globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Špatný olej
Zdravím, vyměnil jsem u svého Alpíka "92" olej za motorový Shell 10w40 (né do motorek). Asi po 15-ti min. jízdy jsem dal moto zpět do garáže a druhý den spojka zůstala "sepnutá" a ani jsem se nerozjel... Poté jsem zjistil že to bude nejspíš olejem, a tak se chci zeptat, jestli stačí pouze vyměnit olej nebo vyndat spojku a očistit od předešlého oleje?
Budu dávat Shell Advance AX7 10W-40 (polosyntetika)
http://www.olejmarke...dvance-AX7-10W-40-1l


Naposledy editováno 05.06.2013 16:11:56

Blokovaní uživatelé: gugo, Kamy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

6.6.2013 v 17:13 | Nahoru | #31

Anti píše: Bornys> Tvůj příspěvek je naprosto k hovnu.Pokud mu neklouže spojka,může do toho motoru co točí nějakejch šest tisíc cokoliv určené do 4T.Požadavky na tvou překoňovanou obludu budou samozřejmě diametrálně odlišné.

K tématu:Je to divné,protože při použití autooleje je většinou problém s prokluzem.Jak jsi zjistil že to bude nejspíš olejem?Známý leje do DR olej z felcky už několik let a problém nemá.



No zato Tvůj příspěvek je světovej, mám známýho co má známýho co jeho kamarád jednou viděl jak někdo leje do motorky sádlo z prasete a pak na tom prej najezdil 180000 km bez problému...tohle je hodnota Tvýho příspěvku. Nic ve zlým.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

6.6.2013 v 17:29 | Nahoru | #32
kawa...pavel> Další kokot...
Nedoporučuju ani chcanky,ani sádlo z prasete,to může jen kokot.Jen říkám že někdy(třeba u starého,slabého a nízkootáčkového jednoválce)může být autoolej dočasné řešení.Kupříkladu Cagiva Gran Canyon měla autoolej napsanej v manuálu.Ano,může mít problém s prokluzem spojky nebo s řazením,ale pokud ani jeden z problémů nemá tak o co jde?Co myslíte že jsou ty slavný aditiva Jaso?Jen přísady snižující viskozitu kvůli tomu aby spojka neklouzala.
Ano,normální běloch leje motorkovej olej,i já jsem nakonec pořídil 4T i když mám suchou spojku,ale pokud tam někdo nalej olej do auta tak ta mašina nevybouchne ani se nezadře na sto metrech.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

6.6.2013 v 18:04 | Nahoru | #33
Anti> Co kecas....nevymlouvej se ....jasne jsi mi napsal,ze

Pokud mu neklouže spojka,může do toho motoru co točí nějakejch šest tisíc cokoliv určené do 4T.


tak nerikej ze jsi tvrdil docasne apod. Ja ti rikam,ze nemuze...tedy muze,ale co to udela s motorem,prevodovkou,spojkou,volnobezkou starteru apod.bych docela rad videl....a hlavne nepis,ze uz na tom kamos,nebo kdosi jezdi x tisic km a nic se nedeje.....subjektivni pocit kamosu ci znamych zdali se neco deje,nebo ne je bezcenna info......,ktera nema vypovidaci hodnotu.....uz jsem to psal, olejarske firmy do toho vrazily miliardy, takze mi ver ze to testovaly a zkousely...a urcite je napadlo testovat i se zabehnutymi autovymi oleji, oproti jejich vyrobkum urcenych do motocyklu......
Myslim, ze by se tady par lidi divilo, jak muze automobilovy olej v motocyklu snizit zivotnost spojky,prevodovky,motoru a i jinych komponentu....oproti oleji urcenemu do moto.

E a hlavne nepis,ze treba kamos to pak prodal bez problemu po 3 letech a nic se nedelo.....doufam,ze pak to taky oznamite kupci,ze tam lejete autovej olej a nic se nedeje....

Naposledy editováno 06.06.2013 18:06:35

1 reakcí na tento příspěvek Špatný olej

6.6.2013 v 18:06 | Nahoru | #34
některé motorky prostě motorové oleje do aut používají. Třeba BMW motorky (teď si nepamatuji které).... (mají oddělené převodovkové skříně a mnohdy suchou spojku)

takže no stress... Jen proto že má nějaký tydýt motorku noname značky(sem se nedočet co má za stroj) která je poskládaná na klasický olej bude dělat závěry o tom jak jsou oleje na motorku blbost a zbytečné mrhání penězy, přičemž i motorkové oleje stojí pár kaček, pak je mi takových jedinců líto!!!!

a nééé, automoto olej do motorky není vhodný ani jako nouzové řešení neboť ta spojka prostě fungovat nebude... (nicméně ano, lepší nějaký olej než žádný, naprostý souhlas)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

6.6.2013 v 18:07 | Nahoru | #35
Kamy> Ty co to maji oddeleny je jina liga....nicmene neznam zatezovani mazaciho media motorem z motorky oproti autu...,tam muze byt take rozdil

Špatný olej

6.6.2013 v 18:46 | Nahoru | #36
[img] Tady je volnoběžka focená asi před 14 dny. Motorka má na tachometru najeto cca 68 000 km a já s ní najel (na autooleji ) necelých 7000 km.
Vačka je taky v pohodě (rozměry jako nová), v podstatě jsem dělal malou generálku, protože to žralo olej a kromě běžných těsnění (pod hlavou...) a pár přístupnejch ložisek (který stejně nebyli potřeba měnit) jsem vyměnil vyvažovací a rozvodovej řetízek, ventilový gufera - všechno ostatní v normě. By mě zajímalo, jak vypadá motor supersportu, kterej má najeto 70 000 km na motooleji, jestli je na tom líp .

Mimochodem bratránek má cagivu canyon a přestože leje motoolej, za 3000 km má už druhou volnoběžku (ale na to canyony obecně trpí).

Někdo psal, že lil převodovkovej olej do fichtla - koukni na kroužky - převodový oleje maj přídavky (nebo můžou mít) chlorovaných uhlovodíků, který zvyšujou střihovou odolnost atd atd, ale v motoru zníčej kroužky, protože při tak vysoký teplotě se rozkládaj a uvolňujou korozní látky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

6.6.2013 v 19:34 | Nahoru | #37
Bornys> Nebudu se furt dokola opakovat,nebudu furt dokola psát moje argumenty.

(reakce na) Špatný olej

6.6.2013 v 19:47 | Nahoru | #38

Anti píše: Bornys> Nebudu se furt dokola opakovat,nebudu furt dokola psát moje argumenty.


Tahle diskuze mi přijde, jako když se bavím s babičkou o tom, jestli bůh existuje, nebo neexistuje, případně další level - je církev dobrá, nebo ne.
Proti těm argumentům se ale občas fakt nedá nic říct, pokud bych teda rovnou neřek, že kecá kraviny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

6.6.2013 v 20:24 | Nahoru | #39

Bornys píše: Anti> Co kecas....nevymlouvej se ....jasne jsi mi napsal,ze
tak nerikej ze jsi tvrdil docasne apod. Ja ti rikam,ze nemuze...tedy muze,ale co to udela s motorem,prevodovkou,spojkou,volnobezkou starteru apod.bych docela rad videl....a hlavne nepis,ze uz na tom kamos,nebo kdosi jezdi x tisic km a nic se nedeje.....subjektivni pocit kamosu ci znamych zdali se neco deje,nebo ne je bezcenna info......,ktera nema vypovidaci hodnotu.....uz jsem to psal, olejarske firmy do toho vrazily miliardy, takze mi ver ze to testovaly a zkousely...a urcite je napadlo testovat i se zabehnutymi autovymi oleji, oproti jejich vyrobkum urcenych do motocyklu......
Myslim, ze by se tady par lidi divilo, jak muze automobilovy olej v motocyklu snizit zivotnost spojky,prevodovky,motoru a i jinych komponentu....oproti oleji urcenemu do moto.

E a hlavne nepis,ze treba kamos to pak prodal bez problemu po 3 letech a nic se nedelo.....doufam,ze pak to taky oznamite kupci,ze tam lejete autovej olej a nic se nedeje....


ježiš ty zase plácáš kraviny jako vždycky.. prej miliardy.. Ty vůbec nemáš tucha, jak to ve svěě chodí..

1 reakcí na tento příspěvek Špatný olej

6.6.2013 v 21:24 | Nahoru | #40
Kluci nechci tu byt za rejpala ale uz je davno znamo ze kdo chce mit opici musi mit na banany. Proboha proc je nekomu za tezko dat tisic korun za sezonu do oleje pro sveho milacka. Ja osobne si nedovedu predstavit ze bych do kacky nalil neco co neni pro ni to nejlepsi. Vsak me vozi na svym hrbete a davam ji vsazku svuj zivot. A to ze se nekdo spletl a nalil olej do auta do motorky to neberu. Takovej omyl se snad stat ani nemuze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

6.6.2013 v 23:13 | Nahoru | #41
Ozzy_> dobry den, bohužel nemáte pravdu do 1-valce je specifikace oleju pro auta doporučena přímo v servisním manuálu např. 20w-40 API SE pro všechny Yamahy XT-XTZ.

(reakce na) Špatný olej

6.6.2013 v 23:44 | Nahoru | #42
W.Geronimo> jenomže vaše motorka nevydrží 30000 do generálky a motor je hodně poddimenzovaný aby něco vydržel tak tam lejete co vám napíšou v Mattighofenu.
Kdybyste měl Rotaxe tak ten to měl v manuálu výslovně napsané. Například pro extrémní jízdu měl napsáno Total 10W-60 subaru level což je olej pro specifikaci použití do auta zn.SUBARU. Do svého XTZ leju 10W-40 specifikace API SG-SJ --auto olej jelikož je to alternativa specifikace 20W-40 SC-SE z roku 1998.Motor má najeto na tomto oleji už 248000 km a teprve ve 180000 km jsem měnil kompletní spojku a olejovou pumpu.
A propo proč v manuálu na 690 pro ruský trh požadují olej 5W-50 API SJ-SF??? Že by v EU byly jiné motory?????

(reakce na) Špatný olej

7.6.2013 v 06:49 | Nahoru | #43

Mára153 píše: Já leju do motorky normálně olej 10w40 do aut - ten nejlevnější z autokelly, jen si hlídám aby splňoval specifikaci dle manuálu a to dnes splňuje každej. Spojku mi nelepí, dokonce se studeným olejem zařadím za 1 bez rachtání zubů (a jak se to ohřeje, tak už to rachtá)... Asi máš motorku moc rozmazlenou, - zkus to rozlepit (zařadit za 1 a cukat, až povolí) a ještě párkrát projet, třeba si zvykne.





Jako každého věc. Navíc máš starou tupou mrdku, takže jí je to asi jedno. Ale aspoň jsem se po ránu zasmál jak se snaží čech ušetřit, ale jako vždy na špatném místě (rozdíl 10kč na litru.... cca 50kč rozdíl ročně? cca 20 minut v práci? Ale tak hlavně ušetřit na cigára, já to chápu. Všechno je drahé a vláda stojí za piču.

Špatný olej

7.6.2013 v 07:07 | Nahoru | #44
nechapu proc si tam nalil olej co tam nepatri...usetreno par desitek korun? hm, tak tam nalej ten spravnej a priste nevymyslej kraviny. ted to mas mnohem drazsi...hlavne ze se to tu resi porad dokola - vyrobce si ty predepsany veci nevymysli jen tak, to jen Cechacci si mysli ze jsou chytrejsi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

Skvělá odpověď, děkuji! 7.6.2013 v 08:55 | Nahoru | #45
Bornys> vše máš definováno podle SAE 10W40 použití automoto oleje do motorky co do chodu motoru mít zásadní vliv nebude... V tom dávám Márovi zapravdu... Ale u mokrých spojek je prostě nutné mít další aditiva v oleji.... Kdo na to kašle, ten prostě maže tak že nejede, nebo jede ale klouže...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

7.6.2013 v 09:08 | Nahoru | #46

tenere píše: Ozzy_> dobry den, bohužel nemáte pravdu do 1-valce je specifikace oleju pro auta doporučena přímo v servisním manuálu např. 20w-40 API SE pro všechny Yamahy XT-XTZ.



Auto i Moto oleje se klasifikuji stejnym API. A sam jsem psal ze motoru samotnymu je to fuk. Ze se tendle Yamaha stabilak vyrobil jeste v dobe kdy zadna JASO norma nebyla, a v manualech to od ty doby papouskujou beres jako dukaz ze nejlepsi co muzes udelat je tam lejt autoolej ?

U JASO normy mas zaruceno, ze to to bylo pro mokoru spojku a spolecnou napln s prevodovkou testovany. U autooleje mas zaruceny akorat ze to dobre namaze motor. Bud to bude fungovat (tvuj pripad), nebo to fungovat nebude (pripad zakladatele tohodle vlakna).

Otazka zni, proc si za podobny penize nekoupit olej urcenej pro mokrou spojku a spolecnou napln s prevodovkou ?

A kde nemam pravdu ? Vsak ty motooleje taky splnujou API SE atd, tak z ceho usuzujes ze je tam predepsanej AUTOMOBILOVEJ olej ?

1 reakcí na tento příspěvek Špatný olej

7.6.2013 v 09:09 | Nahoru | #47
Kdyz vsem motorkam podle Vas vyhovujou autooleje ... proc kurva nejaka JASO norma vznika ?

Špatný olej

7.6.2013 v 11:29 | Nahoru | #48
Je to marny je to marny je.to marny...minuly tyden jsem se tu s nekym hadal o tom ze chcou lit olej z 2T do motorove pily...cenovej rozdil mozna 10kc a pritom litr oleje do pily staci beznemu uzivateli vic nez rok...uzavrel jsem to tim ze jsem napsal LIJTE SI TAM KAZDY CO CHCETE...

(reakce na) Špatný olej

7.6.2013 v 13:31 | Nahoru | #49
myty_fakta> No to mozna nemam,tak me pouc.....a placam kraviny jako vzdycky...? Kdy vzdy? to beru trosku osobne....

(reakce na) Špatný olej

7.6.2013 v 14:06 | Nahoru | #50

Kamy píše: Bornys> vše máš definováno podle SAE 10W40 použití automoto oleje do motorky co do chodu motoru mít zásadní vliv nebude... V tom dávám Márovi zapravdu... Ale u mokrých spojek je prostě nutné mít další aditiva v oleji.... Kdo na to kašle, ten prostě maže tak že nejede, nebo jede ale klouže...



dá se najít hodně auto (truck) olejů po kterejch spojka klouzat nebude. Problém bych viděl spíš v tom že takový oleje nemaj složení stavěný na mazání motoru a převodovky dohromady. A tím jak je i v převodovce ztrácí svoje vlastnosti, třeba viskozitu. Z toho důvodu bych autoolej do motorky nelil.
Ale najít relevantní info je těžký, stejně jako dokázat jakej má takovej olej vliv na opotřebení, proto je mnohem jednodušší a jistější najít si rozumnej moto olej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

7.6.2013 v 15:24 | Nahoru | #51

Ozzy_ píše: Kdyz vsem motorkam podle Vas vyhovujou autooleje ... proc kurva nejaka JASO norma vznika ?


Z jednoho prostého důvodu.Poněvadž japončíci začaly mrskat spojku do oleje a protože u některých nakoňovaných oblud začala ta spojka klouzat.Tak se do oleje začala mastit aditiva která je tak nějak proti principu oleje-aditiva zvyšující tření aby ty spojky neklouzaly.Takže čistě teoreticky je klasický autoolej šetrnější k motoru než 4T,protože u autooleje je kladen důraz na co nejmenší tření.

Špatný olej

7.6.2013 v 15:46 | Nahoru | #52
Tak to já leju do převodovky M6 A a do spojky petrolej. převodovka původní, lamely spojky původní - šlape skvěle už 93 let

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

7.6.2013 v 16:30 | Nahoru | #53

Anti píše: Z jednoho prostého důvodu.Poněvadž japončíci začaly mrskat spojku do oleje a protože u některých nakoňovaných oblud začala ta spojka klouzat.Tak se do oleje začala mastit aditiva která je tak nějak proti principu oleje-aditiva zvyšující tření aby ty spojky neklouzaly.Takže čistě teoreticky je klasický autoolej šetrnější k motoru než 4T,protože u autooleje je kladen důraz na co nejmenší tření.



Prekonovana obluda transalp z roku 92 ? Hele ty ses fakt sulin

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

7.6.2013 v 16:31 | Nahoru | #54
Ozzy_> Bohužel zase nemáte pravdu. Nepapouškuji manualy na začátek je zde pár informací Norma JASO vznikla až povolením výkonu motorů nad 74KW a to v roce 1994-1996 v německu a ve francii.Problém byl že zvedání výkonu se zvedaly otáčky a musela se zvednout pomocí adetivu v oleji tlouška střihovosti olejového filmu.Tím ale zároven vznikl problém prokluzu spojek a proto se dalo další adetivum.JASO norma je původně americka norma kterou převzaly míchači olejů.A ted trochu technických informací.Adetiva která jsou pro použita do motocykl.oleju
fungují jen pro ventilové rozvody vyrobené z ocely jenž má mikroskopické trhliny!!!!!!!
a o tyto trhliny se zachytí olejový film (pokud se to hodně zfušuje tak to dopadne jak vačky na ,,slavných" VW 2,5 TDI)Uvedení olej ale má horší adhezi na povrchu s drsností
Ra 0,20-0,30.Spojkové adetivum je kvůly konstrukci lamel jenž nejsou samočistící a proto jsou tyto adetiva na bázi chloru.V žádném případě nezvyšují přítlak lamel k ocel.plechům ale umožnují odvod brusiva z dotykových ploch lamel ( stejná varianta je u automatické lamelové převodovky např.VW a Ford)Co by vás mělo zajímat na oleji pro motorku je jeho pěnivost a odolnost na tlak vnikající na dotykových plochách ozubených kol a jeho degradace.Velice se omlouvám za referát ale bylo potřeba dát na plochu některé základní informace bez ohledu jakou variantu oleje nalejete do svého motocyklu.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

7.6.2013 v 17:15 | Nahoru | #55

tenere píše: Ozzy_> Bohužel zase nemáte pravdu. Nepapouškuji manualy na začátek je zde pár informací Norma JASO vznikla až povolením výkonu motorů nad 74KW a to v roce 1994-1996 v německu a ve francii.Problém byl že zvedání výkonu se zvedaly otáčky a musela se zvednout pomocí adetivu v oleji tlouška střihovosti olejového filmu.Tím ale zároven vznikl problém prokluzu spojek a proto se dalo další adetivum.JASO norma je původně americka norma kterou převzaly míchači olejů.A ted trochu technických informací.Adetiva která jsou pro použita do motocykl.oleju
fungují jen pro ventilové rozvody vyrobené z ocely jenž má mikroskopické trhliny!!!!!!!
a o tyto trhliny se zachytí olejový film (pokud se to hodně zfušuje tak to dopadne jak vačky na ,,slavných" VW 2,5 TDI)Uvedení olej ale má horší adhezi na povrchu s drsností
Ra 0,20-0,30.Spojkové adetivum je kvůly konstrukci lamel jenž nejsou samočistící a proto jsou tyto adetiva na bázi chloru.V žádném případě nezvyšují přítlak lamel k ocel.plechům ale umožnují odvod brusiva z dotykových ploch lamel ( stejná varianta je u automatické lamelové převodovky např.VW a Ford)Co by vás mělo zajímat na oleji pro motorku je jeho pěnivost a odolnost na tlak vnikající na dotykových plochách ozubených kol a jeho degradace.Velice se omlouvám za referát ale bylo potřeba dát na plochu některé základní informace bez ohledu jakou variantu oleje nalejete do svého motocyklu.



Mozna jsem uplne blbej, ale krome hromady plku tam nevidim ani kde a v cem se ja mylim (krome tvrzeni ze JASO norma neni Japonska ale Nemecko Francouzska) .... coz muze a nemusi byt pravda. Kazdopadne byla zavedena hlavne zasluhou JAPONSKYCH vyrobcu motocyklu prave pro hodnoceni vykonnosti motocyklovych oleju a konstrukcncich odlisnosti jejich pohonnych jednotek oproti vyvoji kterym sli automobilo ve oleje. Zdroj treba tady.

V clanku tvrdi PRAVY OPAK toho co ty. Ze se modifikatory treni zacali pridavat do AUTOMOBILOVYCH OLEJU, a to zacalo zpusobovat klouzani mokrych spojek motocyklu ...

Takze ?

Naposledy editováno 07.06.2013 17:19:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

7.6.2013 v 17:20 | Nahoru | #56
Ozzy_> Ty seš šulin.Kdyby sis všiml,autor vlákna má opačný problém-spojka "zůstává sepnutá". Buď tam nalil něco hustýho a neumí to rozlepit nebo mu spojka klekla a olej s tím nemá nic společného.
Teď co u něj znamená sepnutá...
Jinak,nemusí to být nakoňovaná obluda,pokud má slabě dimenzovanou spojku a lamely před smrtí tak to může exnout i u takové mrtvoly jako je Transalp...

Naposledy editováno 07.06.2013 17:24:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

7.6.2013 v 17:27 | Nahoru | #57

Anti píše: Ozzy_> Ty seš šulin. ...



Celej ja

Edit: Tak si lej do motorky autoolej. A porad to vsem svejm kamaradum. Vic k tomu asi uz neni co napsat

Naposledy editováno 07.06.2013 17:29:03

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

7.6.2013 v 17:49 | Nahoru | #58
Ozzy_> Já mám suchou spojku,já bych mohl Nicméně mám Mogul 10W-50 4T,za 156 Kč/litr,no neber to.
Jediné co hájím,že autoolej v motorce nezpůsobí ani výbuch,ani okamžité zadření nebo masivní opotřebování...

Naposledy editováno 07.06.2013 17:54:55

(reakce na) Špatný olej

7.6.2013 v 18:56 | Nahoru | #59

Anti píše: Ozzy_> Já mám suchou spojku,já bych mohl Nicméně mám Mogul 10W-50 4T,za 156 Kč/litr,no neber to.
Jediné co hájím,že autoolej v motorce nezpůsobí ani výbuch,ani okamžité zadření nebo masivní opotřebování...



To jsem snad nikde nepsal ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

7.6.2013 v 19:00 | Nahoru | #60
Anti> A v prevodovce..???
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl


TOPlist