Tak mi prosím zkušeně poradte.
2 reakcí na tento příspěvek Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
Kdyz tam budes lejt moderni olej a redeni > 1:33, je jen otazka casu kdy se ti to kousne!!!
Jawa ma prdet a smrdet, z vyfuku ukapavat olej - potom dojedes
Te me muzete kamenovat, ale mam s nima prece jen 40 let zkusenosti. Navic kazdej veteranista ti povi to samy!
To samy Oilmaster: Motorky s Oilmasterem se deli na dve skupiny: Ty co se kvuli nemu uz kously, a ty ktere kousnuti co nevidet ceka. Zadna dalsi skupina neexistuje.
Naposledy editováno 19.05.2013 18:50:52
1 reakcí na tento příspěvek Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
Číkus píše: Jawa má nízkootáčkový motor s obrovskýma vůlema. Tomu stačí k mazání i psí sádlo. Klidně bych zůstal u M2T.
Z tvojí odpovědi jsem ale nepochopil, co tam tedy a v jakém poměru mám lít?
1 reakcí na tento příspěvek Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
2 reakcí na tento příspěvek Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
Pokud je obava dávat do starého motoru skutečně moderní olej, pak jsou minerální oleje v API-TC. Žádný důvod pro M2T nevidím. Je to zastaralý olej API-TB, kouří, smrdí, zanáší motor, výfuk, svíčky, je to sajrajt, možná ten dnešní už je o něco lepší. Mogul TS je minimum, alespoň má API-TC. Mísicí poměr 1:25 byl pro staré oleje. S Mogulem TS nebo jiným (lepším) minerálním olejem v API-TC bych se nebál poměru až 1:40. Tyto oleje mají mísicí poměr 1:50, tak dobrá, nechť je rezerva.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
Ale je zajimave - i tady to nekdo psal - ze kazdy kdo prejde z M2T na modernejsi nebo dokonce moderni olej s Jawou nebo Cizou skonci repasi motoru.
I ma vlastni zkusenost s J350 kejvackou: Tak pred 12 lety - nove vlastnorucne udelanej motor, tak jsem si rikal dopreju mu. Redil jsem 1:40 a po necelejch 100km se kousnul. Znovu repase a od te doby M2T, stejne jako na veteranech co mae se synkem v garazi. 1:30 M2T a bez problemu.
Uz jsem psal - veteranisti tvrdej totez: Do starych motoru patri prislusny "stary" olej!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
pesastor píše: .....nove vlastnorucne udelanej motor, tak jsem si rikal dopreju mu. Redil jsem 1:40 a po necelejch 100km se kousnul. ....
No do motoru po generálce mi nedojde chytré dávat poměr 1:40......
Jinak aktivně provozuji 250/471 a leju do ní TSF a bez problému - poměr je tak 1:40 (+ - od oka,...).
Nicméně se v poslední době dost hovoří o Lavio http://www.eoleje.c...t-jaso-fd-1litr.html
Dolin píše: No do motoru po generálce mi nedojde chytré dávat poměr 1:40......
Jinak aktivně provozuji 250/471 a leju do ní TSF a bez problému - poměr je tak 1:40 (+ - od oka,...).
Nicméně se v poslední době dost hovoří o Lavio http://www.eoleje.c...d-1litr.html [/quote]
Přesně tak, po GO starého motoru poměr 1:40 mi také nepřijde chytré. Dále hlavně nevíme, co to bylo za olej. I 1:40 po GO starého motoru s olejem v API-TC by nemusel být problém, pokud se k motoru chovám tak, že zajíždím. Ale lépe je dát např. 1:30, další nádrž 1:33, a pak teprve 1:40. Mě to trochu přijde jako problém malinko jinde. Příčina zadření vůbec nemusí být mísicí poměr. Také nevíme, co se zadřelo.
2 reakcí na tento příspěvek Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
A prestante uz proboha sirit ty bludy ze se to na moderni olej zadre - nevim kdo tuhle kravinu porad vytahuje, to je absolutni nesmysl. Lidi to zadiraj proto ze si myslej ze s kvalitnim olejem muzou snizovat pomer - presne jak tu nekdo psal - kejva co ma jezdit 1:33, jeste k tomu syrovej motor 100km po vybrusu, a misto 1:20-1:25 se tam nasere 1:40 "kvalitniho" oleje - tedy jeste min nez u perfektne zajetyho motoru. Tohle je demence uzivatele a zadnej olej za ni nemuze.
Takze kvalitni olej ano, pomer dodrzovat dle vyrobce, cca 1:33 s futrama a 1:50 pro jehly. Jako bonus ti nepotece dehet z vejfuku, nebudes muset kazdou chvili dekarbonizovat vyfuky a kamosi ti prestanou ujizdet protoze prezijou i delsi jizdu za tebou
kupuju po 10L kanystrech - co prodávaj na benzínkách po litrovce nebo dokonce půllitru má kapku vyšší marže.
pokud jde o M2T, prodávalo se svýho času API TC a API TB
na M6A jsem taky jezdil, ale dočetl jsem se, že jakožto automobilovej benzín má horší mísitelnost s benzínem - neověřoval jsem si to, ale po dvou letech s M6A jsem přešel na motorkovej TS
na obrázku najeto 6 tisíc kilometrů od generálky. 1500 záběh ála důchodce, 1500 km rozcvičování zlenivělýho motoru a další 3 tisíce kilometrů stylem doraz kolem 4-4,5 tisíca otáček, tzn furt v plným výkonu s trochu větším předstihem.
do toho občasný motání se po brně v kolonách kde jsem se ještě nenaučil projíždět mezi autama takže taky nic extra
no a jak je vidět, po tomhle nejsou ještě ani zajetý kroužky. tak jaký nadměrný opotřebení nebo špatné olej?
a zasírání nehrozí, používám výhradně m2t od sheronu, vždycky na začátku roku objednám bednu litrovek. je extra hustý a černý jak noc, ale je to snad nejlepší m2t a vzhledem k režimu ve kterým u mě motor pracuje tak se opravdu usazovat nestačí, já ho vypálím takovouhle jízdou dokonale
navíc tomu všemu pomáhám tim že mám víc oleja v benzínu (třeba 1:40 na 16 litrů a natankuju 13) ale na druhou stranu bohatostí na karbecu doštelovaný do světle cihlova. takže motor se maže, neopotřebovává a aji to nadměrný množství se spálí
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vynechává ve vysokých otáčkách ("dr... Jawa 175/356 | krooky | 16 | 25.5.2024 v 11:08 Hovado-z-lesa |
Uchycení sedla na Jawa ČZ typ 355 v... Jawa 175/356, Jawa 125/355 | JAW4Ř | 8 | 4.4.2024 v 08:49 Dolin |
Jawa 175 po nastartování hned chcíp... [1, 2, 3] Jawa 175/356 | Raptík | 63 | 24.2.2024 v 23:32 ondra1997 |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |
Jawa ČZ kope zpět Jawa 175/356, Jawa 125/355 | JAW4Ř | 0 | 31.1.2024 v 20:58 JAW4Ř |