globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: škrcení v novém ř.p. do 35 kw
 
23.9.2012 v 18:04
Zdravim, mam takovej dotaz ohledně ř.p. od příštího roku. Všude se píše, že se smí omezovat max. z dvojnásobného výkonu tj. z 70kw to je mi jasný. Já bych potřeboval, vzhledem k tomu, že mam plánu koupit husku 450/510 a ta musí mít v tp asi 13kw jestli se nepletu (?). Proto se chci zeptat, jestli omezení z těch 37/43 kw na 13 bude možný, jelikož je to o víc než polovinu originálního výkonu? Nebo to omezení je jenom proto, aby se nepřesáhlo 70kw? Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

24.9.2012 v 22:10 | Nahoru | #91

Darks píše: jojo četl jsem to tady na netu skusím ještě někomu napsat kdo má SM kolik má napsáno v TP snad to bude o pár kilo víc aby to splňovalo ale pochybuju



no počkej, když má 29kw a budeš ho mít zavřený na 20 třeba nebo na 18 tak ti bude sedět 0,2 kg/kw a i to, že to budeš mít zavřený max. na poloviční výkon, takže to budeš uplně bez problému

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

24.9.2012 v 22:14 | Nahoru | #92

Mida píše: no počkej, když má 29kw a budeš ho mít zavřený na 20 třeba nebo na 18 tak ti bude sedět 0,2 kg/kw a i to, že to budeš mít zavřený max. na poloviční výkon, takže to budeš uplně bez problému



Edit: blbnu

Ale on ji nechce zavirat, on ji chce mit s temi 29kW bez zavirani.

Naposledy editováno 24.09.2012 22:15:26

1 reakcí na tento příspěvek škrcení v novém ř.p. do 35 kw

25.9.2012 v 13:02 | Nahoru | #93
Takže chápu dobře, že když si budu chtít na jaře koupit SV 650 s řidičákem A2 tak musím koupit neškrcené a nechat ho zavřít na 35 kW, protože kdybych koupil zavřené na 25 kW tak už nesplnuje "může být seškrcena maximálně z dvojnásobného výkonu"?
EDIT: no a ani ta to nebude splnovat, protože mi vychází poměr váha/výkon 0.21

Naposledy editováno 25.09.2012 13:07:07

(reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

25.9.2012 v 13:22 | Nahoru | #94

ondraraz píše: Takže chápu dobře, že když si budu chtít na jaře koupit SV 650 s řidičákem A2 tak musím koupit neškrcené a nechat ho zavřít na 35 kW, protože kdybych koupil zavřené na 25 kW tak už nesplnuje "může být seškrcena maximálně z dvojnásobného výkonu"?
EDIT: no a ani ta to nebude splnovat, protože mi vychází poměr váha/výkon 0.21



Fakt? Takze SVcka jsou kompletne ze hry venku

1 reakcí na tento příspěvek škrcení v novém ř.p. do 35 kw

25.9.2012 v 14:18 | Nahoru | #95
SirIndy> musely by být sady na SV mezi 26kw a 33kw aby to vycházelo Teda pokud se shoduje váha tady v katalogu a v tp SVčka tj. 165kg

(reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

25.9.2012 v 14:23 | Nahoru | #96

ondraraz píše: SirIndy> musely by být sady na SV mezi 26kw a 33kw aby to vycházelo Teda pokud se shoduje váha tady v katalogu a v tp SVčka tj. 165kg



Ja nasel od 165kg do 169kg - aby to vyslo na pomer 0,2 tak by musela mit 175kg...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

25.9.2012 v 15:10 | Nahoru | #97

SirIndy píše: Edit: blbnu

Ale on ji nechce zavirat, on ji chce mit s temi 29kW bez zavirani.


přesně tak jediný člověk který mi rozumí ..........protože kdybych si to koupil tak je jasný že na tom motárdovi budu dělat blbosti takže by bylo lepší kdybych mohl jezdit na otevřeným legálně než místo toho na zavřeným a potom otevřeným nelegálně (kdyby se něco nedej bože stalo )

(reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

25.9.2012 v 15:22 | Nahoru | #98

Darks píše: přesně tak jediný člověk který mi rozumí ..........protože kdybych si to koupil tak je jasný že na tom motárdovi budu dělat blbosti takže by bylo lepší kdybych mohl jezdit na otevřeným legálně než místo toho na zavřeným a potom otevřeným nelegálně (kdyby se něco nedej bože stalo )



no, tak to ti nezbyde nic jinýho, než mně

3 reakcí na tento příspěvek škrcení v novém ř.p. do 35 kw

25.9.2012 v 15:25 | Nahoru | #99
nečetl jsem tady všechno, souhlasím, že by spousta lidí zrazu nemohla řídit svou motorku a že to je totální blbost a taky jsem na to čuměl a nechápal, zkopíruju e-mail:

MOJE ZPRÁVA
Dobrý den,
jsem vlastníkem řidičského oprávnění A s omezením, které jsem nabyl v dubnu letošního roku ve věku 18 let, a zvažuji koupi motocyklu, který má snížen výkon z 52 kW na 25 kW. Vzhledem k novele zákona 361/2000 Sb., která bude platná od 19. 1. 2013 a obsahuje i násedující: "Do skupiny A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem", pochybuji o tom, zda budu moci tento motocykl legálně provozovat po 19. lednu 2013, poněvadž byl upraven z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem. Proto mám následující 2 otázky:

Budu po 19. lednu 2013 vlastníkem řidičského oprávnění A2 nebo stávajícího oprávnění A s omezením?
Budu moci takovýto motocykl provozovat?

Předem mnohokrát děkuji za odpověď!

ODPOVĚĎ Z MINISTERSTVA

Vážený pane ----,

odpověď na Vaši otázku zní "NE".

Řidičské oprávnění A2 nebude opravňovat k řízení motocyklu s výkonem sníženým na 25 kW, jehož původní výkon byl např. 52 kW, jak uvádíte ve svém dotazu. Na stanovení splnění podmínek lze použít jednoduchý vzorec:



snížený výkon x 2 = hodnota



(např. 25 x 2 = 50 kW, tzn., motocykl z 50 kW původního výkonu sníženého na 25 kW lze řídit od 19.1.2013 s řidičským oprávněním skupiny A2).

Pokud by původní výkon byl vyšší (např. 51 kW) a byl by snížen na 25 kW, je úprava provedena z více než dvojnásobného výkonu, tudíž není naplněna podmínka rozsahu skupiny A2.



Na druhou stranu, pokud byl výkon motocyklu elektronicky nebo jiným způsobem snížen, lze prostřednictvím akreditovaného zástupce výrobce motocyklu, uvést výkon do původního stavu.



S pozdravem





Lenka Wasyliw

referent

Oddělení administrativní a operativy

Ministerstvo dopravy

Nábřeží Ludvíka Svobody 12

110 15 Praha 1

Fakt jsem si to nevymyslel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

25.9.2012 v 15:59 | Nahoru | #100
dančic> takže to znamená že pro lidi který si papíry dělali ještě letos bude pro ně stejně platit ten nový zákon od roku 2013 ? takže např. když si někdo udělal na jaře papíry od 18 a koupil si třeba cbr 600rr seškrcený na 25 kw tak to znamená že od roku 2013 na ní nebude moct jezdit ? protože CBRko má v originále víc jak 70 kw ....... jo tak to je pěkná kokotina jestli je to pravda tak lituji těch kteří si dělali papíry ještě letos s domněním že jim zůstanou na těch 25kw a koupili si motorku která má v originále víc jak 70 kw

Naposledy editováno 25.09.2012 16:01:11

(reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

25.9.2012 v 16:01 | Nahoru | #101

dančic píše: ...
ODPOVĚĎ Z MINISTERSTVA

Vážený pane ----,

odpověď na Vaši otázku zní "NE".

Řidičské oprávnění A2 nebude opravňovat k řízení motocyklu s výkonem sníženým na 25 kW, jehož původní výkon byl např. 52 kW, jak uvádíte ve svém dotazu. Na stanovení splnění podmínek lze použít jednoduchý vzorec:
...



tenhle (nebo podobnej) dopis jsem tu už někde viděl. Nemůžu si pomoct, ale uplně jasně tam neříkají jestli ty, momentálně s řidičákem do 25kW budeš vlastníkem skupiny A2 nebo ne.

Jen to hezky jasně vysvětluje jaký bude to omezení skupiny A2 od 19.1.2013

(reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

25.9.2012 v 16:03 | Nahoru | #102
Darks> pokud má někdo motorku uškrcenou na 25kW, tak ho žádnejch 70kW nezajímá, pro takový ten limit podle těch novejch podmínek je 50kW (tzn. dvojnásobek 25kW). to jen na upřesnění.

Jinak je to DOUFÁM blbost že by to takhle vykurvili i se zpětnou platností.

Naposledy editováno 25.09.2012 16:05:14

(reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

25.9.2012 v 16:08 | Nahoru | #103

dančic píše: nečetl jsem tady všechno, souhlasím, že by spousta lidí zrazu nemohla řídit svou motorku a že to je totální blbost a taky jsem na to čuměl a nechápal, zkopíruju e-mail:

MOJE ZPRÁVA
Dobrý den,
jsem vlastníkem řidičského oprávnění A s omezením, které jsem nabyl v dubnu letošního roku ve věku 18 let, a zvažuji koupi motocyklu, který má snížen výkon z 52 kW na 25 kW. Vzhledem k novele zákona 361/2000 Sb., která bude platná od 19. 1. 2013 a obsahuje i násedující: "Do skupiny A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem", pochybuji o tom, zda budu moci tento motocykl legálně provozovat po 19. lednu 2013, poněvadž byl upraven z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem. Proto mám následující 2 otázky:

Budu po 19. lednu 2013 vlastníkem řidičského oprávnění A2 nebo stávajícího oprávnění A s omezením?
Budu moci takovýto motocykl provozovat?

Předem mnohokrát děkuji za odpověď!

ODPOVĚĎ Z MINISTERSTVA

Vážený pane ----,

odpověď na Vaši otázku zní "NE".

Řidičské oprávnění A2 nebude opravňovat k řízení motocyklu s výkonem sníženým na 25 kW, jehož původní výkon byl např. 52 kW, jak uvádíte ve svém dotazu. Na stanovení splnění podmínek lze použít jednoduchý vzorec:



snížený výkon x 2 = hodnota



(např. 25 x 2 = 50 kW, tzn., motocykl z 50 kW původního výkonu sníženého na 25 kW lze řídit od 19.1.2013 s řidičským oprávněním skupiny A2).

Pokud by původní výkon byl vyšší (např. 51 kW) a byl by snížen na 25 kW, je úprava provedena z více než dvojnásobného výkonu, tudíž není naplněna podmínka rozsahu skupiny A2.



Na druhou stranu, pokud byl výkon motocyklu elektronicky nebo jiným způsobem snížen, lze prostřednictvím akreditovaného zástupce výrobce motocyklu, uvést výkon do původního stavu.



S pozdravem





Lenka Wasyliw

referent

Oddělení administrativní a operativy

Ministerstvo dopravy

Nábřeží Ludvíka Svobody 12

110 15 Praha 1

Fakt jsem si to nevymyslel



Na jakou si psal adresu, taky jim napisu neco hezkyho

škrcení v novém ř.p. do 35 kw

25.9.2012 v 17:05 | Nahoru | #104
dančic> mám takový pocit, že v tom dopise jen vysvětlili, jak bude fungovat skupina A2.. Zdá se mi že špatně pochopili otázku, a jen ti vysvětlili, že se skupinou A2 nebudeš moct řídit co má 25kW z 52kW

Naposledy editováno 25.09.2012 17:31:44

škrcení v novém ř.p. do 35 kw

25.9.2012 v 17:21 | Nahoru | #105
zákon 297/2011 sb.

Čl. II
Přechodná ustanovení

1. Řidičská oprávnění jednotlivých skupin a podskupin udělená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona zůstávají zachována v rozsahu, jaký měla podle zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti tohoto zákona; tato řidičská oprávnění opravňují ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona rovněž k řízení motorových vozidel, která jsou do skupin vozidel se shodným označením nově zařazena tímto zákonem, pokud tomu nebrání omezení nebo podmínění řidičského oprávnění.

1 reakcí na tento příspěvek škrcení v novém ř.p. do 35 kw

25.9.2012 v 17:51 | Nahoru | #106
Z paragrafu výše prostě plyne, že 25kw na 35kw přecházet nebude. Omezení u ačka (A do 25kw) prostě brání překlopení na A2. Navíc A s omezením versus A2 nejsou shodná označení.

U poměru kw/kg rozhoduje pohotovostní-provozní hmotnost, tam se svčko vejde.

1 reakcí na tento příspěvek škrcení v novém ř.p. do 35 kw

25.9.2012 v 20:25 | Nahoru | #107
je to banda kok*tů jak zjistěj že motorka měla předtim víc než 70kw když jsem ji zavřel třeba v německu ? nemaj šanci to dohledat... protože jinak ten novej zákon dělá z 25kw motorek neprodejný stroje ? mě by jen zajimalo jak u motorky policajti na silnici zjistěj její původní výkon, když není psanej ani ve velkym techničáku ... to jsem zase nasranej, ty vole

(reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

25.9.2012 v 21:17 | Nahoru | #108
Dave3991> tohle benga řešit nebudou, ty bude zajímat jen výkon jako takovej, ten v techničáku je. To kolik byl původní se bude řešit až dál, až když s tím třeba někde/do někoho třískneš.
Takhle to chápu já.

Naposledy editováno 25.09.2012 21:18:45

(reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

25.9.2012 v 21:28 | Nahoru | #109

TC-Def píše: Ještě že ve čtvrtek už dělám závěrky na A18


tak to jsme dva

(reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

26.9.2012 v 13:00 | Nahoru | #110

bledemon píše:
U poměru kw/kg rozhoduje pohotovostní-provozní hmotnost


no tak aspoň že tak

PS: nevíte někdo kolik má Suzuki DR-Z400 SM provozní hmotnost ?

1 reakcí na tento příspěvek škrcení v novém ř.p. do 35 kw

26.9.2012 v 13:18 | Nahoru | #111
noo avšak pak nevím, jak to bude s velkýma papírama... pokud mi papíry nepřejdou na skupinu A2, tak si nebudu tím pádem moci dělat řidičák již po dvou letech praxe, což by mě vcelku dost sralo, kor jestli by to chápali, jakože nemám skupinu A2 - nemám vlastně nic, co by se shodovalo s novou legislativou, takže si budu moct dělat velké papíry až ve 24?!?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

26.9.2012 v 13:39 | Nahoru | #112
dančic> buď v klidu

Zákon 297/2011sb Čl. IV Přechodná ustanovení

4. Podmínku pro absolvování doplňovací zkoušky podle § 45b odst. 1 zákona č. 247/2000 Sb., ve znění účinném po dni nabytí účinnosti tohoto zákona, splní i žadatel, který je alespoň 2 roky držitelem řidičské- ho oprávnění pro skupinu A opravňujícího pouze k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon/hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklů s postranním vozíkem a s poměrem výkon/hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

26.9.2012 v 15:16 | Nahoru | #113
Maty_Kolin> a když má někdo papíry jen na 125ccm s max. 11 kw a od 18 si papíry dělat nebude tak si papíry na neomezenou bude moc dělat od kolika ?? taky od 21 ? nebo od 24 ?

Naposledy editováno 26.09.2012 15:17:52

(reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

26.9.2012 v 16:30 | Nahoru | #114

Darks píše: Maty_Kolin> a když má někdo papíry jen na 125ccm s max. 11 kw a od 18 si papíry dělat nebude tak si papíry na neomezenou bude moc dělat od kolika ?? taky od 21 ? nebo od 24 ?



jo, to by mě taky docela zajímalo. I když mam pocit že se bude počítat pouze 2 roky praxe s řidičákem A18/A2, někde sem to čet, ale jistě to nevim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

26.9.2012 v 16:54 | Nahoru | #115

Darks píše: Maty_Kolin> a když má někdo papíry jen na 125ccm s max. 11 kw a od 18 si papíry dělat nebude tak si papíry na neomezenou bude moc dělat od kolika ?? taky od 21 ? nebo od 24 ?



Od 24. Proc by si nedelal A2?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

26.9.2012 v 17:38 | Nahoru | #116

SirIndy píše: Od 24. Proc by si nedelal A2?

já si A2 dělat budu ale zajímá mě jak to je protože kámoš mi tvrdí že stačí praxe ze 125ccm a od 21 let můžeš dělat neomezenou tak že prej to ty 3 ty roky ještě vydrží na 125 a já mu říkal že si myslím že ta praxe se počítá jen z té skupiny A2 tak chci vědět jestli mám pravdu já a nebo kámoš ......od těch 24 let to víš jistě ?? .....jestli jo tak to kámoše asi moc nepotěší

Naposledy editováno 26.09.2012 17:42:12

1 reakcí na tento příspěvek škrcení v novém ř.p. do 35 kw

26.9.2012 v 19:56 | Nahoru | #117
Mám trochu Off topic dotaz.. Můžu od 18 s tím řidičákem co je od příštího roku legálně jezdit na DRZ400Sm?

škrcení v novém ř.p. do 35 kw

26.9.2012 v 20:10 | Nahoru | #118
Odpověď zní, NE

(reakce na) škrcení v novém ř.p. do 35 kw

26.9.2012 v 20:30 | Nahoru | #119

cita29 píše: Mám trochu Off topic dotaz.. Můžu od 18 s tím řidičákem co je od příštího roku legálně jezdit na DRZ400Sm?



Napis jakou ma hmotnost v TP a povime ti to

1 reakcí na tento příspěvek škrcení v novém ř.p. do 35 kw

26.9.2012 v 20:33 | Nahoru | #120
Kolik má v TP netuším, ale na netu v parametrech píšou 134kg, kdyby byla zavřená na 25kW tak je poměr výkon/hmotnost 0,186, takže by se vešla ne?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist