globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterie z velkých mono
3.3.2013 v 17:52
Ahoj, nejsem elektrikář a jediný co o elektrice vím, že kope a teče, ale napadlo mě, jestli by šlo udělat baterku z velkých dobájecích monočlánků (viz. dole), baterka co tam mám teď má parametry 12V a 8Ah a kdybych jich dal do série 10 tak mi výjde 12V a 9Ah. Otázkou je jestli to bude fakticky v praxi fungovat, děkuji za pomoc :D
http://www.cstore.cz...0_NiMH_9000_mAh.html
Předchozí
1 2
Následující

Baterie z velkých mono

4.3.2013 v 17:37 | Nahoru | #31
a nebude problém s paměťovým efektem? Aby se ty baterky za měsíc provozu nezničily.

Naposledy editováno 05.03.2013 06:51:30

Baterie z velkých mono

4.3.2013 v 18:20 | Nahoru | #32
Co furt máte s tím paměťovým efektem? Za 1) Docílit ho lze pouze v laboratorních podmínkách, kdy akumulátor nabíjíte a vybíjíte vždy! stejnými přesně stanovenými proudy, vybíjíte vždy na stejné napětí, což v reálu těžko docílíte.
za 2) i kdyby, tak je to jev vratný, stačí všechny články kontrolovaně vybít na 0,9V/článek a znovu nabít 1/10C
za 3) trpí tím pouze NiCd články, neboť to způsobují zvětšující se krystaly cadmia, takže NiMh články "paměťovým efektem" netrpí. A už vůbec ne Lithiové články. Ty se naopak od NiCd a NiMh čláků musí skladovat v nabitém stavu. NiCd a NiMh vybité na 0,9V/článek.
Je to jev, který si hojně osvojili prodejci článků, ale v praxi není nutno se jím vůbec zabývat. V téhle aplikaci je spíš mnohem důležitější co nejmenší vnitřní odpor článků, aby byly schopny dát dostatečně vysoké proudy a to NiMh až na malé vyjímky nedají.

(reakce na) Baterie z velkých mono

4.3.2013 v 18:24 | Nahoru | #33
Saarijec> JO, ta bude OK! Ballistic battery jsou dražší než SHORAI, tahle je "4S", když budeš mít nakopávačku, je to na pohodu. Jezdí na ně i okruhovky.
4S2P, jsou na řadové čtyřvály do litru.
4S3P, jsou na "V"čka a cca 1400ccm,
4S4P, nastartujou i Haryky 1800ccm, nebo ATV.
Všem, co to maj za cypárnu a bojí se ohně ze šlusu. Jezděte na magneto!

(reakce na) Baterie z velkých mono

5.3.2013 v 00:14 | Nahoru | #34

kodl77 píše: Průzkumník slepých uliček?

Pravý pionýr :D

Baterie z velkých mono

5.3.2013 v 12:00 | Nahoru | #35
Ještě předtím než jsem odeslal platbu, jsem osvíceně pohledal cože to vlastně kupuju a děkuju bohu. Málem jsem koupil baterku která by byla dobrá tak možná na sekačku. Ballistic vyrabí těch baterii víc a moc se nesrali s názvama. Tu na kterou jsem dával odkaz je EVO2 50 (takže je dobrá pro skůtry), ale pro větší objemy (až do 550ccm pro normální ježdění)je 4Cell Evo2. Na ebayi to bastlí prodejci všechno dohromady, takže z toho vypadne název 4 Cell EVO2 50 a ani po přečtení popisu není člověku pořádně jasný co to kupuje (...všichni píšou, že baterie jsou vhodné pro stroje od 50 do 1800ccm, to platí jen pro celou nabídku a né konkrétní baterii a u většiny navíc jen pro ježdění na okruhu), takže pokud budete kupovat podobnou koukejte na "Burst Cranking Amps" tam musí být aspoň 135A nebo na číslo komponenty a to musí být 100-010 až 100-014. Vůbec nejlepší je najet na stránky výrobce a u každý si pořádně přečist, na co je vhodná.

Baterie z velkých mono

5.3.2013 v 13:11 | Nahoru | #36
..místo stupaček dát stoupačku.. dobrý téma..

Tak jak tak lze startovat kdes čím, ale už ne kde co pochopí druhou stránku věci-dobíjení aku.. nebo laku.. a startovat v saku? Leda mít tam velkou páku jdu zdít, mám o čem dumati

Baterie z velkých mono

6.3.2013 v 16:21 | Nahoru | #37
li-ion baterky dokazou nahodit motor na motorce. prave srani ale nastane, kdyz se ten balik ma nabit. tam nestaci jen vzit paklik baterek v serii a povesit do na 14V regulovaneho napeti. jednotlive clanky se budou lisit v urovni nabiti. nez se vycerpanejsi clanky nabijou, tak se ty nabitejsi znici. nabijeni je potreba balancovat pro jednotlive clanky
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist