globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kroužky
Zdar, když dám na píst 2 kroužky 1. a 2. tak pojede normálně, že ? Ale co se stane když dám 1. a 3. tzn, že druhej vynechám ?
A pak jsou všechny 3 kroužky stejný, nebo jsou jiný ?

Naposledy editováno 07.04.2013 19:23:08
Anketa: Dle Vás co?
1. a 2. kroužek
0%
0
všechny tři
67%
2
je to jedno
0%
0
řešit to jiným pístem
33%
1

3 reakcí na tento příspěvek Kroužky

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2013 v 02:55 | Nahoru | #1
pistni krouzky maji kazdy jinou funkci proto nejsou stejny .Prvni tedy horni je tesnici ma tedy tesnit spalovaci prostor od prostoru pod pistem.Nejcasteji je chromovy. Stredni krouzek je polosteraci ma za ukol dotesnovat co nestihnul prvni krouzek a vracet pod pist zbytky oleje ktery nestacil setrit treti krouzek.Nejcasteji je ocelovy s okosenim smerem dolu. Treti krouzek tedy spodni ma za ukol stirat olej a vracet ho zpet pod pist. Tim ze kterykoli vynechas to jen zhorsis. Snizis sice treni a tim jakoby zvysis vykon ale v beznem provozu to nepoznas.Jina vec jsou specialni zavodni motory na par mth.Tam se pouzivaji jedno ci dvoukrouzkove piaty.Cili zaver tedy je jestli chces vyssi vykon tak tudy cesta nevede

Naposledy editováno 07.04.2013 03:32:40

(reakce na) Kroužky

7.4.2013 v 03:12 | Nahoru | #2

Duritio píše: pistni krouzky maji kazdy jinou funkci proto nejsou stejny .Prvni tedy horni je tesnici ma tedy tesnit spalovaci prostor od prostoru pod pistem.Nejcasteji je chromovy. Stredni krouzek je posteraci ma za ukol dotesnovat co nestihnul prvni krouzek a vracet pod pist zbytky oleje ktery nestacil setrit treti krouzek.Nejcasteji je ocelovy s okosenim smerem dolu. Treti krouzek tedy spodni ma za ukol stirat olej a vracet ho zpet pod pist. Tim ze kterykoli vynechas to jen zhorsis. Snizis sice treni a tim jakoby zvysis vykon ale v beznem provozu to nepoznas.Jina vec jsou specialni zavodni motory na par mth.Tam se pouzivaji jedno ci dvoukrouzkove piaty.Cili zaver tedy je jestli chces vyssi vykon tak tudy cesta nevede



Dobrý, to jsem třeba vůbec nevěděl. To není vůbec na škodu sem občas něco takového napsat
Ale třeba u ČZ jsou všechny stejné, akorát se nesmí otočit opačně.

(reakce na) Kroužky

7.4.2013 v 08:50 | Nahoru | #3

Duritio píše: pistni krouzky maji kazdy jinou funkci proto nejsou stejny .Prvni tedy horni je tesnici ma tedy tesnit spalovaci prostor od prostoru pod pistem.Nejcasteji je chromovy. Stredni krouzek je polosteraci ma za ukol dotesnovat co nestihnul prvni krouzek a vracet pod pist zbytky oleje ktery nestacil setrit treti krouzek.Nejcasteji je ocelovy s okosenim smerem dolu. Treti krouzek tedy spodni ma za ukol stirat olej a vracet ho zpet pod pist. Tim ze kterykoli vynechas to jen zhorsis. Snizis sice treni a tim jakoby zvysis vykon ale v beznem provozu to nepoznas.Jina vec jsou specialni zavodni motory na par mth.Tam se pouzivaji jedno ci dvoukrouzkove piaty.Cili zaver tedy je jestli chces vyssi vykon tak tudy cesta nevede



Vycerpavajici odpoved. K tomu neni co dodat. Jako ctrnactilety majitel CZ 175 jsem spodni krouzek vyndaval presne jak popisujes z duvodu mensiho treni. Byly to ale dohady jestli to jede vic nebo ne.

1 reakcí na tento příspěvek Kroužky

7.4.2013 v 11:50 | Nahoru | #4
to je sice hezký ale co jsi tu napsal platí u čtyřtaktu, vobyč čz 180 je doutakt a tam jsou všechny kruhy stejný

(reakce na) Kroužky

7.4.2013 v 13:18 | Nahoru | #5
Kubeja> Přesně tak- a ke všemu ještě ocelolitinové . Ten třetí tam vratˇ- na výkonu to poznáš v kopci a ve dvou- jako zoban jsem to dělal na 350 a po pár jízdách jsem to vrátil, protože to táhlo méně.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroužky

7.4.2013 v 13:26 | Nahoru | #6

Duritio píše: pistni krouzky maji kazdy jinou funkci proto nejsou stejny .Prvni tedy horni je tesnici ma tedy tesnit spalovaci prostor od prostoru pod pistem. Nejcasteji je chromovy. Stredni krouzek je polosteraci ma za ukol dotesnovat co nestihnul prvni krouzek a vracet pod pist zbytky oleje ktery nestacil setrit treti krouzek.Nejcasteji je ocelovy s okosenim smerem dolu. Treti krouzek tedy spodni ma za ukol stirat olej a vracet ho zpet pod pist. Tim ze kterykoli vynechas to jen zhorsis. Snizis sice treni a tim jakoby zvysis vykon ale v beznem provozu to nepoznas.Jina vec jsou specialni zavodni motory na par mth.Tam se pouzivaji jedno ci dvoukrouzkove piaty.Cili zaver tedy je jestli chces vyssi vykon tak tudy cesta nevede


Právě jak píše Kubeja, tohle platí u 4T polostírací ani stírací u 2T není. U 4T chápu, že první je pochromovaná ocel. Dále všechy jsou ocelové, jenže na jawách, čízách sou ty kruhy z litiny, proto tak rády praskají. (Už se se na to koukal, mám doma písty z J350, viz. foto dole)
Budeme brát tedy v potaz to, že jsou všechny tři stejné a dáme tam 1. a 2. tak dosáhneme kompromisu mezi menším třením, ale menší kompresí. Otázka je o kolik zmenším kompresi absencí třetího kroužku, a je kýžený efekt na výkon zmenšením třetí ale i zmenšení komprese větší ?
Na zkoušku mám na pístu 1. a 3. kroužek, motorka je líná, kucká, při vytočení a držení v točkách ztrácí kompresi. Z toho usuzuji, že použití 1. a 3.ho kroužku je jako bych měl kroužek jen jeden.. a to z důvodu konstrukce pístu na 3. kroužky není možný.
Z toho otázka: platí nějaká úměra mezi velikostí pístu a tloušťkou kroužku?
Chci zkusit dát 1. a 2. teoreticky je to nejlepší volba. Zajímalo by mne, z toho co jsem se dočetl, tak třetí kroužek těsnící funkci skoro žádnou, tedy - jakou v tom motoru má ten třetí kroužek funkci..











michal19 píše: Dobrý, to jsem třeba vůbec nevěděl. To není vůbec na škodu sem občas něco takového napsat
Ale třeba u ČZ jsou všechny stejné, akorát se nesmí otočit opačně.


K tomu otočení opačně, z fotek sou ty kruhy i západky stejné, ale plošnou jednostrannou úpravu nemají, nebo se mýlím ?

banzai píše: Kubeja> Přesně tak- a ke všemu ještě ocelolitinové . Ten třetí tam vratˇ- na výkonu to poznáš v kopci a ve dvou- jako zoban jsem to dělal na 350 a po pár jízdách jsem to vrátil, protože to táhlo méně.


odkazuju se na barvu třetího kroužku, jak vidno něco tam těsní, trochu opálenej je, myslíš, že to táhne míň kvůli menší kompresi ?

Naposledy editováno 07.04.2013 13:39:18

Kroužky

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2013 v 13:52 | Nahoru | #7
Rozhodně tam dej první a druhej, laborovat můžeš s absencí třetího, ten myslím na výkonu ani nepoznáš. Dřív se písty na jawy dělaly tříkroužkový, dneska se dělaj dvoukroužkový. Záleží, jak ti udělají těsnej výbrus. To se dostáváme potom k otázce olejů a kdoví kam. Takže tam dej dva nebo tři, rozdíl podle mě nepoznáš. Poznáš nový ložiska v kolech a nafouknutý pneu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroužky

7.4.2013 v 15:08 | Nahoru | #8
xBaryk> kroužky rády praskají? Ještě jsem neviděl v motoru prasklý kroužek, vždycky praskl nějakýmu jelitu při montáži-demontáži...

(reakce na) Kroužky

7.4.2013 v 16:26 | Nahoru | #9

laďa-prášil píše: xBaryk> kroužky rády praskají? Ještě jsem neviděl v motoru prasklý kroužek, vždycky praskl nějakýmu jelitu při montáži-demontáži...

jaja, nový kroužek jen těžko rozlomíš, ale taky jsem měl v ruce třindu kde se kroužky vlivem přepálení lámali jako preclíky

1 reakcí na tento příspěvek Kroužky

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2013 v 16:30 | Nahoru | #10
samozrejme se omlouvam za to co sem napsal to plati u ctyrtaktu a bylo to mysleno obecne u dvoutaktu je to jinak protoze tam odpada nutnost stirat olej ze steny valce.Pro dvoutakt plati ze krouzky jsou stejny a majji zamky proti otaceni aby se neposkodily o saci a vyfukovy kanaly. Dale plati ze pist u dvoutaktu ma tesnit nejen nahoru do spalovaciho prostoru ale i dolu do klikovy skrine kde vytvari pulsaci smesi kvuli lepsimu prefukovani smesi nad pist. Proto je tam dulezitej ten treti spodni krouzek. Jedina cesta jak zvysit vykon pomoci krouzku je jiny pist a tenci krouzky jinak je zvyseni vykonu pochybny a skoro vzdy na ukor zivotnosti. A myslim ze vetsiho efektu dosahnete u dvoutaktu vylestenim dacich a vyfukovych kanalu a klikovy skrine tim se dosahne snizeni nezadouci turbulence paliva na povrchu sten a tim lepsi vyplach palliva nad pistem.Napriklad u motokar s motorem cz 125 se zvyseni vykonu resilo vyrobou spec valcu s peti kanaly tzv petiprefuk viz Milan Simak mistr Evropy s timto motorem

(reakce na) Kroužky

7.4.2013 v 19:11 | Nahoru | #11

laďa-prášil píše: xBaryk> kroužky rády praskají? Ještě jsem neviděl v motoru prasklý kroužek, vždycky praskl nějakýmu jelitu při montáži-demontáži...


Na to si dávám bacha.. psal sem to proto, že jsem to četl někde na jawamanii, že jim praskali kruhy..

(reakce na) Kroužky

7.4.2013 v 19:55 | Nahoru | #12

Duritio píše: samozrejme se omlouvam za to co sem napsal to plati u ctyrtaktu a bylo to mysleno obecne u dvoutaktu je to jinak protoze tam odpada nutnost stirat olej ze steny valce.Pro dvoutakt plati ze krouzky jsou stejny a majji zamky proti otaceni aby se neposkodily o saci a vyfukovy kanaly. Dale plati ze pist u dvoutaktu ma tesnit nejen nahoru do spalovaciho prostoru ale i dolu do klikovy skrine kde vytvari pulsaci smesi kvuli lepsimu prefukovani smesi nad pist. Proto je tam dulezitej ten treti spodni krouzek. Jedina cesta jak zvysit vykon pomoci krouzku je jiny pist a tenci krouzky jinak je zvyseni vykonu pochybny a skoro vzdy na ukor zivotnosti. A myslim ze vetsiho efektu dosahnete u dvoutaktu vylestenim dacich a vyfukovych kanalu a klikovy skrine tim se dosahne snizeni nezadouci turbulence paliva na povrchu sten a tim lepsi vyplach palliva nad pistem.Napriklad u motokar s motorem cz 125 se zvyseni vykonu resilo vyrobou spec valcu s peti kanaly tzv petiprefuk viz Milan Simak mistr Evropy s timto motorem


Neomlouvej se, v pohodě, díky za příspěvek. Takže pokud to chápu správně, tak třetí kroužek tam je proto aby dotěsňoval díky konstrukci pístu na 3 kroužky, a také proto aby zmenšil kompresní objem v klikové skříni, tedy zvětšil tlak směsi při přefuku, ptám se správně? Proč ale v tom případě není kroužek pod okem pístního čepu, efekt přefukování směsi by byl lepší. Jak moc je zanedbatelná tato funkce vytváření tlaku přefukování směsi, vždyť to nebude ani cm krychlový.. ?
Jak jsi o cestě k výkonu menším kroužkem: měl sem v ruce píst z MXa 250 (vrtání 72mm, ostrej motor) Tak tam byl použit jednokruhový píst, tenké tloušťky, kruh byl co nejvíce u dna. Z toho usuzuji že funkce 3. kruhu vytváření většího tlaku přefukované směsi je zanedbatelná.
E:2x

Naposledy editováno 07.04.2013 20:09:45

1 reakcí na tento příspěvek Kroužky

7.4.2013 v 21:50 | Nahoru | #13
ptas se spravne ale ta funkce tretiho krouzku nemi ve vytvoreni vetdiho tlaku smesi v klikovy skrini jde tam o pulsaci tedy ne o tlak smesi ale o razove vlny ktery v urcitych vyssich otackach sladi svuj rytmus s pohybem pistu a razova vlna pronikne kanalama presne v okamzik otevreni kdy poloha pistu tohle umozni jsou to radove dve milisekundy tim dochazi k podobnemu efektu jako je preplnovani turbem ale tam je to vytvoreno prave tlakem vzduchu na ventil coz u dvoutaktu nejde.Jde o uzke rozmezi otacek kdy smes musi byt spravne nastavena jinak dojde k odhorivani pistu na hranach u vyfukovych kanalu.Proto se zavodni dvoutakty tryskuji podle atmosferickeho tlaku vzduchu vlhkosti a podobne .Jednokrouzkovy pisty se pouzivaji u zavodnich motoru na par mth mluvime o seriovce a ted sem si vzpomel ze ten treti krouzek ma jeste jednu funkci a to je stabilizace pistu ve valci to souvisi s zivotnosti motoru

(reakce na) Kroužky

8.4.2013 v 00:57 | Nahoru | #14
xBaryk> Plošnou jednostrannou ůpravu asi nemají. Vysvětlili mi to tak, že se to dělá kvůli tomu již výše zmíněnému břitu, který má být nahoře. Myslím že tady má ten břit funkci spíše ke snížení tření během zabíhání po výbrusu než pro zvýšení výkonu.
Vrch kroužku byl pro mou ČZ označen KO, asi cm od kraje s vybráním pro zámek (nebo OK, teď nevím).

Kroužky

Skvělá odpověď, děkuji! 8.4.2013 v 10:15 | Nahoru | #15
Esli dva a nebo tři kruhy je v podstatě jedno.
Pro opravu bych doporučil montovat dvoukroužkový píst.
Neco inšího je do tříkroužkového pístu dat kruhy enom dva.
Ona totiž ta prázdná drážka propojí přefuky s výfukem...a to néni zrovna moc košér.
V dřívějších dobách, když se chtělo montovat o kruh míň (ať už z důvodů snížení pasivních odporů či pro získání prostoru pro další kanál) se volný kanál u výfuku z obou stran zaslepil kolíkama.
Montáž kruhů - když je u zámku jakákoliv značka, patří navrch (ke spalováku).
Když tam néni a krůžek má čtyřhranný průřez, je to jedno.
Když má kruh uvnitř sraženů jednu hranu nebo vysoustružený odskok a nemá nikde značku, patří tým osoustružením taky navrch.
Když je to osoustružení zvenku, patří důle.

1 reakcí na tento příspěvek Kroužky

8.4.2013 v 13:55 | Nahoru | #16
Zdenal jinak nechápu, co tady vymýšlíte za úchylárny ČZ 175/180 je motorem koncepčně asi jako předválečná DKW jenom hranatá. Tohle je motorka, která může spolehlivě sloužit, ale z tohohle hovna bič neupleteš, akorát budeš mít hnědý ruce. Představa, že vynechání kroužku něco znatelně změní k lepšímu u takového motocyklu je prostě naivní a vyplývá z nezkušenosti. Tímhle nemá cenu se vůbec zabývat a když píšu vůbec, tak opravdu myslím vůbec. Howgh.

(reakce na) Kroužky

9.4.2013 v 11:57 | Nahoru | #17

laďa-prášil píše: Zdenal jinak nechápu, co tady vymýšlíte za úchylárny ČZ 175/180 je motorem koncepčně asi jako předválečná DKW jenom hranatá. Tohle je motorka, která může spolehlivě sloužit, ale z tohohle hovna bič neupleteš, akorát budeš mít hnědý ruce. Představa, že vynechání kroužku něco znatelně změní k lepšímu u takového motocyklu je prostě naivní a vyplývá z nezkušenosti. Tímhle nemá cenu se vůbec zabývat a když píšu vůbec, tak opravdu myslím vůbec. Hwgh.

pravda

(reakce na) Kroužky

9.4.2013 v 14:47 | Nahoru | #18

Duritio píše: ptas se spravne ale ta funkce tretiho krouzku nemi ve vytvoreni vetsiho tlaku smesi v klikovy skrini jde tam o pulsaci tedy ne o tlak smesi ale o razove vlny ktery v urcitych vyssich otackach sladi svuj rytmus s pohybem pistu a razova vlna pronikne kanalama presne v okamzik otevreni kdy poloha pistu tohle umozni jsou to radove dve milisekundy tim dochazi k podobnemu efektu jako je preplnovani turbem ale tam je to vytvoreno prave tlakem vzduchu na ventil coz u dvoutaktu nejde.Jde o uzke rozmezi otacek kdy smes musi byt spravne nastavena jinak dojde k odhorivani pistu na hranach u vyfukovych kanalu.Proto se zavodni dvoutakty tryskuji podle atmosferickeho tlaku vzduchu vlhkosti a podobne .Jednokrouzkovy pisty se pouzivaji u zavodnich motoru na par mth mluvime o seriovce a ted sem si vzpomel ze ten treti krouzek ma jeste jednu funkci a to je stabilizace pistu ve valci to souvisi s zivotnosti motoru


Díky, teď už to chápu, z toho mi ale vyplývá otázka pro se na moderních motorech už používaj jen dva kroužky? Přišli na to, že tuhle funkci jde sladit i s dvoukroužkovým pístem, nebo ji vynechali?

Zdenalbenal píše: Esli dva a nebo tři kruhy je v podstatě jedno.
Pro opravu bych doporučil montovat dvoukroužkový píst.
Neco inšího je do tříkroužkového pístu dat kruhy enom dva.
Ona totiž ta prázdná drážka propojí přefuky s výfukem...a to néni zrovna moc košér.
V dřívějších dobách, když se chtělo montovat o kruh míň (ať už z důvodů snížení pasivních odporů či pro získání prostoru pro další kanál) se volný kanál u výfuku z obou stran zaslepil kolíkama.
Montáž kruhů - když je u zámku jakákoliv značka, patří navrch (ke spalováku).
Když tam néni a krůžek má čtyřhranný průřez, je to jedno.
Když má kruh uvnitř sraženů jednu hranu nebo vysoustružený odskok a nemá nikde značku, patří tým osoustružením taky navrch.
Když je to osoustružení zvenku, patří důle.


Díky .

laďa-prášil píše: Zdenal jinak nechápu, co tady vymýšlíte za úchylárny ČZ 175/180 je motorem koncepčně asi jako předválečná DKW jenom hranatá. Tohle je motorka, která může spolehlivě sloužit, ale z tohohle hovna bič neupleteš, akorát budeš mít hnědý ruce. Představa, že vynechání kroužku něco znatelně změní k lepšímu u takového motocyklu je prostě naivní a vyplývá z nezkušenosti. Tímhle nemá cenu se vůbec zabývat a když píšu vůbec, tak opravdu myslím vůbec. Howgh.


Nemyslel sem si, že když dám dva kruhy že to bude zázračně lepší, jen sem si říkal, proč tam ten třetí je a jestli není vůbec zbytečnej
A k minulýmu tématu, jasně rozumím Ti co mi tím chceš říct, ale já to cítím spíš tak, že nežli půjdu na japonce, tak bych měl ovládat základ, což je jawa/číza. Prostě chci jít popořadě a stavět dům od základů. Až (jestli) si upravím jawku/čízu a bude šlapat tak se pustím do japonce, kterej je krapet složitější. A já nevím, naivní asi jsem určitě, ale já v tom motoru pořád vidím potenciální možnost úpravy od karburátoru, přes tvar a počet kanálů, úpravy stěn válce, píst a kroužky, klika atd.

Naposledy editováno 09.04.2013 14:50:06
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prodej CZ 180 ČZ 180 yloveiou 17 19.10.2023 v 16:47 Marťani
renovuji 4874 [1, 2] ČZ 180 Jena84 33 28.1.2020 v 09:22 Dolin
olej PRO přímaz mikuni ČZ 180 novaciny 14 3.6.2018 v 22:14 Jirka4137
zámek sedla pro ČZ180 ČZ 180 josefbednar 9 7.4.2016 v 20:09 Jirka_S
Blinkry čz 180/487.3-sháním ČZ 175/487, ČZ 180/487, ČZ 175, ČZ 180 Harg 5 18.1.2016 v 18:21 Harg


TOPlist