globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?
 
11.6.2013 v 20:17
Jde mi především o jeden parametr-vzájemná délka.Je nepsaná poučka,že by měly být stejně dlouhé.Zajímalo by mě,co je na tom pravdy a nakolik je to důležité.Uvažuji o úpravě na svém stroji a tam je znatelný rozdíl v délce svodů.
Děkuji za relevantní příspěvky.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

14.6.2013 v 08:21 | Nahoru | #31

karf píše: Uměl bys takovýhle zázraky i u SV1000 resp KLV1000?



Sv 1000 umím, klv bych musel ověřit jestli si tu Suzuki diagnostikou zásuvku neupravili nějak po svém, ale měla by sedět...

(reakce na) Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

14.6.2013 v 08:59 | Nahoru | #32
assassin> samotný vejfucky udělaj prd ...chce to přeprogramovat motormanagement na nový poměry plnění a výfuku. Jinak to jen ochudíš v nízkejch a pomůžeš tomu nahoře, kde to bude mít už odpor ve výplachu...
Prdnout někam laďák a mít za to, že ti to pomůže na spodku je zbožný přání (od čeho by se pak dělaly přívěry, že )
Vždycky je s krokem A) zapotřebí udělat i krok B) ... ale pokud je ten Elefant ještě karburátor, tak by to mohlo bejt jednodužší.
Jinak je taky dobrý se připravit na relativně o dost zvýšenou spotřebu. U mě to dělá víc jak 10% ...

1 reakcí na tento příspěvek Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

14.6.2013 v 09:53 | Nahoru | #33
Freedom: jasne, taky pisu o TLS/Tlr kde umím hejbat s mapou v origo jednotce, ikdyz to podle wb lambdy dole nakrmim tak necejtim ze by to jelo lip proti sérii, spis jen se přiblížím k sériovýmu stavu, spis jen se snažím dostat na to co tam bylo... Nahoře mi to proti sérii lip jede to jo, ale dole fakt nic znatelnýho u žádnyho tl do kterýho sem se vrtal a to třeba Yoshboy tam měl full akrapy Evo ...

Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

14.6.2013 v 09:56 | Nahoru | #34
Jednodušší je ladit fi, da se par kacek za nakej commander ale pak uz je to easy, naladit dobře karbec je fakt opruz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

14.6.2013 v 10:15 | Nahoru | #35
assassin> víš já mám taky za to, že motor stroje 10let starýho nebyl po vývoji udušenej EKOloby tak znatelně jako třeba moje Duckna. Tam je znatelně cejtit, jak ten motor ožije ve spodku, kdy ho asi jednotka normálně drží zpátky s palivem díky signálu lambdy. A jestli tam je navrchu 137, místo 130HP já fakt nepoznám.
Včera jsem se na okruhu honil s identickým Monsterem a chlápkem co uměl docela jezdit - mydlili jsme se asi 5kol a bylo citelně vidět, že jsem na rovině měl navch zejména ve výjezdu a odspodu. (on tam měl kat, a Termignoni shorty koncovku bez mapy) ...tzn. z výjezdu jsem ho vždy předjel, ale jak se dostal na otáčky, už jsem moc náskok nenabíral.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

14.6.2013 v 12:28 | Nahoru | #36
t_freedom> To může být v pohodě rozstřel v tolerancích u stejný motorky, jinej typ jezdce, váha jezdce atd. Kromě brzdy to objektivně jde posoudit dost těžko.

Jinak třeba konkrétně u mojí motorky je to jak píše assassin. Se standardním výfukem jsou na brzdě nejlepší výsledky v celém rozsahu. Když se to otevře a ladí pomocí PC na brzdě, tak se vlastníci jen přibližovali sériovému stavu. Pokud by se vykuchal kat a upravovalo ještě dále, tak to nahoře pojede víc, ale dole to bude horší. Takže u mě to byla výměna jen kvůli zvuku a dvěma kilům na váze

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

14.6.2013 v 12:42 | Nahoru | #37
Franco82> všichni jsou urvaný z PC, ale PC řeší v zásadě jen krmení. Kdežto celej program na mojí ECU řeší komplexně management pálení - takže předstih, dávku v závislosti na otáčkách a otevření klapek. Ten předstih s dávkou je normálně(s katíkem) drženej tak, aby to nebylo příliš bohatý, spší míň - takže když to nastavíš tak, aby to začalo zapalovat o něco dřív a nakrmíš to - ten motor se stane daleko hrubší(což na mým motoru znát je) a samože i míň ekologický
Dvouválový závoďáky nejdou skoro ano nestartovat a neudrží se ve volnoběhu ...jenže to už je úplnej extrém toho co píšu - tam to funguje až při vysokejch otáčkách.

Naposledy editováno 14.06.2013 12:43:01

Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

14.6.2013 v 13:20 | Nahoru | #38
Je to tak, pokud se ladí sání/motor/výfuk jako celek. Jenže normálně to většinou končí tím, že se na motorku prdne laďák, vyndá se tlumivka a v těch lepších případech se tam dá PC nebo se upraví AF a nahraje do jednotky. Větší brikule s tím dělá jen malé procento.
Každopádně pokud zakladatel má jeden svod 3x delší než druhý, tak by byla velká náhoda, kdyby to fungovalo aspoň stejně dobře jako originál.

(reakce na) Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

14.6.2013 v 13:56 | Nahoru | #39
t_freedom> První devítkový Elefanti byly stříkačky,pak tam byl karbec.Já jsem tam narval dvouventilový motor z Monstera prý roku výroby 2001.Je to první stříkačka bez lamdy.
Výfuk je originál z karburátorové verze a původně obsahoval katalyzátor který ale předchozí majitel nějakým způsobem odstranil.Nejspíš mu shořel.Každopádně je to kompaktní nerozebiratelný svařenec se zvukem naprosto degradující projev motoru.Nehodlám dělat klasický "laďák"-přímou trubku skrz,dělám výfuky s komorou aby to tak neřvalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

14.6.2013 v 15:53 | Nahoru | #40

assassin píše: Sv 1000 umím, klv bych musel ověřit jestli si tu Suzuki diagnostikou zásuvku neupravili nějak po svém, ale měla by sedět...


a to tam nahraješ jinou mapu, nebo děláš jen korekci podobně jako u commanderu?

(reakce na) Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

14.6.2013 v 18:39 | Nahoru | #41

karf píše: a to tam nahraješ jinou mapu, nebo děláš jen korekci podobně jako u commanderu?



Dělám jen korekce, proti commanderu je to velice hrubě nastavení, zjednodušené se da říct ze se da nastavit "volnobezna směs" plynule jako se na karbci točí šroubkem, a pak mapa ve třech bodech... Je to v ty jednotce integrovaný pro potreby továrního nastaveni.

Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

14.6.2013 v 18:43 | Nahoru | #42
Freedom: commander umi i zapalování, s modulem, to ale moc lidi ani naladit neumi, takže uz fakt spis racing zalezitost. Navíc nakej agresivní predstih neni moc rezerva pro natankovani horšího paliva a motoru pak detonace nedělají úplne nejlíp.

1 reakcí na tento příspěvek Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

14.6.2013 v 19:27 | Nahoru | #43
Monstery mají délky rozdílné, ale třeba řada 748-998 má svod od zadního válce veden dolu a zase nahoru, tak to vychází plus mínus podobně a jsou dole propojené. Panagile má taky svod od zadního válce se smičkou vycapenej nad zadní kolo, kdyby to šlo jednoduše řešit jinak, proč by to dělali? Ušetřili by dost váhy a místa.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

14.6.2013 v 20:02 | Nahoru | #44
pokor> Na Monsterech se nehoní koně,tak to tam neřeší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

16.6.2013 v 10:35 | Nahoru | #45
Anti> No tím to být nemusí. Vzhledem k tomu že ten motor kvůli 90 stupňovýmu rozveření válců nepálí pravidelně tak jeden válec vyfukuje do jiných podmínek než ten druhej (plyny z jednoho mají víc času na to opustit výfuk).
Podle mě je v případě propojených svodů z motoru do V rozdílná dýlka dokonce nutná. Jiná situace by byla kdyby měl každej válec vlastní výfuk ale u toho 2-1-2 (ono je to prakticky spíš 2-4-2) kde jeden válec ovlivňuje ten druhej to podle mě se stejnou délkou nebude fungovat. Poučka o stejné délce svodů platít v situaci kdy do výfuku válce foukaj pravidelně.

1 reakcí na tento příspěvek Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

17.6.2013 v 08:51 | Nahoru | #46
Pokud budeš mít ty výfuky nezávisle tzn. nebudou propojené. Tak musí být stejně dlouhé, jinak ti bude jeden válec tahat druhý.

(reakce na) Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

17.6.2013 v 14:00 | Nahoru | #47
Sukin> Takhle jsem to ještě neviděl.Snad všichni to mají spojené...
Jinak jsem naznal,že svody zatím řešit nebudu.Je s tím drbačka a mám tam málo místa.
Jen tak pro zajímavost,provedl jsem hrubé měření.Vychází to cca 1m proti 0,5m.

Naposledy editováno 17.06.2013 18:14:04

(reakce na) Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

21.6.2013 v 14:45 | Nahoru | #48
stráťa> já tedy nevím jestli nejsi zaměstnaný jako ladič, leč nejsem zcela zajedno s tvým výkladem, že plyny mají víc času na výplach...promiň ale to je blud.
Kdybys to formuloval tak, že má u každýho výplachu dvou válců klika lehce jinou kynetiku - resp. že od zápalu k zápalu je jiný čas - tedy hypoteticky k jednomu výplachu dochází při menší rychlosti kliky (ale je to fakt v řádu těžce změřitelných rozdílů), pak možná... v praxi se tohle řeší tím, že na koleni od svislýho válce je větší odpor v radiusech (krom toho je to všechno většinou propojený) a na sání se může nechal o něco větší podtlak.

Jak je to s výfukovými svody u dvouválu?

29.6.2013 v 22:00 | Nahoru | #49
Dnes namontovám výfuk "samodomo".Se zvukem nejsem ještě úplně spokojen,nicméně stokrát lepší než originál.Spodek se posílil,pocitově nikde žádná díra,šestka se dá řadit už před osmdesátkou a plynule akceleruje.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist