globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 350 - legenda stále pokračuje
9.5.2013 v 09:54
JAWA Moto v současné době připravuje na homologaci pro český trh svůj legendární motocykl JAWA 350. Pokud budou všechny úpravy dostatečné pro splnění dnešních homologačních kritérií, bude tento model opět v oficiálním prodeji a bude jej tedy nově možné přihlásit pro provoz na pozemních komunikacích.
Věřte nám, že děláme vše pro to, aby se nám homologace podařila :)

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 13:24 | Nahoru | #31
jo ja dělám stříkačku na 638 motor bez lambdy a motor se točí :D

jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 13:38 | Nahoru | #32
Takže ta úprava bude spočívat ve SNÍŽENÉM VÝKONU :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 13:40 | Nahoru | #33
VITEK_M> Já na to jdu tou dražší a patrně sofistikovanější cestou :) Ale lepší trnitá než žádná cesta

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 13:55 | Nahoru | #34
hrnous> nejlepší by byl přímej vstřik do hlavy pouze benzin a vzduch do válce přes klapku.. blbý je že musíš mazat kliku a ložiska a ojnici.. tuším že nějaký italové to zkoušeli

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 14:14 | Nahoru | #35
No to jsem zvědav, jeslti to Jawě projde.. osobně bych si tipl, že spíš ne... Nicméně k tomu vstřikování... to, že vám to jede se vstřikem do sání ještě neznamená, že to splní normy. Pokud chtějí splnit normy, tak podle mě momentálně není jiná cesta, než vstřik do spalovacího prostoru po uzavření všech kanálů pístem - protože ten největší podíl škodlivin je právě v tom, že nespálená směs utíká do výfuku a to by při vstřiku do sání dělalo pořád a sotva by to prolezlo Euro 4, nebo kterou normu to vlastně chtějí. Navíc Euro se pořád utahuje, takže i kdyby to doklepali na aktuálně nutný stupeň Eura, tak mám pocit, že další stupeň to splní už jen těžko.

Ta italská DITECH/PURETECH technologie je náhodou celkem dobrá.. teda do tý doby než se to po*ere. A tam jde ze sání do klikové skříně jen vzduch s olejem. A taky to funguje. Oilmaster je možné zachovat, naopak mix s palivem by myslím ucpal vstřik.

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 14:32 | Nahoru | #36
hojkman> Neucpal, to je ozkoušené, alespoň ne TSFko..jak větší motovstřik tak menší přídavný. Na začátku sem tomu moc nevěřil takže sem se jistil a posléze laboroval

Naposledy editováno 09.05.2013 14:33:05

jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 14:53 | Nahoru | #37
hrnous> Ok, v tvém řešení to asi půjde, ale v přímém vstřiku do spalováku by to už být problém mohl, tam budou na injektory kladeny trochu vyšší nároky - i když ono to je jedno - z logiky věci to je vůbec blbost, protože olej musí přijít hlavně ke klice a a ložiskům a vstřik mixu s olejem do spalováku by byl úplně k ničemu.

Nicméně nic to nemění na faktu, že v obou případech je výhodnější ( a u vstřiku do spalováku i jediné možné) použít oilmaster - ať už elektronický, nebo klasický mechanický. Navíc u vstřiku paliva do spalováku stačí i míň oleje z oilmasteru, protože ten benzín ho tak moc nestrhává s sebou - což je opět lepší - míň škodlivin do živ. prostředí.

jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 14:55 | Nahoru | #38
No uvidíme jak to nakonec dopadne..jsou řešení, které jezí, jsou řešení které v podání Jawy možná jezdit budou a jsou řešení, které jsou k prdu

jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 15:29 | Nahoru | #39
Ahoj vsem, jen se tak zamyslim, ze dnes se da vse podplatit a tak i stou licenci by to nemuselo byt jine, udelaji nejaky dalsi sroubek na karbecu, nazvou ho supersroub a pak se vsichni budeme divit, pokud se tedy certifikat nevydava s nejakou zkusebnou v EU a na uplatek jeste pouziji dotace

jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 15:51 | Nahoru | #40
samí odborníci = nic není problém

jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 15:58 | Nahoru | #41
drzim palce,aj ked to vidim dost cerne(som uz dost stary kkt na pohadky)ale na moje jawacke zaciatky mam dobre spomienky.

3 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 17:10 | Nahoru | #42
Joooo, jeste by si mohli vzpomenout ze existovaka J500 OHC a J500 2xOHC kejvackovym ramu s dvema Amalama! Ta dvouvacka mela poctivejch 50 kobylek a neebyly by problemy s exhalacema! Treba by nasli nekde i vykresy....
Bylo by to krasny retro na 19" dratenejch kolech......

jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 18:11 | Nahoru | #43
Přeju všem co se snaží vrátit Jawu na silnice nodně zdaru,aby se nenechali odradit.Jediné co přesvědčí ,je aby to jezdilo bez poruch a vydrželo to.To platilo a bude platit.Jen malý dodatek Jawa OHC poslední verze vyráběná do r.v.1958 měla 28kobylek.V té době běžný osobák měl 30-40k.

jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 18:41 | Nahoru | #44
Ono to nějak pujde..o to se nebojím

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 19:03 | Nahoru | #45

pesastor píše: Joooo, jeste by si mohli vzpomenout ze existovaka J500 OHC a J500 2xOHC kejvackovym ramu s dvema Amalama! Ta dvouvacka mela poctivejch 50 kobylek a neebyly by problemy s exhalacema! Treba by nasli nekde i vykresy....
Bylo by to krasny retro na 19" dratenejch kolech......


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 19:03 | Nahoru | #46
2x

Naposledy editováno 09.05.2013 19:04:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 19:13 | Nahoru | #47
dva_hrnce> ano, seriak mel.28 koni. Ale Lada Stajner postavil 3 kousky dvouvacky v.kejvacce a na 19" kolech. Jednu z nich jsem mel. A to melo opravdu 50 koni a zmerenejch 180km/ hod. Ten muj kousek zmizel pred 20 lety, kdyz jsemsi myslel ze koncim s motorkama. Jeden je obcas k videni v Horicich na Tourist Trophy.
Bylo to neco uplne jineho nez co pred 2 lety postavil p.Chalupnik na sestnactkach a se seriovym motorem!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 19:19 | Nahoru | #48
[quote=pesastor]Joooo, jeste by si mohli vzpomenout ze existovaka J500 OHC a J500 2xOHC kejvackovym ramu s dvema Amalama! Ta dvouvacka mela poctivejch 50 kobylek a neebyly by problemy s exhalacema! Treba by nasli nekde i vykresy....
quote]

Zajdem do mateřské školky - kolik těch výkresů chceš?
Zdá se, že se opět rozjede diskuse, jaké by to mohlo být krásné, asi tak popatnácté, jen co pamatuju. Výsledek = hovno hovno, zlatá rybko nic nebude. A když bude, ne pro 9/10 tady.
Jinak J500 OHC nebyla vyjímečně dobrý motocykl, ale taky ne úplně špatný, každopádně legendy a mýtusy nejsou na místě - jakkoli tato upravená motorka dnes neobstojí u zákazníka. I kdybyste si to někteří přáli 3x za noc. Výkresy se hodí tak leda k výrobě replik - a to ani nejsou potřeba, když na to přijde.

Dvouvačka měla poctivejch 50 koní. Ale lidi chtějí záruku nejmíň dva roky bez omezení počtu km chtějí motorku normálně nastartovat, občas jet i v zimě, jezdit po městě i na dovolenou.

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 19:39 | Nahoru | #49
laďa-prášil> jasne ze to neni rejze se zvukem vysavace! Ale ono to jezdilo a jezdilo. Lil se do toho benzin a obcas se zkoukly ventily. Ono to melo na rozdi od serie 3x ulozenou kliku, takze to slo tocit. Rekl bych ze na dobu kdy ses narodil to byl docela vyjimecny stroj! Podle profilu jdi dost starej na to, abys pamatoval ze za komancu se jezdilo i v zime - a nebylo to zadny hrdinstvi!
Jenze to nemelo starter a kdo ze zdejsich hrdinu by to umel vubec nakopnout!
Jo a co se tyka zaruky: podle novinky v pripravovanem.O.Z.zaruka povinne pul roku, ostatni bude nadstandard podle uvazeni prodejce.

Naposledy editováno 09.05.2013 19:42:29

2 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 19:55 | Nahoru | #50
možná by nebylo špatné se vrátit krapet k tématu..

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 20:04 | Nahoru | #51

hrnous píše: možná by nebylo špatné se vrátit krapet k tématu..



OK - už sa třasu, jak si kúpim 350ku s Euro 5 za 60 nebo 70 tisíc. No už na to čakáááám a se mnú zástupy a zas se bude nocovat před obchodem. Hit roka. Otázka kterého. Nedávno, asi před rokem v lednu psali, že to března budú lakovat díly prototypa. Zatím eště nic nikdo nalakované neviděl, tož je otázka, kdy se dostanú k temu vstřikování. V keré pětiletce.

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 20:08 | Nahoru | #52
hrnous> rozodne lepsi tripade nez New pionyr lade in PRCH

jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 20:12 | Nahoru | #53
to ano, ale srovnávej to spíš s mustangem.... dandy už jawa stejně nebyla

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 20:16 | Nahoru | #54

pesastor píše: dva_hrnce> ano, seriak mel.28 koni. Ale Lada Stajner postavil 3 kousky dvouvacky v.kejvacce a na 19" kolech. Jednu z nich jsem mel. A to melo opravdu 50 koni a zmerenejch 180km/ hod. Ten muj kousek zmizel pred 20 lety, kdyz jsemsi myslel ze koncim s motorkama. Jeden je obcas k videni v Horicich na Tourist Trophy.
Bylo to neco uplne jineho nez co pred 2 lety postavil p.Chalupnik na sestnactkach a se seriovym motorem!



ty jo, 180 bych s kejvačkovým rámem a podvozkem jet nechtěl...těch 120 je až až.
mělo to nějaký zásahy do podovozku, krom těch 19tek kol?

jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 20:42 | Nahoru | #55
Všichni z toho máte jenom prdel, přitom je lepší že se děje něco, i když je to možná neefektivní a kdoví jaké eště než kdyby sa dělo prd a čekalo až rus poví stop, nemáme zájem..

jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 21:00 | Nahoru | #56
já myslim, že to má smysl hlavně z toho důvodu, že bude zajištěnej odbyt v těch zemích, kam se to furt vozí i když začnou strašit s emisníma limitama. Tim, že to udělaj i pro ČR, tak můžou prodat o pár kousků víc, ale hlavně bude jistota prodejů v ostatních zemích po delší dobu. Za mě pokud by to byl calif, nebo fourka, tak se mi to líbí. Klasická 640 mě nikdy nechytla a ani bych si jí novou nekoupil.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 21:11 | Nahoru | #57
Hrnous> Dobře, díky za popis a vysvětlení uznávám, že by to fungovat mohlo.
Ale upřímně, novou třindu za 60-70 tisíc bych si ve stejným podání jako se vyrábí 20 let nekoupil. Já mám taky plán na úpravu, ale nezahrnuje to nic s homologací, protože na to prostě nejsou peníze. A chci vidět Jawu, která ty peníze má. Nerozumím tomu, proč se jawa vždycky sere tam kde je největší konkurence, ale tam kde BYLI díry v trhu, tam nesáhla. Tohle kritizuju už asi dva roky.

Chce to nové odpružení, vzadu centrál, novej design, novou palubku, a hlavně novej rám - ten co se na 350/640 je totálně na nic. Čz 175/180.487.xx má oproti 350/63x rám zázračnej. Nemluvě o motoru, kterej se tak překopat, že by to bylo na vývoj novýho motoru. Přemýšlel jsem co všechno by bylo potřeba udělat. Došel sem k tomu, že to je od airbox,karburátor, jazýčky, válce, písty, kanály, kliku k převodovce. To všechno by chtělo překopat. A taky se přiblížit ke čtverci. Takový nějaký mám plán já, ale je mi jasný, že je to spíše pro zábavu a zápal než pro něco vážnějšího.

Rád bych tomu fandil. Ale myslím, že šance na to aby tím jawa udělal díru do trhu nejsou moc velký.. Když to bude maloobjemová motorka do 500ccm. Moderní, konkurenceschopná, uznám ano, ale takhle.. Je to škoda, mrzí mně to. Snad se mýlím..

jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 21:16 | Nahoru | #58
Takových prohlášení Jawy už bylo ...na co si kupovat novou třindu za 60-70 tyček, když je to pořád jedna a ta samá třinda, jenom o něco víc navoněná bída, a když trh s ojetými motorkami je plný jawáckých 350tek za cenu do 15 000 kč ...jinak proti třindě nic nemám, sám jsem na ní dlouho jezdil, motorka je to dobrá, ale novou bych si ji za tu cenu, za jakou se prodává, rozhodně nekoupil...

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 21:27 | Nahoru | #59
xBaryk> U nás je bohužel nedostatek opravdu vzdělaných lidí. Formální vzdělání na vedení společnosti NESTAČÍ.

jawa 350 - legenda stále pokračuje

9.5.2013 v 23:46 | Nahoru | #60
Drzim Jawe palec. Za novou 350 bych par korun pustil ale chtel bych ji ve stylu 639. Nemuzu zapomenout na tu nadhernou cervenou. Tu sem mel radeji nez svoji black stylku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist