1 reakcí na tento příspěvek Není to moto ale mám z toho radost
Celá centrála byla usazena na kolejnico-jeklovém rámu se svěma pevnými a dvěma otočnými (rejdovými) koly, takže bylo možno celek přetahovat jako vozík, nebo i převážet bejkem.
Třeba tu někdo pozná, který typ to mohl být...
FiZzeR> Také pěkný kousek, ale strejda zřejmě neví, že motor (s vyjímkou starých benzinových typů s nízkou kompresí a nastavováním zpožděného zážehu) se zásadně natáčí zdola nahoru. Tímto "hamznutím" na kliku si koleguje o zlámání zápěstí, až motor kopne zpátky.
1 reakcí na tento příspěvek Není to moto ale mám z toho radost
1 reakcí na tento příspěvek Není to moto ale mám z toho radost
1 reakcí na tento příspěvek Není to moto ale mám z toho radost
Marek Sz píše: Teď už je ta věc dobrá jen k tomu že jsi to občas nastartuju a poslechnu jsi jak blafa ale byli doby kdy to byl jedinej pohon všech stroju na statku...čerpadla mlatičky řezačky...každej stroj neměl elektro motor jako dneska
Jsme na tom podobně... mám doma desetikoňský kroužkový motor E.M.F. "Dordt", holandské výroby, používaný nejspíše na mlátičce (strýc jej jen tak tak zachránil před zkonfiskováním komanči, jinak mu sebrali celý statek). Kryt jeho svorkovnice vypadá zhruba takto:
Také už si jej můžu občas pustit jen tak pro radost. Sice mi k němu chbí původní spouštěč, ale dá se to vyřešit bastlem tří zásuvek zapojených do hvězdy, do kterých napojím tři staré "infráky" 3x800W. Na rozběh to stačí. Nemůžu jej ale zapojit do trojúhelníku, jelikož pojistka 21A jej pak už neutáhne.
Jinak se takové staré motory běžně natáčely s tím, že se nastavil místo předstihu naopak mírně zpožděný zážeh a teprve po nastartování se nastavil vhodný předstih (leckdy jen pokusně tak, aby motor běžel nejlépe).
Jestli poháníš motor dnešním N95 (který v době výroby motoru neexistoval ani ve snu), tak bude jistě třeba nastavit jiný, než původně předepsaný předstih.