kamarád tvrdil, že bych motorku neměl mýt, když je horkej motor hned po jízdě. Vzhledem k tomu, že nemám zahradu, kde bych ji mohl ošplíchnout, připadají v úvahu třeba mycí boxy někde u benzínek, ale tam musím nejdřív dojet. Nemůžu mašine ublížit, když ji vemu studenou vodou z wapky a bude rozhycovaná? Nerad bych čekal dvě hodiny na obrubníku, než to vychladne.
Dikes za odpověď
2 reakcí na tento příspěvek Mytí za tepla
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mytí za tepla
Riddick píše: Můžeš, ale jestli to chceš brát vysokotlakou vodou tak nedoporučuju, voda se ti dostane všude i tam kam nemá, včetně elektriky atd... A bacha na chladič, zkurvíš ho.
Tak to si dovolím trochu polemizovat. Když nebude jak vocas stříkat z 10 cm na přístrojovku a všude kde je elektrika, nemělo by se nic stát. Pokud jo, může se mu to stát i v dešti. + ještě bacha na ložiska v kolech, ty jsou zrovna na wapku hodně náhlý
A k tomu chladiči - motorku myju jedině wapkou a nikdy jsem neměl sebemenší problém ale je to zase o tom, jak to kdo meje (z blízka, šikmo atd. )
Naposledy editováno 24.08.2012 15:08:03
Riddick píše: Můžeš, ale jestli to chceš brát vysokotlakou vodou tak nedoporučuju, voda se ti dostane všude i tam kam nemá, včetně elektriky atd... A bacha na chladič, zkurvíš ho.
Můžeš mi to s tím chladičem nějak vysvětlit co by se na něm mělo zkurvit?
1 reakcí na tento příspěvek Mytí za tepla
Dík všem
Stejná otázka trápila i mne a na netu jsem se rady nedobral. Z vlastní zkušenosti vím, že ulevit si na válec přehřátého fichtla končí a) pěkným smradem, b) zkrouceným válcem. Ale to už je dávno.
Myslím, že hlavní příčinou možného poškození je nerovnoměrný odvod tepla, = nerovnoměrné působení síly pnutí v materiálech.
Taky je důležité, jedná- li se o vodníka nebo vzducháče. Vzducháč je samosebou náchylnější.
Vyřešil jsem - a u mého XR 600r zatím bez problémů - tak, že nechám při mytí běžet motor. Olej neustálou cirkulací rovnoměrně odvádí teplo po všech částech motoru. Takže 4takt v pohodě. A je to. Samosebou nenamířim hadici na válec na plný pecky, to ne. Myju to opatrně.
Ovšem přiznávám, že u dvoutaktu vzduchem chlazeného s velkou chladící plochou (mohutné žebrování) bych se tohoto postupu možná bál.
papin01 píše: Tak to si dovolím trochu polemizovat. Když nebude jak vocas stříkat z 10 cm na přístrojovku a všude kde je elektrika, nel sebemenší problém ...
Ani nejnovejsi elektronicke komponenty nejsou specifikovane ( rozumnej ani testovane ani designovane ) na wapku blize nez 30 cm.
Vetsina jich je pouze omezene odolna z 60cm 100bar v primem smeru paprsku trysky.
Cokoliv bliz je realny risk.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet | Radysek79 | 8 | 27.4.2024 v 15:23 lenkochal |
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet | Paťas96 | 5 | 23.4.2024 v 20:43 holl75 |
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet | vodnikw | 6 | 17.4.2024 v 19:08 Anti |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |