globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
 
17.5.2013 v 20:11
Čáu chlapy. Mám takovej problém. Rád bych se naučil při prudkém brzdění podřazovat s meziplynem. Ikdyž brzdím jen lehce prostě mě to dělá problémy a vždy to odděluju. Na brzdu můžu v pohodě 2 prsty. Moto brzdí dobře. Ikdyž občas tam šáhnu i 3-4 prstama, když potřebuju brzdit fakt jak to prase. Když jsem byl na volných jízdách v brně tak to bylo takový divný no. Když jsem to tam rval. Ale tak tam jsem měl v zatáčkách pořád 3ku a na rovině dal na chvílu 5ku na cílovce a před schancovkou. Rád bych se to naučil. Vím je to o věci zvyku a trénování. Ale urychlit to nějakou fintou asi nejde že? Když držím brzdu na plno a otočím plynem abych přidal a dal kvalt níž tak mě ty prsty jak něma kroutím vždy způsobý to že uberu sílu na brzdovou páčku..


Naposledy editováno 24.05.2013 16:41:45
Anketa: Tak co teda? Řadit s meziplynem nebo ne? Je to k hovnu nebo ne?
Jsem Tupec neznalec a říkám že s meziplynem
78%
50
Jsem Normální a říkám bez meziplynu
22%
14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:02 | Nahoru | #181

Creck píše: 1100Virago> To je ale celkova doba razeni ! Tudiz kolik muze trvat preskoceni kolecka kdyz radis bez spojky ????

Zkus to vypocitat, cca 6 - 7 ms ???



na tom obrázku jsou ala DESETINY SEKUND...to snad poznáš ne? a desetina není MILIsekunda

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:04 | Nahoru | #182

Creck: To je ale celkova doba razeni ! Tudiz kolik muze trvat preskoceni kolecka kdyz radis bez spojky ????
Zkus to vypocitat, cca 6 - 7 ms ???


Z čeho to chceš vypočítat, když je to závislé na lidském faktoru - jak rychle dokáže tahat za řadicí páku?
Navíc, kdyby to bylo 7 ms, tak se nikdo nebude srát s nebezpečnou převodovkou do dragstera, jen aby ušetřil 4 milisekundy při přeřazení. Na celkovém čase sprintu by se to neprojevilo. Takže bych tipnul, že ten čas bude standardně spíše v desetinách než tisícinách sekundy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:04 | Nahoru | #183
t_freedom> Probuh tobe vyskakuje kolecko kdyz zacinas mackat spojku ?

Podivej se na ten graf jeste jednou a spocitej kolik pri razeni bez spojky muze trvat preskoceni kolecka.

Pokud v tomhle momente dokazes synchronizovat hnaci hridel jsi u me buh

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:05 | Nahoru | #184

Creck píše: 1100Virago> To je ale celkova doba razeni ! Tudiz kolik muze trvat preskoceni kolecka kdyz radis bez spojky ????

Zkus to vypocitat, cca 6 - 7 ms ???



no kdyz podrazujes bez spojky, tak to obcas celkem trva

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:07 | Nahoru | #185
Creck> opět jsme u toho...zase ti nějak vypadlo, že se bavíme o tom, že urychlení POMŮŽE synchonizaci ...nikdo nic netrefuje...jen roztočený motor přes částečně vystavenou spojku urychlí hřídel...místo aby se zastavovala

Opět už děláš jako že to tam není...ale je to tam napsaný zřetelně...čti:
Takže suma sumáru, mám-li tušení, že si i snad jen hypoteticky mohu pomoci, místo toho, aby mi otáčky spadly ještě níž ... proč to neudělat. A podotýkám, že to nedělám kvůli synchronizaci, ale kvůli výše uvedeným dvěma bodům - synchronizace je vedlejší produkt.


jsi to přehlíd že

Naposledy editováno 24.05.2013 12:10:40

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:10 | Nahoru | #186
assassin> Proc to neni spravny priklad ? Jen jsem Viragovi ukazal ze existuji i prevodky kde dochazi k prerazeni bez neutralu.

Dnes to snad uz ma i DSG u skodovky, tam je taky zarazen vyssi rychlostni stupen uz v predstihu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:11 | Nahoru | #187

t_freedom píše: Creck> opět jsme u toho...zase ti nějak vypadlo, že se bavíme o tom, že urychlení POMŮŽE synchonizaci ...nikdo nic netrefuje...jen roztočený motor přes částečně vystavenou spojku urychlí hřídel...místo aby se zastavovala



Ale nic opravdu nesychronizujes, uz jen proto ze bys nikdy netrefil potrebne otacky.

Dokonce kdyby se ti hnaci hridel podarila roztocit vic, tak nezaradis.

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:11 | Nahoru | #188

Creck píše: assassin> Proc to neni spravny priklad ? Jen jsem Viragovi ukazal ze existuji i prevodky kde dochazi k prerazeni bez neutralu.

Dnes to snad uz ma i DSG u skodovky, tam je taky zarazen vyssi rychlostni stupen uz v predstihu.



TOHLE UŽ SI FAKT DĚLÁŠ JEN PRDEL NE? VÍŠ VŮBEC JAK TO FUNGUJE ???????????????? TOHLE NEMYSLÍŠ VÁŽNĚ ŽE NE?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:12 | Nahoru | #189
Creck: Neukázal, protože jsi nepochopil, jak ty převodovky fungují. I ony mají neutrály mezi každými kvalty, akorát jsou dvě převodovky najednou a mezi kvalty se střídají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:12 | Nahoru | #190

Creck píše: Ale nic opravdu nesychronizujes, uz jen proto ze bys nikdy netrefil potrebne otacky.

Dokonce kdyby se ti hnaci hridel podarila roztocit vic, tak nezaradis.



a jak tedy zařadíš když ta hřídel padá s otáčkama dolů?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:13 | Nahoru | #191

1100Virago píše: Creck: Neukázal, protože jsi nepochopil, jak ty převodovky fungují. I ony mají neutrály mezi každými kvalty, akorát jsou dvě převodovky najednou a mezi kvalty se střídají.



ON VŮBEC NETUŠÍ JAK DSGčko FUNGUJE !!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:15 | Nahoru | #192
t_freedom: On toho netuší mnohem víc. Ale jak je popsáno v tom odkazu co jsem vložil, nikdy si to nepřipustí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:17 | Nahoru | #193
1100Virago> teď se odmlčí a bude GŮŮŮŮGLIT

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:19 | Nahoru | #194

Creck píše: 1100Virago> Je snad celkem jedno jestli k prerazeni potrebujes 3ms nebo 5-6-7-8 ms, porad je to tak neznatelna doba ze k zadnemu roztoceni hnaci hridele nemuze dojit.



Jenom k tem ms, nechci bejt rejpal ale na obrazku je bez spojky nakejch 100ms a se spojkou tak 600ms ... 1s = 1000ms btw.

Jinak mam pocit ze se tady resi ptakoviny misto rad na dotaz zakladatele vlakna

Naposledy editováno 24.05.2013 12:22:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:25 | Nahoru | #195
t_freedom> Tady mas z okruharu krasne popsane k cemu pouzivat meziplyn :

Pointou je správně sladit otáčky motoru s rychlostí motocyklu, což může znít samozřejmě, ale v praxi je to složitější. Navíc jsou situace, ve kterých může být tento proces upraven k získání dalších výhod.

Cílem je podřazování při maximálních otáčkách a tvrdém brzdění, jak zpomalujete do zatáčky. Čím lepší budete při podřazování, tím hladší bude vaše brzdění, což vám umožní brzdit prudčeji a hlouběji do zatáčky.

Určitě znáte následky drsného podřazení. Jakmile pustíte spojku, nízké otáčky motoru okamžitě začnou brzdit zadní kolo, což způsobí, že se smýká ze strany na stranu. Klíčem je krátké vrknutí plynem, když je spojka vymáčklá. Tím zvýšíte otáčky motoru tak, aby byly v souladu s rychlostí zadního kola a zvoleným převodem, když spojku pouštíte. Například, když jedete 90 km/h a točíte 5000 ot./min., podřazením se zvýší potřebné otáčky motoru na danou rychlost zhruba na 6500 ot./min. Pokud při podřazení nepoužijete meziplyn, otáčky motoru spadnou až skoro k volnoběhu, daleko od potřebných otáček. Musíte toho za krátký čas stihnout hodně, ale s trochou cviku to pro vás bude samozřejmost.

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:25 | Nahoru | #196

Creck píše: assassin> Proc to neni spravny priklad ? Jen jsem Viragovi ukazal ze existuji i prevodky kde dochazi k prerazeni bez neutralu.

Dnes to snad uz ma i DSG u skodovky, tam je taky zarazen vyssi rychlostni stupen uz v predstihu.



no on tam nutral je.. ten trimilisekundovej.. proste ve strojarine neexistuje absolutne presny vyrobek (ozubene kolo) a tudiz se neda navrhnout prevodovka kde dojde naraz k vyrazeni jednoho a druheho stupne, vyzadovalo by to absolutne presne dily prevodovky a nulove vule, to v praxi vyrobit nejde, proto je tam vzdy naka vule, te my tady rikame neutral - u te dragsterove prevodovce se tu vuli snazili zmensit na nejnizsi moznou mez a evidentne to prehnali :)

grafy jsi sem dal s razenim nahoru a ne podrazovanim... to ti prijde jako dobrej priklad? z razeni nahoru bez spojky, delat naky zavery ohledne podrazovani?

a dsg bych do toho nemotal uz vubec, to je uz konstrukcne neco uplne jineho... btw, mam doma trabanta kde muzes mit taky 2kvalty najednou, mam predni napravu i s motorem privarenou misto zadni, v prednim motoru muzu jet na dvojku, v zadnim mit seslapnutou spojku a zarazenou 3 ... pak uz mi staci jen slapnout na jednou na spojku predniho motoru a pustit spojku zadniho a voala, zaradil sem bez neutralu :) jupi, dokazal sem to u dvoumotoroveho trabanta, je to jasnej dukaz ze to jde i ve freedomovo dukarne

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:26 | Nahoru | #197
Creck> ale to tu nikdo nepopírá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:30 | Nahoru | #198

t_freedom píše: a jak tedy zařadíš když ta hřídel padá s otáčkama dolů?



Jak muze ta hridel padat s otackami dolu ? Mas snad zmacklou spojku, otacky ti padaj na motoru , ta hridel je v tomhle momente ovladana zarazenym rychlostnim stupnem, tedy otacky jsou stale stejne podle stupne zaarzeni.

Paneboze nyvypoustej z huby takove picoviny.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 12:40 | Nahoru | #199
Creck> Kreku, ale my se bavíme o tom, že ke změně dochází pouze ve chvíli přeřazování...a v tu chvíli potřebuješ to přesouvaný kolečko urychlit...a ono nemá žádnou dodávanou energii...

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 13:00 | Nahoru | #200
t_freedom> jak nema , kdyby nemelo tak nezaradis.

Podivej se jeste jednou jak to cele funguje.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 13:09 | Nahoru | #201
t_freedom> Mimochodem kdyz si tohle video zacnes krokovat, tak bezne video ma cca 25 - 27 snimku za sekundu, ten tvuj neutral trva na tomhle videu bez otacek 1 snimek , pak kolecka zaskoci.

Pokud opravdu tvrdis ze v tehle dobe ma motor pres vymacklou spojku vliv na zpomaleni hnaci hridele a v tehle dobe meziplynem dokazes zvysit otacky, tak fakt nevim o cem se tady dal bavit.

Je to tvuj benzin a tva spojka

Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 13:09 | Nahoru | #202
...v práci YT nenám...mám za to že vím jak se co urychluje...při řazení nahoru není problém, tam otáčky padají směrem k přeřazení...směrem dolů se potřebuješ někde "otřít" o následnej nižší kvalt

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 13:11 | Nahoru | #203
Creck> vliv má...míra je otázkou každý samotný převodky a spojky... ale určitě se shodneme, že zatímco bez vrknutí bude tendence rychlosti stoupající (tedy jak potřebuju) bez vrknutí bude klesající...

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 13:13 | Nahoru | #204

Creck píše: t_freedom>
Je to tvuj benzin a tva spojka



ale tý spojce jednoznačně ulevuju... před brzdným momentem motoru ...copak to nechápeš?

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 13:31 | Nahoru | #205

Creck píše: assassin> Cituji od tohodle kluka, kdyz teda me nazory neberes. www.gsxr.wz.cz/prevod.htm

Nižší rychl. stupeň má při vytočeném motoru čas kolem 3ms na to, aby vyskočil. Jeho zpoždění je schopno nadělat velké škody na celém motoru.

Takze ty tvrdis ze v tomhle case, jeste stihnes roztocit hnaci hridel na vyssi otacky a ze k tomu dochazi a pomaha to prevodovce.



TOHLE SI ZABIL

TY NEJSI strojař, ale hospodský mudrlant!!!!
zamysli se co za naprostou blbost si vyplodil!!!

teď už ti normálně ani neuvěřím, pokud kdy někdy řekneš, že sis jen dělal srandu a že trolluješ!! [lol]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 13:36 | Nahoru | #206

Creck píše: Proc by bylo proboha nemozne mit zarazene dve rychlosti najednou ? Vzdyt u sportovnich aut jsou prevodovky tak delane.



možná proto, protože mají motorky většinou hřídele dvě - zasunout dva převody najednou by znamenalo rozlétnutí celé převodovky na sračku

ale já tak nějak doufal že to už dávno víš

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 13:47 | Nahoru | #207
Kamy> ale di brouku, jak to ti kluci v F1 pak delaji.

Převodovka je připevněna k zadní části motoru a má za úkol přenášet výkon motoru na kola co nejhladším a nejefektivnějším způsobem. Moderní vozy F1 mají sedmirychlostní převodovky, jejichž ovládání je polosamočinné pomocí elektrohydraulického systému. Pravidla zakazují samočinné převodovky i rychlé systémy dvojspojkových převodovek DSG. Změna převodového stupně je možná jen po přímém pokynu od jezdce. Revolucí v posledních třech letech je používání bezprodlevového řazení nebo také plynulého řazení. Nejde ovšem o plynulou změnu převodových stupňů, tak jak je tomu u převodovek s variátorem (VGT). Ty jsou ve Formuli 1 zakázané. Jedná se o převodovky, které umožňují změnu rychlostního stupně bez přerušení spojení motoru s koly. Takovéto řazení má výhodu v tom, že nezpůsobuje rázy, které zatěžovaly jak vůz, tak jezdce. Nový systém řazení musí pracovat s vyšším mechanickým namáháním a větším namáháním elektronických i hydraulických systémů. Musí se brát v úvahu i to, že ve zlomku sekundy jsou vlastně zařazeny dva rychlostní stupně najednou. Přesto se tento způsob řazení stále více osvědčuje a přináší úsporu až 0,3s na kolo.

Aktuální monoposty F1 mohou dosáhnout rychlosti přes 350 km/h na okruhu, přičemž nejrychlejším okruhem v celém seriálu je Monza. V prvních měsících roku 2006 Honda podrobila svůj monopost rychlostnímu testu v Bonneville Speedway a v Poušti Mojave. S vozem, který odpovídal pravidlům Formule 1, překonali rychlost 416 km/h. Ovšem během závodů je max. rychlost kolem 318 km/h.

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 14:03 | Nahoru | #208

t_freedom píše: Creck> vliv má...míra je otázkou každý samotný převodky a spojky... ale určitě se shodneme, že zatímco bez vrknutí bude tendence rychlosti stoupající (tedy jak potřebuju) bez vrknutí bude klesající...



Tohle bych chtel opravdu videt nejakou kamerou v prevodovce, podle me to zadny vliv nema.

Uz vubec se tady neda bavit o synchronizaci, mozna tak o nejakem odlehceni odporu aby kola lip zapadla, rozhodne vrknutim nepridas na hnaci hrideli otacky, ty otacky tam budou stale stejne podle toho jaky byl zarazeny rychlostni stupen pred tim.

Ver mi ze zadnou synchronizaci nedelas a na modernim ctyrvalci to nema vubec zadny smysl.

1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 14:19 | Nahoru | #209
Kreku...

v převodovce jsou hřídele jen dvě... Od spojky a od kola....

Ta od kola se točí vždy podle toho jak rychle jedeš zrychlená o sekundární převod...

ta od spojky se točí podle toho kolik točí motor. (spojka je většinou převodována do-pomala takže točí méně otáček než motor)

když spojku zmáčkneš rozpojíš tak pouze přenos mezi převodovkou a motorem. Obě hřídele se točí stejně stále neb jsou v záběru. Ikdyby ti otáčky motoru spadly na volnoběh, hřídel se točí pořád od kola. Ten tvůj okamžik přeřazení je teď ten moment, kdy dojde k přeskoku otáček z jednoho soukolí na druhé, pořád ale na dvou hřidelích.

ta krátká chvíle dokáže přes spojku první hřídel zpomalit přičemž druhá se točí pořád od kola...

čím větší jsou vůle, čím delší program přeřazení motorka má, tím větší může být rozdíl otáček.

každý rozdíl zvyšuje sílu kterou musí zuby absorbovat při kontaktu. Proto vrknutí vyvolá přes prokluzující spojku energii, která zamezí přílišnému poklesu setrvačnosti hřídele a umožní tak snadnější zapadnutí. Chctě nechtě, prostě tím motorce odlehčuješ...

toliko význam pro odlehčení převodovce.

samozřejme zde zůstává i vyrovnání otáček, což pomáhá spojce, protože jí tím pádem v podstatě téměř nepotřebujeme (on off režim a není tak tedy namáhaná)

Benefity:
- snížení hlučnosti převodovky
- zvýšení životnosti převodovky
- snížení prudkého brzdného účinku vlivem setrvačnosti motoru
- snížení opotřebení spojky

Mínusy:
- nutnost naučit se ovládat motorku
- pár kapek benzínu navíc (troufnu si říct, benzín v hodnotě 500Kč za celou životnost motorky)

Naposledy editováno 24.05.2013 14:21:42

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

24.5.2013 v 14:36 | Nahoru | #210
Kamy> Krasne popsano

Az na to ze za ten zlomek sekundy ti pres spojku hridel nijak nezpomali a uz vubec ne kdyz vrknes plynem tak hnaci hridel zrychlis.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist