Tak se chci zeptat, zda ještě platí zásada pacta sunt servanda a já si tím dopisem můžu vytřít řiť, aaaneeeebo Čechistán style můžu jenom držet hubu, šoupat nohama a platit za něco, co bych nikdy nepodepsal?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může pojišťovna zpětně zvýšit povinné ručení?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může pojišťovna zpětně zvýšit povinné ručení?
Nic víc k tomu nepotřebuji.
Žádný důkaz,že to tak skutečně je.
Proč? Protože drobná stavba je na "oznámení".
U povinného ručení je to při změně vlastníka stejné. Mám "oznamovací povinnost". Tak proč bych ji měl ještě dokládat,když nemusím?
Proč píšeš o hře se slovíčky? Zákon o pojištění vozidel hovoří jasně. "oznámí". Kdo si tedy hraje se slovy? Já,když cituji přesně zákon,nebo pojišťovna,která si překroutí slovo "oznámí " do slova "doloží"?
1 reakcí na tento příspěvek Může pojišťovna zpětně zvýšit povinné ručení?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může pojišťovna zpětně zvýšit povinné ručení?
CZepelin píše: dneska si uděláš smlouvu přes internet sám a je jen na tobě, jaké údaje tam napíšeš. Jestli ale zadáš úmyslně nesmysly a pojiš´tovna na to po čase přijde, samozřejmě to musíš doplatit. A tak je to správně, ne?
Pokud to je na mne:
četl jsi úvodní příspěvek? Specielně slova "pracovník na pobočce"?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může pojišťovna zpětně zvýšit povinné ručení?
FiZzeR píše: Tuhle část nechápu, v jedné větě si sám odporuješ...?
Podepsal jsem smlouvu, v které je uvedena výše pojistného x, a teď (po třech měsících od podpisu smlouvy) mi došel papír, dle kterého se pojistné mění na částku x+50% a já tedy mám nedoplatek. Podotýkám, že kdyby mi jako pojistné stanovili onu částku x+50% už při podpisu smlouvy, nikdy bych na to nepřistoupil.
Kdepak, neodporuju, píšu, že ti zkontrolovali smlouvu, kde jsi nesprávně uvedl bonusové měsíce, rozhodl ses využít kombinaci dvou akcí, která není přípustná. Každá pojišťovna má v obecných nebo zvláštních podmínkách uvedeno, že pokud zjistí změnu okolností, má právo na doplacení pojistného.
V dopisu, kterým jsi založil toto vlákno, jasně píšou, že ti mění roční vyúčtování a proč. To jsi nezpochybnil, takže se připrav na to, že za LETOŠEK ti přijde vyúčtování NA KONCI OBDOBÍ a že to budeš povinen doplatit.
Vypovědět smlouvu okamžitě můžeš např. depozitem a to ti to vyúčtování předloží hned
Nikde není napsáno, že ti mění smlouvu, mění ti bonusové měsíce z fiktivních, které jsi chtěl uplatnit, na skutečné /nižší/. Tím je dána cena, na smlouvě se VÚBEC nic nezměnilo.
rrss píše: Kdepak, neodporuju, píšu, že ti zkontrolovali smlouvu, kde jsi nesprávně uvedl bonusové měsíce, rozhodl ses využít kombinaci dvou akcí, která není přípustná. Každá pojišťovna má v obecných nebo zvláštních podmínkách uvedeno, že pokud zjistí změnu okolností, má právo na doplacení pojistného.
V dopisu, kterým jsi založil toto vlákno, jasně píšou, že ti mění roční vyúčtování a proč. To jsi nezpochybnil, takže se připrav na to, že za LETOŠEK ti přijde vyúčtování NA KONCI OBDOBÍ a že to budeš povinen doplatit.
Vypovědět smlouvu okamžitě můžeš např. depozitem a to ti to vyúčtování předloží hned
Nikde není napsáno, že ti mění smlouvu, mění ti bonusové měsíce z fiktivních, které jsi chtěl uplatnit, na skutečné /nižší/. Tím je dána cena, na smlouvě se VÚBEC nic nezměnilo.
