Ale já to vážně chci ještě zkusit, ale nějak rozumně. Jde o to že ještě během autoškoly na velké A mi přítel vybral skvělou motorku pro začátečníky Virago 535, po dodělání řidičáku /podotýkám že jsem nikdy předtim nejezdila, leda tak na kole/ jsem se na ní pořád trápila. Vím že tato motka je často braná jako ideální pro ženy začátečnice, ale pro mne proste po všech těch pokusech a jednom pádu taky přijde na naučení těžká a robustní a příliš silná /zas vidím jak se chechtáte../ Prostě v mých očích je to tak. To bylo trápení, ne požitek a radost. Udělala jsem na tom asi 500km ale pocit se nezlepšil, spíš naopak.
Chci si ale dát ještě šanci, hledám tip na dvácu lehčího rázu, na víkendové popojíždění do pekelek nebo jen tak na příjemný výlet v rychlosti do devadesátky. Jsem "malý pivo" 158cm.
Můj nápad je Yamaha SR 125, Marauder GZ 125 nebo Rebel 125. Ev Daelim...Hyosung..?
Jestli na toto narazí majitelé a majitelky těchto motorek, ev. i jiných...hoďte mi sem svoje názory, co by se hodilo pro takové motorkářské embryo, předem děkuji dobré duše pa
Uzavřeno 24.03.2013 v 12:26 uživatelem jasna
Otevřeno 13.04.2013 v 11:46 uživatelem jasna
I já si ji často půjčuju. Jezdil jsem na ní celý léto do práce. Díky spotřebě 2,5l/100km jsem ušetřil spoustu peněz a nemusel jsem se plahočit v plechovce
Naposledy editováno 15.03.2013 11:42:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Nenávist každá, ta pomine, pomine,
všechno se srovná, jen lidi ne, lidi ne.
*: Svou pravdu máš, já mám zase jinou,
možná se sejdou a možná se minou.
Já vím, tenhle svět snad jednu vadu má,
že každý z nás jen tu svou pravdu má.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
rancher píše: gugo> Dobrý je, že chce jezdit dál, na čem, to je fuk, jen vzhledem ke svojí výšce je poněkud limitovaná výškou sedla, protože stát v křižovatce na jedné špičce není to nejbezpečnější...
Nenávist každá, ta pomine, pomine,
všechno se srovná, jen lidi ne, lidi ne.
*: Svou pravdu máš, já mám zase jinou,
možná se sejdou a možná se minou.
Já vím, tenhle svět snad jednu vadu má,
že každý z nás jen tu svou pravdu má.
Co to hulíš?
xluke79 píše: Tak Jawa asi nemá elektronický zapalování, ne? Už vidim, jak skáče na nakopávačce.
Ale jinak naháče jo, dobrá volba, klidně i to pětikilo.
Ma lektronicke zapalovani s kotoucovou brzdou brzdi. Asi jste nikdy takovou motorku nevideli
Jedinou slabunou jsou origo řidítka "vlaštovky" - to ideální není. Ale po montáži řidítek s vyššími (cca 10cm) držáky a rovnou trubkou byl "handling" zcela jinde a motorka se fakt dala ovládat silou vůle. Brát místo XV535 GS500 - těžko říct, jezdil jsem na obojím a XV535 mně přišla jednoznačně snazší na ovládání. A díky danému posezu a výšce sedla se s touto motorkou velmi snadno couvá "odkopáváním".
Jít do menšího objemu také není nejlepší nápad, ale když už, tak spíš, než rovnou "dvácu" bych bral XV250. Ta je pořád relativně lehká a mrštná. Třeba VT125 je proti nim docela "tank".
Ale upřímně řečeno, být Tebou to nevzdám a naopak třeba "uberu na tempu" a třeba se s tou motorkou sžiju později, ale přece. Uvidíš, že jak se ta důvěra vrátí, jízda bude o něčem jiném.
3 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Někdo sedne a nemá problém, někdo se trápí. Obdivuju zatvzelost autorky vlákna, kdyby ale šla od skůtru výš, tak se netrápí.
No a pak bych šel do něčeho s řazením.
Zx-10RCarlos píše: Kup Jawu 350/639 Lehka, brzdi, ceska znacka za par korun.
souhlas s kolegy výše, lehká rozhodně není, ségra s ní upadla třikrát na parkovišti. Teď má hondu 650 NTV revere a je spokojená, nepokládá jí a startuje jako ostatníNa Tvém místě,bych tuto otázku položil ve fóru motorkářek,tady budeš mít tisíce tipů,tisíce názorů,takže si z toho stejně nic nevybereš a v hlavě budeš mít akorát guláš
Nemá cenu Ti psát-kup si to a nebo ono,sedni na nějakou,vyzkoušej a sama uvidíš co je pro Tebe vhodné a na co nemáš,je spousta motorek,které se snadno ovládají,ale je taky hodně takových s kterými budeš "válčit".
Lidí s pevnou vůlí je dnes už pomálu
Naposledy editováno 15.03.2013 12:03:06
1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Starous68 píše: Já myslím, že má dáma úplně jiný problém. Teď budu vypadat jako idiot, ale myslím, že by měla zkusit 125kový skůtr. Naučí se orientovat v provozu a vůbec ovládat něco, co má dvě kola. Nemusí se zabývat přemýšlením, co tam má za kvalt a jestli už má řadit atd.
Někdo sedne a nemá problém, někdo se trápí. Obdivuju zatvzelost autorky vlákna, kdyby ale šla od skůtru výš, tak se netrápí.
No a pak bych šel do něčeho s řazením.
Asi jsi trefil hrebicek na hlavicku . To bude mozna to kde je problem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
grooll píše: jednou dokonce spadla s třipade málem do bazénu ale to byla spíš blbost při brždění na trávě.
Tak vidite ze to brzdi
1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Zx-10RCarlos píše: Tak vidite ze to brzdi
o tom jsem nepochyboval, i přesto že měla na předku jen dvouklíčový buben mluvil jsem o váze a ovladatelnosti... Co se mého doporůčení pro slečnu týče, nesedlal jsem tolik strojů aby ze mne vypadl určitý tip. Chce to zkoušet v Bazaru co sedne nejlípZx-10RCarlos píše: Asi jsi trefil hrebicek na hlavicku . To bude mozna to kde je problem.
Právě že píše, že je na ni Víro těžké, velké a silné. Pokud nemá někoho, kdo jí dobře poradí, tak prostě v provozu nestíhá, motorku neovládá dobře, má strach = pád, motka je silná = větší strach a zbytečný stres.
Kolik borců tady začínalo na Babettě? Proč ne? Jede to, zatáčí to a trochu to i brzdí. Naučím se na tom řídit, jen řídit, nic jiného nemusím.
To si myslím, že je její problém, neumí najet správně zatáčku, nepostaví se dobře do křižovatky, rozjezd není automatický, ale musí nad tím přemýšlet, možná brzdí v zatáčce atd atd.
Prostě si myslím, že by měla zkusit skůtřík a po roce jí půjde i to Víro.
1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
vysedne da kolinko a maze dal mam problem ji z ty motorky vecer sundat ona by jezdila snad furt drzim ti palce nevzdavej to a hledej zkousej az se potkas s tou pravou ochotnou a hravou motorkou pak budes stastna a niceho se neboj treba si zkus par motorek vypujcit a vyzkouset co ti davaj
http://www.suzuki.cz...ing/van_van_125.aspx
chopper je horší na ovládání/naučení, je lepší vybrat naháče. téměř každý s tím zpočátku flákne...a ty 2-3%, co s tím nefláknou na prvních pár tisících km s tím o to víc fláknou po jednom/dvou/třech letech. navíc se na naháči sedí relativně vzpřímeně, je to pohodlné i na delší cesty a naopak ve vyšších rychlostech (přes 140) dlouhodobě nepohodlné (fouká ti na hlavu a psychologicky tě to brzdí...což je fajn i pro mě, natož pro začátečníka )
je lepší začínat na slabší motorce. většinou bývají lehčí, lépe ovladatelné (geometrie, setrvačné hmoty motoru, výška sedla, šíře pneu, atp.). mají nižší provozní náklady (nižší spotřeba benzínu, levnější pneumatiky, méně oleje, levnější řetězovou sadu, atd.) a většina lidí dostane slabší motorku rychleji do ruky (rovně umí pelášit každý - dobře projet zatáčku se musíš naučit...a to se lépe naučíš na ovladatelnější motorce).
motorka ti musí vyhovovat posazem a celkovou ergonomií. spousta lidí si nejdřív vybere motorku a pak se jí snaží napasovat na svou postavu a své ježdění = chyba!!! navíc jim trvá mnohonásobně déle, než se naučí jezdit.
sám za sebe bych nikoho dospělého neposadil na motorku pod 20 kw (cca 27 k), což je hranice "v pohodě předjedu osobák i když drží 90-100 do kopce"...čili máš-li na to věk, a budeš-li na to mít lejstro, ideální kategorií budou 250 - 500. jsi-li "hondová", doporučím vtr 250 (těch je málo, nicméně úžasný stroj), cb 250 (ta už je na hranici s výkonem) nebo cb 500 (popř. cbf, což jsou modernizované cb).
spousta lidí uspěchá přechod ze slabé na silnější - dokud neprojíždíš zatáčky na hraně schopností motorky (a ne jenom dvě/tři na kterých strávíš dvě odpoledne, aby ses je naučila) nebo nenajedeš aspoň 10 tkm, zůstaň u té první. i 250-ky dokážou jet přes 140, jen jim to déle trvá, 500-ky umí kolem 180.