Uzavřeno 09.04.2013 v 07:44 uživatelem vech.ales
Naposledy editováno 05.04.2013 06:14:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy
A vůbec, škoda slov, bavit se s tebou.
3 reakcí na tento příspěvek motorový olej navždy
Páni motorkáři, dámy motorkářky.
Naprosto souhlasím s názorem, že OLEJ je jen OLEJ. Dlouhou dobu jsem studoval vlastnosti olejů, viskozity, stárnutí, atd. Pak jsem se odhodlal dát do laboratoře olej z motorky HONDA VFR 750 rc36 po ujetí 12 000 km a stáří 3 let. Byl tam naletý CASTROL POWER I 10w40. V laboratoři to vyšlo naprosto jasně.Tak jak jsem to trošinku předpokládal, nebo jsem už starý a jsem vyučený na JAWÁCH a tak se nic neměnilo.Dříve se nemazalo špičkovými oleji, neměnily se řetězovky, tlumiče, pneu, brzdy a jiné díly a věci, co se teď v moderní době vše dělá aniž je to potřeba. Prostě jsme jen jezdili, ředili benál do dvoutaktu a jen a jen jezdili. Měnilo se a opravovalo se jen to, co už nefungovalo a bylo nutné pro bezpečnost. A světe div se, ONO TO STÁLE JEZDILO . Když doběhala svíčka, tak se vyhrabala jiná, ta starší, co nám nejela před měsícem a světe div se, zase se JEZDILO . A upřímně se musím přiznat, že jsem jezdil daleko rychleji, agresivněji a dravěji, než teď na své XJR. Já vím, smějete se. JAWKA jela max 140 a to ještě z kopce, ale ta motorka jezdila stále na plný plyn. Ruka byla zalomená a už se to fičelo a znovu musím napsat - SVĚTE DIV SE, my stále jezdili .
Prostě je teď jiná, moderní doba, kdy je hodně peněz a tak se mění OLEJ po 6000 tisících, řetězovky po 15000 tisících a vše jiné tomu dané. Já mám XJR na svíčkách 35000km a jezdím, startuji . A dokud to startovat bude, tak tam budou . Nezávodím, jen jezdím a výkon dnešních strojů je tak šílený, že mě naprosto nesere nějaké dva koníky, co dají nové svíčky(dokázané na brzdě)(ne na mé motorce ). Prostě si měňte všichni co chcete a jak chcete, třeba měňte řetezky, svíčky, olej, atd po 3000 km, aspoň má někdo lepší obrat a zisk.
ALE ať se vrátím k tomu oleji.
VÝSLEDEK byl a bude vždy jasný a to takový.
POUŽITÝ OLEJ PO 12000 km a 3 letech = mazivost, viskozita, funkčnost je o 5% horší než u nového nepoužitého oleje.
Nezastávám názor, že olej v motoru má být 20 let, ale taková striktní výměna určitých dílů na motorce či autě je jen marketingovým tahem.
Lidé si myslí, že když vymění olej každou sezónu nebo každých 6000 km, že jim motorka vydrží 300 let a pojede o 5 km/hod. rychleji. Ale ty naše stroje vydrží i když to vyměníme po 12000 km.
Vše píšu jako pohodový jezdec a ne jako závodník.
Přeji vám pohodovou sezónu.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy
Tenkrát byla kvalita olejů všeobecně mizerná, proto také škodovky vydrželi 100tis km a byly zralé na GO. Jenže lidé tenkrát jezdili daleko méně, než dnes, tak to nebylo tak horké. Já 100tis km ujedu jen v jednom autě za 2 roky a nedokážu si představit, že bych co 2 roky dělal GO motoru. (i když díky "evoluci" motorů jsou někteří řidiči nuceni toto provádět už zase )
Je jasné, že v ideálních podmínkách bude motorový olej stále vyhovující i když třeba 2x či 3x překročíme doporučovanou výměnu. Jenže bez laboratorní analýzy, nelze toto přesně určit. Ta je ale dražší, než výměna oleje v autě či motorce. Takže je levnější ten olej vyměnit.
Ohledně svíček. Co já se navztekal se svíčkama např. u Jawa 21 atd... Každou chvilku jsem je čistil a měnil za jinou. Dnes měním v autě svíčky co je doporučovaná výměna 60tis km a nikdy jsem neměl problém. Všechny svíčky mě stojí 160Kč, tak přece nebudu čekat, až se svíčka třeba zanese a odpálí cívku a nebo budu kuckat na 3 válce.
AndělČK píše: Víťan> Tu dobu "ONO TO STÁLE JEZDILO" si také trochu pamatuji, ale bylo to jinak.
Tenkrát byla kvalita olejů všeobecně mizerná, proto také škodovky vydrželi 100tis km a byly zralé na GO. Jenže lidé tenkrát jezdili daleko méně, než dnes, tak to nebylo tak horké. Já 100tis km ujedu jen v jednom autě za 2 roky a nedokážu si představit, že bych co 2 roky dělal GO motoru. (i když díky "evoluci" motorů jsou někteří řidiči nuceni toto provádět už zase )
Je jasné, že v ideálních podmínkách bude motorový olej stále vyhovující i když třeba 2x či 3x překročíme doporučovanou výměnu. Jenže bez laboratorní analýzy, nelze toto přesně určit. Ta je ale dražší, než výměna oleje v autě či motorce. Takže je levnější ten olej vyměnit.
Ohledně svíček. Co já se navztekal se svíčkama např. u Jawa 21 atd... Každou chvilku jsem je čistil a měnil za jinou. Dnes měním v autě svíčky co je doporučovaná výměna 60tis km a nikdy jsem neměl problém. Všechny svíčky mě stojí 160Kč, tak přece nebudu čekat, až se svíčka třeba zanese a odpálí cívku a nebo budu kuckat na 3 válce.
souhlas
1 reakcí na tento příspěvek motorový olej navždy
AndělČK píše: Víťan> Tu dobu "ONO TO STÁLE JEZDILO" si také trochu pamatuji, ale bylo to jinak.
Tenkrát byla kvalita olejů všeobecně mizerná, proto také škodovky vydrželi 100tis km a byly zralé na GO. Jenže lidé tenkrát jezdili daleko méně, než dnes, tak to nebylo tak horké. Já 100tis km ujedu jen v jednom autě za 2 roky a nedokážu si představit, že bych co 2 roky dělal GO motoru. (i když díky "evoluci" motorů jsou někteří řidiči nuceni toto provádět už zase )
Je jasné, že v ideálních podmínkách bude motorový olej stále vyhovující i když třeba 2x či 3x překročíme doporučovanou výměnu. Jenže bez laboratorní analýzy, nelze toto přesně určit. Ta je ale dražší, než výměna oleje v autě či motorce. Takže je levnější ten olej vyměnit.
Ohledně svíček. Co já se navztekal se svíčkama např. u Jawa 21 atd... Každou chvilku jsem je čistil a měnil za jinou. Dnes měním v autě svíčky co je doporučovaná výměna 60tis km a nikdy jsem neměl problém. Všechny svíčky mě stojí 160Kč, tak přece nebudu čekat, až se svíčka třeba zanese a odpálí cívku a nebo budu kuckat na 3 válce.
Jo, takhle si to pamatuju taky. Tata delal ty skodovacky motory, a pres 100 tisic nenajel skoro zadnej ... par sem jich rozebranejch myl od sracek
Pokrok nastal az s motorem s136 rapid/Favorit. Hlinikove bloky, lepsi material vlozek, a keramicke vlozky v pistech udelali s vydrzi motoru strasne moc. Materialova zmena holt.
+ samozrejme daleko kvalitnejsi oleje.
Naposledy editováno 06.04.2013 12:02:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy
Je jiná doba, jsou jiné ceny, je jiná kvalita.
Jen jsem chtěl svým článkem napsat, že není vždy třeba vše dodržovat, jak to píše výrobce, hlavně ty intervaly ve výměně olejů. Znám kluky, co najedou ročně max 1000 km. Tak přece nebudou měnit každý rok olej.
Ale jinak máš ve všem pravdu.
Já jen nevěřím na ty kecy - řetězovka cca 20000 km, svíčky, brzdovka, tlumiče, atd.
Vše záleží také na stylu jízdy s trochou zdravého rozumu.
Jo, jinak meziplyn jsem naposledy dával ve V3S a ve T 148 .
Já vždy chápal, že meziplyn je účinný v neutrálu u těchto starých mašinek a ne s vymáčklou spojkou jak se bavíte u motorek. Ale nejsem v tomhle odborník.
Zdraví Víťa z Dobešova.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy
Víťan píše: AndělČK> Souhlasím s tebou.
Je jiná doba, jsou jiné ceny, je jiná kvalita.
Jen jsem chtěl svým článkem napsat, že není vždy třeba vše dodržovat, jak to píše výrobce, hlavně ty intervaly ve výměně olejů. Znám kluky, co najedou ročně max 1000 km. Tak přece nebudou měnit každý rok olej.
Ale jinak máš ve všem pravdu.
Já jen nevěřím na ty kecy - řetězovka cca 20000 km, svíčky, brzdovka, tlumiče, atd.
Vše záleží také na stylu jízdy s trochou zdravého rozumu.
Jo, jinak meziplyn jsem naposledy dával ve V3S a ve T 148 .
Já vždy chápal, že meziplyn je účinný v neutrálu u těchto starých mašinek a ne s vymáčklou spojkou jak se bavíte u motorek. Ale nejsem v tomhle odborník.
Zdraví Víťa z Dobešova.
Mám dvě auta a jedno z toho pouze na dojíždění do práce. Je to Golf 3 1.6 benz. Jelikož do práce jezdím 3 km tam a 3 km zpět tak za rok s tím autem najedu cca 2000 km. Olej v tomto autě musím měnit na jaře, protože kdybys viděl co po zimě vyteče z auta za emulzi, tak by ses divil. Auto jezdí pořád studené a tyto motory trpí na kondenzaci vody, ale když se skoro neohřejí, tak to je maso. Přez léto je olej v pohodě, ale příde podzim a klesnou li teploty pod nulu, olej před očima mění barvu na šedou. Takže ono kolikrát je horší když je tam déle než rok, než když má najeto více km. Záleží na typu motoru a podmínkách ve kterých jezdí.
Svíčky, řetěz, oleje, no asi jsem to tam měl, ale ani jsem o tom nevěděl, zrovna si uvědomuji, že jsem před těma dvaceti lety nikdy nečistil řetěz. Je to pěknej popruz, dělal jsem to zrovna včera, kontroloval olej, filtry atd., změnila doba, naše stroje taky, samá elektronika, čidla, kontrolky co pořád něco hlásej, dnes se k motorce chovám jinak než před těma dvaceti lety, ne, že bych to tak žral, ale dnes by mi to už ten rádoby moderní stroj neodpustil, prostě už by to nejelo.
Olej neměním podle časového úseku, ale podle ujetých kilometrů, když najedu jeden rok málo, tak to dojezdím ten další rok, dělám to tak i auta a vážně nemám problém (motor taky ne)
Víťan píše: Ahoj.
Páni motorkáři, dámy motorkářky.
Naprosto souhlasím s názorem, že OLEJ je jen OLEJ. Dlouhou dobu jsem studoval vlastnosti olejů, viskozity, stárnutí, atd. Pak jsem se odhodlal dát do laboratoře olej z motorky HONDA VFR 750 rc36 po ujetí 12 000 km a stáří 3 let. Byl tam naletý CASTROL POWER I 10w40. V laboratoři to vyšlo naprosto jasně.Tak jak jsem to trošinku předpokládal, nebo jsem už starý a jsem vyučený na JAWÁCH a tak se nic neměnilo.Dříve se nemazalo špičkovými oleji, neměnily se řetězovky, tlumiče, pneu, brzdy a jiné díly a věci, co se teď v moderní době vše dělá aniž je to potřeba. Prostě jsme jen jezdili, ředili benál do dvoutaktu a jen a jen jezdili. Měnilo se a opravovalo se jen to, co už nefungovalo a bylo nutné pro bezpečnost. A světe div se, ONO TO STÁLE JEZDILO . Když doběhala svíčka, tak se vyhrabala jiná, ta starší, co nám nejela před měsícem a světe div se, zase se JEZDILO . A upřímně se musím přiznat, že jsem jezdil daleko rychleji, agresivněji a dravěji, než teď na své XJR. Já vím, smějete se. JAWKA jela max 140 a to ještě z kopce, ale ta motorka jezdila stále na plný plyn. Ruka byla zalomená a už se to fičelo a znovu musím napsat - SVĚTE DIV SE, my stále jezdili .
Prostě je teď jiná, moderní doba, kdy je hodně peněz a tak se mění OLEJ po 6000 tisících, řetězovky po 15000 tisících a vše jiné tomu dané. Já mám XJR na svíčkách 35000km a jezdím, startuji . A dokud to startovat bude, tak tam budou . Nezávodím, jen jezdím a výkon dnešních strojů je tak šílený, že mě naprosto nesere nějaké dva koníky, co dají nové svíčky(dokázané na brzdě)(ne na mé motorce ). Prostě si měňte všichni co chcete a jak chcete, třeba měňte řetezky, svíčky, olej, atd po 3000 km, aspoň má někdo lepší obrat a zisk.
ALE ať se vrátím k tomu oleji.
VÝSLEDEK byl a bude vždy jasný a to takový.
POUŽITÝ OLEJ PO 12000 km a 3 letech = mazivost, viskozita, funkčnost je o 5% horší než u nového nepoužitého oleje.
Nezastávám názor, že olej v motoru má být 20 let, ale taková striktní výměna určitých dílů na motorce či autě je jen marketingovým tahem.
Lidé si myslí, že když vymění olej každou sezónu nebo každých 6000 km, že jim motorka vydrží 300 let a pojede o 5 km/hod. rychleji. Ale ty naše stroje vydrží i když to vyměníme po 12000 km.
Vše píšu jako pohodový jezdec a ne jako závodník.
Přeji vám pohodovou sezónu.
1 reakcí na tento příspěvek motorový olej navždy
vzpomínky na
JAWKU 250 jsou sice fajn,ale povídačky o tom jak to pořád jezdilo jsou fakt úsměvné....navíc to mělo s bídou 15koní a spotřebu kolem 5ti litrů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy
ale to je každýho věc co tam leje a kdy... turbo na transitu při 300 tis. km bylo původní, na superbu při 250t. taky, prostě se jen dodržovaly servisní intervaly výrobce...
u škodovky se jedná o tento olej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy
Máš absolutně pravdu, že záleží na podmínkách provozu. Já mám auto i motorky v teplé garáži - cca 15st. V autě najedu ŠKODA FABIA 1.2htp ročně 20000km. Olej měním každých 15000km. Také jezdím celoročně a problém v oleji není žádný.
Ty najedeš cca 1600km ročně ve svém GOLFu. Kdybych to měl do práce jen 3km, tak ani neotvírám garáž, natož abych auto vůbec startoval. Ale to je věc každého a né moje, jaké má potřeby se někam dopravit 3km tam a 3km zpět. Vůbec ti nevyčítám, že jezdíš takový kousek autem, je mi to naprosto jedno. Jen píši jak bych to řešil já a to by bylo PĚŠO. Tým pádem bys auto použil na delší trasy a olej bys měl čistější . Ale ještě jednou zdůrazňuji, že mi to je jedno . Já nejsem mechanik od Forda a tak to nemůžu ani potvrdit, ani vyvrátit, jak oleje trpí, jen vím své z praxe. ZDENDULA4 a JARDA70 tu psal o plnění státní kasy. Přesně pochopili o čem jsem psal a jak to vše myslím. Jsem docela rád, že je mezi námi tolik poctivých motoristů, kteří kupují nové a zbytečné věci a tím to máme my zbylí o něco levnější, krom benálu, za který už ty hovada neví co chtějí.
Kluci, chlapi, dělejte si absolutně co chcete. Jsou to vaše stroje a váš názor. Já ročně ujedu v zaměstnání ne pomalou jízdou(spíše stále-rovinky na plné pecky a maximální výkon) ne málo km, tak si aspoň trošku myslím, že vím o čem píši .
Na motorkách jezdím už od malého děcka a doufám, že ještě dlouho jezdit budu a olej měnit po 3000km, ani po 6000km NEBUDU . Pro vás některé mé slova budou jako hovadina, ale kdo něco zná, tak si to nějak přebere. Často se tu urážíte a děláte si jeden z druhého šoufky. Nikdo neví vše, nikdo není dokonalý, každý má svou pravdu a svůj názor.Kura, už jsem se opět rozepsal. Sportu zdar a výměně olejů obzvlsášť.
P.S. kdo dojede v létě na Dobík, tak jej rád uvítám. Víťa.
Víťan píše: standamz>
Máš absolutně pravdu, že záleží na podmínkách provozu. Já mám auto i motorky v teplé garáži - cca 15st. V autě najedu ŠKODA FABIA 1.2htp ročně 20000km. Olej měním každých 15000km. Také jezdím celoročně a problém v oleji není žádný.
Ty najedeš cca 1600km ročně ve svém GOLFu. Kdybych to měl do práce jen 3km, tak ani neotvírám garáž, natož abych auto vůbec startoval. Ale to je věc každého a né moje, jaké má potřeby se někam dopravit 3km tam a 3km zpět. Vůbec ti nevyčítám, že jezdíš takový kousek autem, je mi to naprosto jedno. Jen píši jak bych to řešil já a to by bylo PĚŠO. Tým pádem bys auto použil na delší trasy a olej bys měl čistější . Ale ještě jednou zdůrazňuji, že mi to je jedno . Já nejsem mechanik od Forda a tak to nemůžu ani potvrdit, ani vyvrátit, jak oleje trpí, jen vím své z praxe. ZDENDULA4 a JARDA70 tu psal o plnění státní kasy. Přesně pochopili o čem jsem psal a jak to vše myslím. Jsem docela rád, že je mezi námi tolik poctivých motoristů, kteří kupují nové a zbytečné věci a tím to máme my zbylí o něco levnější, krom benálu, za který už ty hovada neví co chtějí.
Kluci, chlapi, dělejte si absolutně co chcete. Jsou to vaše stroje a váš názor. Já ročně ujedu v zaměstnání ne pomalou jízdou(spíše stále-rovinky na plné pecky a maximální výkon) ne málo km, tak si aspoň trošku myslím, že vím o čem píši .
Na motorkách jezdím už od malého děcka a doufám, že ještě dlouho jezdit budu a olej měnit po 3000km, ani po 6000km NEBUDU . Pro vás některé mé slova budou jako hovadina, ale kdo něco zná, tak si to nějak přebere. Často se tu urážíte a děláte si jeden z druhého šoufky. Nikdo neví vše, nikdo není dokonalý, každý má svou pravdu a svůj názor.Kura, už jsem se opět rozepsal. Sportu zdar a výměně olejů obzvlsášť.
P.S. kdo dojede v létě na Dobík, tak jej rád uvítám. Víťa.
Víš, mám dvě děti, které ráno vozím do školy, školky a odpoledne zpátky. Po silnici 1 třídy bys s těmy dětmi určitě pěšky nechodil, co? Jinak do garáže auto nedávám, tam je motorka, takže stojí pěkně na mrazu.
1 reakcí na tento příspěvek motorový olej navždy
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy
HornisGSX píše: standamz> a já ho mám pořád černej čím to?
Tyhle motory trpí na kondenzování vody, no a když se k tomu přidá to že jezdí pořád studenej, vznikne z toho tohle.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy
Yura píše: HornisGSX> páč si ho nemeješ
myslíš?