Ale já jsem neuvedl žádné bonusové měsíce a už vůbec ne nesprávně, pracovník pojišťovny mi bonus převedl z tátovy smlouvy, což je údajně nějaká nabídka pojišťovny. Ten bonus je dle pojišťovny 118 měsíců. Ovšem můj dosavadní bezškodní průběh na mé původní smlouvě, tj 22 měs, k tomu pracovník pojišťovny nesprávně přičetl, alespoň takhle jsem to pochopil. V následujícím odstavci je z 118 měsíců najednou pouhých 61 a těch 22 mi k tomu přičítají, ačkoli o odstavec výš uvedli, že to nelze...
Naposledy editováno 11.04.2013 19:44:37
1 reakcí na tento příspěvek Může pojišťovna zpětně zvýšit povinné ručení?
Rikytik píše: ...jenže co brání na základě §12 Pojišťovně chtít vidět doklad, že tomu tak je?...
Nic. Stejně tak jako nebrání kupříkladu mně chtít po prackarr, aby mi jeho žena ukázala kozy. A prackarr mě následně s podobným přáním pošle do hajzlu, protože na něco takového nemám NÁROK. Stejně jako nemá pojišťovna NÁROK na to, aby ji kdokoliv pro účely zániku pojistné smlouvy dokládal prodej vozidla.
Věřím, že tento příklad to objasnil dostatečně a dál se o tom nebudeme bavit.
2 reakcí na tento příspěvek Může pojišťovna zpětně zvýšit povinné ručení?
freedom ti odpověděl moc pěkně a gorby je naprosto mimo, pojišťovny mají dávno malým písmem v obecných nebo zvláštních podmínkách větičku, že převod registrace musí být dokončen a že to musíš doložit - nechceš-li, tak se u nich nepojišťuj - jak prosté, krása volného trhu :)
rrss píše: fizz: nevím, cos vyeditoval, ale i ve formě, v které to teď zůstalo, je jasné, že někdo udělal chybu, původně jsi psal o tom, "zda má pojišťovna nárok zpětně" a najednou vidíme, že ti nikdo nic nemění za loňsko, prostě ti jen na konci období doúčtují, to mohou a také to udělají. Z původního dotazu i dopisu je jasné, že to tak je - že jsi jen neuměl číst a chceš stádo, které ti potvrdí tvůj mylný názor.
freedom ti odpověděl moc pěkně a gorby je naprosto mimo, pojišťovny mají dávno malým písmem v obecných nebo zvláštních podmínkách větičku, že převod registrace musí být dokončen a že to musíš doložit - nechceš-li, tak se u nich nepojišťuj - jak prosté, krása volného trhu :)
Pokud myslíš ten obrázek, tak jsem "vyeditoval" identifikační údaje, ty k tématu nejsou relevantní.
Už mne nebaví to tu každému znovu opakovat, jedná se o současné pojistné období, kdy pojistnou smlouvu sestavenou pracovníkem pojišťovny (!!) jsem podepisoval začátkem ledna, přičemž cena byla cca 2100/rok, a teď mi přišel dopis, že mi tu pojistnou částku mění na cca 3200, tj. zpětně mění již podepsanou smlouvu. Já chtěl vědět, zda na to má pojišťovna právo a jak se proti tomu bránit - jednostranně měnit podmínky v již běžící smlouvě mi přijde poněkud nefér.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může pojišťovna zpětně zvýšit povinné ručení?
t_freedom píše: problém je v tom, že i ten na pobočce posílá většinou tzv. návrh smlouvy...to je právě proto, že pak někdo na centrále kontroluje data ...myslím, že ti to nárok na "bludy" co ti nabídl neposkytuje. Zároveň však si myslím, žes byl uveden v omyl a můžeš odstoupit...
Ok, to jsem chtěl slyšet.
Každopádně už je to v řešení, předvčírem jsem to předal tomu dotyčnému, tak čekám s čím přijde.
FiZzeR píše: Pokud to je na mne:
četl jsi úvodní příspěvek? Specielně slova "pracovník na pobočce"?
já jsem to myslel obecně, ale možná to v tomto případě podělal ten za přepážkou. No každopádně jsem zvědavej, jak to dopadne, jednu dobu jsem byl s ČP v pracovněprávním vztahu ale neměl jsem na to žaludek
Důležitý je bejt schopnej všechny tyhle kravinky o bezeškodním atd. doložit.
rrss píše:
freedom ti odpověděl moc pěkně a gorby je naprosto mimo, pojišťovny mají dávno malým písmem v obecných nebo zvláštních podmínkách větičku, že převod registrace musí být dokončen a že to musíš doložit - nechceš-li, tak se u nich nepojišťuj - jak prosté, krása volného trhu :)
mimo seš ty, Gorby má pravdu - do obchodních podmínek si můžu dát co chci, třeba že kašlu na 2 roky záruku protože mě nebaví je řešit - ale protože to jasně stanoví zákon tak můžu akorát držet hubu a zákon respektovat i když se mi to nelíbí, v opačným případě mě u případnýho soudu svlíknou i z kalhot a zaplatim všechno včetně drahejch právníků, ušlejch zisků apod. A to nemluvím o bonusech jako je ČOI a podobně...
Fizzer: pokud vím tak při jednostranné změně ceny ze strany pojišťovny (to může, i když ne zpětně vyjma pár vyjímek) můžeš tuším do měsíce na návrh nepřistoupit a smlouvu ukončit bez sankcí. Oni to podávaj jako že jsi jim podepsal smlouvu bez ohledu na cenu, kterou dodatečně změněj - vpodstatě taková bianco směnka.
Podle mě tě uvedli v omyl jak už tu někdo psal, což bys měl mít doložený i papírem od nich s cenou, ze kterýho to bude evidentní. Vím že tohle je možný v případě nehody a následnýho plnění nebo zamlčení malusu/nedodržení bonusu, ale v tomhle případě bych se asi taky hádal, uzavíral si to za jiných podmínek.
A nezapomínej na to, že zákon velice často stojí na naší straně, jen o tom lidi nevědí a velký instituce toho rádi a často zneužívají.
Viz např. O.Z. § 49a:
Právní úkon je neplatný, jestliže jej jednající osoba učinila v omylu, vycházejícím ze skutečnosti, jež je pro jeho uskutečnění rozhodující, a osoba, které byl právní úkon určen tento omyl vyvolala nebo o něm musela vědět. Právní úkon je rovněž neplatný, jestliže omyl byl touto osobou vyvolán úmyslně. Omyl v pohnutce právní úkon neplatným nečiní.
1 reakcí na tento příspěvek Může pojišťovna zpětně zvýšit povinné ručení?
Pawka píše: u pojistovny je tezky to ze ti nikdy neukazou presny mozny ceník. maximalni ceno 100% ti ukaze kde kdo,ale maximalní slevu pobocky uz nikdo. treba sem rekl ze na j21 chci nejnizsi ehodove plneni 12/12milionu, nechci zadnou asistenci v pripade nehody,ten kilak to donesu, nechci pojisteni ridice,nechci pojisteni zveri. no a vysledek krasnych 60kč na rok. je to jen buzerace,co si budem povidat,platime vsichni dohromady obrovskou sumu a kam jezdíme?a jak to vypada? potom je jeste potreba rict co z pojistne častky komu jde do kapsy,kolik procent jde pojistovakovy,pobocce,pojistovne,zbytek 15%statu,tam se to zas dal dělí. nesmyslny system od zacatku az do konce jeho vyznamu,funkci, formy placení
zrovna na limit plneni bych si dal docela pozor .. zavinis z blbosti vetsi nehodu, kde se to potluce navzajem a bude to mit drahy naklad a splacet budes cely zivot .. za tech par usetrenych korun mi to nestoji
1 reakcí na tento příspěvek Může pojišťovna zpětně zvýšit povinné ručení?
Maj v tom bordel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může pojišťovna zpětně zvýšit povinné ručení?
Naposledy jsem využil http://www.klikpojisteni.cz/povinne-ruceni/