Téma: Není to moto ale mám z toho radost
 
9.9.2012 v 21:26
asi v 8 letech jsem ho videl u dědy v kulne a od té doby jsme ho chtěl trvalo to 33 let než jsem se k němu dostal a mohl jsi ho poprve nastartovat...dneska se mi to povedlo asi 2 hodiny ladění a rozhýbávání a po 60 letech opět běží...naposledy běžel v roce 52 když sním děda zalíval pole od 53 byl děda v JZD a stabilák stál na jednom místě v kulně..vím není to moto ale mám radost

Není to moto ale mám z toho radost

9.9.2012 v 21:29 | Nahoru | #1

Není to moto ale mám z toho radost

9.9.2012 v 21:32 | Nahoru | #2
Mám rád taky starší věci,to jsou někdy pěkný poklady po našich dědečkách.Sdílím s tebou tvou radost,supr stroj.

Není to moto ale mám z toho radost

9.9.2012 v 21:39 | Nahoru | #3
Jojo, to jsou strojovny To bude fachat ještě za sto let

Není to moto ale mám z toho radost

9.9.2012 v 21:40 | Nahoru | #4
to mě fascinuje

1 reakcí na tento příspěvek Není to moto ale mám z toho radost

9.9.2012 v 21:46 | Nahoru | #5
přes zimu ho vezmu do dílny a bude jako novej všechno přetěsnit opískovat nabarvit...no ono mu asi skoro sto let bude co jsme našel na netu tak Bratři Paříkové z Napajedel vyrobili první motor 1912 a v roce 1938 vyrobili 25 tisící motor za 26 let 25 000 motoru to znamená cca 1000 motoru ročne a ten muj má výrobní číslo 788 tak byl asi někde na začátku výroby

Není to moto ale mám z toho radost

9.9.2012 v 21:50 | Nahoru | #6
Tohle měl děda taky ale při vtupu do JZD mu ho vzaly a při nakládání na vagon jim spadnul tak šel do šrotu v roce 53 Praga AT25

Naposledy editováno 09.09.2012 21:53:37

Není to moto ale mám z toho radost

9.9.2012 v 21:51 | Nahoru | #7
gratuluju. Samotnýho by mě lákalo spestřovat si nedělní odpoledne blafáním stabiláku a vůní spálenýžho paliva... A věřim tomu že mí sousedi děkují bohu že zatim nic takovýho nemam.

Není to moto ale mám z toho radost

9.9.2012 v 21:52 | Nahoru | #8
U nás ve škole jsme měli tohoto stroja

Není to moto ale mám z toho radost

9.9.2012 v 21:52 | Nahoru | #9
Takhle nějak jsi ten stabilák dával do chodu?

Není to moto ale mám z toho radost

9.9.2012 v 21:55 | Nahoru | #10
Mě ten chladič teče míň ale blafalo to taky a ještě těd mě bolí rameno od kliky taky jsme tady měl hlášky od manželky že Hruška říkal že je slabý magneto

Naposledy editováno 09.09.2012 21:59:16

Není to moto ale mám z toho radost

9.9.2012 v 22:34 | Nahoru | #11
noste voduu

Není to moto ale mám z toho radost

9.9.2012 v 22:44 | Nahoru | #12
Byls včera ve Vrutici?

Není to moto ale mám z toho radost

9.9.2012 v 22:46 | Nahoru | #13
nebyl měl jsem jiné povinosti...byl jsme tam vloni

Není to moto ale mám z toho radost

9.9.2012 v 22:50 | Nahoru | #14
to je paráda.. jak si blafá

Není to moto ale mám z toho radost

9.9.2012 v 23:49 | Nahoru | #15
Také sháním podobný kousek, ale vzpomínám si, že jako učedník jsem jednou opravoval třífázovou elektrocentrálu (altec 32kW) s motorem Slavia, který včíl nemohu nikde dohledat. Nepamatuju si rok výroby, ale byl to stojatý, vzduchem chlazený čtyřválec s klasickým řadovým čerpadlem a samostatným 12V okruhem pro startování. Otáčky se nastavovaly ručně posouváním kulisy po tyčce a aretovaly šroubem na kulise. Mohl mít cca 40k.
Celá centrála byla usazena na kolejnico-jeklovém rámu se svěma pevnými a dvěma otočnými (rejdovými) koly, takže bylo možno celek přetahovat jako vozík, nebo i převážet bejkem.

Třeba tu někdo pozná, který typ to mohl být...

FiZzeR> Také pěkný kousek, ale strejda zřejmě neví, že motor (s vyjímkou starých benzinových typů s nízkou kompresí a nastavováním zpožděného zážehu) se zásadně natáčí zdola nahoru. Tímto "hamznutím" na kliku si koleguje o zlámání zápěstí, až motor kopne zpátky.

Není to moto ale mám z toho radost

10.9.2012 v 13:50 | Nahoru | #16
teď to sice motorka není, ale co z toho jednou udělat supermono?

Není to moto ale mám z toho radost

10.9.2012 v 14:18 | Nahoru | #17
gratulace to by se líbilo tátovi, má krom jinejch věcí jenom jeden nepojízdnej

1 reakcí na tento příspěvek Není to moto ale mám z toho radost

10.9.2012 v 15:09 | Nahoru | #18
K čemu je ta věc dobra?

(reakce na) Není to moto ale mám z toho radost

10.9.2012 v 16:17 | Nahoru | #19
Marek Sz> Dobrá práce

1 reakcí na tento příspěvek Není to moto ale mám z toho radost

10.9.2012 v 16:21 | Nahoru | #20
Teď už je ta věc dobrá jen k tomu že jsi to občas nastartuju a poslechnu jsi jak blafa ale byli doby kdy to byl jedinej pohon všech stroju na statku...čerpadla mlatičky řezačky...každej stroj neměl elektro motor jako dneska

(reakce na) Není to moto ale mám z toho radost

10.9.2012 v 16:21 | Nahoru | #21

Pekeno píše: K čemu je ta věc dobra?

pro radost je to krásný stroj,jen ten chladič to není jako japonský megasériový spotřební rrrr

Není to moto ale mám z toho radost

10.9.2012 v 16:56 | Nahoru | #22
Parádní

Není to moto ale mám z toho radost

10.9.2012 v 18:34 | Nahoru | #23
ešče dej videooo

1 reakcí na tento příspěvek Není to moto ale mám z toho radost

10.9.2012 v 19:08 | Nahoru | #24

Není to moto ale mám z toho radost

10.9.2012 v 19:41 | Nahoru | #25
Velkoparáda

(reakce na) Není to moto ale mám z toho radost

10.9.2012 v 23:58 | Nahoru | #26

Marek Sz píše: Teď už je ta věc dobrá jen k tomu že jsi to občas nastartuju a poslechnu jsi jak blafa ale byli doby kdy to byl jedinej pohon všech stroju na statku...čerpadla mlatičky řezačky...každej stroj neměl elektro motor jako dneska



Jsme na tom podobně... mám doma desetikoňský kroužkový motor E.M.F. "Dordt", holandské výroby, používaný nejspíše na mlátičce (strýc jej jen tak tak zachránil před zkonfiskováním komanči, jinak mu sebrali celý statek). Kryt jeho svorkovnice vypadá zhruba takto:



Také už si jej můžu občas pustit jen tak pro radost. Sice mi k němu chbí původní spouštěč, ale dá se to vyřešit bastlem tří zásuvek zapojených do hvězdy, do kterých napojím tři staré "infráky" 3x800W. Na rozběh to stačí. Nemůžu jej ale zapojit do trojúhelníku, jelikož pojistka 21A jej pak už neutáhne.

(reakce na) Není to moto ale mám z toho radost

11.9.2012 v 00:09 | Nahoru | #27
Capt.Spaulding>





Není to moto ale mám z toho radost

11.9.2012 v 20:07 | Nahoru | #28
Nenapadá někoho proč ho za tepla nemužu natočit a kope zpátky do sání..za studena krásne jednou rukou ho natočím a běží pěkne...když ho chcípnu tak už ho nenastartuju nedokážu přetočit kompresi a kopne zpátky do sání (už mám na břiše šrám od kliky )...předstih jsem ladil mám ho tak jak má být cca 8 cm...napadá mě že benzin není to moc stavěný na natural 95 tyhle motory běhaly na mix petroleje s benzinem a nebo svíčka mám vysunutej jiskřič tak jestly není moc ve spalovacím prostoru nebo zkusím jinou hodnotu....studenější bez vysunutého jiskřiče

Není to moto ale mám z toho radost

12.9.2012 v 02:40 | Nahoru | #29
Rozdílné palivo na to každopádně může mít vliv a klidně může být i bohatost směsi za tepla jiná, než má být a proto motor nechytne. Zkus po zastavení sundat fajfku ze svíčky a schválně, jetli kopne i tak. Pokud ano, ještě bych zkusil v tu chvíli vyměnit svíčku za jiný kus, studený (myslím teplotu, ne tepelnou hodnotu). Tím by se ukázalo, zda motor nemá samozápaly od přehřáté svíčky.

Jinak se takové staré motory běžně natáčely s tím, že se nastavil místo předstihu naopak mírně zpožděný zážeh a teprve po nastartování se nastavil vhodný předstih (leckdy jen pokusně tak, aby motor běžel nejlépe).

Jestli poháníš motor dnešním N95 (který v době výroby motoru neexistoval ani ve snu), tak bude jistě třeba nastavit jiný, než původně předepsaný předstih.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist