestliže se ti nepodaří některou diodu naměřit je mrtvá. Pakliže naměříš vodivost mezi plusem, nebo zemí a některou z fází je usměrňovač proražený- taky špatně.

Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

23.6.2013 v 22:29 | Nahoru | #22
takže jestli to dobře chápu, tak odpor bych neměl mezi + a jednotlivýma větvema altíku naměřit ? protože by dioda byla proražená ? ( ještě si tak vzpomýnám že nás učili že se odpor nesmí meřit na polovodičových součástkách ? je to možný ? - usměrnovacích diodách )

Naposledy editováno 23.06.2013 22:50:24

1 reakcí na tento příspěvek Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

24.6.2013 v 16:30 | Nahoru | #23
já měl to samí, dal jsem novou baterku a vpohodě. ale do roka jsem měnil i regulátor.

1 reakcí na tento příspěvek Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

24.6.2013 v 17:08 | Nahoru | #24
Tak jsem to dneska proměřil

Regulátor:
diody z altiku na + jsou propustný jen v jednom směru a to 128 všechy stejne
diody z altíku na - : jedna propustná jen jednom směru
a další 2 v jednom smeru propustný jako první a v druhým tam skočí nejdřív 1100 a pak tam skočí nekonečno, nevim jak to chápat . . .

ještě jsem měřil odpor diod z altiku na - jedna má 80 kOhm a ty 2 maj jen 20 kohm (to bude asi ten problém)
z altíku na + všechny třri 80 kohm

Proud z alternátoru na volnobeh jde 16A na zvýšený otáčky 22A
Proud + na regulátoru volnoběh 8A zvýšený otáčky 12A

Napětí na baterce 14,5V při nastartovaný motorce pořád

Naposledy editováno 24.06.2013 17:21:30

(reakce na) Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

24.6.2013 v 17:22 | Nahoru | #25
baiker> včera jsem psal do krámu kde jsem koupil baterku a budu jí posílat na reklamaci má 12,5 V začnu startovat padne to na 7 V a pak zustane na 8 V takže je po ní . . .

Naposledy editováno 24.06.2013 17:27:00

1 reakcí na tento příspěvek Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

24.6.2013 v 21:21 | Nahoru | #26
Tak jsem zrušil objednávku z wemoto a objednal jsem Vape

(reakce na) Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

24.6.2013 v 21:57 | Nahoru | #27
Mroule> dobře jsi udělal

(reakce na) Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

25.6.2013 v 17:54 | Nahoru | #28

M4rť4s píše: Tak jsem to dneska proměřil

Regulátor:
diody z altiku na + jsou propustný jen v jednom směru a to 128 všechy stejne
diody z altíku na - : jedna propustná jen jednom směru
a další 2 v jednom smeru propustný jako první a v druhým tam skočí nejdřív 1100 a pak tam skočí nekonečno, nevim jak to chápat . . .

ještě jsem měřil odpor diod z altiku na - jedna má 80 kOhm a ty 2 maj jen 20 kohm (to bude asi ten problém)
z altíku na + všechny třri 80 kohm

Proud z alternátoru na volnobeh jde 16A na zvýšený otáčky 22A
Proud + na regulátoru volnoběh 8A zvýšený otáčky 12A

Napětí na baterce 14,5V při nastartovaný motorce pořád



co si o tom myslíte ? mám objednat novej regulátor ?

1 reakcí na tento příspěvek Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

25.6.2013 v 22:19 | Nahoru | #29
Ty dvě co ukazují 1100 a pak nekonečno jsou nějaké divné.

Čím menší odpor tím více proudu proteče. Chápu to tak, že z altíku jde střídavých 16A na volnoběh, zvýšené 22A do regulátoru, a z regulátoru do baterky teče 8A a zvýšené 12A? Jestli jo, je to zajímavé... úplně vybitá baterka se ideálně nabíjí desetinou kapacity. Ale třeba to tak má být, musíme počítat ještě s nějakým proudem do světel atd.

Gsx-r 750 po projížďce nechce nastartovat

25.6.2013 v 22:20 | Nahoru | #30
Pokud klesá napětí na baterce při startování je jasně mrtvá. Podle mě ji velkým proudem odrovnal regulátor.
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike


TOPlist