paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Brembo monoblock
Nazdárek motorkářská rodinko. Heleďte se. Máme tady s kamarádem "Pete Biggy" rozjetou takovou malou debatu o tom, jestli má/nemá jeho KTM SM-T brzdiče, s názvem Brembo MONOBLOCK. Jde o hovno, jen mě zajímá, kdo z nás má pravdu.
Podle něj ano... KTM SM-T prý má třmeny z jednoho kusu - monobloky, podle mě nemá a jedná se o klasický šroubovaný brzdič ze dvou kusů. Na prvním obrázku je onen diskutabilní třmen a na těch dalších několikero variant opravdových, frézovaných či kovaných MONOBLOCKŮ. Já na svou MTS12000 kupoval právě tyhle zmiňované třmeny, konkrétně model M4 MONOBLOCK. Cena 18tis.Kč.
Vím, že i ty "nemonoblockové" třmeny brzdí výborně, a M4 prostě ještě o něco lépe! Pro to jsou s nimi osazeny modely jako 1199, 1198, SF1098, RC8, Speed Triple "R", Huska Nuda-R atd...
Dnes jsem z prdele volal do KTM Sete s.r.o. Vlašim a tam mi mechanik potvrdil mou teorii,že MONOBLOKY má jen SM-R ta nakutá verze a nebo třeba RC-8. Ale modely jako DUKE, SM-T aj. nikoliv.
Tak nás prosím rozsuďte, díky...

KTM SM-T


BREMBO MONOBLOCK







Uzavřeno 01.10.2012 v 10:18 uživatelem drippera

Naposledy editováno 26.09.2012 21:15:57
Anketa: Má KTM SM-T MONOBLOCKY?
Ano
10%
3
Ne
90%
28

2 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock

27.9.2012 v 14:23 | Nahoru | #1
Nuže dobrá, když už to tady ten "pajádník" dal, tak už se k tomu i vyjádřím
Každopádně se to od tohoto strýca dalo čekat Dával jsem mu x odkazů na webu, jak stránkách českých, tak světových a koneckonců i periodika např. ČMN 10.2.2011, kde všude píšou o monoblocích (test Honzise a Motohousího Karlosse ze Španělska).
Ten Valach na to jen pohrdavě, že si ti všichni pletou pojmy s průjmy, což beru, že se chybka může stát, ale tolik případů??? A navíc já sám jsem o tom byl přesvědčen, ale neměl jsem možnost se bezprostředně dostat k motorce do garáže. To se stalo pozdě večer a jelikož jsem nahmatal z druhé strany třmenů šrouby a bylo už na to špatně vidět, měl jsem za to, že třmen opravdu je šroubovaný/půlený.
Jenomže mi to nedalo a pořád jsem nechápal, že tolik lidí píše bludy a já (vč. mého kámoše co má taky SMT) jsem byl taky tak šeredně v omylu. Po bližším ohledání jsem však pochopil a uvedu to na pravou míru:

Třmen na SMT je dle mého názoru jeden celek-monoblock, je to však "jen odlitek" a jakoby lehce naznačený předěl je pouze (jak už tady zaznělo) jen otřep z formy. Ano, bravo Verybusy, jsi očividně chápavější než autor tohoto vlákna, který to nedokázal pochopit
Max. by mohlo jít o případ silně tlakového slisování, ale spíše jen ten nezačištěný okraj výlisku. Ony šrouby jsou dle mého názoru jen jakousi pojistkou a výztuží, aby se třmen ještě méně kroutil. Čili po jejich vyšroubování se třmen nerozdělí na dvě půlky. Znovu opakuji, třmen je jako celek. Jde prostě o jinou variantu výroby, je samozřejmě cenově a výrobně méně náročná, třmeny určo nebudou mít až takovou tuhost jako závodní kované eMka, ale přesto daleko daleko lepší než drtivá většina brzd. Podotýkám, přeli jsme se o to, jestli to je monoblock, nikoli řeč o kovaných třmenech. On si prostě myslí, že monobloky jsou jen řady M. Alespoň takhle to podle mě je a hodně bych se divil, kdyby tomu tak nebylo, už proto kolik webů a periodik píše o monoblocích. Srandou je, že on tím opovrhuje, píše o tom, že si pletou pojmy s průjmy a na to hned píše Karlossovi do Motohousu Tím nic proti klukům, rád je taky někdy čtu. A k Sette se raději snad ani více vyjadřovat nebudu. Borec sám nevěděl, juknul, viděl šrouby, tak jednoduše věc uzavřel a navíc bych se nedivil, kdyby mu to Drippera podal, jako jestli tam jsou kované Monobloky jako na RC8R...

Toť můj názor, "do krve" jako tady ten strejda se hádat fakt nehodlám, rozmontované jsem to neměl a ani se k tomu fakt nechystám, důležitý je pro mě fakt, že to brzdí famózně

PS: Uuufff, snad už mě to více síly a času stát nebude. A propo, nechcete si teď s autorem zase chvilku psát někdo jiný

(reakce na) Brembo monoblock

27.9.2012 v 14:30 | Nahoru | #2
Pete Biggy> sešroubovaný odlitek z jednoho kusu, aby se nekroutil to myslíš vážně?

(reakce na) Brembo monoblock

27.9.2012 v 20:54 | Nahoru | #3

Pete Biggy píše: Nuže dobrá, když už to tady ten "pajádník" dal, tak už se k tomu i vyjádřím
Každopádně se to od tohoto strýca dalo čekat Dával jsem mu x odkazů na webu, jak stránkách českých, tak světových a koneckonců i periodika např. ČMN 10.2.2011, kde všude píšou o monoblocích (test Honzise a Motohousího Karlosse ze Španělska).
Ten Valach na to jen pohrdavě, že si ti všichni pletou pojmy s průjmy, což beru, že se chybka může stát, ale tolik případů??? A navíc já sám jsem o tom byl přesvědčen, ale neměl jsem možnost se bezprostředně dostat k motorce do garáže. To se stalo pozdě večer a jelikož jsem nahmatal z druhé strany třmenů šrouby a bylo už na to špatně vidět, měl jsem za to, že třmen opravdu je šroubovaný/půlený.
Jenomže mi to nedalo a pořád jsem nechápal, že tolik lidí píše bludy a já (vč. mého kámoše co má taky SMT) jsem byl taky tak šeredně v omylu. Po bližším ohledání jsem však pochopil a uvedu to na pravou míru:

Třmen na SMT je dle mého názoru jeden celek-monoblock, je to však "jen odlitek" a jakoby lehce naznačený předěl je pouze (jak už tady zaznělo) jen otřep z formy. Ano, bravo Verybusy, jsi očividně chápavější než autor tohoto vlákna, který to nedokázal pochopit
Max. by mohlo jít o případ silně tlakového slisování, ale spíše jen ten nezačištěný okraj výlisku. Ony šrouby jsou dle mého názoru jen jakousi pojistkou a výztuží, aby se třmen ještě méně kroutil. Čili po jejich vyšroubování se třmen nerozdělí na dvě půlky. Znovu opakuji, třmen je jako celek. Jde prostě o jinou variantu výroby, je samozřejmě cenově a výrobně méně náročná, třmeny určo nebudou mít až takovou tuhost jako závodní kované eMka, ale přesto daleko daleko lepší než drtivá většina brzd. Podotýkám, přeli jsme se o to, jestli to je monoblock, nikoli řeč o kovaných třmenech. On si prostě myslí, že monobloky jsou jen řady M. Alespoň takhle to podle mě je a hodně bych se divil, kdyby tomu tak nebylo, už proto kolik webů a periodik píše o monoblocích. Srandou je, že on tím opovrhuje, píše o tom, že si pletou pojmy s průjmy a na to hned píše Karlossovi do Motohousu Tím nic proti klukům, rád je taky někdy čtu. A k Sette se raději snad ani více vyjadřovat nebudu. Borec sám nevěděl, juknul, viděl šrouby, tak jednoduše věc uzavřel a navíc bych se nedivil, kdyby mu to Drippera podal, jako jestli tam jsou kované Monobloky jako na RC8R...

Toť můj názor, "do krve" jako tady ten strejda se hádat fakt nehodlám, rozmontované jsem to neměl a ani se k tomu fakt nechystám, důležitý je pro mě fakt, že to brzdí famózně

PS: Uuufff, snad už mě to více síly a času stát nebude. A propo, nechcete si teď s autorem zase chvilku psát někdo jiný


Nevím, které jsou kované a které ne. Nikde se to ani neuvádí. Spíše se uvádí, jestli je to monoblok nebo ne a jestli je to "odlívané" nebo frézované. Podle mě jsou tyto, o kterých je téma, ze dvou kusů.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Lithiová baterie Ducati Multistrada 1200S Mišec_Rosice 17 23.5.2024 v 13:20 Weisner
Mám zaradený neutrál ale svieti 1 Ducati Multistrada 1200S stre 3 29.4.2024 v 22:30 X-tra-X
Nefungující palivoměr Ducati Multistrada 1200S Heba 14 27.4.2024 v 21:21 Mišec_Rosice
Vybíjení baterie Ducati Multistrada... Ducati Multistrada 1200S Mišec_Rosice 8 27.4.2024 v 21:14 Mišec_Rosice
Klíč na utažení řetězu triumph Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 Dikobraz 10 20.4.2024 v 20:49 Marty_B


TOPlist