Podle něj ano... KTM SM-T prý má třmeny z jednoho kusu - monobloky, podle mě nemá a jedná se o klasický šroubovaný brzdič ze dvou kusů. Na prvním obrázku je onen diskutabilní třmen a na těch dalších několikero variant opravdových, frézovaných či kovaných MONOBLOCKŮ. Já na svou MTS12000 kupoval právě tyhle zmiňované třmeny, konkrétně model M4 MONOBLOCK. Cena 18tis.Kč.
Vím, že i ty "nemonoblockové" třmeny brzdí výborně, a M4 prostě ještě o něco lépe! Pro to jsou s nimi osazeny modely jako 1199, 1198, SF1098, RC8, Speed Triple "R", Huska Nuda-R atd...
Dnes jsem z prdele volal do KTM Sete s.r.o. Vlašim a tam mi mechanik potvrdil mou teorii,že MONOBLOKY má jen SM-R ta nakutá verze a nebo třeba RC-8. Ale modely jako DUKE, SM-T aj. nikoliv.
Tak nás prosím rozsuďte, díky...
KTM SM-T
BREMBO MONOBLOCK
Uzavřeno 01.10.2012 v 10:18 uživatelem drippera
Naposledy editováno 26.09.2012 21:15:57
2 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock
1 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock
I sama KTM to takhle prezentuje....
Naposledy editováno 27.09.2012 07:05:13
verybusy píše: Cituji z testu motocykl-online...."Velkou porci důvěry vzbuzují rovněž brzdy. Radiálně uchycené čtyřpístkové třmeny Brembo-Monobloc jsou asi to nejlepší, co dnes můžete na své motorce mít. V případě 990 SM T však technici mysleli na nás, normální smrtelníky, a brzdy s jinak fascinujícím, ale nelidsky ostrým nástupem optimalizovali na běžné ježdění. Systém tak postrádá svou kousavou agresivitu, fascinující jemnosti dávkování brzdného účinku jedním prstem však zůstaly".Možná proto ti brzdy ma MS připadají lepší. Takže asi 1:1.
I sama KTM to takhle prezentuje....
Hm, hm.....hm?
Tož uvidíme...
1 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock
Naposledy editováno 27.09.2012 07:23:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock
kubosh píše: rozreseni je jednoduche,monoblock nema snad delici rovinu nemyslite????
...však to "my" dobře víme a nedokážu přimět nikoho, kdo vleze do těch třmenů ze vnitř a podívá se, jestli jsou sešroubované a nebo nejsou. Pete Biggy tvrdí, že tam nějaké šrouby jsou, ovšem né k vůli tomu, aby držely dvě části třmenu pohromadě, nýbrž z důvodu "zvýšení pevnosti"? Což mě přijde jako absolutní nesmysl. Nevim...2 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock
1 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock
Mileek píše: verybusy> mám ty třmeny doma na třech motorkách a ještě jedny do zásoby a nezačištěný okraj výlisku to fakt není je to prostě ze dvou dílů...
A jseš si jist,že na KTM je totožný brzdič???To že to na fotce podobně vypadá ještě nic neznamená.Psali že je to dělaný přímo pro ně... Z dripperovy forky tam zádná dělící rovina patrná není a je mi záhadou,proč by to sama KTM prezentovala jako monoblock.
1 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock
verybusy píše: Tady v testu to taky nazývají monobloky a dle fotky,kde je brzdič vidět i z boku to na dva díly skutečně nevypadá...
Tak já tam třeba na té fotce šroub vidím... (Obr. 7, pravý brzdič).
Naposledy editováno 27.09.2012 13:53:58
1 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock
Jinak pár odkazů:
sm990
superduke
ofiko KTM tech specs
nic se tam o MONOBLOCK nepíše... pouze "radial caliper". A to, že to někdo z m.cz v testu nazývá monoblock, neznamená, že to monoblock je...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock
tohle jsou MONOBLOCKY a zkus mi na některým z nich najít šrouby...
Naposledy editováno 27.09.2012 14:10:47
Mileek píše: totožný brzdič to je... už vidím, jak v brembo továrně dělají nové formy třmenu starého dizajnu jen pro KTM, a vlastně jen pro SMT, protože superduke a ostatní mají třmeny dělené. Monobloky pak má RC8 a R verze. To by asi pánové rakušáci nezaplatili... A proč by teda KTM dávala na obyč verze monobloky a na R verze taky monobloky, ale jiné?
Jinak pár odkazů:
sm990
superduke
ofiko KTM tech specs
nic se tam o MONOBLOCK nepíše... pouze "radial caliper". A to, že to někdo z m.cz v testu nazývá monoblock, neznamená, že to monoblock je...
Dle všeho je typ Caliper monoblok.V popisu není monoblok funkčně důležitej,samo značí umístění a pístky.V příspěvku 4 je ofiko stránka KTM a tam monoblock je....
kde jsou na nich šrouby??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock
Mileek píše: verybusy> tohle ale nepochybně monobloky nejsou
tohle jsou MONOBLOCKY a zkus mi na některým z nich najít šrouby...
Tak třeba tady????
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock
1 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock
2 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock
Každopádně se to od tohoto strýca dalo čekat Dával jsem mu x odkazů na webu, jak stránkách českých, tak světových a koneckonců i periodika např. ČMN 10.2.2011, kde všude píšou o monoblocích (test Honzise a Motohousího Karlosse ze Španělska).
Ten Valach na to jen pohrdavě, že si ti všichni pletou pojmy s průjmy, což beru, že se chybka může stát, ale tolik případů??? A navíc já sám jsem o tom byl přesvědčen, ale neměl jsem možnost se bezprostředně dostat k motorce do garáže. To se stalo pozdě večer a jelikož jsem nahmatal z druhé strany třmenů šrouby a bylo už na to špatně vidět, měl jsem za to, že třmen opravdu je šroubovaný/půlený.
Jenomže mi to nedalo a pořád jsem nechápal, že tolik lidí píše bludy a já (vč. mého kámoše co má taky SMT) jsem byl taky tak šeredně v omylu. Po bližším ohledání jsem však pochopil a uvedu to na pravou míru:
Třmen na SMT je dle mého názoru jeden celek-monoblock, je to však "jen odlitek" a jakoby lehce naznačený předěl je pouze (jak už tady zaznělo) jen otřep z formy. Ano, bravo Verybusy, jsi očividně chápavější než autor tohoto vlákna, který to nedokázal pochopit
Max. by mohlo jít o případ silně tlakového slisování, ale spíše jen ten nezačištěný okraj výlisku. Ony šrouby jsou dle mého názoru jen jakousi pojistkou a výztuží, aby se třmen ještě méně kroutil. Čili po jejich vyšroubování se třmen nerozdělí na dvě půlky. Znovu opakuji, třmen je jako celek. Jde prostě o jinou variantu výroby, je samozřejmě cenově a výrobně méně náročná, třmeny určo nebudou mít až takovou tuhost jako závodní kované eMka, ale přesto daleko daleko lepší než drtivá většina brzd. Podotýkám, přeli jsme se o to, jestli to je monoblock, nikoli řeč o kovaných třmenech. On si prostě myslí, že monobloky jsou jen řady M. Alespoň takhle to podle mě je a hodně bych se divil, kdyby tomu tak nebylo, už proto kolik webů a periodik píše o monoblocích. Srandou je, že on tím opovrhuje, píše o tom, že si pletou pojmy s průjmy a na to hned píše Karlossovi do Motohousu Tím nic proti klukům, rád je taky někdy čtu. A k Sette se raději snad ani více vyjadřovat nebudu. Borec sám nevěděl, juknul, viděl šrouby, tak jednoduše věc uzavřel a navíc bych se nedivil, kdyby mu to Drippera podal, jako jestli tam jsou kované Monobloky jako na RC8R...
Toť můj názor, "do krve" jako tady ten strejda se hádat fakt nehodlám, rozmontované jsem to neměl a ani se k tomu fakt nechystám, důležitý je pro mě fakt, že to brzdí famózně
PS: Uuufff, snad už mě to více síly a času stát nebude. A propo, nechcete si teď s autorem zase chvilku psát někdo jiný
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Lithiová baterie Ducati Multistrada 1200S | Mišec_Rosice | 17 | 23.5.2024 v 13:20 Weisner |
Mám zaradený neutrál ale svieti 1 Ducati Multistrada 1200S | stre | 3 | 29.4.2024 v 22:30 X-tra-X |
Nefungující palivoměr Ducati Multistrada 1200S | Heba | 14 | 27.4.2024 v 21:21 Mišec_Rosice |
Vybíjení baterie Ducati Multistrada... Ducati Multistrada 1200S | Mišec_Rosice | 8 | 27.4.2024 v 21:14 Mišec_Rosice |
Klíč na utažení řetězu triumph Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 | Dikobraz | 10 | 20.4.2024 v 20:49 Marty_B |