Potřebuješ to samý jako u auta...tzn. německej velkej TP(Fahrzeugbrief) a malej (Fahrzeugschein)...novější motorky, který už mají globalní homologaci mají místo těchle věcí "Zullasungsbescheinigung", což je novější verze Fahrzeugbriefu ("Zullasungsbescheinigung" je Teil 1 = malej TP, Teil 2= velkej TP). Jinak taky místo toho "velkýho TP Zull..blabla" můžeš dostat i jinej papír (TP) a to "Gutachten, nebo Technische Prufstelle" - Je to náhrada velkýho TP a poznáš to tak, že uvnitř bude tabulka s údajema o motorce a vypadá to jako takovej stručnější TP.
Takže chtěj Fahrzeugbrief a Fahrzeugschein. A motorka musí být odhlášená (abgemeldet)-nebude mít SPZ.
Pokud ti bude v TP chybět číslo typovýho schválení (=někde v TP najdeš napsané "Keine ABE"), tak si příprav ještě 3 000Kč na doplnění čísla od Hondy...Možná by to mělo jít i přes Dekru (za 2000), ale po mě to chtěli doplnit od dealera značky...
Za velkej TP dáš taky 2000 a dovozovou technickou podle toho, kde bydlíš (v Praze 1500)
V TP by mělo být razítko, že je TP zrušenej nebo vyřazenej v německu z databáze, prostě že je tam u nich motorka zrušená, a že to je na vývoz, nebo tak nějak to bylo u mýho TP(měl
jsem k tomu i odhlášku - dnes už prý není potřeba), když jsem přihlašoval moto z DE. Neodhlašuje se to na tvé jméno.
Ty pak na základě německého TP uděláš dovozovou TK(velká dovozová technická, cca 1300kč), kde ti motorku musí "stotožnit tvůj model" s databází motorek(modelů) co maj, a to je vše - a pokud to nemaj v databázi tvůj model, tak se to musí dohledávat přes dealery(dekra) nebo to nejde vůbec, ale to jsou vyjímečný případy nebo moc starý motorky.
Po TK jdeš do pojišťovny pro povinné ručení, pak na DI a nahlásíš že máš motorku z dovozu a chceš to postavit na doklady, prostě přihlásit - dáš jim německý TP, doklad že byla provedena dovozová TK, doklad o povinném ručení a taky se může stát, že budou chtít vidět smlouvu o koupi motorky. Toť vše, a máš čistopis CZ TP(2000kč).... a SPZ(500kč)''
Nevím jestli v UH přihlašují motorky z dovozu,ale ve Slavkově u Brna to dělají na počkání stačí zavolat domluvit se co všechno potřebuješ k evidenci.
U mne to trvalo maximálně 15 min nejdelší je to (inspektorátě)tam na to myslím mají 30 dní
3 reakcí na tento příspěvek Jak na přepis německých papírů ?
Mám podobný problém. Před pár dny jsem si koupil Yahamhu Virago 535 z Německa r.v. 1998. Mám velký TP, malý TP i s razítkem o odhlášení motorky.
Na první STK v Petřvaldě u Karviné se na motorku ani nepodíval, protože se mu nelíbilo, že je ve velkém TP škrtnutý výkon a napsaný v poznámce s nějakýma žvástama v němčině (Asi to někdo chtěl přepsat na nižší výkon, ale nepovedlo se).
Zajel jsem s ní do Havířova a tam mi technik řekl, že motorka nemá ve velkém TP zmínku o globální homologaci a na výrobním štítku to taky není, takže mi STK taky neudělá. Mám prý dodat ještě nějaké lejstro se všemi technickými údaji o motorce, které mi na základě VINu dodá autorizovaný dovozce motorek Yamaha někde z Prahy a pak přijít zpět na STK.
Tak jsem napsal mail do Prahy do Yamaha Motor Middle Europe B.V. a dorazila mi blesková odpověď, kde stálo, že mi mají na technické vypsat nějaký formulář, kde označí údaje, které k motorce potřebují zjistit, ten formulář mám poslat do Prahy a oni mi (za úplatu samozřejmě) doplní z databáze vše, co si pánové na STK přejí.
Takže jsem teď přehazován jako horký brambor. Nemám auto s tažným ani vozík, takže mě každá projížďka na STK stojí dost peněz a chtěl bych to dotáhnout konečně do úspěšného konce.
Venku se nám pomalu klube jaro a já budu jak blbec sedět v garáži a čumět ven. Představa, že mi to ještě podusí měsíc na magistrátu mě děsí.
Nemáte s tím někdo zkušenosti prosím?
Mám podobný problém. Před pár dny jsem si koupil Yahamhu Virago 535 z Německa r.v. 1998. Mám velký TP, malý TP i s razítkem o odhlášení motorky.
Na první STK v Petřvaldě u Karviné se na motorku ani nepodíval, protože se mu nelíbilo, že je ve velkém TP škrtnutý výkon a napsaný v poznámce s nějakýma žvástama v němčině (Asi to někdo chtěl přepsat na nižší výkon, ale nepovedlo se).
Zajel jsem s ní do Havířova a tam mi technik řekl, že motorka nemá ve velkém TP zmínku o globální homologaci a na výrobním štítku to taky není, takže mi STK taky neudělá. Mám prý dodat ještě nějaké lejstro se všemi technickými údaji o motorce, které mi na základě VINu dodá autorizovaný dovozce motorek Yamaha někde z Prahy a pak přijít zpět na STK.
Tak jsem napsal mail do Prahy do Yamaha Motor Middle Europe B.V. a dorazila mi blesková odpověď, kde stálo, že mi mají na technické vypsat nějaký formulář, kde označí údaje, které k motorce potřebují zjistit, ten formulář mám poslat do Prahy a oni mi (za úplatu samozřejmě) doplní z databáze vše, co si pánové na STK přejí.
Podle mně je to zbytečně složitý...beru to podle přepisu dovozu auta... Fahrzeugschein(malý TP), Fahrzeugbrief (velký TP), vyřazení z evidence mot. vozidel z DE, kupka, to by mělo být všechno. Pokud si ovšem jakákákoliv STK vymyslela cokoliv jiného, zvedni se, a zavolej na ministerstvo dopravy. Zní to divně, ale pro tyhle dotazy mají zřízenou tzv. Zelenou linku (ještě je zdarma ), a tam ti řeknou přesně, co a proč k přepisu na STK potřebují. Bohužel i na STK můžou v tomhle případě tápat, takže heslo zní "radši zbytečnej papír navíc, ať jsme krytí"...a pak bych asi zvolila větší STK, kde už dovezenou motorku taky někdy předtím viděli
Jinak mi klidně přepiš tu "poznámku s technickýma žvástama"..., písnu ti, čím jsi strejdy na STK tak rozzlobil
Díky rancher za kontakt, pan Tatoušek mi to vysvětlil a díky Toodle za nabídnutou pomoc. Vše je snad už za mnou a nezbývá než počkat na sluníčko.
1 reakcí na tento příspěvek Jak na přepis německých papírů ?
frenzymadness píše: Nakonec to ani na magistrátu nešlo úplně hladce, tak jsem to pro uvolnění páry sepsal do článku. Pro zájemce o přečtení mých poznatků je k dispozici zde: http://www.frenzy.c...aji-razitko/ [/quote]
...bomba...ať žije absurdistán , ses teda rozepsal ..no nic, je to hotovo, teď už jen to počasí a hurá ven
Naposledy editováno 19.03.2013 05:58:01
1 reakcí na tento příspěvek Jak na přepis německých papírů ?
BRUTUSSS píše: Pro zasmani : koupil jsem v Polsku Velorex ( ano, pravy cesky hadrak)...jenze on polsky technicak zase nema zadne udaje o vozidle ... ...no a jelikoz uz vyrobce nezije,firma nefunguje..a Vin je pouze ctyrmistny...tudiz neni v pocitacich ( asi to tam soudruzi v roce 1958 zapomeli dat)... ..A co ted?? Nikdo nevi...zbyvaji veteranske znacky, nebo opet hledani ochotneho urednika . Je tu nejaky??
Zase...ministerstvo dopravy, jak psáno výše...linka je nahrávaná, takže tam nevykládají blbosti...klidně je vytěž, platíme je z daní, tak ať fungují...