v nejnapnutějším místě mi nechal průvěs 2,5cm podle manuálu a stejně ve dvou místech je průvěs jenom cca 1cm,najel jsem na řetězovce 1000 km a je to pořád stejný
200-300 km jsem to zajížděl,
chtěl jsem to v místě kde je průvěs 1cm povolit,ale zase by vznikl větší průvěs kde to už bylo na těch 2,5cm
prodejce řetězu mi napsal že nikdy nebude průvěs řetězu ve všech místech stejný, vždy bude napnutý v jedné poloze více a v druhé méně - jedná se o standardní věc,že řetěz nemůže prasknout,ani to nebude mít jiný vliv na motorku..
takže se ptám,máte někdo s tímhle zkušenost?
dělalo vám to taky když se měnila nová řetězovka?
nebo se to ještě povolí stejnoměrně?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí
HornisGSX píše: pylot> ty vogo zajíždět řetěz tomu se budu ještě zítra řehnit
a až se jednou dozvíš o zajíždění novejch brzdovejch destiček, čeká tě tejden smíchu
Řetěz žádné z těhle pravdiel nemá - prostě se sedne a jede, fajn, za cca 1000km se povolí-sedne si a dotáhne se, ale není tozajíždění v pravém slova smyslu...
btw-jak může mít řetěz stejný průvěs třeba u rozety nebo u sekundáru? Jde snad o průvěs ve stejném místě na jiném úseku řetězu a ten by se měnit neměl.
Nejdriv dotaz:
Dobrý den.
Kolem řetězu koluje spousta polopravd a mě by zajímalo, jak je to se zajížděním nového řetězu. Je nějaký důvod chovat se k řetězu na motocyklu prvních pár set kilometrů šetrněji a čekat až si na sebe kontaktní plochy sednou, nebo je možné řetěz hned od začátku plně zatěžovat a kontaktní plochy si sednou stejně dobře i při ostrém nasazení hned od novoty? Děkuji.
A odpoved:
Dobrý den,
na váš dotaz ohledně zajíždění řetězu sděluji následující:
Ve vašem dotazu není specifikován typ řetězu a proto musím odpovědět trochu zeširoka.
Pokud je používán řetěz s KSJ pouzdry (řetězy jsou uvedeny v katalogu ČZ), pak je řetěz tak konstruován, že se
může využívat na plný výkon bez nutnosti zajíždění. Tyto pouzdra jsou totiž při výrobě speciálně tvarována v otvoru,
aby měly v sestavě řetězu přímkový dotek s čepem. Ostatní takto netvarovaná pouzdra standardního válcovitého tvaru
otvoru se po montáži do řetězu zdeformují a mají tedy s čepem „nepřímkový“ styk. U těchto řetězů (a těch je většina na trhu)
je prodlužování řetězu v provozu větší. Takový řetěz se sice také může provozovat bez zajíždění, ale není to pro životnost řetězu
to nejlepší. U řetězů, kde nejsou použity KSJ pouzdra, bych doporučoval cca 100 km volnější jízdy. Tímto opatřením si
prodloužíte životnost řetězu. Je to obdobné jako u každé jiné nové strojní součásti, že zajíždění není na škodu.
Kazdy necht si z toho vezme co potrebuje.
2 reakcí na tento příspěvek Řetězová sada a napnutí
P.S.: Mohla by to teoreticky způsobovat i ohnutá výstupní hřídel převodovky, ale tam by ta frekvence změny průvěsu řetězu při otáčení kola byla daleko vyšší - cca 3x.
Naposledy editováno 06.05.2013 21:08:04
1 reakcí na tento příspěvek Řetězová sada a napnutí
nemohl by změřit napínací kostky na kyvce jestli je každá jiný rozměr?
já naměřil jedna 45mm a druhá 40mm..
díky..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí
Zbyněkm píše: nemá někdo stejnou mašinu jako já?
nemohl by změřit napínací kostky na kyvce jestli je každá jiný rozměr?
já naměřil jedna 45mm a druhá 40mm..
díky..
Kostka na levé straně u rozety má skutečně 40mm
Kdežto kostka na pravé je široká 45mm
A kdybych to nešel změřit, tak bych si ani nevšiml, že tu kostku na pravé straně mám otočenou Na funkci to ale nemá vliv, tudíž na to hrabat nebudu Kecám budu, ale až se mi bude chtít
1 reakcí na tento příspěvek Řetězová sada a napnutí
Naposledy editováno 08.05.2013 08:53:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí
dewwil píše: Kupuju jen D.I.D. řetězovky (530 ZVM2) a kola SunStar(origo z výroby) a nikdy žádnej problém, kdybych tu zmínil svůj nájezd na mý řetězovce, kterou mám na moto od března 2009 do teď a mám ji v půlce životnosti tak vás šlehne a všude skoro stejnej průvěs +- 0,5 - 1cm, ale to je v toleranci, v životě jsem neviděl řetěz, kterej měl v jakékoliv poloze stejnej průvěs, prostě je tam hodně spojů s tolerančními vůlemi a ty se nasčítaj a ve finále něco hoděj...je to normální jev
takže se toho nemám bát když ukazuje na dvou místech průvěs cca 1cm,někde 2cm a zbytek je v pořádku podle manuálu na těch 2,5??
dneska to povolím na místě nejmenšího pruvěsu a když to bude dělat aspoň těch 2-2,5 tak to nebudu řešit a snad to něco vydrží..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí
HornisGSX píše: pánove zajíždějte si řetízky jo a olej v motoru si zajíždějte třeba taky když vás to baví!
je to největší krávovina jakou jsem kdy slyšel...
pylot: jo no uplně se zaběhnou pokud se dostaneš do prašného nebo deštivého provozu...
největší kravovina jsi ty, takovou kterou jsem ještě nikdy neviděl
PS: zajíždění řetězu samozřejmě není třeba pokud ti nevadí, že ho tím předčasně zmaříš, nerovnoměrně ho nataháš atpd.... Samozřejmě, pokud mám jako koníček měnit každý rok řetězovku, noproblemo...
díky lidem jako ty, je na trhu tolik zoufalých stroj v zoufalých stavech... tvůj přístup jen k posranému řetězu, je toho důkazem.
to mi třeba dělá běžně, když dávám nový řetěz... Po ujetých pár stovek km v klidu, se vůle uvolní, řetěz si sedne, přestane poskakovat a pak se jeho průhyb měří lépe....
kdybys byl kokot jako Hornis, a jezdil s novou řetězovkou jako kokot, akorát bys ty nerovnoměrnosti zhoršil... Pak je to zábava s takovým řetězem žít.
Sadu člověk vymění jednou, dvakrát za životnost motorky (do tý doby ji buď stejne rosekáš, nebo prodáš) ,takže suma sumárum, X2 kroužek sadu od D.I.D. jsem pořizoval za 4300,- kč a sundával origo řetězovku co na 954ce byla v 28tis km (ještě by pár tisíc dala, ale nemám důvod vše dojíždět do mrtva). Jedinný co mě opravdu trápí, jsou pneumatiky (sezóna/nová sada), ostatní je totálně zanedbatelný.
hodilo se to na stojan,rozeta byla ok,kolo šlo taky rovně,řetězovka taky nějak neskákala jak píše Kamy,za jedna a v pohodě..
udělal se teda průvěs 3cm a dalo se to jak má,měřil sem to šuplerou na obou stranách kostek na mm přesně..
na stejným místě jsem to potom přeměřoval šuplerou ve středu řetězu a průvěs je dvě místa 2,6-2,7 cm a další 3-3,3 cm na stojanu,v manuálu na mou motku je průvěs na stojanu 2,5-3 cm
takže rozdíl 0,7cm což je super..
tak to asi nechal v servisu více napnutý nebo nevím..
jezdil sem dneska a dokonce i jízda byla plynulejší bez většího cukání..
potom si to přeměřím po nějakým tom km jak to vypadá a snad to bude ok..
díky všem za koment a pomoc..
prodejce kde jsem kupoval řetězovku profesionální přístup a pomohl aby se to vyřešilo..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki zx9 chrastí spojka Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... | Pavelzx9 | 5 | 27.10.2024 v 18:24 Kohlstein |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 7 | 24.10.2024 v 10:36 Ozzy_ |
První servis Kawasaki ZX-6R Ninja | kuddla | 13 | 21.10.2024 v 17:49 Krautkopf |
Kawasaki zx6r Kawasaki ZX-6R Ninja | kut | 4 | 1.10.2024 v 18:59 Pixik09 |
ZX6R 05-06 vzdochovy neco pod spojkou Kawasaki ZX-6R Ninja | kosta636 | 13 | 28.9.2024 v 12:21 Kohlstein |