globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Povinná četba
 
31.8.2012 v 12:05
Včera ve vlákně ktery založila jedna dívčina jsem narazil díky panu FishX3 na krásnej komentář.

gio9 píše: autoškola?...to je k hovnu...co se týká manipulace na místě..možná tak srovnej si zrcátka a dojížděj na neutrál

FishX3 píše:
to jistě, ale dnes je mraky způsobů jak si ty informace získat a vcelku v použitelné formě ... když vezmu jednu za všechny, tak věřím že pokud projdeš a vyzkoušíš co je např v knížce "Dokonalá jízda na motocyklu" budeš na hony vzdálen polovině tohodle fora.

Tímto snad ulehčím od vláken charakteru jako "Mám si pořídit 125ccm nebo litra?"
Přečtěte si tuto knihu http://www.uloz.to/...20na%20motocyklu.pdf , vřele doporučuji.Začátečníkům pomůže se vyvarovat zbytečným chybám a pokročiým se dále zdokonalit.Podobných knih je uřčitě víc a pokud znáte, napiště jeji název popřípadě link kde se dá získat.

Prosím zdržte se poznámek jako oběvil Ameriku a podobně.Děkuji.
Anketa: Četli jste to?
ANO
49%
65
NE
51%
67

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba

1.9.2012 v 09:30 | Nahoru | #61

FishX3 píše: Dycinky se pozastavim nad tim, když tihle staří skoropadesatnici se nam cpou do komentaru urcenych nam, mladým skorotricatnikum tsss.



Tak musíme Vám mladým předat svoje životní zkušenosti,přeci si to všechno nevezmeme s sebou do penálu!!!! Já jsem stejně tak hodnej,musím se skrytě obdivovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba

1.9.2012 v 09:50 | Nahoru | #62

verybusy píše: Tak musíme Vám mladým předat svoje životní zkušenosti,přeci si to všechno nevezmeme s sebou do penálu!!!! Já jsem stejně tak hodnej,musím se skrytě obdivovat.

DIk vÝte kulovÍ, mI jsme jYná generace, co nám asi vI můžete poradYt.

(reakce na) Povinná četba

1.9.2012 v 09:54 | Nahoru | #63

FishX3 píše: DIk vÝte kulovÍ, mI jsme jYná generace, co nám asi vI můžete poradYt.



To bys koukal!!!Přes dvacet let ze školy a pořád to tam je. Jak lvové bijem o mříže,jak lvové v kleci jatí,my bychom vzhůru k nebesům,však jsme zde s Zemí spjatí....
My přijdem,my přijdem....my přijdem....

1 reakcí na tento příspěvek Povinná četba

1.9.2012 v 10:05 | Nahoru | #64
...dřív jsem mohl vždy když bylo co, dnes shanim co když nahodou mohu ....

a to co tu cituješ máš z filmu pro pamětníky , už se ti to plete , dědo...

Naposledy editováno 01.09.2012 10:06:13

Povinná četba

1.9.2012 v 10:25 | Nahoru | #65
Debata jak rozprávka...teorie i praxe, dlouhodobě aplikovaná přináší ovoce. . Důležitý je umět teorie použít ve správný čas.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba

1.9.2012 v 10:25 | Nahoru | #66

gio9 píše: ...lepší je rada zkušenějšího kámoše na tripu...(jako na cestě -ne na drogách)



Jo, to známe. Zkušenější kámoši. Stačí se jen rozhlídnout tady na fóru. Jedna otázka = 40 různých odpovědí. Jak říká Keith Code - rady jsou buď užitečné, přátelské nebo destruktivní. Jenže dokud člověk nemá ponětí o tom, PROČ by měl dělat (a nebo tady nedělat) to, co mu kámoš radí (tedy nerozumí technologii), jsou rady a jejich následování jen blouděním v mlze. Třeba z té mlhy vyjede. A nebo taky třeba v té mlze trefí strom. Učení se stylem pokus-omyl je úplně to samé.

Můžete si to zkusit otestovat - zeptejte se "zkušenějších kámošů", jak pracovat v zatáčce s plynem. Budete se dozvídat perly jako "vždycky přidávat od apexu, před apexem, těsně po apexu, na výjezdu, na vjezdu, razantně, konstantně, je to jedno...". A proč právě tak? "No, víš...víš co, jdeme jezdit." Případně "Seš debil? Moc se v tom vrtáš. Ses mě ptal, já mám erjednapyčo, tak to vím. Stejně se musíš vyjezdit a pochopíš."

"I'm not saying there isn't a place for tips and advice, because there
is -when they demonstrate an understanding of honest technology in
practical application. Then a tip or piece of advice becomes a useful tool.
But I've listened to many sincere words of advice on riding, most of which
were worthless."

Takže asi tak s "radami od kámošů."

Naposledy editováno 01.09.2012 10:33:03

1 reakcí na tento příspěvek Povinná četba

1.9.2012 v 10:45 | Nahoru | #67
Jak psal Very, každá motorka chce svý...každá hmotnost, každý nastavení, každý desky, každý gumy atd. Je toho dost a to se v knížce nenahmatá. Tam se dočteš, zhruba jak na to, škodlivý to není, když se to pak zkouší a zkouší a zkouší. Na nočníku, taky nikdo hned bez treningu nevykouzlil pěkný kulový. .

Rady od kámošů brát stejně tak.

Naposledy editováno 01.09.2012 10:51:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba

1.9.2012 v 11:33 | Nahoru | #68

re.negade píše: Jak psal Very, každá motorka chce svý...každá hmotnost, každý nastavení, každý desky, každý gumy atd. Je toho dost a to se v knížce nenahmatá. Tam se dočteš, zhruba jak na to, škodlivý to není, když se to pak zkouší a zkouší a zkouší. Na nočníku, taky nikdo hned bez treningu nevykouzlil pěkný kulový. .

Rady od kámošů brát stejně tak.



Nazdar dědku,tebe jsem neviděl ani nepamatuju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba

1.9.2012 v 11:33 | Nahoru | #69
Gorby> Přesně to jsem tu psal....když víš kulový, můžeš uvěřit trotlovi. Proto je dobrý mít pokud možno co nejvíce informací z co největšího počtu zdrojů, aby si člověk mohl udělat obrázek co je realita a co nesmysl.

....samo to neni záruka že to pozná

Naposledy editováno 01.09.2012 11:34:22

(reakce na) Povinná četba

1.9.2012 v 11:34 | Nahoru | #70

FishX3 píše: ...dřív jsem mohl vždy když bylo co, dnes shanim co když nahodou mohu ....

a to co tu cituješ máš z filmu pro pamětníky , už se ti to plete , dědo...



Neříkej mi dědo,já ti taky neříkám cucáku!!!! Tak jsem se zamyslel a Marečku podejte mi pero asi už fakt spadá do kategorie pamětnických filmů...

(reakce na) Povinná četba

1.9.2012 v 11:36 | Nahoru | #71

FishX3 píše: Gorby> Přesně to jsem tu psal....když víš kulový, můžeš uvěřit trotlovi. Proto je dobrý mít pokud možno co nejvíce informací z co největšího počtu zdrojů, aby si člověk mohl udělat obrázek co je realita a co nesmysl.

....samo to neni záruka že to pozná


No jo,ale z různých důvěryhodných zdrojů se dozvídáš různý informace.Jak jinak vyzkoušet,která je ta správná,když ne vlastním poznáním???

1 reakcí na tento příspěvek Povinná četba

1.9.2012 v 11:40 | Nahoru | #72
Cituji Pepu Šilera o brzdách,to je přesně to,o čem mluvím,unipoučky jsou stejně k ničemu...

"Věčný debaty o používání zadní brzdy....ok - polopatický vysvětlení - za A : KDYŽ JÍ CHCI POUŽÍVAT, MUSIM SI JÍ UMĚT NADÁVKOVAT, COŽ ZNAMENÁ, ŽE UMIM DRIFTOVAT.... za B : MÁLOKDO UMÍ DÁVKOVAT PŘEDNÍ BRZDU, NATOŽ ZADNÍ! za C : ZADNÍ BRZDU MU...SÍ POUŽÍVAT ŘIDIČI CHOPERŮ, VELKÝCH TĚŽKÝCH ENDUR, CESTOVNÍCH MOTOREK atd. - PROTOŽE MAJÍ VÁHU ROZLOŽENOU ÚPLNĚ JINAK! za D : 70% předek a 30% zadek ano - při dobržďování! PŘI KRIZOVÝM BRŽDĚNÍ NA ZADNÍ BRZBU NEHRABAT! RESUMÉ - DOBRŽĎOVÁNÍ - BRŽDĚNÍ - KRIZOVÉ BRŽDĚNÍ : TO JSOU TŘI NAPROSTO ODLIŠNÝ VĚCI!!! KDYŽ UČIM BRZDIT, VŽDYCKY MUSIM BRÁT V ÚVAHU NA JAKÝ MOTORCE ČLOVĚK JEDE! NEJDE UČIT BRZDIT PODLE JEDNOHO PRAVIDLA! JÁ OSOBNĚ ZADNÍ BRZDU POUŽÍVAM - K PÍČOVINAM JAKO JE NA FOTCE, JINAK JÍ NEPOTŘEBUJU. mmj. - MOTORKA SE TAKHLE NECHÁ DO ZATÁČKY NAVÉST KOMBINACÍ PŘ.BRZDA - SPOJKA, BEZ POUŽITÍ ZADNÍ BRZDY!!! A už mam zase nerva z pár projektů, kde "chytrý Instruktoři" učí lidi kraviny!!!"
Ma fotce je Pepa v driftu zadního kola před zatáčkou.


Naposledy editováno 01.09.2012 11:41:38

(reakce na) Povinná četba

1.9.2012 v 12:04 | Nahoru | #73

verybusy píše: Nazdar dědku,tebe jsem neviděl ani nepamatuju.



Nazdar pane, to nepamatuju vím naprosto přesně... .

(reakce na) Povinná četba

1.9.2012 v 12:21 | Nahoru | #74

mufman píše: Video Twist of the Wrist 2 jsem taky videl a co se tyce obsahu, spousta uzitecnych a zajimavych informaci. Ale ty herecky vykony....prirovnal bych to k pornu z 90. let......nemeckymu

Taky tam není jedinej herec, všechno jsou to závodníci. Ten film je primárně instruktážní, co bys tam chtěl, nějakou střílečku a po střílečce šukačku?

Povinná četba

1.9.2012 v 21:52 | Nahoru | #75
Tak Dokonalá jízda na motocyklu je fajn počteníčko. Zkušenosti člověk nezíská, ale pár věcí se dozví, a nemusí se ptát druhých, tak přeci jen v něčem je to lepší než nic.

1 reakcí na tento příspěvek Povinná četba

3.9.2012 v 09:44 | Nahoru | #76
já jsem začal hledat info o správné jízdě na motorce atd až poté co jsem zažil svoje hodně velké krizovky ... ty informace jsem sice hledal pozdě ale furt lepší později než vubec.
Pak jsem se trochu zklidnil, naučil si líp číst a ovládat motorku, takže si dovoluju brzdit v zatáčce i přední brzdou(vím je to chyba) ale furt lepší zkoušet nové věci a učit se než si říkat jsem dobrej a vše zvládám jako kámoš na 500ccm co se bojí naklopit a namísto toho jde hned po přední brzdě
člověk získává zkušenosti ikdyž udělá chybu, tedy jen takovou chybu která ho nezabije.
inak servis si dělám sám, protože jsem dělal automechanika takže vím že na tom není nic strašného
stále si říkám: jsem začátečník a neriskuju, ale znám ten pocit kdy vidíte nádherný asfalt plný zatáček a to se ihned přepne mozek do jiného tempa a na moudrosti zapomene

ikdyž jsem za 4 roky najezdil cca 30 000 km tak stále vím že jsem amatér a nepouštím se do věcí, když vím že na to nemám ani ja a ani motorka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba

3.9.2012 v 09:47 | Nahoru | #77
pernik92> To tam píšou,že brzdit v zatáčce přední brzdou je chyba??? Jestli jo,tak jsem rád,že jsem to zatím nečetl...

Povinná četba

3.9.2012 v 10:24 | Nahoru | #78
pernik92 > vtip je v tom, ze ta motorka na to zpravidla ma ... teda pokud ji do toho pilot nehrabne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba

3.9.2012 v 10:37 | Nahoru | #79

verybusy píše: pernik92> To tam píšou,že brzdit v zatáčce přední brzdou je chyba??? Jestli jo,tak jsem rád,že jsem to zatím nečetl...


Dědku přečti , nebo ti z některejch místních poznámek praskne žilka a budeš tahat nohu

...se říká nebrzdi v zatáčce, prostě to víc nakloň - kurva a kam když už brousím padáky

Naposledy editováno 03.09.2012 10:39:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba

3.9.2012 v 10:57 | Nahoru | #80

FishX3 píše: Dědku přečti , nebo ti z některejch místních poznámek praskne žilka a budeš tahat nohu

...se říká nebrzdi v zatáčce, prostě to víc nakloň - kurva a kam když už brousím padáky



No nohu bych tahal nerad,ještě bych mohl bejt mrtvej na spodek!!!! Už se na tom pracuje,přečtu si to abych byl v obraze,páč mi to zajímá čím dál víc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba

3.9.2012 v 10:59 | Nahoru | #81

verybusy píše: No nohu bych tahal nerad,ještě bych mohl bejt mrtvej na spodek!!!! Už se na tom pracuje,přečtu si to abych byl v obraze,páč mi to zajímá čím dál víc.



A ty ještě nejsi??? Jetstli ty nám tady nevyprávíš pohádky

1 reakcí na tento příspěvek Povinná četba

3.9.2012 v 11:01 | Nahoru | #82
verybusy: s tím,že by se v krizovce nemělo brzdit zadní fakt nesouhlasím...

(reakce na) Povinná četba

3.9.2012 v 11:02 | Nahoru | #83

FishX3 píše: A ty ještě nejsi??? Jetstli ty nám tady nevyprávíš pohádky



Jestli já jsem,tak tě to za dva roky čeká taky.... Ale potěším tě,jsem ve skvělý kondici po všech stránkách,ťuk,ťuk,ťuk. Takže když budeš pilnej,budeš dodržovat životosprávu a nebudeš moc makat,tak máš šanci.Ale stojí to hodně krve,potu a odříkání!!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba

3.9.2012 v 11:04 | Nahoru | #84

callowsick píše: verybusy: s tím,že by se v krizovce nemělo brzdit zadní fakt nesouhlasím...



Já zadní brzdu na motoce nepotřebuju a Pepa Sršeň zřejmě taky ne.Něco jinýho to je u endura,ale to už je druhá věc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba

3.9.2012 v 11:06 | Nahoru | #85

verybusy píše: Já zadní brzdu na motoce nepotřebuju a Pepa Sršeň zřejmě taky ne.Něco jinýho to je u endura,ale to už je druhá věc.



Se bojim reagovat aby se to tady nezvrhlo .... takze "brzdím čím je třeba, někdy i očima".

Jinak s těmi padáky jsem to myslel vážně , záhy po stupačce u mne následuje padák...před týdnem jsem to přehnal a krypl mi dal takovou forsáž, že se mi ještě teď kejve kebule....CB asi nebude tak uplně sportovní náčiní

Naposledy editováno 03.09.2012 11:09:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba

3.9.2012 v 11:18 | Nahoru | #86

verybusy píše: Cituji Pepu Šilera o brzdách,to je přesně to,o čem mluvím,unipoučky jsou stejně k ničemu...

"Věčný debaty o používání zadní brzdy....ok - polopatický vysvětlení - za A : KDYŽ JÍ CHCI POUŽÍVAT, MUSIM SI JÍ UMĚT NADÁVKOVAT, COŽ ZNAMENÁ, ŽE UMIM DRIFTOVAT.... za B : MÁLOKDO UMÍ DÁVKOVAT PŘEDNÍ BRZDU, NATOŽ ZADNÍ!



Podle tohodle tvrzení se dá odvodit že většina lidí by neměla používat ani přední

A tý poznámce o driftování taky nerozumím. Já zadní brzdu normálně používám, je pravda že ne při krizovym brždění, ale do toho se dostanu fakt hodně výjimečně. A když brzdím zadní, prakticky se mi nestává že bych utrhnul zadní kolo.

Stejně tak by mě zajímalo co znamená že umím dávkovat přední brzdu, když u zadní to znamená že umím driftovat.

2 reakcí na tento příspěvek Povinná četba

3.9.2012 v 11:25 | Nahoru | #87
...a je to tady asi bych se na řešení brzd vybodnul, neb se to liší nejen strojem, ale hlavně situací a uplně nám to zabije debaty většího významu - jako třeba jestli Verybusy je mrtvej na spodek či nikoli...

(reakce na) Povinná četba

3.9.2012 v 11:36 | Nahoru | #88

FishX3 píše: ...a je to tady asi bych se na řešení brzd vybodnul, neb se to liší nejen strojem, ale hlavně situací a uplně nám to zabije debaty většího významu - jako třeba jestli Verybusy je mrtvej na spodek či nikoli...



poznámku o zatuhlym pravym kotníku mám schovanou až pro případ krajní nouze ...

Jinak shodnout se dá na tom ať si každej brzdí jak chce, a nesnažil bych se zavádět dogma. Ale když už tu zaznívaj argumenty proč nepoužívat, tak přihodím pohled i z druhý strany.

(reakce na) Povinná četba

3.9.2012 v 11:45 | Nahoru | #89

FishX3 píše: Se bojim reagovat aby se to tady nezvrhlo .... takze "brzdím čím je třeba, někdy i očima".

Jinak s těmi padáky jsem to myslel vážně , záhy po stupačce u mne následuje padák...před týdnem jsem to přehnal a krypl mi dal takovou forsáž, že se mi ještě teď kejve kebule....CB asi nebude tak uplně sportovní náčiní



FZ1 taky není až tak sportovní vercajk,takže jsem musel dát přepáčko poté,co jsem ubrousil stupačky a vyměnit výfuk,protože přišel na řadu jako další komponent.Teď už je nejslabším článkem policajt,ale toho bych se zbavoval nerad. Padáky jsou v pohodě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinná četba

3.9.2012 v 11:49 | Nahoru | #90

Stev píše: Podle tohodle tvrzení se dá odvodit že většina lidí by neměla používat ani přední

A tý poznámce o driftování taky nerozumím. Já zadní brzdu normálně používám, je pravda že ne při krizovym brždění, ale do toho se dostanu fakt hodně výjimečně. A když brzdím zadní, prakticky se mi nestává že bych utrhnul zadní kolo.

Stejně tak by mě zajímalo co znamená že umím dávkovat přední brzdu, když u zadní to znamená že umím driftovat.



Já ji taky používám,abych ušetřil přední destičky,spíš jen na přibržďování.Ta zadní je beztak vlažná,takže bych to kolo myslím taky neutrhnul,navíc mám nevypinatelný ABS. To je pořád cílený používání zadku,při krizovkách na to člověk stejně nemá čas,ani náladu.Předek jde dolů,zadní je odlehčený,tudíž je to brždění zadkem stejně skoro neefektivní. Jinak ono se dá blokovat při nájezdu i přední kolo,ale to si fakt nelajsnu,tak moc ty brzdy zmáknutý nemám.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist