Naposledy editováno 12.05.2013 23:04:29
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?
Tam altík není, nýbrž dynamo. Zvýšení volnobežných otáček je řešení tak max. na dojetí.
Háňa>
Je nekolik způsobů jak to zlepšit. Jestli ale nabiješ baterku, a i s nabitou baterkou Ti to chcípá na volnobeh bude chyba jinde. Nejspíš bude ko.
1) Koupí VAPE - ale za kompletní VAPE dáš cca 5. tisíc, ale odpadnou Ti starosti s nedobíjením, štelováním předstihu, opalování kontaktů + dalších tisíc potenciálních závad.
2) Koupit novou baterku (nebo jestli ji máš OK), případne kontakty a uhlíky. Co hodne pomůže je, očistit kolektor dynama, 2000 šmirglem očistit usazeniny uhlíku z kolektoru, avšak je to preventivní, chce to delat časteji, cca 1 za mesíc, dva..
Bohužel se ale budeš muset smířit s tím, že jak psal Grool, tyhle mašiny nebyly delaný na to aby celej den svítily, to proste nedobíjí a čas od času musíš očistit kolektor, nabít baterku atp. Je to začarovanej kruh z kterýho se vymotáš jedine koupí VAPE.
Vape je opravdu užitečná investice. Ale není levné, Ty sama nejlíp Víš jestli se ti to vyplatí. Stručne s vape je to bezúdržbový, bez nej se o to človek musí starat aby to šlapalo jak má.
E: Baterka 6AH je strašne málo! To vyhoď Já jsem kupoval 6V Vartu 12Ah za nejakých 530 kaček, což jde. Potřebuješ aspoň tech 12Ah, a ne není to málo čím víc, tím líp. Když tam napasuješ baterku s kapacitou 50Ah proč ne
Naposledy editováno 12.05.2013 23:42:50
PS: Jo a dobrý den, kozy ven
Rozhodně bych pořídil novou větší baterku, nejlépe 14Ah. A pak bych proměřil nabíjení.
Docela pochopitelnej postup je v této příručce. Pokud máš po ruce nějakého elektrikáře tak to hravě zvládnete proměřit.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?
Ano stačí to, ale jen chvíli (pár dní) a při užití svetel to bude chcípat zas.
Já to řešil i tak, že sem proste svítil jen na parkovačku a odpojil brzdy a ukazoval rukama, ale to není řešení, který bych nekomu radil.
Naposledy editováno 13.05.2013 07:46:28
Kolecko10: Mě třeba třiapůle takhle chcípne i když nesvítím a to má alternátor... prostě jí ty volnoběžné otáčky nestačí ale zas mám stopětasedmu čízu a ta by dokázala na volnoběh běžet snad pořád
Jinak určitě začni baterkou, klidně tou 11 Ah, silnější si myslím nemá smysl, pokud nebude nová 11 Ah baterie stačit, bude chyba jinde, viz výše uvedené možnosti.
Další věc je ta že tam je pravděpodobně pod kastlíkem na levé straně regulátor - taková plechová hliníková kostička o rozměrech cca 8 x 8 x 8 cm. a je potřeba změřit jak velké je napětí při různých režimech - volnoběh, zvýšený volnoběh, 2000RPM, 3000RPM.
napětí při 2 a 3 a více tisících otáčkách by mělo být 7,2V. takže tohle je častá závada..
sám jsem odborník přes elektro, ale kdysi jsem koupil za 4500 vape a dokonce jsem si mohl dovolit i halogen H4 60/55W do přední paraboly a pak motorka v noci konečně trochu svítila
Druha vec autoelektrikar a zkontrolovat baterku, prip.koupit novou
Treti vec autoelektrikar a zkontrolovat dynamo plus seridit relatko dobijeni
Po absolvovani techto tri kroku to bude jezdit a jezdi a jezdit.....
Jo a ctvrta vec, co ty kozy???
Zkontrolovat uhlíky, jestli nejsou moc krátké či olámané, musí se v šachtách volně pohybovat a nedrhnout, očistit komutátor, lehce proškrábnout spáry v komutátoru, omýt lihem či techničákem. Případně nabudit dynamo.
Pokud se to nezlepší, kontrola či seřízení regleru.
Pak to musí šlapat jak hodinky i bez vape.
+ absolutně bezúdržbové
+ s H4 se dá už svítit (aj kontrolky a blinkry jsou fakt parádně vidět)
+ můžeš si namontovat zásuvku 12v
+ můžeš jezdit aj se zdechnou baterkou, kterou seženeš aj zadara od někoho kdo mění
-cena!! (část se Ti určitě vrátí při prodeji motorky)
-neoriginální díl
-pokud namontuješ 12v tak musíš všechny spotřebiče přehodit na 12v (další peníze)
1) relé
2) někde špatná izolace nebo kontakt
3) uhlíky
4) rotor
5) stator
Ale když se to udělá je to spolehlivé. Obzvláště ty dvou cívkové relé nemají problém.
2 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?
dobryskokan píše: čau jedna jediná chyba je ve značce samotné.Měl sem těchto Čz 125-180 několik a je to jejich známá bolístka.Teď k problému samotnému pokud je baterie ok a drží proud:1.V prdeli rotor,nebo stator,2.v prdeli relé dobíjení(velice časté)3.vyčistit kontakty na relé.Jestli máš v prdeli rotor nebo stator zjistíš tak že když po nastartování(bez světel) odpojíš pojistku od baterky,tak NESMÍ zdechnout motor.Pokud nezdechne,tak rotor i stator je OK a podiv se na relé.Je to taká hliníková krabička cca 10x8 cm,s jedním šroubem uprostřed.když sundáš kryt,tak sou tam 2 cívky.Při přidání plynu se musí cívka přitáhnout k protikusu,jinak nebude dobíjet.Při volnoběhu se pohybuje.Dá se regulovat pružinkama na cívkách.Pokud se normáně pohybují a přilepují,vyčisti kontakty,popřípadě sešteluj pružinky a musí dobíjet.Pokud se nepohybují,je v prdeli buď ten rotor,nebo stator a do relé nejde žádný proud.Tudíž nemůže dobíjet.Snad je to dost srozumitelné i se všema chybama pravopisu .Přeju mnoho zdaru
Jen bych podotknul, že kontakty na relé mají na sobě wolframovou vrstvu, na kterou když mechanicky sáhneš tak jsou v prdeli a budeš je čistit každou chvíli protože se budou opalovat.
Nové relé stojí cca 300-500 kč, což mi nepřijde jako nějaká děsná investice a bude sloužit bez problémů několik let.
Jinak pokud je to relé v háji, nemusí to ani držet volnoběh při odpojení baterky Záleží co je na něm špatné, protože má dvoustupňovou regulaci.
Jen bych podotknul, že kontakty na relé mají na sobě wolframovou vrstvu, na kterou když mechanicky sáhneš tak jsou v prdeli a budeš je čistit každou chvíli protože se budou opalovat.
Nové relé stojí cca 300-500 kč, což mi nepřijde jako nějaká děsná investice a bude sloužit bez problémů několik let.
Jinak pokud je to relé v háji, nemusí to ani držet volnoběh při odpojení baterky Záleží co je na něm špatné, protože má dvoustupňovou regulaci.
Měřili jste napětí? Kolik dá při vytočeným motoru? Co dělá relé?
Jakou př. žárovku máš danou ve světle? Myslim že se nedávalo víc jak 35/35W.
Pokud budeš kupovat baterku, tak celkem levný maj pod nuselákem v Jaromírově ulici. Baterku dej co se vejde do kastlíku.
75W dynamo se musí dost točit, aby dobíjelo, po městě to vždy stojí za ... , protože popojíždíš, ale spotřeba jde nahoru.
Dost pomůže změnit zapalování na bezkontakt + CDI, tim lze ušetřit cca 10W. Dál obrysovku, osvětlení tacho, kontrolku neutrálu dát diodovou. Jde udělat i zadek se supersvítivou ledkou, ale to by mohlo vadit STK a pod.
Tyhle motorky nebyly stavěný na celodenní trvalý svícení, s tim nic nenaděláš, jedině pak to VAPE.
Pokud se rozhodneš pro Vape, pak určitě kup 12V. Investice do žárovek a přerušovače se jistě ve výsledný ceně ztratí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 | MindaMour | 4 | 31.3.2024 v 20:23 MindaMour |
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 | Jackun | 39 | 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov |
ČZ 180 ČZ 180/487 | fek77 | 12 | 12.7.2022 v 19:10 fek77 |
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 | kolmis1 | 3 | 12.1.2021 v 00:20 re500 |
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 | wolferein | 3 | 16.10.2020 v 22:44 stompik |