globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?
12.5.2013 v 22:50
Zdravim,koupila jsem ČZ 180/487 je to 6V ale zjistila jsem,ze nedobiji.Jinak,kdyz je nabita baterka,chyta na prvni pokus a jezdi dobre,ale kdyz zapnu svetla na volnobeh zacne chcipat a vetsinou chcipne uplne,ve vetsich otackach ne.Skoro vubec se mi nedobiji baterka.V cem muze byt problem?

Naposledy editováno 12.05.2013 23:04:29
Předchozí
1 2 3 4
Následující

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

12.5.2013 v 23:13 | Nahoru | #1
To je normálka, se zapnutýma světlama tyhle starý motky na volnoběh chcípnou, altík potřebuje vyšší otáčky aby stíhal dobíjet. Holt to není stabilák, je to určený na ježdění, ne na svícení na místě Pokud ti to ale chcípne hodně brzo, třeba do minuty tak už bych to řešil třeba zvýšením volnoběžných otáček, koupí nové baterie případně poladěním dobíjecího relé a nebo montáží VAPE pokud to na tyhle čízy delají.

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

12.5.2013 v 23:18 | Nahoru | #2
Chcipne mi to tak do deseti vterin,kdyz zapnu svetla,otacky uz jsme zvysili.Prijde mi blbost,abych to drzela v otackach na cerveny treba.

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

12.5.2013 v 23:26 | Nahoru | #3
Dělala mi to samé,koupí nové baterky se vše urovnalo,motorka běží i na volnoběh při zapnutych světlech,doporučuji 14Ah.

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

12.5.2013 v 23:34 | Nahoru | #4
Ja tam mam 6ah od puvodniho majitele,motorku mam chvili,prislo mi,ze je to slaby a tak jsem zjistila,ze tam ma byt 11ah,neni ta 14 moc?

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

12.5.2013 v 23:35 | Nahoru | #5
Ja tam mam 6ah od puvodniho majitele,motorku mam chvili,prislo mi,ze je to slaby a tak jsem zjistila,ze tam ma byt 11ah,neni ta 14 moc?

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

12.5.2013 v 23:40 | Nahoru | #6
Grool>
Tam altík není, nýbrž dynamo. Zvýšení volnobežných otáček je řešení tak max. na dojetí.
Háňa>
Je nekolik způsobů jak to zlepšit. Jestli ale nabiješ baterku, a i s nabitou baterkou Ti to chcípá na volnobeh bude chyba jinde. Nejspíš bude ko.
1) Koupí VAPE - ale za kompletní VAPE dáš cca 5. tisíc, ale odpadnou Ti starosti s nedobíjením, štelováním předstihu, opalování kontaktů + dalších tisíc potenciálních závad.
2) Koupit novou baterku (nebo jestli ji máš OK), případne kontakty a uhlíky. Co hodne pomůže je, očistit kolektor dynama, 2000 šmirglem očistit usazeniny uhlíku z kolektoru, avšak je to preventivní, chce to delat časteji, cca 1 za mesíc, dva..







Bohužel se ale budeš muset smířit s tím, že jak psal Grool, tyhle mašiny nebyly delaný na to aby celej den svítily, to proste nedobíjí a čas od času musíš očistit kolektor, nabít baterku atp. Je to začarovanej kruh z kterýho se vymotáš jedine koupí VAPE.

Vape je opravdu užitečná investice. Ale není levné, Ty sama nejlíp Víš jestli se ti to vyplatí. Stručne s vape je to bezúdržbový, bez nej se o to človek musí starat aby to šlapalo jak má.

E: Baterka 6AH je strašne málo! To vyhoď Já jsem kupoval 6V Vartu 12Ah za nejakých 530 kaček, což jde. Potřebuješ aspoň tech 12Ah, a ne není to málo čím víc, tím líp. Když tam napasuješ baterku s kapacitou 50Ah proč ne

Naposledy editováno 12.05.2013 23:42:50

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

12.5.2013 v 23:43 | Nahoru | #7
Není,ale klidně tam dej 11ah,já ji mám taky,ta 14Ah jenom víc vydrží do budoucna bych popřemejšlel o namontování vape,pokud tam jsou ještě kladívka a budeš mit klid,tam už je dobíjecí proud velkej a hlavně odpadá udržování odrhu a čistota kladívka.

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

12.5.2013 v 23:49 | Nahoru | #8
Asi nejdriv zacnu tou baterkou s tim cistenim mi pomuze tata a s jinyma,takze to by se taky dalo zvladnout ale s tim Vape moc nevim,jestli se vyplati,protoze mam tu motorku spis na nauceni jezdeni a pak bych chtela asi nejakou lepsi,jestli to finance dovoli.

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

12.5.2013 v 23:57 | Nahoru | #9
Určite začni baterkou, pak se koukni na kladívko a na uhlíky. Následne můžeš učistit ten kolektor, a bude to šlapat jak má, uvidíš. Každopádne když budeš používat blinkry a stále svítit tak baterku budeš i tak dobíjet cca 1 za mesíc, dva..

PS: Jo a dobrý den, kozy ven

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 00:02 | Nahoru | #10
tak pokud to máš jenom na chvilku,kup baterku pročisti a jezdi.

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 02:02 | Nahoru | #11
O VAPE jsem ti už psal, ale je to poměrmě velká investice s ohledem na stroj.
Rozhodně bych pořídil novou větší baterku, nejlépe 14Ah. A pak bych proměřil nabíjení.
Docela pochopitelnej postup je v této příručce. Pokud máš po ruce nějakého elektrikáře tak to hravě zvládnete proměřit.

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 05:11 | Nahoru | #12
Dovolil bych si trochu nesouhlasit s výše napsanými názory. Pokud je u motorky správně seštelované dobíjení, a některá ze součástek neni rozbitá, tak motorka zvládne dobíjet i se světly bez nutnosti nějakého nabíjení baterky nebo chcípání na volnoběh! A to i s malou baterkou 6V/6Ah. Vape je jistě dobrá věc, ale v tomhle případě mi přijde zbytečné, evidentně je totiž závada na dobíjecí soustavě či baterce. Takže za sebe řikam, že stačí opravit původní dobíjení, zkontrolovat baterku, případně investovat cca 1000kč a natahat nové dráty a investovat do elektronického relátka.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 07:45 | Nahoru | #13
Při používání svetel a blinkrů, je to otázka chvilky než bude zase vybitá. Dynamo je delaný na 75W. Blinkry 2x21W, Brzdovka 20W, hlavní svetlo 40/45W. Když to sečteš tak je to jasný hned, a to máš jen svetla.

Ano stačí to, ale jen chvíli (pár dní) a při užití svetel to bude chcípat zas.

Já to řešil i tak, že sem proste svítil jen na parkovačku a odpojil brzdy a ukazoval rukama, ale to není řešení, který bych nekomu radil.

Naposledy editováno 13.05.2013 07:46:28

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 07:48 | Nahoru | #14
Baterka! Už jste někdy viděli,aby motorka s nabitou baterkou jela deset sekund. Kdyby byla baterka ok,tak bych ji i bez dynama dal 10minut a ne deset sekund. Baterka se tváří jako nabitá,ale neudrží kapacitu. Tudíž nabít a změřit zátěžákem. Jinak se tu bavíme i hov-ničem. J.

(reakce na) ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 07:59 | Nahoru | #15
xBaryk> jojo, stejnosměrné dynamo, vždyť já vím, furt do mne někdo šije abych nazýval věci správnými jmény

Kolecko10: Mě třeba třiapůle takhle chcípne i když nesvítím a to má alternátor... prostě jí ty volnoběžné otáčky nestačí ale zas mám stopětasedmu čízu a ta by dokázala na volnoběh běžet snad pořád

Jinak určitě začni baterkou, klidně tou 11 Ah, silnější si myslím nemá smysl, pokud nebude nová 11 Ah baterie stačit, bude chyba jinde, viz výše uvedené možnosti.

(reakce na) ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 08:17 | Nahoru | #16
xBaryk> Já to neřikam z teoretického pohledu, já to řikam protože jsem na těhle strojích najezdil docela dost, na té čz 180 to bude něco okolo 30 000km, vždycky jezdim na velký světla, blinkry, brzdovku...a nikdy jsem neměl problém, že by mi to s dobře seřízenym relátkem a dobrou baterkou chcípalo na volnoběh nebo jsm musel dobíjet baterku...

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 09:01 | Nahoru | #17
Kolecko10> Bavíme se o jízdě ve městě, nebo po okreskách? Jelikož v tom je rozdíl. Ve městě mám zas zkušenosti já.

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 09:06 | Nahoru | #18
50 na 50 město a mimo město bych to odhadl.

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 09:13 | Nahoru | #19
ahoj, zkus si zjistit jestli tvoje motorka nemá náhodou jen 45W rotor dynama. dělaly se totiž 2 druhy rotorů. jeden byl 45W a druhý 75W. poznalo se to tak, že ten s vyšším výkonem měl vinutí udělané z tlusčího drátu.

Další věc je ta že tam je pravděpodobně pod kastlíkem na levé straně regulátor - taková plechová hliníková kostička o rozměrech cca 8 x 8 x 8 cm. a je potřeba změřit jak velké je napětí při různých režimech - volnoběh, zvýšený volnoběh, 2000RPM, 3000RPM.
napětí při 2 a 3 a více tisících otáčkách by mělo být 7,2V. takže tohle je častá závada..

sám jsem odborník přes elektro, ale kdysi jsem koupil za 4500 vape a dokonce jsem si mohl dovolit i halogen H4 60/55W do přední paraboly a pak motorka v noci konečně trochu svítila

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 09:53 | Nahoru | #20
Děkuju všem za rady! Určitě na to všechno s tátou mrknem (já jsem přece jen takovej ten podavač nářádí a tak podobně ) ale táta je šikovnej na tyhle věci, ale nechce se mi kupovat všechno nový, když bych pak při svojí smůle zjistila, že to byl třeba jen nějaký drát Jinak motorka bez světel nechcípá, až když se zapnou ty světla.

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 10:04 | Nahoru | #21
1/ Ukaz kozy
2/ Jestli baterka nevydrzi svitit ani 10 vterin, tak bych zacal ji. Odnet sji do baterkarny a premerit.

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 10:44 | Nahoru | #22
Prvni vec VAPE JSOU VYHOZENY PRNIZE!
Druha vec autoelektrikar a zkontrolovat baterku, prip.koupit novou
Treti vec autoelektrikar a zkontrolovat dynamo plus seridit relatko dobijeni

Po absolvovani techto tri kroku to bude jezdit a jezdi a jezdit.....
Jo a ctvrta vec, co ty kozy???

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 12:11 | Nahoru | #23
Změřit baterku zátěžákem, případně vyměnit.
Zkontrolovat uhlíky, jestli nejsou moc krátké či olámané, musí se v šachtách volně pohybovat a nedrhnout, očistit komutátor, lehce proškrábnout spáry v komutátoru, omýt lihem či techničákem. Případně nabudit dynamo.
Pokud se to nezlepší, kontrola či seřízení regleru.
Pak to musí šlapat jak hodinky i bez vape.

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 12:26 | Nahoru | #24
Takže víceméně, když to tak shrnu, tak není skoro nic třeba ani kupovat nového (teda až na tu baterku), pokud nechci VAPE. Ale spíš vše pročistit a projít a pak by to mělo fungovat, pokuď nebude chyba jinde nebo jiná.

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 13:09 | Nahoru | #25
Vape za 4300 koupeno loni.
+ absolutně bezúdržbové
+ s H4 se dá už svítit (aj kontrolky a blinkry jsou fakt parádně vidět)
+ můžeš si namontovat zásuvku 12v
+ můžeš jezdit aj se zdechnou baterkou, kterou seženeš aj zadara od někoho kdo mění

-cena!! (část se Ti určitě vrátí při prodeji motorky)
-neoriginální díl
-pokud namontuješ 12v tak musíš všechny spotřebiče přehodit na 12v (další peníze)

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 13:14 | Nahoru | #26
Nečetl jsem příspěvky před tím, ale není moc věcí proč by to nemělo dobíjet. Podle mne je pravděpodobnost dle pořadí ...

1) relé
2) někde špatná izolace nebo kontakt
3) uhlíky
4) rotor
5) stator

Ale když se to udělá je to spolehlivé. Obzvláště ty dvou cívkové relé nemají problém.

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 13:14 | Nahoru | #27
čau jedna jediná chyba je ve značce samotné.Měl sem těchto Čz 125-180 několik a je to jejich známá bolístka.Teď k problému samotnému pokud je baterie ok a drží proud:1.V prdeli rotor,nebo stator,2.v prdeli relé dobíjení(velice časté)3.vyčistit kontakty na relé.Jestli máš v prdeli rotor nebo stator zjistíš tak že když po nastartování(bez světel) odpojíš pojistku od baterky,tak NESMÍ zdechnout motor.Pokud nezdechne,tak rotor i stator je OK a podiv se na relé.Je to taká hliníková krabička cca 10x8 cm,s jedním šroubem uprostřed.když sundáš kryt,tak sou tam 2 cívky.Při přidání plynu se musí cívka přitáhnout k protikusu,jinak nebude dobíjet.Při volnoběhu se pohybuje.Dá se regulovat pružinkama na cívkách.Pokud se normáně pohybují a přilepují,vyčisti kontakty,popřípadě sešteluj pružinky a musí dobíjet.Pokud se nepohybují,je v prdeli buď ten rotor,nebo stator a do relé nejde žádný proud.Tudíž nemůže dobíjet.Snad je to dost srozumitelné i se všema chybama pravopisu .Přeju mnoho zdaru

(reakce na) ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 13:50 | Nahoru | #28

dobryskokan píše: čau jedna jediná chyba je ve značce samotné.Měl sem těchto Čz 125-180 několik a je to jejich známá bolístka.Teď k problému samotnému pokud je baterie ok a drží proud:1.V prdeli rotor,nebo stator,2.v prdeli relé dobíjení(velice časté)3.vyčistit kontakty na relé.Jestli máš v prdeli rotor nebo stator zjistíš tak že když po nastartování(bez světel) odpojíš pojistku od baterky,tak NESMÍ zdechnout motor.Pokud nezdechne,tak rotor i stator je OK a podiv se na relé.Je to taká hliníková krabička cca 10x8 cm,s jedním šroubem uprostřed.když sundáš kryt,tak sou tam 2 cívky.Při přidání plynu se musí cívka přitáhnout k protikusu,jinak nebude dobíjet.Při volnoběhu se pohybuje.Dá se regulovat pružinkama na cívkách.Pokud se normáně pohybují a přilepují,vyčisti kontakty,popřípadě sešteluj pružinky a musí dobíjet.Pokud se nepohybují,je v prdeli buď ten rotor,nebo stator a do relé nejde žádný proud.Tudíž nemůže dobíjet.Snad je to dost srozumitelné i se všema chybama pravopisu .Přeju mnoho zdaru



Jen bych podotknul, že kontakty na relé mají na sobě wolframovou vrstvu, na kterou když mechanicky sáhneš tak jsou v prdeli a budeš je čistit každou chvíli protože se budou opalovat.
Nové relé stojí cca 300-500 kč, což mi nepřijde jako nějaká děsná investice a bude sloužit bez problémů několik let.
Jinak pokud je to relé v háji, nemusí to ani držet volnoběh při odpojení baterky Záleží co je na něm špatné, protože má dvoustupňovou regulaci.

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 14:04 | Nahoru | #29

Jen bych podotknul, že kontakty na relé mají na sobě wolframovou vrstvu, na kterou když mechanicky sáhneš tak jsou v prdeli a budeš je čistit každou chvíli protože se budou opalovat.
Nové relé stojí cca 300-500 kč, což mi nepřijde jako nějaká děsná investice a bude sloužit bez problémů několik let.
Jinak pokud je to relé v háji, nemusí to ani držet volnoběh při odpojení baterky Záleží co je na něm špatné, protože má dvoustupňovou regulaci.

Na to relé za ty roky určitě už někdo sahal,minimálně prstama neli něčim jiným.Na volnoběh možná držet nebude,ale stačí trochu přidat a držet musí.Jinak je KO rotor,stator nebo ještě ty uhlíky.Ale dělává to to relé.Zkus si sehnat relé ze starých JAW 250 s relé přímo na statoru,ty bývaly bezporuchové.Ale dost blbě se shání.

ČZ 180/487 nedobiji,kde muze byt chyba?

13.5.2013 v 15:55 | Nahoru | #30
Můžu vřele doporučit výměnu regulačního relé za polovodičový od AEV (jen se musí přebudit dynamo na - pól na kostře. Kontrola kabeláže, propojovacích konektorů, uhlíků a rotoru je jasná. Stator se většinou nepoškodí.
Měřili jste napětí? Kolik dá při vytočeným motoru? Co dělá relé?
Jakou př. žárovku máš danou ve světle? Myslim že se nedávalo víc jak 35/35W.

Pokud budeš kupovat baterku, tak celkem levný maj pod nuselákem v Jaromírově ulici. Baterku dej co se vejde do kastlíku.

75W dynamo se musí dost točit, aby dobíjelo, po městě to vždy stojí za ... , protože popojíždíš, ale spotřeba jde nahoru.

Dost pomůže změnit zapalování na bezkontakt + CDI, tim lze ušetřit cca 10W. Dál obrysovku, osvětlení tacho, kontrolku neutrálu dát diodovou. Jde udělat i zadek se supersvítivou ledkou, ale to by mohlo vadit STK a pod.

Tyhle motorky nebyly stavěný na celodenní trvalý svícení, s tim nic nenaděláš, jedině pak to VAPE.
Pokud se rozhodneš pro Vape, pak určitě kup 12V. Investice do žárovek a přerušovače se jistě ve výsledný ceně ztratí.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 MindaMour 4 31.3.2024 v 20:23 MindaMour
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 Jackun 39 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov
ČZ 180 ČZ 180/487 fek77 12 12.7.2022 v 19:10 fek77
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 kolmis1 3 12.1.2021 v 00:20 re500
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 wolferein 3 16.10.2020 v 22:44 stompik


TOPlist