globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Mytí za tepla
Zdravíčko,

kamarád tvrdil, že bych motorku neměl mýt, když je horkej motor hned po jízdě. Vzhledem k tomu, že nemám zahradu, kde bych ji mohl ošplíchnout, připadají v úvahu třeba mycí boxy někde u benzínek, ale tam musím nejdřív dojet. Nemůžu mašine ublížit, když ji vemu studenou vodou z wapky a bude rozhycovaná? Nerad bych čekal dvě hodiny na obrubníku, než to vychladne.

Dikes za odpověď
Anketa: Myjete horkou motorku?
Ano a nic se nestalo
51%
18
Ano a nikdy už to neudělám
3%
1
Ne a klidně bych to udělal
6%
2
Ne a neriskoval bych to
40%
14

Mytí za tepla

Skvělá odpověď, děkuji! 24.8.2012 v 14:29 | Nahoru | #1
Ber to takhle- jedeš, pěknej den, motorka rozhicovaná a najednou začne chcát...Odstavíš kvůli tomu motorku a budeš dva dny čekat, než přestane chcát? Jasně, že je lepší nechat mašinu alespoň trochu vychladnout, ale vem si enduráky, co dávaj na mašinách brody/ bahno- to je ještě 100x horší, než to ošplíchat vodou a přesto ty motorky vydržej neuvěřitelný porce kilometrů. Dřív než se vykurví motor tímhle a nájezdem kilometrů, odejde na tý motorce něco jinýho a daleko pravděpodobněji odejde z domu. je pěkný mít vypucovanou motorku a je slušnost ( k tomu stroji) udržovat určité zásady, ale pořád je to přeci jen stroj na ježdění. jeslti chceš mít pěknou výstavku, dej se na modelařinu.

2 reakcí na tento příspěvek Mytí za tepla

24.8.2012 v 14:31 | Nahoru | #2
Můžeš, ale jestli to chceš brát vysokotlakou vodou tak nedoporučuju, voda se ti dostane všude i tam kam nemá, včetně elektriky atd... A bacha na chladič, zkurvíš ho.

Mytí za tepla

24.8.2012 v 14:31 | Nahoru | #3
tak tam dojeď, v klidu si zapal a chvíli počkej, jsou to hrozný výkyvy teplot. a když už tu wapku, tak to do tý motorky neper pod tlakem, hodně tu pak kluci píšou že mají potíže s elektrikou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mytí za tepla

24.8.2012 v 15:01 | Nahoru | #4

Riddick píše: Můžeš, ale jestli to chceš brát vysokotlakou vodou tak nedoporučuju, voda se ti dostane všude i tam kam nemá, včetně elektriky atd... A bacha na chladič, zkurvíš ho.



Tak to si dovolím trochu polemizovat. Když nebude jak vocas stříkat z 10 cm na přístrojovku a všude kde je elektrika, nemělo by se nic stát. Pokud jo, může se mu to stát i v dešti. + ještě bacha na ložiska v kolech, ty jsou zrovna na wapku hodně náhlý

A k tomu chladiči - motorku myju jedině wapkou a nikdy jsem neměl sebemenší problém ale je to zase o tom, jak to kdo meje (z blízka, šikmo atd. )

Naposledy editováno 24.08.2012 15:08:03

(reakce na) Mytí za tepla

24.8.2012 v 15:20 | Nahoru | #5

Riddick píše: Můžeš, ale jestli to chceš brát vysokotlakou vodou tak nedoporučuju, voda se ti dostane všude i tam kam nemá, včetně elektriky atd... A bacha na chladič, zkurvíš ho.



Můžeš mi to s tím chladičem nějak vysvětlit co by se na něm mělo zkurvit?

Mytí za tepla

24.8.2012 v 15:28 | Nahoru | #6
Maty: paprsek vody ti pod tlakem ohne všechny ty malinký kovový žebírka

Mytí za tepla

24.8.2012 v 16:30 | Nahoru | #7
ale prd, meju takhle motorku uz nekolik let a nic se nestalo
ani elektrika (tam samozrejme s rozumem) ani chladic

ani teplej motor, kdyz vlitnu do reky je to horsi

Mytí za tepla

24.8.2012 v 16:32 | Nahoru | #8
Sem-tam ji ošplíchám tímto způsobem a nikdy se nic nestalo, má najeto 113 tisíc km a šlape...
Jo, možná pozor na mokré pneu, když budeš odjíždět...

Mytí za tepla

24.8.2012 v 19:24 | Nahoru | #9
Když nebude motor fest přehřátý a nepustíš na něj hned plný proud z wapky, tak mu to neublíží. Viděl jsem dost motorů, které přežily i nalití ledové vody do chladiče při přehřátí, ale to už je extrém, rozhodně nedoporučovaný. S tou elektrikou se to nedá říct jednoznačně, u každé motorky je to jinak háklivé. A také pozor na ložiska kol a krku, nemířit na ně přímo plný proud.

Mytí za tepla

24.8.2012 v 19:28 | Nahoru | #10
Tak, myslel jsem to přesně jak už bylo psáno, tlak vody dokáže zohnout žebra... S rozumem to samozřejmě jde.

1 reakcí na tento příspěvek Mytí za tepla

24.8.2012 v 20:56 | Nahoru | #11
Díky všem. Najdu něco co mám blízko, aby motor nebyl vysloveně rozhycovanej a pak budu opatrnej. Sice nekouřim, abych si zapálil a chvilku počkal, ale dám si tam kafe

Dík všem

Mytí za tepla

24.8.2012 v 21:34 | Nahoru | #12
Nechám vždycky alespoň 10min. spočnout, ať nejsou svody rozpálené na max.(když jsou voda na tom schne moc rychle a z toho šamponu to dělá fleky na nerezi) a pak myju a dávám jen pozor na budíky, spínačku, řetěz a gufera ložisek kol a rozety a na ně neperu přímý tlak. Chladič myju taky,ale z větší vzdálenosti!

(reakce na) Mytí za tepla

24.8.2012 v 22:01 | Nahoru | #13
AtlasSvěta> Zajeď si do Líbeznic u Prahy a takhle hezky ti to tam umyjí.

Mytí za tepla

25.12.2015 v 18:08 | Nahoru | #14
Dovolím si přispět také troškou do mlýna.
Stejná otázka trápila i mne a na netu jsem se rady nedobral. Z vlastní zkušenosti vím, že ulevit si na válec přehřátého fichtla končí a) pěkným smradem, b) zkrouceným válcem. Ale to už je dávno.
Myslím, že hlavní příčinou možného poškození je nerovnoměrný odvod tepla, = nerovnoměrné působení síly pnutí v materiálech.
Taky je důležité, jedná- li se o vodníka nebo vzducháče. Vzducháč je samosebou náchylnější.
Vyřešil jsem - a u mého XR 600r zatím bez problémů - tak, že nechám při mytí běžet motor. Olej neustálou cirkulací rovnoměrně odvádí teplo po všech částech motoru. Takže 4takt v pohodě. A je to. Samosebou nenamířim hadici na válec na plný pecky, to ne. Myju to opatrně.
Ovšem přiznávám, že u dvoutaktu vzduchem chlazeného s velkou chladící plochou (mohutné žebrování) bych se tohoto postupu možná bál.

(reakce na) Mytí za tepla

25.12.2015 v 18:31 | Nahoru | #15

papin01 píše: Tak to si dovolím trochu polemizovat. Když nebude jak vocas stříkat z 10 cm na přístrojovku a všude kde je elektrika, nel sebemenší problém ...



Ani nejnovejsi elektronicke komponenty nejsou specifikovane ( rozumnej ani testovane ani designovane ) na wapku blize nez 30 cm.
Vetsina jich je pouze omezene odolna z 60cm 100bar v primem smeru paprsku trysky.
Cokoliv bliz je realny risk.

Mytí za tepla

25.12.2015 v 19:02 | Nahoru | #16
Nechávám pár minut vychladnout z nejhoršího (jo, tak na to cigáro), pak jemně vodou pokropím výfuky, nechám na tom vodu vyvařit, párkrát to zopáknu, když se voda přestane vařit tak to ochladím proudem a pak umyju. Když jedeš v dešti anebo vymeteš kaluž je to stejný. Naprat na to rovnou po odstavení vapku mi přijde jako zbytečnej risk, tak to nedělám. A vapkou neperu na lamely chladiče a na ložiska a elektriku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist