Docela jednoduchá otázka, jaké ložiska do kol ? Ty co nabízí wemoto.
Nebo tam stačí dát ložisko s jakéhokoliv jiného krámu za předpokladu stejné velikosti a zapouzdření ? Jaký je v nich vůbec rozdíl, jestli je, že maj tak odliškou cenu ?
Moc děkuji za rady zkušenějších :)
Wemoto - http://www.wemoto.c..._wheel_bearing_left/
Jakékoliv jiné - http://www.2hmoto.c...01-2rs-12x32x10.html
Naposledy editováno 05.05.2013 16:47:05
2 reakcí na tento příspěvek Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?
a k loziskum - muzou bejt dve stejne velky loziska od stejnyho vyrobce a kazdy vydrzi na stejnym miste jinak dlouho, protoze ma kazdy jinou unosnost. staci se podivat do katalogu. Mimochodem, nesypou se vam ty loziska proto, protoze do moderniho stroje(navrzenyho na aktualni loziska) nacpete loziska zkl, ktery sice rozmerove sedej, ale jsou to pozustatky jeste z dob bolsevika?
k tematu - zjistil bych, jestli si derbi nevymyslela nejakej atyp a pak se podival na cenu a podle toho vybral, kde koupit.
(omlouvam se za preklepy, chyby pravopisne i fakticke. pisi z telefonu a je uz pokrocila hodina)
Begy píše:
mezi lepší patří třeba SKF, KOYO atd..
mezi horší pak třeba ZKL
ZKL je česká výroba, měli bychom je podpořit. Byl jsem tam na exkurzi a opravdu tam vše vyrábí a to od základního materiálu. Ne jak někteří co dovezou hotové komponenty a ty pak sestaví v ČR a vydávají za český výrobek. ZKL je pravá česká značka.
Co se týče dotazu kde koupit tato ložiska pak na výběr máš spoustu obchodu tady jsou různé značky, tak si vyber.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?
JEZDECnamopedu píše: panove, omlouvam se, ze jsem hnidopich, ale do zapichu se opravdu segrovka nedava, zapich je trosku jinej konstrukcni prvek .
a k loziskum - muzou bejt dve stejne velky loziska od stejnyho vyrobce a kazdy vydrzi na stejnym miste jinak dlouho, protoze ma kazdy jinou unosnost. staci se podivat do katalogu. Mimochodem, nesypou se vam ty loziska proto, protoze do moderniho stroje(navrzenyho na aktualni loziska) nacpete loziska zkl, ktery sice rozmerove sedej, ale jsou to pozustatky jeste z dob bolsevika?
k tematu - zjistil bych, jestli si derbi nevymyslela nejakej atyp a pak se podival na cenu a podle toho vybral, kde koupit.
(omlouvam se za preklepy, chyby pravopisne i fakticke. pisi z telefonu a je uz pokrocila hodina)
Myslíš, že Jawa dandy je tak moderní stroj a kolo tak složitý wehikl,že by "ložisko z dob bolševika" vadilo?
Blbost,největší problém je zatěsnění ložiska. Jak jde do ložiska prach a voda,odejde každé. ZKL i SKF.
Já mám na své CRF ložiska 400MTH v kolech stejná. Neodešla. Proč? Protože mám v pořádku gufera,rozpěrky a při každé demontáži kola ty gufera mažu.
JEZDECnamopedu píše: panove, omlouvam se, ze jsem hnidopich, ale do zapichu se opravdu segrovka nedava, zapich je trosku jinej konstrukcni prvek .
a k loziskum - muzou bejt dve stejne velky loziska od stejnyho vyrobce a kazdy vydrzi na stejnym miste jinak dlouho, protoze ma kazdy jinou unosnost. staci se podivat do katalogu. Mimochodem, nesypou se vam ty loziska proto, protoze do moderniho stroje(navrzenyho na aktualni loziska) nacpete loziska zkl, ktery sice rozmerove sedej, ale jsou to pozustatky jeste z dob bolsevika?
k tematu - zjistil bych, jestli si derbi nevymyslela nejakej atyp a pak se podival na cenu a podle toho vybral, kde koupit.
(omlouvam se za preklepy, chyby pravopisne i fakticke. pisi z telefonu a je uz pokrocila hodina)
ajaj a nefrezuje se na freze ale na frezce, a nemeri se suplerou ale posuvnym meritkem ... tohle bazirovani na terminologii si pamatuju z VS a obvykle od ucitelu co by si tou suplerou vypichli oko kdyby ji meli pouzit a ne o tom vypravet...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?
foky píše: Ono třeba to SKF taky není úplně 100% záruka špičkový kvality, ale má to aspoň nějakej kvalitativní standard, kterej se výrazně nemění.
U Burgmana mi vydržely origo ložiska (tuším NTN?) cca 30000km.
Další SKF už odešly po 15000km, a další znova SKF taky po 15000km.
hele tohle je divny, mezi NTN a SKF mozna nejaky rozdily budou, ale urcite ne takovy aby to odpovidalo dvounasobny zivotnosti.
Neber to osobne, ale casto je zakopanej pes v montazi novych lozisek, nekdy (coz asi neni tenhle pripad) jsou poskozeny souvisejici dily a pak ma novy lozisko hendicap o zacatku. Dalsi vec je mazani, jsou "experti" co namontujou novy zakryty nebo utesneny lozisko a nacpou ho nejakym mazivem co najdou na dilne...
jeste jednou - neber to osobne, jen se na tvym pripade snazim o osvetu...
Begy píše: .... Nebo výkyvný dvojitý kuličkový co nese ventilátor - tam sice držely, ale zase měly dost problém s teplotou. atd....
teplota - v takovyhle aplikaci v naprosty vetsine pripadu je zpusobena:
- vymezenim radialni vule pri montazi
- nevhodne zvolenou radialni vuli
- nevhodne mazani (typ maziva nebo/a mnozstvi)
charlie.vtx1800 píše: Begy> Řešim stejnej problém - výkyvný dvojitý kuličkový na ventilátoru odsávání, měněný už X-krát, protože je to v prachu, občas nevyvážený když se zalepí lopatky, točky kolem 4 tisíc, provoz v zimě, v létě. Zatim ZKL, jednou nějaký jiný, ale už nevim co a moc to nevydrží a výměna je děsnej opruz. Máš s nějakou jinou značkou lepší zkušenosti? A druhej dotaz - jak moc velkou silou utahuješ to vnitřní rozpěrný konusový pouzdro - nevim, jestli ho možná nepřetahujem a nedeformujem vnitřní kroužek ložiska? - momenťákem se na tu korunovou matku nejde dostat.
dotaz neni sice na me, ale dovolim si osvetovej komentar - nejbezpecnejsi je merit axialni posunuti toho pouzdra, o kolik jde spocitat, nebo najit na treba SKF strankach (rikaj tomu Drive Up). Dalsi moznost je merit sparovou merkou zbytkovou radialni vuli, ale to neni uplne presny a hlavne nekdy neni vubec k lozisku vhodnej pristup.
Jinak 4000 ot/min je na naklapeci dvouradovy lozisko nic, rek bych ze zakopanej pes bude jinde... mazani, montaz, utesneni, cely ulozeni... to by chtelo hlubsi rozbor...
Na samostatnou diskuzi (a castej zdroj problemu) je volba vule v lozisku, to by se melo urcit pripad od pripadu....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?
assassin> Hele... Nebazíruju, dělám si srandu(byl tam smajlík).(Krom toho to co si napsal, každej pochopí, co si myslel, ale zápich normálnímu člověku jako bonus ani nic neřekne.)
Dle tvý reakce to vypadá, že jsem vás označil za... ...já nevím, něco si vymyslete.... ...kvůli špatný terminologii, což jsem ovšem neudělal. (Řesíme houno, oba víme, co je co a vedlejší přdanou hodnotu to nemá...)
Edit.: Šuplerou se opravdu nezraním a učitel taky nejsem .
Slunce v duši!
Naposledy editováno 06.05.2013 12:47:16
1 reakcí na tento příspěvek Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?
rozdily v kvalite se projevej pri velkym zatizeni, otackach na limitu a tak podobne... a jeste je dulezity o jakym typu lozisek se bavime, casto je to tak, ze nektery typy "umi" jeden vyrobce lip a obracene
JEZDECnamopedu píše: prackarr> Tak jasně, že na dandynu to je opravdu jedno, nevím do čeho jste je dávali. Pochopil jsem, že v tomhle úseku nebyla řeč o motorkách. Ale hlavně jsem to myslel jako obhajobu ZKL.
assassin> Hele... Nebazíruju, dělám si srandu(byl tam smajlík).(Krom toho to co si napsal, každej pochopí, co si myslel, ale zápich normálnímu člověku jako bonus ani nic neřekne.)
Dle tvý reakce to vypadá, že jsem vás označil za... ...já nevím, něco si vymyslete.... ...kvůli špatný terminologii, což jsem ovšem neudělal. (Řesíme houno, oba víme, co je co a vedlejší přdanou hodnotu to nemá...)
Edit.: Šuplerou se opravdu nezraním a učitel taky nejsem .
Slunce v duši!
cus, ja to taky myslel spis jako joke, nejak se mi vytratil smajl a ono to vypada jako ze sem na tebe vylitl jak certik z krabicky, tak to mysleno nebylo, sorac...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?
2Petr píše: hele tohle je divny, mezi NTN a SKF mozna nejaky rozdily budou, ale urcite ne takovy aby to odpovidalo dvounasobny zivotnosti.
Neber to osobne, ale casto je zakopanej pes v montazi novych lozisek, nekdy (coz asi neni tenhle pripad) jsou poskozeny souvisejici dily a pak ma novy lozisko hendicap o zacatku. Dalsi vec je mazani, jsou "experti" co namontujou novy zakryty nebo utesneny lozisko a nacpou ho nejakym mazivem co najdou na dilne...
jeste jednou - neber to osobne, jen se na tvym pripade snazim o osvetu...
V pohodě, já jsem přidal pouze svou osobní zkušenost. V obou případech se jednalo o ložisko 6202-2RSH i s novým guferem. Původní NTN umřelo protože vyrezlo (ať žije mytí VAPkou), obě sady SKF odešly na "vyjetí". Ani známka rzi, zapouzdření i gufero bez poškození, ale prostě se vyjela dost podstatná vůle - normálně kolo v ose klepalo. Bohužel se nikde nedočteš jakou má mít ložisko v origo specifikaci vůli. Prostě jsem přišel do krámu a řekl, že chci tohle ložisko a že to je do předního kola u motorky.
Naposledy editováno 07.05.2013 08:53:13
Co se vule tyka, do kola bych pouzil normalni vuli - i kdyz pojedes 250 z mista, tak kolo bude tocit neco kolem 1700 otacek, coz je pro kulickovy lozisko s dirou kolem 80mm naprosto komfortni zona.
Jina vec je, kdyz bude lozisko s kontaktnim tesnenim - 2RS1 treba - tam by to chtelo nahlidnout do materialu danyho vyrobce a zkontorlovat limitni otacky
Zvetsena vule (C3 nebo C4) ma smysl tam, kde vis ze bude treba vnitrni krouzek vyrazne teplejsi nez vnejsi, to trochu vule "sezere", nebo pokud je jeden (nebo oba, ale to je dost rarita) krouzek natazenej s presahem
1 reakcí na tento příspěvek Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?
Jenom nerozumim tomu, kde jinde by měl bejt zádrhel, než v tom ložisku. Pokud koupím vhodnou alternativu a prostě nahradím. Ložisko nejde dát (pokud není mechanik úplnej idiot) do kola nakřivo atd.
zadrhelu muze byt cela rada, ale bez toho ze bych ho videl to prosimte ber jako teoretickou diskuzi...napriklad muzou byt "vymackany" dosedaci plochy, muze byt, ze loziska nejsou uplne spravne axialne sevreny (bud moc nebo malo) atd..., porad jsou "experti" co maj vnejsi krouzek z presahem a lozisko do diry naklepou pres vnitrni krouzek... mala ale porad moznost je, ze souvisejici dil ma uz z vyroby nejakou nepresnost...
2 reakcí na tento příspěvek Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?
1 reakcí na tento příspěvek Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?
Jen bych dodal, ze bohuzel fejky jsou dneska uz tak dobry, ze to pozna jen proskolenej clovek. Taky je to trochu proto, ze vyrobci trochu mlzej ohledne identifikacnich znaku, aby neusnadnovali zivot kopirovacum.
Takze treba SKF urcite nakupovat u autorizovanejch distributoru (seznam na www.skf.cz), FAG pocitam ze to bude mit podobne
2Petr píše: *nuclearB*> ono je tezky mluvit obecne o rozdilech v kvalite treba u lozisek v kolech, protoze ty loziska jsou silne predimenzovany a pokud by byly dobre namontovany, v cistote a dobre mazany, tak vydrzej vecnost.
rozdily v kvalite se projevej pri velkym zatizeni, otackach na limitu a tak podobne... a jeste je dulezity o jakym typu lozisek se bavime, casto je to tak, ze nektery typy "umi" jeden vyrobce lip a obracene
Jistě, to je ale potom debata na dýl. Já se držím tématu "ložisek do kol u motorky" . S montáží ložisek do extrémních podmínek nemám zkušenost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložiska kol. Obič s krámu nebo "origo" ?
Tedy pokud jsem to pochopil tak,že to gufero pomacháš vazelinou z venku.
Naposledy editováno 14.05.2013 05:37:06
Lukasek751 píše: atheris> Asi máš pravdu, na takových věcěch je blbost šetřit. Ale musíš se taky trochu řídit na jakou motorku, na motorku která má cenu pár peněz a jezdí nejvíc 50km/h myslím že budou stačit ty nejobyčejnější ložiska, což mi kluci nahoře v příspěkvách potvrdili :) A montovat si ho budu u nas na praxi v servise, takže na vše specialní přípravky a myslím že zase tak gramlavej nejsu :D
Tak to je jasná. Já sem do pinďoura dával ložiska takový, že sem na půdě vysypal ložiska z krabice, vypral je v benzínu a dal tam to, který nejmíň cvrkalo Chtěl jsem tim říct, že stačí dojít do nějaký ložiskový centrály a koupit slušnej střed, kde se ti bude zdát cena pro tebe únosná. Origo bych nekupoval, nějakej noname taky ne. SKF, u táty v práci třeba berou jen FAG do zemědělských strojů.
PEPAFJR píše: atheris> Píšeš, že vazelinou potřeš i gufera aby do něj nešla vhkost. To podle mě není dobrej způsob. Neboť na vazelinu se nachytá prach a kamínky a vše začne působit jako brusná pasta a brzo se gufero a jeho dosedací plocha zničí.
Tedy pokud jsem to pochopil tak,že to gufero pomacháš vazelinou z venku.
Ne, to se stejnak smeje nebo se na to nalepí bordel, jak říkáš. Prostě i když mám zavřený ložisko a je to k tomu, tak dávám vazelínu i na něj, jako by nebylo zakrytý. V autě třeba mám vazelínu i před ložiskem ve víčku, i když je zakrytý, protože jsem to odvíčkoval a vevnitř byla vysrážená voda. Třeba to ničemu nepomáhá a někdo řekne, že je to kravina, ale nic mě to nestojí a nikde to neteče ven.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nové moto do 50 kubíků na skupinu A... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Derbi Senda 50 | pozdnímíza | 34 | 11.12.2023 v 05:11 mildanek72 |
Potřebuji poradit ohledně řidičáku Derbi Senda 50 | OndrX | 15 | 7.9.2023 v 09:35 OndrX |
Čo všetko potrebujem na prihlásenie... Derbi Senda 50 | RokyNO | 7 | 15.1.2023 v 22:46 marna |
derbi senda 50 plast Derbi Senda DRD Racing, Derbi Senda X Treme SM, Derb... | cipis96 | 1 | 26.9.2022 v 16:04 Frigolin |
Motorka nestartuje Derbi Senda 50 | Fichtljede | 7 | 22.9.2022 v 20:22 Fichtljede |