gio9 píše: autoškola?...to je k hovnu...co se týká manipulace na místě..možná tak srovnej si zrcátka a dojížděj na neutrál
FishX3 píše:
to jistě, ale dnes je mraky způsobů jak si ty informace získat a vcelku v použitelné formě ... když vezmu jednu za všechny, tak věřím že pokud projdeš a vyzkoušíš co je např v knížce "Dokonalá jízda na motocyklu" budeš na hony vzdálen polovině tohodle fora.
Tímto snad ulehčím od vláken charakteru jako "Mám si pořídit 125ccm nebo litra?"
Přečtěte si tuto knihu http://www.uloz.to/...20na%20motocyklu.pdf , vřele doporučuji.Začátečníkům pomůže se vyvarovat zbytečným chybám a pokročiým se dále zdokonalit.Podobných knih je uřčitě víc a pokud znáte, napiště jeji název popřípadě link kde se dá získat.
Prosím zdržte se poznámek jako oběvil Ameriku a podobně.Děkuji.
FishX3 píše: ...a je to tady asi bych se na řešení brzd vybodnul, neb se to liší nejen strojem, ale hlavně situací a uplně nám to zabije debaty většího významu - jako třeba jestli Verybusy je mrtvej na spodek či nikoli...
He he,já myslím,že jsem živoucím důkazem toho,že i v tomhle věku spodek funguje na výbornou. Kromě toho zatím dokážu i udržet tělesný výměšky,jsem prostě cool!!!
verybusy píše: Já ji taky používám,abych ušetřil přední destičky,spíš jen na přibržďování.Ta zadní je beztak vlažná,takže bych to kolo myslím taky neutrhnul,navíc mám nevypinatelný ABS. To je pořád cílený používání zadku,při krizovkách na to člověk stejně nemá čas,ani náladu.Předek jde dolů,zadní je odlehčený,tudíž je to brždění zadkem stejně skoro neefektivní. Jinak ono se dá blokovat při nájezdu i přední kolo,ale to si fakt nelajsnu,tak moc ty brzdy zmáknutý nemám.
tak to jo, bavíme li se čistě o krizovém brždění, tak já tu zadní teda taky nepotřebuju
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba
verybusy píše: Já zadní brzdu na motoce nepotřebuju a Pepa Sršeň zřejmě taky ne.Něco jinýho to je u endura,ale to už je druhá věc.
je fakt,že většinu života jezdím typově endura/motardy a tam mi zbržděná zadní dost citelně uklidní motorku při krizovým brždění.
a funguje to i na skútru, chopperech i naháčích. s "ostrýma" silnicema moc zkušeností nemám, tak nevím.
brzdnou dráhu jsem teda nikdy neměřil, ale mnohem důležitější pro mě byl pocit větší kontroly.
ať už si o tom Pepa Sršeň myslí, co chce...
callowsick píše: je fakt,že většinu života jezdím typově endura/motardy a tam mi zbržděná zadní dost citelně uklidní motorku při krizovým brždění.
a funguje to i na skútru, chopperech i naháčích. s "ostrýma" silnicema moc zkušeností nemám, tak nevím.
brzdnou dráhu jsem teda nikdy neměřil, ale mnohem důležitější pro mě byl pocit větší kontroly.
ať už si o tom Pepa Sršeň myslí, co chce...
S dobrým naháčem to většinou ani nehne.Endura a choppery jsou jasný,tam je zadní podstatnější.A Pepa myslím ví,o čem mluví,i když už na to všechno asi kouká jinak.
1 reakcí na tento příspěvek Povinná četba
za mě tahle knižka dobrý zdroj informací.
I když má člověk kolem sebe spoustu "zkušených" přátel co mu radí, stejně je podle mě dobrý, mít těch pohledů na věc co nejvíc
A když už sem píšu, tak si dovolím svoje zkušenosti k zadní brzdě. Přišlápnout zadní a pak téměř v tom samém okamžiku, jen o zlomek vteřinky později přidat přední. Tak brzdím když potřebuju fakt brzdit efektivně. Zkoušela jsem toho hodně a tohle se mi osvědčilo nejlépe!
Můžete se na mě zlobit, můžete argumentovat a vysmívat se mi, ale to je tak jediné co s tím můžete dělat
1 reakcí na tento příspěvek Povinná četba
občas zkouším jezdit do zatáček smykem, ale to jen na mokru pač ten buben se na suchu neurve
krom toho zkouším vyhýbací manévry v cestovní rychlosti kolem 70-80 abych byl připravený a veděl jak se chová mašina když bude náhlá potřeba se vyhnout
takové kraviny dělám jen tehdy když je malý provoz aby to v případě mého problému neodnese někdo jiný
Windy píše: Mě osobně docela hodně zaujal v knížce "mentální tréning". Vím že mit o funguje u nácviku třeba v tanci nebo u cvičení. Kdybych si to nepřečetla, nenapdlo by mě, že mi to může pomoct i s motorkou.
za mě tahle knižka dobrý zdroj informací.
I když má člověk kolem sebe spoustu "zkušených" přátel co mu radí, stejně je podle mě dobrý, mít těch pohledů na věc co nejvíc
A když už sem píšu, tak si dovolím svoje zkušenosti k zadní brzdě. Přišlápnout zadní a pak téměř v tom samém okamžiku, jen o zlomek vteřinky později přidat přední. Tak brzdím když potřebuju fakt brzdit efektivně. Zkoušela jsem toho hodně a tohle se mi osvědčilo nejlépe!
Můžete se na mě zlobit, můžete argumentovat a vysmívat se mi, ale to je tak jediné co s tím můžete dělat
To děláš dobře Windy,samozřejmě pokud máš čas a klid to takhle krásně chronologicky provést,motorka se tipak tolik neutopí na předek.V panice a v kalupu brzdíš daleko dřív přední brzdou,protože máš prsty na páčce,zatímco pravou nohu máš na špičce na stupačce.
Mentální tréning je asi dobrá věc,ježdění je hodně o hlavě....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba
FishX3 píše: Mi nejvíc utkvěl pokyn : když se nemůžeš vyhnout, polož to. Když nemůžeš ani položit, stoupni si do stupaček....
Tak to je zářný případ selského uvažování,na to snad ani není třeba studovat knížky. Prostě se dostat co nejdál od motorky a eliminovat možný střet s překážkou,radši si zaplachtit,než to schytat na komoru.Problém bude v tom,že je to suchá teorie a v okamžiku skutečný krize na to není čas a mozek je zaměstnán jinými věcmi.To by ten proces musel člověk zautomatizovat a takový věci radši netrénuju,sjedu si to až na ostro.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba
Klasická chyba je třeba fixace na překážku. Málokdo si uvědomí, že v krizi má koukat kam chce jet a ne do místa, odkud hrozí průšvih. Mozek podvědomě vede motorku za pohledem a koukat na překážku znamená koledovat si o náraz.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba
verybusy píše: Tak to je zářný případ selského uvažování,na to snad ani není třeba studovat knížky. Prostě se dostat co nejdál od motorky a eliminovat možný střet s překážkou,radši si zaplachtit,než to schytat na komoru.Problém bude v tom,že je to suchá teorie a v okamžiku skutečný krize na to není čas a mozek je zaměstnán jinými věcmi.To by ten proces musel člověk zautomatizovat a takový věci radši netrénuju,sjedu si to až na ostro.
Samo ano, je to triviální ale kolik z lidí si tohle uvědomí - mně to bleskne palicí pomalu na každý kžižovatce - je to tak jednoduchý že se to v tý palici prostě samo prodere na povrch ...a stačilo to jednou přečíst (opravdu dávno) anebu v případě kámošů to ode mne jednou slyšet. O tom jak se to člověku vreje do paměti je oblíbený téma k pivu (tedy bývalo).
Mně třeba z počátku pomol násvik s blokací kol, zadní je sranda, ale drzost na přední už někteří borci neměli - ale má to svůj význam, zjistím ja se motka chová co se děje a částečně mne to zklidní, takže když se to pak stane v rizovce , je chování jiné.
JJ, taky jsem lítal (a padal) na fichtlovi, pak to samé na 350tce ale mý lítání namotorce skončilo někde ve 20ti a k velký mašině byla dlouhá cesta - tuhle knížku jsem si obstaral hned z počátku a nelituji - jako TEORETICKÝ ZÁKLAD mne posunula od Týdýta k Informovanému Týdýtovi a jak jsem psal, to je krok kam někteří zdejší jezdci nedošli po 2 letech jízdy...bohužel supluje to , co nám měla dát autoškola....i když ja konkretne autoškole moc nedal
1 reakcí na tento příspěvek Povinná četba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba
verybusy píše: Tak jo,udolali jste mě. Ta knížka určitě k zahození není (nebo aspoň většina informací),tím jsem si docela jistej,jen jsem zpochybnil univerzálnost informací a jejich aplikaci do praxe.Až si ji přečtu,tak Vám čestně a pravdivě sdělím,kolik jsem toho stihnul nabrat i bez knížky a pádů a kolik je pro mě novinkou.
Jenže ty jsi jiná třída, musíš občas ze shůry shlédnout na smrtelníky :)
Naposledy editováno 04.09.2012 14:05:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba
FishX3 píše: Jenže ty jsi jiná třída, musíš občas ze shůry shlédnout na smrtelníky :)
No člověče,ty už máš vlastní názor,začínáš se mi čím dál víc líbit!!!!
Budu se snažit pochopit pohnutky obyčejných smrtelníků.