globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.9.2012 v 14:26 | Nahoru | #421
Dawe02> Ten WG budu ovládat kontrolorem serva od ignitechu, který obsahuje závislost na TPS i otáčkách Kompresní poměr snížím z 11.8 na cca 9,5. Pokud se vejde tak tam bude i malej intercooler, takže by to nakonec mohlo i schopně fungovat. Jen zatím nevim, a to se uvidí až nakonec jak to budou zvládat origo vstřiky. Případně dám jinej regulátor tlaku paliva a zvýším o 1bar (pokud to ovšem origo čerpadlo zvládne). Pokud ne, tak silnější čerpadlo, nebo větší vstřiky.
Ty bys nevěděl jakej jsou origo čerpadla schopný podávat tlak?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.9.2012 v 14:37 | Nahoru | #422
KedaR_K> origo vstřiky jsou rády, že stíhají originál... dobrá cesta jsou ty siemens deka 630 ccm, co tu nadhodil dakarista, měly by tam pasovat. Akorát mají jinej kužel než origo (origo má takovej dvojitej kužel, do každýho sacího kanálu jeden), ale nemyslím, že by to mělo mít nějak výraznej vliv... (edit: kužel jakože "spray pattern", nevím jak to přeložit)

Naposledy editováno 04.09.2012 14:37:47

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

4.9.2012 v 18:27 | Nahoru | #423
Tak někdo se tu ptal na svody od RP tuning,cena je 20tis.materiál nerez průměr 60,síla 1mm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.9.2012 v 20:55 | Nahoru | #424
KedaR_K> myslis vysokotlake palivove cerpadlo na Aprilii? To skutecne nevim. U vicebodych vstrikovani aut je vykonova rezerva pomerne znacna (dimenzuje se tak aby byl stale margin i v nejhorsim pripade - cili nejmensi napeti (9V-10.8V), nejvyssi teplota vinuti motoru(tipuju ~85degC pro inline cerpadlo) a opotrebeni na konci zivotnosti. Imho pokud budes mit to cerpadlo v dobrem stavu, na 130% pretizeni ho provozovat budes moct se snizenou zivotnosti. Ale to tipuju, empiricka zkusenost by byla lepsi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.9.2012 v 21:00 | Nahoru | #425

KedaR_K píše:
Ty bys nevěděl jakej jsou origo čerpadla schopný podávat tlak?



u sériovky je tlak paliva 43 psi (plus mínus autobus, ten regulátor není moc přesnej) kdesi na apriliafóru zmiňoval, že pumpa dává max 53 psi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.9.2012 v 21:24 | Nahoru | #426

FiZzeR píše: KedaR_K> origo vstřiky jsou rády, že stíhají originál... dobrá cesta jsou ty siemens deka 630 ccm, co tu nadhodil dakarista, měly by tam pasovat. Akorát mají jinej kužel než origo (origo má takovej dvojitej kužel, do každýho sacího kanálu jeden), ale nemyslím, že by to mělo mít nějak výraznej vliv... (edit: kužel jakože "spray pattern", nevím jak to přeložit)



nebo zkusit sehnat jinou alternativu za rozumnou cenu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.9.2012 v 21:43 | Nahoru | #427

dakarista píše: nebo zkusit sehnat jinou alternativu za rozumnou cenu



No já nevim, 50 USD/ks mi zrovna jako nějaká raketa nepřijde...

každopádně měly by tam pasovat z nějakýho volva, jestli to bude levnější alternativa

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.9.2012 v 22:17 | Nahoru | #428

ManiaC píše: Tak někdo se tu ptal na svody od RP tuning,cena je 20tis.materiál nerez průměr 60,síla 1mm



díky

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

4.9.2012 v 22:22 | Nahoru | #429
2KedaR-k turbu si připrav ještě pár motorů do zásoby Je zapotřebí trochu víc čidel(hlavně teploty výf.plynů kvůli chudé směsi). Taky řeším přeplňování,ale na Yam FJ 12. Motor už je po g.o. na kovanejch pístech(origo písty by se asi brzo mázly nebo rovnou propálily). Nějaký turba mám k dispozici doma,ale stejně jich asi budu muset vyzkoušet víc. Skoro mi ale připadá jednodušší nainstalovat mechanický kompresor. Přecijen ten nástup turba na výjezdu ze zatáčky...to nebude jednoduchý odladit. Plus turbodíra. Obzvlášt' jestli chceš ještě mezichladič.

WG můžeš ovládat i kvalitním MBC. Já měl na autě EBC Apexi a nebyl jsem s ním moc spokojenej. Hlavně kvůli spolehlivosti a jednoduchosti.

Naposledy editováno 04.09.2012 22:25:42

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.9.2012 v 22:27 | Nahoru | #430

FiZzeR píše: No já nevim, 50 USD/ks mi zrovna jako nějaká raketa nepřijde...

každopádně měly by tam pasovat z nějakýho volva, jestli to bude levnější alternativa



myslel jsem to spis jako sehnat vetsi vstriky s tim rozprasovanim co tam je ted

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.9.2012 v 23:36 | Nahoru | #431

FiZzeR píše: u sériovky je tlak paliva 43 psi (plus mínus autobus, ten regulátor není moc přesnej) kdesi na apriliafóru zmiňoval, že pumpa dává max 53 psi.


Tak to je slabota..

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.9.2012 v 23:42 | Nahoru | #432
Keek> Kvůli bohatosti směsi tam bude na odladění širokopásmová lambda. Tu regulaci WG udělám podle otáček, dle rady dawa. Ještě ale bude sranda co na tu jednotku ignitechu vůbec připojit (někdo by věděl???). Tu samotnou mapu odladím v powercommanderu a pokud by to bylo průserový a musely by se udělat i předstihy tak bych asi zkusil tu novou jednotku od imfsoft.

Naposledy editováno 04.09.2012 23:46:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.9.2012 v 23:56 | Nahoru | #433
FiZzeR> Tak to mi řekni kde se dá sehnat jeden za 50 doláčů

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.9.2012 v 09:23 | Nahoru | #434

KedaR_K píše: FiZzeR> Tak to mi řekni kde se dá sehnat jeden za 50 doláčů



ebay, že by...?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.9.2012 v 09:24 | Nahoru | #435
akorát koukám v popisu, že mají odpor 12,5 Ohmu... origo mají tuším 15 Ohmů (sluchátek )... Nemůže to dělat nějakou neplechu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.9.2012 v 09:37 | Nahoru | #436

Dawe02 píše: KedaR_K> myslis vysokotlake palivove cerpadlo na Aprilii? To skutecne nevim. U vicebodych vstrikovani aut je vykonova rezerva pomerne znacna (dimenzuje se tak aby byl stale margin i v nejhorsim pripade - cili nejmensi napeti (9V-10.8V), nejvyssi teplota vinuti motoru(tipuju ~85degC pro inline cerpadlo) a opotrebeni na konci zivotnosti. Imho pokud budes mit to cerpadlo v dobrem stavu, na 130% pretizeni ho provozovat budes moct se snizenou zivotnosti. Ale to tipuju, empiricka zkusenost by byla lepsi.



me treba uz v serii prijde ze tlak z pumpy je zavislej na vejsce paliva v nadrzi, je tam regulator tlaku a on je tam stejne mensi tlak kdyz je malo benzinu... nebo to same pri startu pomuze parkrat "navrcet" cerpadlo, taky by se teoreticky nemelo nic zmenit a v railu by mel bejt stejnej tlak, v realu to proste da vic paliva....
neni to jen problem meho stroje, to same sem vypozoroval u vetsiny suzuki co mi prosly rukama...

keda: na ten ignitech se ti kouknu co z toho leze, mam dojem ze na je tam vystup na krokovej motor - sekundarni klapky a pak tam bude asi nakej analog 0-5v jako vystup....
cerpadlo bych vzal na vrakaci z nakyho auta, treba co sem mel ted venku cerpadlo z bawa tak velikosti by bylo ok....
hele commandera k ignitechu nepotrebujes, ten ignitech v te lepsi verzi je plne programovatelnej, to umi veci o kterych se nezda PWC5 :) je tam i ta autotune ficura - doladovani podle WBlambdy...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.9.2012 v 09:38 | Nahoru | #437

FiZzeR píše: akorát koukám v popisu, že mají odpor 12,5 Ohmu... origo mají tuším 15 Ohmů (sluchátek )... Nemůže to dělat nějakou neplechu?



potece tam vetsi proud, ale to nejspis jednotka zkousne, to neni o tolik :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.9.2012 v 11:24 | Nahoru | #438
assassin> Jo jo, tak plná verze ignitechu stojí přes 20, to nepřipadá v úvahu. Už vim co leze z toho servo kontroleru. Jde tam normálně PWM a kontroluje se to přes potenciometr toho motoru. Takže snad pokud bych vzal RC servo, vykuchal z něj elektroniku a napojil to přímo na motor a potik toho serva, mělo by to jet.

Fizzer> No jo, jsou tam za 54USD, ale ani nezasílaj do čech. A když jo tak to je ranec. Muselo by se to nechat poslat přes ameriku do čech, což je zase poštovný + 1000kč + clo a dph . Ale furt to vyjde o něco málo levněji než to kupovat u nás

Aprilia RSV úpravy a tuning

5.9.2012 v 11:40 | Nahoru | #439
na kolik vas vyjdou v cizine? u nas za 1900

Aprilia RSV úpravy a tuning

5.9.2012 v 11:44 | Nahoru | #440
ad strikovace, to bych tam nacpal asi cokoliv vhodnyho automobilovyho... udelat naky redukce apod by nemel bejt zas takovej problem...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.9.2012 v 11:47 | Nahoru | #441
Tak oni se automobilový asi neseženou o nic levněji...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.9.2012 v 11:49 | Nahoru | #442

KedaR_K píše: Tak oni se automobilový asi neseženou o nic levněji...



jo... pasujou tam z Volva S60 (do 04+, jak je to se staršíma vstřikama nevím )ale cenově vycházej ještě hůř (možná vrakáč??)

Naposledy editováno 05.09.2012 11:49:53

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.9.2012 v 20:35 | Nahoru | #443

assassin píše:
na ten ignitech se ti kouknu co z toho leze, mam dojem ze na je tam vystup na krokovej motor - sekundarni klapky a pak tam bude asi nakej analog 0-5v jako vystup....



No psali mi že z toho leze PWM. Podle schematu by to, co to ovládá měl být stejnosměrný motorek připojený na potenciometr...??? Takže pokud vezmu modelářské rc servo, vykuchám z něj elektroniku a ty 2 kontakty z ignitechu dám na ten motor a další 3 kontakty z ignitechu dám na potenciometr toho serva, musí to fungovat ne? Mě právě na tohle oni napsali že to nejde !!! Jen nevím, zda mě správně pochopili a nějak nejsou ochotni to se mnou řešit.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.9.2012 v 20:42 | Nahoru | #444
Zdar. Mám dotaz. Shořelo mi vinutí na statoru u RSV. Mám pokoupit TOHLE? V servisu chtěji za novej 12tis, což je docela masakr...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.9.2012 v 23:34 | Nahoru | #445
carlos38> mám dojem, že stator bych měl mít v druhým motoru... tak ho proměřím, zda je OK a nějak bychom se domluvili...

EDIT> Aha, máš novější model... tak leda zjistit, zda by to po předělání konektoru pasovalo...

Naposledy editováno 05.09.2012 23:39:25

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.9.2012 v 23:59 | Nahoru | #446
WenCa> ne. shoří taky. ten co je na odkazu z ebay už má silnější dráty, šel bych do něj.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 07:17 | Nahoru | #447
a rovnou pri te prilezitosti odlehcit rotor, at se to lepe toci ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 07:46 | Nahoru | #448

dakarista píše: a rovnou pri te prilezitosti odlehcit rotor, at se to lepe toci ..


a když už odlehčovat,tak vyhodit vyvažovák ze zadního válce

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 08:43 | Nahoru | #449

ManiaC píše: a když už odlehčovat,tak vyhodit vyvažovák ze zadního válce



Závodní motory bez toho sice jezděj, ale prej kvůli tomu praskaj kartery někde u zadního válce. Neriskoval bych to.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 09:25 | Nahoru | #450

carlos38 píše: Zdar. Mám dotaz. Shořelo mi vinutí na statoru u RSV. Mám pokoupit TOHLE? V servisu chtěji za novej 12tis, což je docela masakr...



podle toho co sním máš, já sem nechal kámošům přemotávat ....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist