Máte s ním někdo zkušenost?
Když uvedete NE, napište proč!
Stupidní, nevěcný a nicneříkající připomínky budu mazat. Komu se to nelíbí, klikněte na tlačítko zpět, a znovu sem nechoďte.
Naposledy editováno 05.05.2013 22:59:22
4 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...
Stev>
No vidíš, já už olej budu vybírat a doporučovat podle užití, době jízdy atd.. přišlo mi to, že jedině tak můžeš vybrat optimální olej.
Ale bordel v tom je, to souhlasím. Ono dneska minerál může bejt stejně kvalitní jako syntetickej, viz. slavná americká novela zákona o minerálních olejích a specifikacích API..
Já třeba nechápu proč mám v manuálu specifikaci API a ne JASO, když pro japonsko je JASO..
Protože u specifikace API se dozvíš jak olej snižuje spotřebu paliva a kdesi cosi, ale jak je dobrej například pro spojku už se nedozvíš..
Ale obecně můj názor na věc je takovej, že do novýho motoru řídkej olej, a postupem času (zvětšování vůlí) olej hustší, pak to budu vybírat podle použití vozidla.
0W20? Není to na racing užití nějak málo? w20? (Tak zas určitě záleží do čeho..)
Právěže v tom oleji budou působit faktory jako teplotní odolnost olejovýho filmu vůči trhlinám a podobně. Z toho prostě soudím, že mnou uvedený "lepší" olej w50 je lepší, ale uznávám, asi jen do extrémních podmínek.
Jako souhlasím, že o tu viskozitu, když ji splníš v nějakém rámci až tak nejde, jde tam spíš o ty estery..
Naposledy editováno 04.05.2013 22:58:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A znova olej!...
chiro2 píše: Jo, stáčenej. Ale třeba 10w40 už je taky za tuhle cenu když nevěříš stáčenýmu. Navíc, do těch "originál pixlí to taky někde musej stáčet
Vim ze 10W40 je levnejsi, ale ja chci do VTR 15W50 aby ho tolik nezralo a protoze pri pomale jizde se zahriva na 105 stupnu a za chladneho pocasi nejezdim.
e: koukám že už jsi to o viskozitě psal ...
Naposledy editováno 04.05.2013 23:13:54
SirIndy píše: Vim ze 10W40 je levnejsi, ale ja chci do VTR 15W50 aby ho tolik nezralo a protoze pri pomale jizde se zahriva na 105 stupnu a za chladneho pocasi nejezdim.
Jasné, beru 15w50 taky protože je husčí a do starýho Husara 04 a EXC 06 bych řekl vhodnější. A jsem s olejem spokojen Určítě jsou lepší oleje, ale proč měnit něco co funguje a nestojí to ranec .
Podívej,já už jsem léty unaven vysvětlovat každý týden někomu pořád dokola něco,co je od začátku nevysvětlitelné.
Ty seš proště přesvědčenej,že tomu rozumíš a že činíš dobře a není síly,která ti to vymluví. Hodíš vlákno,dotaz a místo akceptace názorů se dohaduješ. Proč bych do toho měl jít? Aby to přerostlo do roviny napadání a přestřelek?
Už ted máš pocit,že tě provokuju,jak jsi psal,ale není to pravda.
Mám CBR léta. měl jsem jich několik. Jednu dokonce s 125.000km.v Brala si cca deci na tisíc km. Pokud bude brát litr na tisíc,km,tak dám z nouze 15w50,jinak není důvod.
Napíšu ti to asi takto: dejme tomu,že máš doma spotřebič,který bere ve svém provozu 2-8Ampér.
Čím zajistíš jeho lepší jištění? 10A jističem,nebo 16A?
S oleji je to podobné. Vysokorozsahové oleje jsou "univerzály". NAč rozmělňovat dobré vlastnosti nejpoužívanějšího pásma pásmy,do kterých se nedostanu,na úkor toho,v čem jezdím?
Vždy je lepší olej pásma,které používám. Proto píšu,že bych tam dal 10w40.
Kdyby to fungovalo,jak píšeš ty,tak by výrobce dělal jeden olej s viskozitou 0W60 a bylo by po prdeli.
Rozdíl cen stejného typu oleje,různé viskozity je nula nula nic,mnohdy je shodná. Proč tedy výrobce dělá jeden typ oleje v tolika viskozitách? Odpověz si sám.
To,co tu píšu,nechci s tebou polemizovat. Dostal jsi to,a je na tobě,jak s tím naložíš. Přesvědčovat mně není proč. Přesvědčuješ jen sám sebe,nikoho jiného. Je to tvůj boj,tak se podle toho zařiď a netahej mně do své vnitřní bitvy.
2 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...
Poznámka: Já se ale od začátku ptal, na zkušenosti s olejem Eneos. Vy jste se mě zeptali proč, já sem odpověděl taky proč si to myslímm nic víc. .
Jo, promazal jsem příspěvky, který jsou absolutně mimo, a nehodlám číst sračky hned po ránu, na to sem se dobře nevyspal.
Naposledy editováno 05.05.2013 08:57:54
1 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...
Nemám ani zájem psát ve vlákně,kde řádí cenzůra.
Tohle je podle Tebe rozumnej příspěvek?Chiro2 píše: xBaryk> Koukám že to tu čistíš jak malý děcko drobky, než příjde máma a uvidí to.
Jo, 20.
Naposledy editováno 05.05.2013 09:00:20
Edit: Mazané příspěvky nebyla reakce na tebe a četl jsi je už včera, tak nechápu Tvojí cenzuru, ale máš na to samozřejmě právo. Hawk.....
Naposledy editováno 05.05.2013 09:01:37
1 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...
Mažu to proto, kdyby se náhodou o tom chtěl nějakej člověk co ho zajímá, něco dozvědět tak ať může číst jen věcný příspěvky.
Prackar> Jedinej trošku normální jsem nesmazal!
Naposledy editováno 05.05.2013 09:05:03
xBaryk píše: Děláš si srandu?
Jo, 20.
Nedělám si srandu. Každé promazání vytrhává z kontextu to,co ten dotyčný píše. Ty jsi nezažil bolševika,ty bereš svobodu jako samozřejmost. My starší ovšem ne.
Typoval jsem tě na 18, i když jsem psal do 25ti.
Pro tvoji věkovou skupinu je typické,že je vám vše jasné a jen vy víte,"KDE JE MAPA". Asi jsem býval taky takový.
Podle mně bys příště neměl vlákna otevírat. Vy mladí si přeci vše vygooglíte,tak nač se ptát starých volů,co jezdí teprve 30 let. Co ti mohou vědět o olejích a motorkách,že?
Tímto tady opravdu končím a docela mě mrzí,že jsem sem vůbec lezl. Dalo mi to jen to,že chápu stav naší společnosti. Ta je totiž přesně odrazem toho,jací jsou jednotliví lidé. Tak hodně km bez nehody a čus. Já jdu na moto.
Naposledy editováno 05.05.2013 09:06:46
1 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...
Ale pardon, Ty bereš za rozumenj příspěvek to, že chrstnu olej do křa, a potom Ti ho Chiro přijde stočit z potoka.... Za poslední příspěvek díky, aspoň někam jsme se dobrali.
Znova: Ptal jsem se na olej ENEOS, počet odpověďí?: 0
Já chápu stav motorkářů.cz a nelíbí se mi čím dál víc. Jinak svoji občanskou povinnost si plním více než dobře, jestli Tě to zajímá. A Řeknu Ti jaká je. Prolhaná, vypočítavá, hloupá a dalších x deset dalších věcí. Tohle tady s tím ale nemá nic společnýho. Já se jen snažím aby to vlákno bylo v nějakým stavu, a ne zasypaný sračkama.
Tobě přeju taky mnoho najetých km.
Naposledy editováno 05.05.2013 09:11:37
Několikrát ti bylo napsáno, že ten olej neznám. Ani nikdo jiný ti ho nějak nedoporučil!
Vím co dávám za olej, za stejnou cenu, je osvědčenej tak proč to měnit. To jsem ti taky psal. Příjde ti že píši příspěvky, který nejsou věcný?? A že si s Pračkou uděláme prdel o stáční... No a nakonec, že sechováš jako umanutej cucák a mažeš co se ti nehodí do krámu, tak to je holej fakt. Věcných vláken o olejích je tu nespočet. Založil jsi další aby jsi měl "TO SVOJE" na rady nedáš, tak se třeba poser. Mě je to buřt. Každej k tomu musí asi dospět sám. Já nemám zapotřebí tu ztrácet čas a myslím , že Prackarr taky ne. Takže by jsi měl bejt rád za každej příspěvek , i ten co se ti nebude líbit nebo se vymaňuje Tvému názoru. Čus...
1 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...
Naposledy editováno 05.05.2013 09:23:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A znova olej!...
xBaryk: ...Za další, psal si, že 10w bude lepší jelikož se bude líp čerpat při studeným motoru (0-20 stupňů). Já jsem Ti hodil tabulku, že to tak není, lže tedy ona, nebo Ty, nebo Santa klaus?
Jak koukám na tu tabulku, tak prackarrův výrok potvrzuje. Což je pochopitelné, protože v tom má pravdu. Jak jsi přišel na to, že to ta tabulka vyvrací?
1 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...
kup to co splňuje specifikace tvé mašiny (btw pro naše podmínky je nejčastější spíš 10W40)
protože to je zárukou toho, že to bude fungovat tak jakmá, a né kecy Pepy Franty, Miloše a bůh ví kdejkého hňupa tady...
anketa zbytečná, vidno že je zde příliš mnoho Frantů a Pepů.
Naposledy editováno 05.05.2013 09:46:19
1 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...
1 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...
Naposledy editováno 05.05.2013 11:52:14
Ne všechny servisy, kde kurví motory, to dělají tím, že vymění půlku náplně a účtují celou. Taky lijí ze sudů značky A olej značky B. Jsme v ČR, to není nic proti nikomu a jeho podomnímu prodeji oleje.
Padělaný může být olej v lahvi stejně jako v sudu.
1. Některé dobré oleje, např. Enil, nejsou v ČR vůbec známé a to neznamená, že jsou špatné.
2. Mezi oleji se stejným označením např. 10W40 jsou VELKÉ rozdíly v kinematické viskozitě při pokojové teplotě a pracovní teplotě v motoru. Tohle byste měli řešit, ne "kolik W kolik"
je dnes snad skoro jedno co za noname olej koupíš, všechno se to leje z jedné hadice a jde jen o to jaké flašky s jakým logem!!!!!
PS ke všem ostatním:
Já nevím jaky vy, ale už sem četl nespočet servisních knížek, a vždy se shledávám s předpisem API a SAE..... nikde nevidím předepsaného výrobce....
výrobce "když už" je jen "DOPORUČENÝ" ....
předepsaná je vždy jen kvalita
a jen tak mimochodem.... Motul či Castrol a spol nejsou výrobci Jen prodejci...
ale chápu, že 80% hlasujícím ve vlákně ten rozdíl stejně nic neřekne
Naposledy editováno 05.05.2013 15:04:10
1 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...
3 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...
tpsenda píše: Eneos je naprosta spicka, a ty kecy tady tech mistru, ktery ten olej v zivote nepouzili jsou jen vykriky do tmy. Pouzival jsem tento olej nekolikrat, ve velmi zatezovanych motorech a vzdy to bylo vsechno v poradku. Rekl bych, ze je mnohem lepsi nez tady modla oleju Motul.... Bezproblemu do toho jdi. Jen me dostals tou cenou, protoze tento olej vetsinou patri mezi ty nejdrazssi... Hodne je pouzivany v Australii, jak rikam nikdy zadny problem.
xBaryk píše: Tak chci lepší olej než 10w40, ten je sice dostačující ale 15w50 lepší, u nás teploty, zejména v létě pod -20 nepůjdou , ale větší větší teplotní zátěž je akorád k dobru.
No a hlavně jde o to, že je to esterová syntetika (tedy ta nejlepší).
V manuálu mám uvedeno 10w40 API SF/SG, což ale nechápu protože to byla právě japonská čtyřka, která založila specifikaci JASO.
Lákává cena je pro mě 180 kaček za litr. Minule sem bral castrol litr za 350... (Nekupoval sem osobně, lil mi ho tam někdo (servis))
10W40tek pod 2 kila si muzes koupit celou radu vcetne toho castrolu co te posledne stal 350 kacek. Kdysi jsem si delal seznamek. Ted treba jezdi (na okruhu) moje prskafka Repsol za 189 kc/l a jak si chrochta .
Edit: Z oleju se dela porad strasna veda, pritom podstatny v prvni rade je, aby byl olej pritomnej, a v druhy rade aby se motor dostal setrne na pracovni teplotu. Zbytek sou detaily pod rozlisovaci schopnost kohokoli. Ale zas je ve forech kde se resi jestli je kyselejsi olej na jare nebo na podzim, jestli je 40 horsi nebo nepsi nez 50, a cim chcipat motorky celkem sranda
Naposledy editováno 05.05.2013 21:59:28
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dílenská příručka CBR600F 2007 Honda CBR 600F | Horis9725 | 5 | 17.9.2024 v 12:30 Krautkopf |
Map senzor Honda CBR 600F | Alessandro600 | 0 | 8.9.2024 v 00:55 Alessandro600 |
Žárovky CBR 600 f pc 25 Honda CBR 600F | seetron | 2 | 1.9.2024 v 19:56 ja1 |
odpružené padací protektory [1, 2] Honda CBR 600F | pepe363 | 32 | 20.8.2024 v 20:16 kratkej01 |
bezstarostnost [1, 2, 3, 4] Honda CBR 600F, Husqvarna Svartpilen 701 | ILA | 92 | 12.8.2024 v 04:21 MedWed |